Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
160 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Perenijsje zei:
Super lief dat je dat elke ochtend doet voor je dochter
Klik om te vergroten...

Ik ben super trots op hoe ze het allemaal doet en de lange dagen die ze maakt.
Dan is dit minste wat ik kan doen vind ik 😊

Perenijsje zei:
Ik hoop voor je dat je morgen serieus genomen wordt.
Klik om te vergroten...

Ik ben in flauwe bui en wou er iets heel erg flauw neerzetten maar ik houd me in 😁

Perenijsje zei:
Veel succes morgen lieverd😘
Klik om te vergroten...

Dank je wel meis 😘
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Perenijsje zei:
Haha die opmerking die je inhoud kan ik wel raden hoor, kop ik zelf vaak ook in als mensen dat tegen mij zeggen 🤣
Klik om te vergroten...

Vladimir is ook niet echt mijn type... 🤣🤣🤣
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zag net op fb voorbij komen dat er een cursus "toekomst zonder geweld" word gegeven.
Iemand van de vrouwenopvang gaat deze gratis cursus geven in een clubgebouw hier heel dichtbij.
Het is elke woensdagochtend, 2 uur lang, 8 x.
Waarsch heb ik deze cursus in de opvang al gehad maar zo kom ik Mischien in contact met anderen.
Heb me gelijk aangemeld en hij start in mei. 😊
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Syl zei:
Zag net op fb voorbij komen dat er een cursus "toekomst zonder geweld" word gegeven.
Iemand van de vrouwenopvang gaat deze gratis cursus geven in een clubgebouw hier heel dichtbij.
Het is elke woensdagochtend, 2 uur lang, 8 x.
Waarsch heb ik deze cursus in de opvang al gehad maar zo kom ik Mischien in contact met anderen.
Heb me gelijk aangemeld en hij start in mei. 😊
Klik om te vergroten...

Wat super goed van je! En nooit erg om zoiets nog een keer te herhalen en wie weet doe je er nog wel contacten op idd. Dappere vrouw! 😘
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou jongens het is bijna zo ver...
Ik ga zo voor het eerst in 9 jaar clean naar de tandarts toe.
Normaal ben ik nooit echt zenuwachtig omdat ik vlak voor ik ging altijd een lijntje speed nam.
Maar de zenuwen gieren nu door mijn lijf!! 😅🙄
Ik laat straks weten hoe het is gegaan...

Screenshot_20200206_134826.jpg
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou daar ben ik weer hoor, terug van de tandarts.
Mijn tandvlees was weer ontstoken wat ik al dacht.
Daarbij liggen mijn tandhalzen zo bloot dat er zo goed als geen tandvlees meer voor zit.
Nu werd bij mijn vorige bezoek mij geadviseerd om electrische te gaan poetsen.
Nou ik electrische Tandenborstel aangeschaft en netjes zoals mij was uitgelegd gepoets.
De borstel zachtjes tegen tanden en kiezen drukken 5 sec.
Niet zelf meebewegen, nee de borstel het werk laten doen.

Nou vroeg tandarts aan mij hoe of ik poets, waarop ik ant electrisch
Zegt tandarts :ja beter ga jij stoppen met electrisch poetsen en ga jij poetsen met soft Tandenborstel. 🤔

Moet terug komen om gebit en tandvlees te laten behandelen.
Ook heb ik mijn eerste gaatje in 42 jaar.

Met de tijd zal er een laagje over de ontblote tandhalzen komen zodat ze minder gevoelig worden.
Heb gelijk maar ff gevraagd of mijn tanden hierdoor los kunnen gaan zitten.
Dat kan maar dan praat je niet over kort termijn zei tandarts.

Het feit dat ik door medicatie te weinig speeksel aan maak kon ik soort test voor doen bij dokter zei de tandarts.
Toen zei ie zo iets raars....
Ja als je te weinig speeksel aanmaakt kun je soort donorspeeksel krijgen 😳
Wtf moet ik me daar nou bij voorstellen, hebben mensen dan net als bloeddonor hun kwijl gedoneerd door in bakje te tuffen ofzo? 🤢🤮😷
🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Nou ben er dus helaas nog niet vanaf en moet weer terug.
Maarrrrr wel mijn eerste tandarts bezoek afgelegd in 9 jaar clean 💪😁
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
MDMAZING zei:
Je bent wel geweest! Heel goed van je :sunglasses: 🥳
Klik om te vergroten...

Thanks!! 😁
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heel goed dat je geweest bent Syl! Maar wat een soap zeg met die steeds wisselende adviezen. Dan raak je ook in de war lijkt me.
En wtf van dat donorspeeksel, dat klinkt wel heel apart idd 🤣🤣🤣
Vervelend dat je er nog niet vanaf bent en succes alvast voor de volgende keren 😘
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Perenijsje zei:
Heel goed dat je geweest bent Syl! Maar wat een soap zeg met die steeds wisselende adviezen. Dan raak je ook in de war lijkt me.
En wtf van dat donorspeeksel, dat klinkt wel heel apart idd 🤣🤣🤣
Vervelend dat je er nog niet vanaf bent en succes alvast voor de volgende keren 😘
Klik om te vergroten...

Thanks!! ☺
Jaaaa ik dacht ook, wat willen jullie nou?!.
Ja ik ben een beelddenker dus toen tandarts over speeksel donor had zag ik dat zo voor me..
Dat iemand in beker ging tuffe 🤣🤣🤣
Levensgevaarlijk met dat corona virus 😷🤣
Ja nog ff x terug helaas maar overleef ik ook wel weer. 😘
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vanacht had ik een extreem realistische droom/nachtmerrie over mijn ex.
Steeds als ik wakker werd en weer in slaap viel zat ik weer in dezelfde bizarre droom.
Toen ik vanochtend wakker werd en dus eindelijk ontwaakte uit die verschrikkelijke droom voelde ik me heel naar.
Mijn hart voelt sinds ik wakker ben heel vervelend.
Kan ook niet goed omschrijven wat het precies is.
Hartkloppingen afgewisseld met hartritmestoornis zoiets.
Ben net van ellende maar weer ff op bed gaan liggen.
Als ik me inspan verergert het.

Heb donderdag telefonische contact gehad met mijn huisarts.
Dit ging erover dat ik van de cholesterol medicatie veel bijwerkingen had.
Ik moest er mee stoppen en hij wil me aankomende week zien.
Denk dat ik na internist alsnog word doorverwezen.
Woensdag krijg ik die 48 uurs ecg holteronderzoek.
Of ik ben supervroeg in de overgang 🙄
Bij de overgang kun je ook te hoge bloeddruk, te hoge cholestor, hartkloppingen enz krijgen.
Ben net 42 jaar dus mag toch hopen dat dat niet het geval is.

Nou hoop dat het zo wat zakt en ik alsnog mijn ding kan gaan doen.
Hoe ziet jullie weekend eruit??
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat vervelend z'n realistische droom over je ex, dan word je idd niet fijn wakker nee.
Ik hoop dat je lichaam snel weer wat rustiger is. Wat voor dingen wil je doen vandaag dan?
Ik vind het sowieso apart dat je met zoveel verschillende medicijnen niet bij een internist loopt maar dat de huisarts dat blijkbaar gewoon allemaal voorschrijft.
Met zoveel verschillende dingen heeft het toch ook wel invloed op elkaar weer lijkt me. Succes woensdag ook!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Perenijsje zei:
Wat vervelend z'n realistische droom over je ex, dan word je idd niet fijn wakker nee.
Ik hoop dat je lichaam snel weer wat rustiger is. Wat voor dingen wil je doen vandaag dan?
Ik vind het sowieso apart dat je met zoveel verschillende medicijnen niet bij een internist loopt maar dat de huisarts dat blijkbaar gewoon allemaal voorschrijft.
Met zoveel verschillende dingen heeft het toch ook wel invloed op elkaar weer lijkt me. Succes woensdag ook!
Klik om te vergroten...

Ja is inderdaad heel naar zulke dromen bah.
Ik heb medicatie dat is voorgeschreven door een longarts en medicatie voor darmen dat is voorgeschreven door internist.
Alleen wat mijn bloeddruk en cholesterol betreft heeft dokter zelf voorgeschreven.
Hij zei :we kunnen 2 dingen doen, je doorverwijzen naar een internist of met medicatie starten.
Ik vroeg hem wat of de internist precies zou gaan doen.
Hij zei dat de internist veel vragen zou stellen naar uiteindelijk ook medicatie zou voorschrijven.
Maar ik wil ook zo bij zo als ik donderdag afspraak heb bij dokter dat hij me alsnog doorverwijst.
Ik vind het alles bij elkaar best beetje eng, hoge bloeddruk, te hoge cholesterol en hartkloppingen steeds.

Ik moet vandaag ff boodsch halen en maandag worden de balkons geëgaliseerd en moeten balkons leeg.
Dus moet vandaag zien dat ik mijn lounge set en ligstoelen naar binnen krijg.
Dacht dat ze klaar waren met balkons dus logeerkamer weer leeggeruimd zodat ik hobbykamer kon maken.
Kan in schuur maar dan mot ik met hele loungeset door trappenhuis wat amper past en dan straks weer alles na boven zien te krijgen.
Maar ja ik zeg altijd maar zo :alles kom goed 😊

Heb me al gedouchst en zit op bank dus ik begin langzaam op gang te komen 🐢😄
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kan me heel goed voorstellen hoor dat je het een beetje eng vindt allemaal bij elkaar. Goed dat je dan alsnog om een doorverwijzing naar de internist gaat vragen! Die gaat misschien wel uitgebreider te werk met alsnog dezelfde consequentie (medicatie), hij is toch wat meer gespecialiseerd dan de huisarts.
En die dingen als een hoge bloeddruk en hartproblemen kunnen ook gevolgen van je speedgebruik zijn lijkt me? Ook al ben je nu al bijna een jaar clean ( kan niet vaak genoeg zeggen hoe super dat is!:clapping:), je weet nooit wat voor effect het op de lange termijn heeft. Maar ik duim voor je dat je lichaam snel weer wat meer in balans is:thumbsup:

En dat is wel handig als dat dan niet meer op het balkon staat als ze daarmee aan het werk gaan. Maar voor die storm van morgen is het sowieso wel slim om het ff binnen te zetten. Ik zou dan ook niet moeilijk doen en het in de schuur zetten hoor. Ik heb ook mn tuinset vanmiddag naar binnen gehaald. Op 4 hoog (bovenste etage) vangt mn flat toch wel veel wind en heb liever geen tuinstoel door mn raam heen vliegen morgen. Bij ons gaan ze over 2 weken de glasvezelaansluiting bij iedereen binnen aansluiten. Dan moet je dus ook de hele dag thuis zijn zodat ze binnen bezig kunnen. Vind dat altijd maar niks, vreemde werklui in mn huis. Of als ik op de bank zit en de glazenwasser komt opeens in zn bakje voor het raam. Dan kan ik echt niet rustig blijven zitten, loop ik altijd ff naar een andere kamer haha :sweatsmile:

Succes! :kissingheart:
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#14
Syl zei:
Ja ik ben een beelddenker dus toen tandarts over speeksel donor had zag ik dat zo voor me..
Klik om te vergroten...
Mijn god... hoe krijg ik dit beeld ooit weer uit mijn hoofd?! Dat er gewoon willekeurig mensen voorbij lopen en elkaar in de bek spuwen bij wijze van donatie.

Ik heb bijna geen glazuur meer op mijn tanden. Combinatie van medicatie die mijn mond droog maakt (antidepressiva, methylfenidaat) en extreem veel spugen door een maagaandoening. Daarbij ga ik soms tandenknarsen en kaakklemmen bij overdosering van de methylfenidaat. Nu heb ik 35 jaar geleden een tand afgebroken op een familieschommel en dat stukje heeft al die tijd goed gezeten. Nu heb ik de laatste 3 keer al laten repareren maar binnen no time vliegen de bonken er weer af.... Ik vraag me dan echt af: was de plamuur die ze vroeger gebruikten dan zoveel beter en moet ik nu mijn gehele"voorgevel" laten trekken (alles wat er nog over is van achter de opvulling) en voor implantaten kiezen of zijn die implantaten dan ook nog steeds van de slechte kwaliteit....
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
RooieFenix zei:
Dat er gewoon willekeurig mensen voorbij lopen en elkaar in de bek spuwen bij wijze van donatie.
Klik om te vergroten...

Ik ga stuk 🤣🤣🤣.
Mischien kun je ook nog kiezen voor een smaakje.
Wilt u met tabakssmaak,, kaaschipssmaak of liever naturel?

Mischien dat na jarenlang gebruik van medicijnen, drugs enz het toch aantast en gewoon niet meer te maken is.

Ik heb middenrifbreuk dus het klepje dat tussen de slokdarm en maag zit is weg bij mij.
Als ik iets voorover buig heb ik maagzuur wat gelijk omhoog komt.
Heb ook al paar x hierdoor slokdarm ontstoken gehad.
Dit tast ook net als overgeven je gebit aan.
Ik heb altijd mooie witte tanden gehad maar omdat al het glazuur er nu af is ziet het er gelig en glazig uit.
Baal daar enorm van want het ziet er gewoon niet mooi uit.

Zijn jouw tanden ook zo enorm gevoelig voor alles zonder glazuur??.

Wat een ellende he, je tanden zijn toch iets wat gewoon opvalt als je praat.
Hoop dat ze het bij jou nog kunnen maken.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Boodschappen gedaan ✔️
Balkon leeggehaald ✔️
Eten gemaakt ✔️

Zoooo nu mag granny weer ff languit op de bank uitpuffen 👵🏻😁
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Perenijsje zei:
Hier nog iemand die weinig glazuur op haar tanden heeft. Vroeger als kind teveel frisdrank gedronken en als volwassene veel medicijnen zoals antidepressiva en antipsychotica geslikt en gelukkig nu nog niet heel lang speedgebruik. Maar mijn tandarts had het pas over Facings, een soort schildje dat op je tanden wordt geplaatst en waardoor het gebit verfraait wordt. Je kunt op deze manier spleetjes verbergen, tanden witter laten lijken, afgebroken hoekjes en scheve tanden verbergen etc . Dus eind deze maand ga ik dat iig alvast bij mijn voortanden laten doen en kijken hoe dat dan bevalt. Ik heb een tandartsverzekering en hij ging het ook zo declareren bij de zorgverzekeraar (hij is eigen baas) dat ik zelf niks hoef te betalen :thumbsup:

Voor meer informatie:
Facing
Klik om te vergroten...

Klopt dat zou ik ook best willen dan zien mijn tanden er tenminste wat frisser uit.
Ik ben verzekerd via mijn gemeente en heb wel aanvullende tandarts verzekering.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
AphexTwin zei:
Idd, laten we het positief houden.

Discussie gesloten voor mij.
Klik om te vergroten...
👍
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Perenijsje zei:
En die dingen als een hoge bloeddruk en hartproblemen kunnen ook gevolgen van je speedgebruik zijn lijkt me? Ook al ben je nu al bijna een jaar clean ( kan niet vaak genoeg zeggen hoe super dat is!:clapping:), je weet nooit wat voor effect het op de lange termijn heeft.
Klik om te vergroten...

Dat zou best kunnen ik heb geen idee eigenlijk.
Als je 8 jaar dag in dag uit speed gebruikt is je hartslag natuurlijk aardig verhoogd.
Geen idee of dat blijvende schade heeft kunnen aanrichten. 🙄
Super lief van je 😘 ben volgende maand precies jaar clean!!!🙏🎉

Jeetje van 4 hoog joh...
Heb je wel een lift??.
Jaaa ik vind dat ook echt verschrikkelijk als er lui in je huis aan de gang moeten.
Hier zijn ze in dec hele dag in huis geweest voor ventilatieschacht.
Zat zo'n kerel bij die steeds heel smerig sjansen naar me zat te glimlachen.
Heb woonkamerdeur gauw dicht gedaan 😟

Ik heb dat dat al eens gehad ooit 🤣🤣🤣
We woonde toen in appartement midden in centrum.
Ik lig in me string en shirtje op de bank, zie ik ineens glazenwassen op hoogwerker 😱😱😱
Ging ie ook nog zwaaien 😵😥
Ennnnn run....... 🏃‍♀️🤣🤣

Ik heb ook altijd van die rare lui joh wie gestuurd worden door woningbouw.
Had x verstopping en kwam zo'n vent met electrische veer.
Hij zette zijn voet op apparaat en zei heel stoer (vond ie zelf dan heel stoer he 🤣) :
Jaaaa ik ken een trucje die niemand van mijn collega's kent en weet 😏(zo'n zwoele blik).
Wtf kerel ontstop gewoon die leiding en gaat heen please,🙏😐🤣🤣
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja precies, dat is vaak ook gewoon het lastige, je weet niet wat de oorzaak precies is. Kan na zoveel jaar speed daardoor komen want we meer risico op hart- en vaatziekten, maar dat hoeft niet. Kan ook ergens anders door komen. Als het maar behandeld wordt iig, dat is het belangrijkste:thumbsup:

En nee helaas geen lift! Tegenwoordig is het wel verplicht als er 4 verdiepingen zijn, maar bij oudere gebouwen was dat nog niet zo en mocht 4 dus nog zonder. Dus met boodschappen is het wel een flink gesjouw!:fearful:

Ohhh haha die glazenwassers ook he. Ik heb het zelfs nog veel erger meegemaakt vroeger! 🙈 🙈 🙈
-knip want gelezen-

Zulke werklui zijn echt irritant ja. Doe gewoon je werk en verder geen geouwehoer aan mn kop graag. Pas had ik een CV-ketel monteur over de vloer die tijdens het werk moest wachten tot iets klaar was met die ketel. Was een jonge gozer en in de tussentijd ging hij ff een vriend bellen en gingen ze de hele Kerstplanning doornemen wie welke drank en wat voor eten mee zou nemen enzo :thinking:

Je bent goed bezig geweest vandaag, vanavond lekker ontspannen met de beentjes omhoog?
En hoe gaat het nu eigenlijk met de vriend van je dochter na van de week?
Fijn avond lieverd:kissingheart:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."