Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed bewaren?

Speed bewaren?

21 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
laatst rode marmerachtige verkleuring gezien, na mengen houd je die typische gele kleur ook over. de verantwoordelijke slangklem hebben we ook teruggevonden. helemaal verroest. koop voor die paar euro liever rvs, is veel minder reactief.

iemand die trouwens weet hoe normale batches behoorlijk roze worden in de vriezer?
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#2
Omdat ik morgen een nachtje door hou.

Ik heb 20gr gehaald.
3gr gedroogd voor morgen.
17gr nog in pasta vorm.

Hoe lang kan ik pasta bewaren op mijn kamer. (Zonder verkoeling)
Hoe lang kan ik pasta bewaren in de vriezer?
Hoe lang kan ik het poeder bewaren op mijn kamer?

Ik zou graag op deze 3 vragen een antwoord hebben. :P

En dan wil ik nog vragen hoe ik het beste kan drogen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
In de vriezer kun je pasta lang bewaren. Hoe lang durf ik je niet te zeggen, maar gaat zo een paar jaar mee denk ik. Op kamer temperatuur wordt het een ander verhaal. Opzich is amfetamine niet een hele instabiele stof, maar mijn ervaring is dat het snel gelig wordt als je het poeder op kamer temperatuur bewaard. Het werkt dan nog wel, maar het wordt er niet lekkerder op. Heb wel eens gedroogde speed van een jaar oud gebruikt en het maakte me wat vager dan normaal. Niet echt waar je naar op zoek bent bij speed natuurlijk. Ik vraag me wel af of pasta op kamer temperatuur bewaren een goed idee is, aangezien iets vochtig bewaren het product meestal niet ten goede komt. Als je de kans hebt zou ik gewoon het pasta in de vriezer leggen als ik jou was, dan weet je zeker dat het lang goed blijft. Maar waarom in een keer zoveel bestellen? Per gram kost het ook al geen reet.

Wat betreft het drogen, ik leg altijd wat ik denk nodig te hebben plus een beetje extra op een bord. Vervolgens hak ik er af en toe in met een scheermesje en een paar uur later is het droog genoeg om te snuiven. Dat bord moet je wel snel schoonmaken erna, anders wordt het heel snel geel. Of je moet dat gewoon omdopen tot het pep bord, dat heb ik samen met mijn vorige huisgenoten gedaan. Je wilt er in ieder geval niet meer van af eten na een paar keer.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
In de vriezer kun je pasta lang bewaren. Hoe lang durf ik je niet te zeggen, maar gaat zo een paar jaar mee denk ik. Op kamer temperatuur wordt het een ander verhaal. Opzich is amfetamine niet een hele instabiele stof, maar mijn ervaring is dat het snel gelig wordt als je het poeder op kamer temperatuur bewaard. Het werkt dan nog wel, maar het wordt er niet lekkerder op. Heb wel eens gedroogde speed van een jaar oud gebruikt en het maakte me wat vager dan normaal. Niet echt waar je naar op zoek bent bij speed natuurlijk. Ik vraag me wel af of pasta op kamer temperatuur bewaren een goed idee is, aangezien iets vochtig bewaren het product meestal niet ten goede komt. Als je de kans hebt zou ik gewoon het pasta in de vriezer leggen als ik jou was, dan weet je zeker dat het lang goed blijft. Maar waarom in een keer zoveel bestellen? Per gram kost het ook al geen reet.

Wat betreft het drogen, ik leg altijd wat ik denk nodig te hebben plus een beetje extra op een bord. Vervolgens hak ik er af en toe in met een scheermesje en een paar uur later is het droog genoeg om te snuiven. Dat bord moet je wel snel schoonmaken erna, anders wordt het heel snel geel. Of je moet dat gewoon omdopen tot het pep bord, dat heb ik samen met mijn vorige huisgenoten gedaan. Je wilt er in ieder geval niet meer van af eten na een paar keer.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de informatie. :)

Voor op je vraag te antwoorden waarom zoveel..
Ik kon kiezen. 5 kilometer wandelen voor 5gr, of 300 meter wandelen voor 20gr.
Was een beetje lui.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dan zou ik toch echt even m'n fiets pakken en een klein kwartiertje fietsen als me dat 15 gram zou schelen :P

Ik heb hier ook een keer gevraagd wat handige manieren zijn om te drogen en ik smeer mijn pasta uit over een blank A4 velletje en er om de minuut even met een pasje doorheen te hakken. Binnen 10 minuten is het allemaal droog.
Kanttekening is wel dat ik hier maximaal 1.5 tot 2 gram mee gedroogd heb in 1 keer. Dit omdat het papier anders nogal vochtig kan worden, gaat scheuren en de keukentafel wit wordt :rolleyes:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb het een keer laten drogen op plastic schaaltje van mijn weegschaal. Geen goed idee allemaal zwarte afgebeten stukjes plastic in mijn pep :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Droog blijft het (goed afgesloten) op kamertemperatuur gewoon jaren goed hoor. :wink:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klopt, ik heb eens eens wat pep op kamertemperatuur enkele weken in mijn slaapkamer gehad, het sloeg wel geel uit maar het effect was nog precies hetzelfde. Zou je kunnen zeggen dat echter de sterkte van je amfetamine afneemt als je het enkele weken laat liggen in een gripszakje, dus niet in de vriezer?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Theoretisch gezien zal het wel iets afnemen ja, of je het merkt? Neuh dat meestal niet. Als je het licht en luchtdicht afsluit zou het niet eens geel uit moeten slaan, er wordt vaak beweerd dat dat versnijdingsmiddelen zijn maar daar ben ik niet zeker van.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het drogen ervan is goed gelukt.

Bordje gepakt, daar alles op gesmeerd. Blijven hakken.
Heeft een kwartiertje geduurd, nog niet zelfs voor het echt poeder was.

En nu maar genieten van mijn marathon.

Zal Zondagavond aan het einde van de marathon in mijn na space zeggen hoe het is verlopen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
SmartieAndMe zei:
er wordt vaak beweerd dat dat versnijdingsmiddelen zijn maar daar ben ik niet zeker van.
Klik om te vergroten...
Volgens mij valt dat wel mee, mijn pep is niet versneden en slaat altijd geel uit. Het is overigens niet perfect gesynthetiseerd want er zitten nog restanten grondstoffen in, die zouden het mogelijk ook nog kunnen verklaren. Wellicht is het ook gewoon de productie methode, onafhankelijk van of het versneden is of dat er nog impuriteiten in zitten. Mijn scheikundige kennis ia helaas niet voldoende om dit te verklaren.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pep die geel uitslaat betekend dat er een stof inzit die met zuurstof een exotherme reactie aangaat, waarbij het resultaat geel is. Cafeïne is zo'n stof, of er stoffen zijn die daarvoor in het productieproces gebruikt worden durf ik niet te zeggen. Wel weet ik dat mijn pep mooi wit blijft. :hearteyes:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik had een keer pep gehaald die al helemaal uitgedroogd en helemaal geel was, en een deel daarvan heeft ongeveer nog een jaar stil gelegen en was aan het einde net zo geel. Ik heb deze pep nooit wit gehad dus geen idee of de kwaliteit is afgenomen, maar ik weet wel dat de uitwerking exact hetzelfde was als die van andere (witte) pep. Geen vaag gevoel in ieder geval. Ik zou al je pep gewoon lekker direct drogen en vervolgens droog, donker en luchtdicht bewaren. Uit eigen ervaring weet ik dat je pep inderdaad gewoon heel lang kunt bewaren, want dat gele spul moet al oud zijn geweest toen ik het kreeg en na een jaar werkte het nog net zo goed. Gewoon lekker drogen en niets om je druk over te maken. Dat speed (significant) aan werking verliest, klinkt in mijn oren meer als dealerpraat eigenlijk. :wink:

En waarom 20 gram, kon je niet 50 meter lopen en dan een ons halen ofzo?
R
RuudLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pure amfetamine sulfaat is wit als sneeuw, en geurloos en droog b.t.w. Die gele uitslag heeft idd te maken met onzuiverheden en kan ook de kwaliteit van de amfetamine onderuit halen. Als pep versneden is met ketonen of aldehyden (wat ik vermoed, omdat deze vaak sterk rieken.). Die gaan reageren met de aminegroep van de amph. met als gevolg dat je blijft ziten met een imineverbinding van je carbonyl en de amine (shiff-base) en dus geen pep meer is.

Beter direct na aankoop wassen met koude droge aceton (ook een keton maar droogt vlot en bij lage temperaturen gaat er nauwelijks reageren). Als de pep met ook met water versneden is, wat de wannabee dealer de laatste tijd nog al veelvuldig doet, dan eerst wel even wat droog deppen, anders heb je kans veel verlies te hebben na het wassen.

Als de amph mooi schoon is. is deze jaren te bewaren bij kamertemp en uit de zon en snuift veel lekkerder weg.

EDIT: Owhja, na het wassen niet laten drogen op een cd hoesje maar op glas, aceton lost het hoesje op.

P.s. Die versnijdingsmiddelen zijn ook de reden dat je een gebruikt hoesje (bijna) niet meer schoon krijgt,
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@psyc uren laten drogen.? :openmouth:
@skirri trekt er daan geen goeds mee in het papier heb het al eens horen vertellen..
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Te zure amfetamine wordt geel en te basische wordt roze. Ligt ook aan de gebruikte grondstoffen en de werkwijze. :wink:


Roze of geel zegt helemaal niets. Heb wel eens gele pasta droog getest op 71%. :sunglasses:

Geel uitslaan betekend in 99% van de gevallen veel caffeïne. En pasta droogt hier binnen 10 minuten op kamertemperatuur. Meeste aceton/alcoholen etc zijn dan wel verdampt.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik heb meestal spierwit, alleen wil het na een tijdje ooit nog wel eens verkleuren. dat zegt niks over de kwaliteit, maargoed. pasta betaal ik niet meer voor tegenwoordig, ik wil altijd eerst zien wat er overblijft als je een paar gram laat drogen, want volgens mij maken ze alles zo nat mogelijk tegenwoordig, en ik heb er gehad dat je van 10g nat 9g droog overhield, maar ook wel eens dat je 5,5g overhield na het drogen.

als je over oa de verkleuring meer weet dan je op een forum kwijt wilt, zou je me dan eens kunnen PM-en? ik zit daar al jaren tegenaan te kijken en vraag me een heleboel af daarover.

helaas was de school eerder klaar met mij dan ik met educatie.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vraag aan mij gericht? Pm mij maar dan....brand maar los. Maybe dat ik wat kan ophelderen.
K
Karel_NotenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn huidige speed is ook iets geliger dan de vorige keer, toen was het meer wit/heeel light grijzig. Beide overigens getest, vorige keer was het 71% en nu 66%. Beide keren geen noemenswaardige andere (versnijdings)middelen erin. Zegt dus echt helemaal niks als het ander kleurtje heeft.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#20
Karel_Noten zei:
Mijn huidige speed is ook iets geliger dan de vorige keer, toen was het meer wit/heeel light grijzig. Beide overigens getest, vorige keer was het 71% en nu 66%. Beide keren geen noemenswaardige andere (versnijdings)middelen erin. Zegt dus echt helemaal niks als het ander kleurtje heeft.
Klik om te vergroten...

Precies hetzelfde als ik heb. Gekocht bij een andere dealer, iets betere kwaliteit maar wel gelig ipv wit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."