Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmfetamines: informatie om risico's te beperken

Amfetamines: informatie om risico's te beperken

32 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
b
blackops2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
na 10gram heb ik dus voor , dat mijn oren kleiner zijn geworden .. mijn neus , het tussenschotje steekt er ne halve cm onderuit,, onder de neusgaten :openmouth:
kan iemand mij geruststellen en zeggen dat het wel herstelt?
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#2
blackops2 zei:
na 10gram heb ik dus voor , dat mijn oren kleiner zijn geworden .. mijn neus , het tussenschotje steekt er ne halve cm onderuit,, onder de neusgaten :openmouth:
kan iemand mij geruststellen en zeggen dat het wel herstelt?
Klik om te vergroten...
Je oren kleiner geworden? Voor zover ik weet gebeurt dat niet met speed. Misschien paranoia? Ik zou in ieder geval voorlopig stoppen met pep.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deamon zei:
blackops2 zei:
na 10gram heb ik dus voor , dat mijn oren kleiner zijn geworden .. mijn neus , het tussenschotje steekt er ne halve cm onderuit,, onder de neusgaten :openmouth:
kan iemand mij geruststellen en zeggen dat het wel herstelt?
Klik om te vergroten...
Je oren kleiner geworden? Voor zover ik weet gebeurt dat niet met speed. Misschien paranoia? Ik zou in ieder geval voorlopig stoppen met pep.
Klik om te vergroten...

Oren kleiner?? :tearsofjoy:

En daarbij... 10 gram?!?!?!
b
blackops2Lid
01-01-2024, 00:00
#4
oke, je lichaam word kleiner bij een slecht eetgewoonte bij speedgebruik. ik keek dus gisteren naar mijn voeten en dan naar mijn schoenen. ( men voeten zijn dus zeker 5 a 6 cm verkleind ,,, kan niet meer in mijn oor peuteren met mijn pink ( gaatje heel klein) , ik ben nu al 8dagen wakker... ( ik kan maar niet slaap vatten, ik zit zonder mijn antipsychoticum... ( daarjuist kon echt heel moeilijk plassen, na half uurtje ( mijn hoofd nat in het zweet ) ... ,,& njah... en de speed zelf, kvoel mij gewoon wakker... ma tis ni van te zeggen dat ik mij scheef voel ( juist jah tussen 2 a 6 uur snachts begon ik last te hebben van een kleine vliegjes die vlees eten ( lol ) enjah nu is het dus weg ! ikhoop dat ik met deze 3 pintjes kan slapen, als dat dus niet zo is ... heb ik een groot probleem he... het voelt namelijk niet goed voor mijn ogen, zo lang wakker zijn en ps3 spelen ( shooter-game ) ( 1half volle melkbus heeft mijn lichaam trug beetje herstelt, enzo,, mijn spieren trug iets losser , maar daarna, mijn hartslag veel te hoog - nog nooit zohard g est, toen een lijntje gesnove, en hartslag was trug normaal enzovoort ( ongeveer ( normale dikte , trug herstelt voelen.... njah 1 a 2 gram in een bommetje.. ( was bommetjes aant pakken, voor de eerste keer, ( maag deed niet vies ) , njah ..... sorry manne voor mijn uitleg, kwou het gewoon even kwijt... ( ik was nooit een grootverbruiker speed, nu begin ik hevig te transpireren op mijn voorhoofd-- alsk eet, of afkick heb van speed
p
peprickLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deamon zei:
blackops2 zei:
na 10gram heb ik dus voor , dat mijn oren kleiner zijn geworden .. mijn neus , het tussenschotje steekt er ne halve cm onderuit,, onder de neusgaten :openmouth:
kan iemand mij geruststellen en zeggen dat het wel herstelt?
Klik om te vergroten...
Je oren kleiner geworden? Voor zover ik weet gebeurt dat niet met speed. Misschien paranoia? Ik zou in ieder geval voorlopig stoppen met pep.
Klik om te vergroten...
ik denk niet dat lichaamsdelen kleiner worden, je visie is niet goed meer, ik ben vaak meerdere nachten wakker geweest(is niet goed) kijk maar naar je telefoon, aansteker, alle uitsteksels knopjes alles is kleiner
dit komt door het te lang wakker zijn, kijk maar eens naar buiten, er is waarschijnlijk niks, maar je gaat veel zien
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blijf jij is heel gauw van de speed af. Een half pak melk helpt niet bepaald tegen 6 dagen speed gast. Ik denk dat jij de boel aan de kant moet leggen en dan even door een klein stukje ontwenning heen moet en gaan slapen. Heel lang gaan slapen en dan lekker opstaan douchen en eten. Dan weer niks gebruiken en dat voor een aantal weken.

Jezus waarom doen mensen zo achterlijk met speed. Snap je niet dat je idiote dingen begint te doen als je een paar dagen wakker bent?

blackops2 zei:
oke, je lichaam word kleiner bij een slecht eetgewoonte bij speedgebruik. ik keek dus gisteren naar mijn voeten en dan naar mijn schoenen. ( men voeten zijn dus zeker 5 a 6 cm verkleind ,,, kan niet meer in mijn oor peuteren met mijn pink ( gaatje heel klein) , ik ben nu al 8dagen wakker... ( ik kan maar niet slaap vatten, ik zit zonder mijn antipsychoticum... ( daarjuist kon echt heel moeilijk plassen, na half uurtje ( mijn hoofd nat in het zweet ) ... ,,& njah... en de speed zelf, kvoel mij gewoon wakker... ma tis ni van te zeggen dat ik mij scheef voel ( juist jah tussen 2 a 6 uur snachts begon ik last te hebben van een kleine vliegjes die vlees eten ( lol ) enjah nu is het dus weg ! ikhoop dat ik met deze 3 pintjes kan slapen, als dat dus niet zo is ... heb ik een groot probleem he... het voelt namelijk niet goed voor mijn ogen, zo lang wakker zijn en ps3 spelen ( shooter-game ) ( 1half volle melkbus heeft mijn lichaam trug beetje herstelt, enzo,, mijn spieren trug iets losser , maar daarna, mijn hartslag veel te hoog - nog nooit zohard g est, toen een lijntje gesnove, en hartslag was trug normaal enzovoort ( ongeveer ( normale dikte , trug herstelt voelen.... njah 1 a 2 gram in een bommetje.. ( was bommetjes aant pakken, voor de eerste keer, ( maag deed niet vies ) , njah ..... sorry manne voor mijn uitleg, kwou het gewoon even kwijt... ( ik was nooit een grootverbruiker speed, nu begin ik hevig te transpireren op mijn voorhoofd-- alsk eet, of afkick heb van speed
Klik om te vergroten...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bericht dateerd van 2014 Bob, laat je niet meeslepen in de reacties van dhr. Peprick op oude topics ^^
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Thanks had ik even niet gezien.

Tekzor668 zei:
Bericht dateerd van 2014 Bob, laat je niet meeslepen in de reacties van dhr. Peprick op oude topics ^^
Klik om te vergroten...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Whatever zo erg is het ook niet als er iets een keer omhoog word geschopt het zakt vanzelf wel weer snel naar beneden. Tenzij iemand als jij weer reageert op wat ik hier neer had gezet....


MeejheM zei:
komop zeg bob, als admin moet je wel de nieuwe van de oude topics herkennen. dit soort enorme topickicks krijg je als nieuwe members een sub-forum urenlang door gaan pluizen. dat is wel zo ongeveer een standaard probleem.
Klik om te vergroten...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bobsacamano zei:
Whatever zo erg is het ook niet als er iets een keer omhoog word geschopt het zakt vanzelf wel weer snel naar beneden. Tenzij iemand als jij weer reageert op wat ik hier neer had gezet....

Een moderator ziet ook niet alles.


MeejheM zei:
komop zeg bob, als admin moet je wel de nieuwe van de oude topics herkennen. dit soort enorme topickicks krijg je als nieuwe members een sub-forum urenlang door gaan pluizen. dat is wel zo ongeveer een standaard probleem.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
MeejheM zei:
komop zeg bob, als admin moet je wel de nieuwe van de oude topics herkennen. dit soort enorme topickicks krijg je als nieuwe members een sub-forum urenlang door gaan pluizen. dat is wel zo ongeveer een standaard probleem.
Klik om te vergroten...
Vind je het nou echt elke keer nodig om anderen te vertellen op welke topics ze wel en niet mogen reageren MeejheM? Die reacties van jou zorgen vervolgens juist elke keer dat die topics dan nog "onnodig" actief blijven.

Overigens is dit een sticky topic en blijft dit topic dus toch al bovenaan staan. Dat bob op een oude post reageert kan gebeuren, of je nou mod bent of niet. Er zijn toch hopelijk wel ergere dingen waar jij je druk over kan maken MeejheM?
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eens. Zo te zien is dit een canon-thread of een sticky of iets dergelijks, die zou je nog beter dicht kunnen gooien eigenlijk, maar als je het niet doet blijft alles erin "actueel'.

Ja waar ik al geen verstand van heb in mijn derde bericht hier. Maar ik bedenk dat niet zelf natuurlijk.

Overigens ben ik in de eerste drie "basisinformatie"-topics best wel wat feitelijke onjuistheden tegengekomen. Meestal een kleine minderheid mierengeneukte neuzelarij, en niet ten koste van een verder zeer nuttig verhaal (die gids voor de pepjunk in spe is overigens hilarisch opgeschreven), maar ik ben ook dingen tegengekomen die goed bedoeld maar grote onzin zijn. En wat vooral opvalt is wat er ontbreekt aan de informatie, als je bijvoorbeeld bedenkt dat de kans dat mensen met ADHD iets over amfetamine komen lezen vrij groot is, omdat ze merken dat er iets bijzonders gebeurt als ze speed gebruiken.

Al valt het erg mee vergeleken bij Uit Je Bol, hoofdstuk speed, dat van de grootste lariekoek aan elkaar hangt. Dat die Hans Plomp als een soort drugsprofessor wordt gezien is al een beetje vreemd als je de verhouding "sterk verhaal" vs "heldere onderbouwing" van het boekje bekijkt, maar OK, als ervaringsdeskundige zou het wat kunnen wezen. Maar hij begaat zich hier zo verschrikkelijk aan stemmingmakerij en propagandisme dat hij zichzelf volkomen diskwalificeert om ooit nog serieus te worden genomen. ("zo lang up = zo lang down", die fabel hoor ik nog regelmatig en dat is een potentieel zeer schadelijk verzinsel... stel je voor dat je al twee jaar bezig bent en je gelooft deze idioterie, dan denk je "ik kijk wel uit qua stoppen....". Heeft die Plomp het toch nog veroorzaakt dat er mensen dankzij hem aan de zo verfoeide drrug verslaafd blijven.

Oh ja, en als je een boek vertaalt van William Burroughs Jr. dat "Speed" heet in de originele uitgave, dan is "Spuiten Is Moord" een vertaalkeuze die toch wel even nader verklaard mag worden. Meneer Plomp heeft een vrij sterke mening over de dingen, maar daarmee veranderen de feiten niet. Overigens zou "Spuiten Is Zelfmoord" een betere keuze zijn geweest.

Dat je van speed veel te lange stukjes gaat schrijven op websites vermeldt hij dan weer niet :grin: .
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Er staat dat speed en xtc geen vriendjes zijn.
Moet ik hieruit begrijpen dat je ze niet samen moet gebruiken. Of dat als je beide wel eens doet je dan nog steeds een maand(en) minstens rust moet houden tussen 1vd 2? Net als met GHB en xtc, omdat het dezelfde soort werking in je hersenen heeft?

Of is dit meer een ding dat je die 2 niet moet combineren met elkaar.

Misschien lees ik erover heen maar ik zie nergens echt een dosering staan. Hoeveel neemt men gemiddeld voor een leuk effect? In mg. Waarom zou je het oraal nemen ipv snuiven? Puur en alleen voor het vervelende gevoel in je neus?

(ik denk dat speed een goede kans maakt om voor mij als volgende uit te gaan testen, dus sorry voor al de vragen die voor de meeste waarschijnlijk erg obvious zijn)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zweibeiner zei:
Er staat dat speed en xtc geen vriendjes zijn.
Moet ik hieruit begrijpen dat je ze niet samen moet gebruiken. Of dat als je beide wel eens doet je dan nog steeds een maand(en) minstens rust moet houden tussen 1vd 2? Net als met GHB en xtc, omdat het dezelfde soort werking in je hersenen heeft?

Of is dit meer een ding dat je die 2 niet moet combineren met elkaar.
Klik om te vergroten...
Speed en xtc combineren is om een aantal redenen niet zo handig. Beide verhogen je hartslag en bloeddruk, waardoor het een extra grote aanslag op je hart en bloedvaten is. De kans op oververhitting wordt nog groter. En waarschijnlijk zorgt het voor een verhoogde neurotoxiteit. Bovendien ondrukt speed het lekkere warme spacy gevoel van xtc.

Het is niet zo dat je perse een bepaalde tijd tussen beide moeten houden. Uiteraard is enkele dagen ertussen niet echt heel goed, maar dat zit hem dan meer in het uitputten van je lichaam. GHB en xtc hebben trouwens niet een vergelijkbare werking op de hersenen, dus daar geld ook niet voor dat je bepaalde tijd tussen beide moet houden.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
En waarschijnlijk zorgt het voor een verhoogde neurotoxiteit.
Klik om te vergroten...

Ik heb dit laatst nagevraagd. Dit is iets wat al vrij lang geroepen wordt, maar er is nooit bewezen dat het een verhoogde neurotoxiciteit geeft (echter ook niet ontkracht). De schade lijkt vooralsnog 1 + 1 = 2 te zijn en niet 1 + 1 = 3.

Vermoedelijk maakt het dus niet uit of je bijvoorbeeld op 1 maart XTC en 15 maart speed gebruikt, of dat je beiden alleen op 1 maart gebruikt en de rest van de maand niets.

Sterker nog, je slaapt slechts 1 nacht slecht als je ze allebei gebruikt, in plaats van 2 nachten als je ze apart gebruikt. Er natuurlijk wel even vanuit gaande dat je zo met je planning omgaat :wink:

De belasting voor je hart en bloedvaten is inderdaad wel verhoogd en daarmee dus ook de risico's
@
@@@!Lid
01-01-2024, 00:00
#16
SkittlesAndMe zei:
Ik heb dit laatst nagevraagd. Dit is iets wat al vrij lang geroepen wordt, maar er is nooit bewezen dat het een verhoogde neurotoxiciteit geeft (echter ook niet ontkracht). De schade lijkt vooralsnog 1 + 1 = 2 te zijn en niet 1 + 1 = 3.

Vermoedelijk maakt het dus niet uit of je bijvoorbeeld op 1 maart XTC en 15 maart speed gebruikt, of dat je beiden alleen op 1 maart gebruikt en de rest van de maand niets.

Sterker nog, je slaapt slechts 1 nacht slecht als je ze allebei gebruikt, in plaats van 2 nachten als je ze apart gebruikt. Er natuurlijk wel even vanuit gaande dat je zo met je planning omgaat :wink:

De belasting voor je hart en bloedvaten is inderdaad wel verhoogd en daarmee dus ook de risico's
Klik om te vergroten...
@
@@@!Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn ervaring is dat je bij oraal gebruik veel harder gaat dan wanneer je snuift, en dat de werking veel langer aanhoudt. Kan dan alleen niet eten en maagklachten liggen op de loer, speed is een agressief spulletje!
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#18
Geloof me, als je snuift werkt het beter vind ik zelf, oraal gebruik werkt alleen langzamer, en meestal is de dosis bij oraal gebruik ook hoger, dus alleen door de lange duur lijkt het alsof het dan beter werkt, maar probeer anders eens de ene keer 100 mg oraal en de keer erna 100 mg snuif, je zult het verschil zeker merken. Oraal gebruik geeft wel een paar kenmerken van XTC zoals het spacy gevoel alleen dan lichter.

Ps: hallo iedereen, ben even een tijdje ertussen uit geweest, ben een paar maanden gestopt omdat ik bij novadic zat, maar helaas ben ik zo eigenwijs om toch weer te gaan gebruiken :grin: ben inmiddels trouwens wel al een ervaren gebruiker, en bij novadic konden ze dat wel merken, doordat ik geen last had van afkicken, mocht ik na 2 weken alweer weg:tearsofjoy: en binnenkort lekker op DJ cursus, en dan kan ik mooi m'n eigen hardcore etc. gaan maken:thumbsup:

Met luidruchtige groeten,

Kleine J
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#19
En laat speed maar eens een weekje op een stuk metaal liggen, naderhand zit er een mooie doffe vlek op, omdat het zich er helemaal in gebeten heeft. Dus inderdaad een aardig agressief goedje. Vind ik niet gek dat sommige mensen geen neus meer overhouden na jarenlang uitbundig gebruik
J
JoomanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Miss een domme vraag maar even voor de zekerheid. wil mijn speed voor het eerst wassen. Om zeker te zijn dat er geen cafeïne in zit. (Geen tijd meer om het te laten testen voor het weekend) nu is het gekocht bij een bekend persoon. Het ziet er wit uit en heb altijd wel goed spul van die gene.

Voor de zekerheid vroeg ik me af. Of je de speed gedroogd moet wassen of nat. Dit nergens kunnen vinden:confused:

En houd ik nog wel wat over van 2 gram.

Voor degenen die dit weet bedankt:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."