Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVreetbui Tijdens speed

Vreetbui Tijdens speed

81 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
1. Vreetkick bij niet-dagelijks gebruik is niet normaal
2. Vreetkick bij dagelijks gebruik is niet normaal

Defected techno volgt zin 1. Dus is vreetkick niet normaal. Je zou wel kunnen zeggen dat er te veel woorden worden gebruikt.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben in het verlede zeker al gestopt geweest en paar maande zelf..ik denk er geregeld aan om te stoppe maar het doen dat is iets anders..gebruik nu vooral relatine dat helpt wel..maar geef mij toch maar en goei lijntje kwaliteits pep..en geloof mij dat ligt wel aan de pep..dikke rotzooi..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
En dan deze keer wel groot inslaan hè.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#4
lotske1984- zei:
Tommie_K zei:
lotske1984- zei:
Hoop binnekort op betere..
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Op welk moment of na hoeveel toekomstige teleurstellingen zou je in overweging gaan nemen dat het mogelijk niet aan de pep ligt maar aan de gewenning na x jaar dagelijks gebruik? Of is dat gewoon geen scenario?

Als ik flink doorgebruik en elke dag de doses uitbouw dan kan ik binnen twee, drie weken op een tolerantie zitten waarbij een kop koffie harder aankomt dan een hele gram zuivere speed ineens opvreten op nuchtere maag. Maar dat is al ver voorbij het punt waarop het nog de moeite waard is...

Ben je wel eens een maandje gestopt ofzo, of ben je echt gedisciplineerd bezig geweest met de dagen aaneen rijgen? Gaat me geen zak aan natuurlijk maar als je mijn vraag niet bezwaarlijk vindt, ik ben toch wel benieuwd.

Hoop is trouwens niet zo'n effectieve management-tool.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#5
lotske1984- zei:
Ben in het verlede zeker al gestopt geweest en paar maande zelf..ik denk er geregeld aan om te stoppe maar het doen dat is iets anders..gebruik nu vooral relatine dat helpt wel..maar geef mij toch maar en goei lijntje kwaliteits pep..en geloof mij dat ligt wel aan de pep..dikke rotzooi..
Klik om te vergroten...
Laatst had je toch nog amfetamine van 70% waarvan je zei dat het kutspul was?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
mikoz zei:
lotske1984- zei:
Ben in het verlede zeker al gestopt geweest en paar maande zelf..ik denk er geregeld aan om te stoppe maar het doen dat is iets anders..gebruik nu vooral relatine dat helpt wel..maar geef mij toch maar en goei lijntje kwaliteits pep..en geloof mij dat ligt wel aan de pep..dikke rotzooi..
Klik om te vergroten...
Laatst had je toch nog amfetamine van 70% waarvan je zei dat het kutspul was?
Klik om te vergroten...
Ja maar dat was niet getest volgens mij, alleen van horen zeggen...
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#7
lotske1984- zei:
Ben in het verlede zeker al gestopt geweest en paar maande zelf..ik denk er geregeld aan om te stoppe maar het doen dat is iets anders..gebruik nu vooral relatine dat helpt wel..maar geef mij toch maar en goei lijntje kwaliteits pep..en geloof mij dat ligt wel aan de pep..dikke rotzooi..
Klik om te vergroten...

Dat is vrji eenvoudig te berekenen als je relatine gebruikt.
Ik neem aan dat het om farmaceutische relatine gaat, pillen? Of komt het ook van een dealer die met de poeders gerotzooid kan hebben?

Als je pillen hebt, hoeveel pillen van hoeveel mg pak je op een dag voor welk effect? En is het slikken of fijnstampen en snuiven?

Ik heb trouwens laatst nog een tamelijk experimentele post geschreven met o.a. een ode aan jouw onvrede met de kwaliteit van de pep. Ik ben zelf niet echt kapot van methylfenidaat dat ik momenteel als vervanger slik voor het veel betere dex amf. en zo kwam ik op de term Brolfenidaat. Dikke Brolfenidaat klinkt ook echt als halfgare rotzooi die je pakt omdat er niks beters is en het leek me daarom het stopwoordje voor de zomer van 2016 te gaan worden.

Maarehh ik merk wel dat als ik jouw zegswijzen enz ga gebruiken dat de mensen al snel een beetje afhaken :) Al heb ik me ook niet echt gecommiteerd aan onderlinge samenhang.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#8
lotske1984- zei:
Ben in het verlede zeker al gestopt geweest en paar maande zelf..ik denk er geregeld aan om te stoppe maar het doen dat is iets anders..gebruik nu vooral relatine dat helpt wel..maar geef mij toch maar en goei lijntje kwaliteits pep..en geloof mij dat ligt wel aan de pep..dikke rotzooi..
Klik om te vergroten...

Dat is vrji eenvoudig te berekenen als je relatine gebruikt.
Ik neem aan dat het om farmaceutische relatine gaat, pillen? Of komt het ook van een dealer die met de poeders gerotzooid kan hebben?

Als je pillen hebt, hoeveel pillen van hoeveel mg pak je op een dag voor welk effect? En is het slikken of fijnstampen en snuiven?

Ik heb trouwens laatst nog een tamelijk experimentele post geschreven met o.a. een ode aan jouw onvrede met de kwaliteit van de pep. Ik ben zelf niet echt kapot van methylfenidaat dat ik momenteel als vervanger slik voor het veel betere dex amf. en zo kwam ik op de term Brolfenidaat. Dikke Brolfenidaat klinkt ook echt als halfgare rotzooi die je pakt omdat er niks beters is en het leek me daarom het stopwoordje voor de zomer van 2016 te gaan worden.

Maarehh ik merk wel dat als ik jouw zegswijzen enz ga gebruiken dat de mensen al snel een beetje afhaken :) (dit is een grapje. Ik heb een enorme draak van een verhaal geschreven waarvan alleen al de lengte gevoelens van afkeuring oproept.)
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja worden voor geschreven..Neem 1 pil 20 mg langwerkend en soms 3 pille 10 mg niet langwerkend (methylfenidaathydrochloride)..ja wil ook dex maar mijn psychiater weet de mg niet om voor te schrijven..iemand die mijn kan helpe ivm mg.?grtz
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#10
lotske1984- zei:
Ja worden voor geschreven..Neem 1 pil 20 mg langwerkend en soms 3 pille 10 mg niet langwerkend (methylfenidaathydrochloride)..ja wil ook dex maar mijn psychiater weet de mg niet om voor te schrijven..iemand die mijn kan helpe ivm mg.?grtz
Klik om te vergroten...

Dagelijks 20 a 30mg en daarnaast geen andere drugs?

Kun je het effect beschrijven dat je merkt van 30 mg?

Toen je speed gebruikte, wat voor dagelijkse doses waren dat ongeveer? En hoe was effect dan?

Zeg je nu dat je psych niet weet hoe hij van een geneesmiddel de dosering kan achterhalen? Of wil hij je het middel niet voorschrijven?

Of woon je in NL? Daar kan je een dex-recept beter even vergeten totdat de rookwolken rondom registratie van het middel zijn opgetrokken. Kon wel eens een duur grapje worden.

2mg methylfenidaat = 1mg dex. Dex is dus tweemaal zo sterk. Daarnaast werkt het een uur langer door).

https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Tommie_K zei:
lotske1984- zei:
Ja worden voor geschreven..Neem 1 pil 20 mg langwerkend en soms 3 pille 10 mg niet langwerkend (methylfenidaathydrochloride)..ja wil ook dex maar mijn psychiater weet de mg niet om voor te schrijven..iemand die mijn kan helpe ivm mg.?grtz
Klik om te vergroten...

Dagelijks 20 a 30mg en daarnaast geen andere drugs?

Kun je het effect beschrijven dat je merkt van 30 mg?

Toen je speed gebruikte, wat voor dagelijkse doses waren dat ongeveer? En hoe was effect dan?

Zeg je nu dat je psych niet weet hoe hij van een geneesmiddel de dosering kan achterhalen? Of wil hij je het middel niet voorschrijven?

Of woon je in NL? Daar kan je een dex-recept beter even vergeten totdat de rookwolken rondom registratie van het middel zijn opgetrokken. Kon wel eens een duur grapje worden.

2mg methylfenidaat = 1mg dex. Dex is dus tweemaal zo sterk. Daarnaast werkt het een uur langer door).

https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/
Klik om te vergroten...
Jawel gebruik ook nog speed alle speed kun je da nie noeme..maar ik moet iets door mijn neus kunne jagen..liever kwali speed maar ja dan werkt het tenminste..nu neem ik relatine omdat de speed zelden werkt..het helpt wel tege vermoeidheid relatine maar is mis dat je voor dingen zin krijgt erin..ja 30 mg ik voel er wel wat van maar na 2 de pil 10 mg voel ik mij beter en na de 3 nog beter..nee woon in belgie ja die psychiater kent dex blijkbaar niet..
Vroeger was 5 gram op en week ongeveer nu vele minder..wa effect goede speed mij geeft als het goede is gelukkg voelen..voor vele dingen zin hebbe gewoon goed voelen..
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#12
lotske1984- zei:
Jawel gebruik ook nog speed alle speed kun je da nie noeme..maar ik moet iets door mijn neus kunne jagen..liever kwali speed maar ja dan werkt het tenminste..nu neem ik relatine omdat de speed zelden werkt..het helpt wel tege vermoeidheid relatine maar is mis dat je voor dingen zin krijgt erin..ja 30 mg ik voel er wel wat van maar na 2 de pil 10 mg voel ik mij beter en na de 3 nog beter..nee woon in belgie ja die psychiater kent dex blijkbaar niet..
Vroeger was 5 gram op en week ongeveer nu vele minder..wa effect goede speed mij geeft als het goede is gelukkg voelen..voor vele dingen zin hebbe gewoon goed voelen..
Klik om te vergroten...

Hmm nou ja dan blijft het toch nog even onmogelijk om iets sluitends te zeggen over je tolerantie vs de kwaliteit van je speed. Al zou je in overweging kunnen nemen dat, zelfs al is jouw speed 90% rommel, het al snel en sterker effect heeft dan de 30mg MF (da's omgerekend zo'n 20mg amfetamine).

Je noemt de drie effecten van speed in de volgorde waarin die voor iedere gebruiker steeds minder worden.

- het geluksgevoel verdwijnt al na de wittebroodsweken, never to come back again.
- motivatie voel je wat langer, maar zelf bij verantwoord gebruikt kan dat verdwijnen
- focus is een effect, dat mitrs goed gemanaged, lang profijt kan blijven bieden. Het kan zelfs weer herstellen als je het door een tijdje misbruikvverloren hebt.
- Uiteindelijk zal een chronische verslaafde speed gebruiken om zich normaal te kunnen voelen. Je merkt er weinig van, maar stopt desondanks niet met gebruiken, omdat je down zult gaan tot ver onder "normaal" voelen. Maar laat je niet van de wijs brengen door horrorverhalen: als je helemaal stopt ben je in twee weken door de ergste lethargie wel heen.

Je psych is ofwel een stomme rukker, ofwel hij fingeert onwetendheid om je niet te hoeven zeggen dat hij het niet WIL voorschrijven. In beide gevallen zou ik een ander zoeken.

Verdiep je eens in Modafinil. dat heeft mogelijk hetzelfde effect als speed nu op jou (het houdt je wakker) maar het is een stuk minder een aanslag op je gezondheid. Maar goed, dat maakt allemaal natuurlijk geen ruk uit zolang je godweetwat naar binnen blijft werken, Je zou op zijn minst eens wat betere bronnen zoeken, En ik mag waarschijnlijk niet teveel zeggen maar jouw nieuwe leverancier hoeft geen Belg te zijn, noch zal je ervoor naar het buitenland hoeven. Er zijn meer plekken op het internet dan dit forum om je te informeren.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
een psychiater die geen dexamfetamine kent moet echt opnieuw naar school. eentje die het jou niet voor wilt schrijven is wat mij betreft geslaagd.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
MeejheM zei:
een psychiater die geen dexamfetamine kent moet echt opnieuw naar school. eentje die het jou niet voor wilt schrijven is wat mij betreft geslaagd.
Klik om te vergroten...
Heb dex gekregen nu maar ik vind dat het niet werkt..mag max 5 pilletjes per dag nemen van 5 mg..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
lotske1984- zei:
MeejheM zei:
een psychiater die geen dexamfetamine kent moet echt opnieuw naar school. eentje die het jou niet voor wilt schrijven is wat mij betreft geslaagd.
Klik om te vergroten...
Heb dex gekregen nu maar ik vind dat het niet werkt..mag max 5 pilletjes per dag nemen van 5 mg..
Klik om te vergroten...
Als dit niet bevestigd dat je tolerantie hebt Lotske dan weet ik het ook niet meer hoor. Je kunt moeilijk gaan zeggen dat je farmaceutische speed ook rommel is...
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
lotske1984- zei:
MeejheM zei:
een psychiater die geen dexamfetamine kent moet echt opnieuw naar school. eentje die het jou niet voor wilt schrijven is wat mij betreft geslaagd.
Klik om te vergroten...
Heb dex gekregen nu maar ik vind dat het niet werkt..mag max 5 pilletjes per dag nemen van 5 mg..
Klik om te vergroten...
Als dit niet bevestigd dat je tolerantie hebt Lotske dan weet ik het ook niet meer hoor. Je kunt moeilijk gaan zeggen dat je farmaceutische speed ook rommel is...
Klik om te vergroten...
Ik vind relatine beter werken precies..dat werkt anders..
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik raad modafinil aan!
Heeft veel baat bij studeren en concentratie.
Word voorgeschreven bij narcolepsie maar daar moet je niet naar kijken.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja heb er zelf ervaring mee, werkt perfect als ik me ergens op moet focussen.
Mn schoonmoeder heeft het afgelopen 2 weken ook gebruikt voor haar examens voor dr nieuwe werk en dikke 8en en 9 gehaald.
Die andere merken ben ik niet bekend mee nee.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#19
Skippy zei:
Ik raad modafinil aan!
Heeft veel baat bij studeren en concentratie.
Word voorgeschreven bij narcolepsie maar daar moet je niet naar kijken.
Klik om te vergroten...

Heb jij daar zelf ervaring mee? En weet jij of er een groot verschil is qua werking als je kijkt naar verschillende merken zoals modalert of modvigil? Ben er zelf namelijk ook best benieuwd naar. Persoonlijk denk ik dat de hype groter is dan de werking :confused:
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Skippy zei:
Ja heb er zelf ervaring mee, werkt perfect als ik me ergens op moet focussen.
Mn schoonmoeder heeft het afgelopen 2 weken ook gebruikt voor haar examens voor dr nieuwe werk en dikke 8en en 9 gehaald.
Die andere merken ben ik niet bekend mee nee.
Klik om te vergroten...
Bestaat er ook medicatie tegen om zin te krijgen om dingen te doen..dat speed normaal geeft.?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."