Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek van verslaafde die afkickt van speed

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

1039 antwoorden
165 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vandaag precies een week zonder speed. Ben best een beetje trots al op mezelf ookal ben ik er nog lang niet . Ben nog steeds heel erg moe en pak zodra de kans er is de mogelijkheid wat te slapen. Door de speed zijn mijn emoties afgevlakt en dat vond ik erg prettig. Het idee dat ik weer vol op mijn emoties zal gaan voelen vind ik best eng en zie er ook best tegen op. Maar ik kan niet alleen maar om geen pijn en verdriet te voelen de rest van mijn leven speed gebruiken. -De mishandelingen in mijn jeugd. -Het huiselijk geweld door mijn ex partner ( waar ik 23 jaar mee samen was). -Mijn zoon die al 2.5 jaar niks meer van me wil weten terwijl we altjjd zon hechte band hadden. -Het verraad van mijn ex schoonmoeder die zei dat alles wat we bespraken tussen ons bleef en ik als een eigen kind voor haar was. -Het overlijden van mijn ex schoonvader in 2015 ,binnen 6 mnd tijd overleden aan longkanker. Mijn ex schoonvader zie ik als mijn echte vader,deze man heeft oprecht van mijn gehouden zoals ik ben . We waren 2 handen op 1 buik en daar kwam niemand tussen . Ik heb hem tot op de laatste sec op zijn sterfbed verzorgd. Ik was de enigste die zijn graf bij hield. Ik kwam een paar x per week naar zijn graf en vond het daar heerlijk. Ik praatte in gedachte dan met hem en vroeg hem in gedachte ook advies over wat ik nu moest doen omdat ik het niet meer aan kon het huiselijk geweld. Destijds heb ik een stenen beeld van 2 harten tegen elkaar aan op zijn graf gelegd. Via mijn oudste kind heb ik toen ik in de opvang zat gehoord dat dat beeld achterin de kofferbak van mijn ex zijn auto lag dat had mijn schoonmoeder gedaan. Ik was woest toen ik het hoorde ,waarchaalde ze het gore lef vandaan , wat heeft de breuk tussen mijn ex en mij te doen met mijn pa?. Ik wou wraak nemen en al hun spullen ook verwijderen van het graf maar ik dacht na ,wat zou pa daar van gevonden hebben ... Nee ik heb het er bij gelaten en ga me niet tot hun niveao verlagen. Pa heeft de nacht voor zijn sterven alleen van mij bewust afscheid genomen door me in zijn armen te nemen en niet eens van zijn eigen vrouw en stiefdochter en zoon. Ik ben ook de laatste wie hem levend gezien heeft voordat hij zijn laatste adem uitblies . Ze kunnen nog zoveel van me afpakken maar mijn afscheid met pa en de laatste woorden die we met elkaar gedeeld hebben pakt niemand mij af. Ik nam speed omdat ik dacht dat ik dan een sterker persoon was. Maar als ik eerlijk ben naar mezelf toe weet ik dat ook als ik speed op heb en me ex me ergens zou op wachten ik ook geen partij voor hem ben. Voor mij is de glans van het leven er al heel erg lang af. Ik ga door en strijd door voor mijn dochter die nog wel in mij geloofd en er altijd voor me is geweest. Ook hoop ik dat met de tijd als ik verder ben met het afkicken dat mijn levenslust weer toeneemt. Ik ga beseffen dat ik er wel toe doe en er ergens op deze wereld toch echt nog wel mensen zijn die echt oprecht zijn . Ik heb geen vertrouwen in mensen en dat vind ik jammer. Ik ga hier zeer zeker aan werken straks met een psycholoog. Een oudere politieagent die zich bezig hield met een aangifte van mij , was " overbezorgd" en had ooh zo goede intensies met me . Het gaf me een beetje een vadergevoel en ik voelde me toch iets veiliger nu hij zich zo in zette voor mijn zaak. Helaas kwam ik er al gauw achter dat het deze politieman niet te doen was omdat hij mij als slachtoffer graag wou helpen maar meneer vond mij wel erg spannend en een knappe dame en was uit op meer. Toen ik duidelijk heb gemaakt dat ik hier zeer zeker niet van gediend was was de extra inzet voor mijn zaak ook ineens foetsie . Zelfde met een oudere man van slachtofferhulp waar ik nog 1 maal een gesprek mee zou hebben nadat mijn zaak voor rechter was geweest en hij dossier zou sluiten. Alle gesprekken met slachtofferhulp vonden gewoon plaatst op het polituebureau . Maar meneer wou mij graag thuis ophalen en mee nemen ergens naar toe. Ik vond dit heel erg raar en vroeg hem wat ie in gedachte had. Ja hij wou me graag mee nemen naar een hotel/restaurant dan konde wel wat relaxer praten.
Ik heb contact opgenome met slachtofferhulp en gevraagd aan iemand van de leiding of dit een normale manier van zaken was? Wat bleek deze meneer had me ook ipv zijn werktelnr gewoon zijn privenr gegeven. Ik doe alles in me eentje ,woon in een stad waar ik niet vandaan kom en amper iemamd ken . Heb geen familie om op terug te vallen . En leef dag in dag uit in angst wat of er nu weer zou kunnen gebeuren door mijn ex. Helaas door de ptss kan ik geen knop omzette waardoor ik mijn angst uitschakel. Krijg geregeld te horen van kennisen online , heb je nu al eens werk?,of ; je bent nog te veel met je ex bezig daarom kom je niet vooruit. Ik besef me dat ik zelf de gene ben die het toch echt moet gaan doen enniet de speed. Ik zal mijn pijn en verdriet gaan voelen en het zal veel heftiger op de voorgrond zijn zonder de speed. Maar naar alle ellende die ik me leven al mee zeul vertik ik het om de speed de baas te laten zijn over mijn lichaam en geest. Ik ben blij met jullie lieve en motiverende reacties en houd jullie op de hoogte
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo dochterlief is weer thuis van het werk en we hebben net gegeten.
Het voordeel van een puber is dat ze in hun vrije tijd vooral veel op bed liggen .
Dit is in mijn geval nu even heel erg fijn omdat ik dan ook op bed kan gaan liggen .
Mijn energie is echt op voor vandaag helaas .
Dus ik ga lekker op bed wat netflix kijken en ik vermoed heel vroeg slapen.
Ik wens jullie allen een hele fijne avond!.
Gaan jullie nog iets doen vanavond?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Krullen zei:
Lekker relaxen dus. Vanavond naar Dirtyhouse met Vato Gonzalez en Mr Belt & Wezol, mogelijk aan de M
Klik om te vergroten...

Dan wens ik je een super fijne avond/nacht !!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Samen met het vrouwtje een joint roken en netflix & chill :sunglasses:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat dingen op tv terug kijken met een bakkie thee en van allerlei hapjes, snackjes, soep en wel gezond en ongezond!
Trek in een volledige maaltijd heb ik (helaas) nog niet. Oa:

C1146373-930A-4E5A-9161-E73168A03922.jpeg

Fijne avond iedereen!

:wink:
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geniet van je welverdiende rust. Een avondje helemaal niks doen is ook weleens fijn.

Hier met twee vrienden naar een feestje toe, 6-APB erbij. Mijn leven is ook niet bepaald zorgeloos op dit moment. Even losgaan vannacht en alles loslaten. Alle woede en verdriet van de afgelopen weken begraven onder een dikke laag schijt aan alles. Therapeutisch feestje, ik heb het nodig.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er zijn zeker mensen geïnteresseerd en ook bereid om je vanaf hier te supporten en te steunen, for what it's worth. (Ik denk ook genoeg mensen die niet reageren maar stil meelezen!)
Je verhaal raakte mij ook, en des te meer respect voor hoe je nu bezig bent. Blijven doorzetten!
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed dat je zelf ook je rust kunt pakken, zal zeker deze tijd wel echt nodig zijn om je energie anders te doseren en veel te rusten.

Wij gaan vanavond naar een klein St. Patrick's Day feestje. Als KropSla ben ik in elk geval al in de juiste kleur :mrgreen:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
verwondering zei:
Geniet van je welverdiende rust. Een avondje helemaal niks doen is ook weleens fijn.

Hier met twee vrienden naar een feestje toe, 6-APB erbij. Mijn leven is ook niet bepaald zorgeloos op dit moment. Even losgaan vannacht en alles loslaten. Alle woede en verdriet van de afgelopen weken begraven onder een dikke laag schijt aan alles. Therapeutisch feestje, ik heb het nodig.
Klik om te vergroten...
Geniet er dan maar extra van! Pas wel op dat je niet overmoedig word op een of andere wijze en je eigen feessie verknalt. :wink:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
KropSla zei:
Er zijn zeker mensen geïnteresseerd en ook bereid om je vanaf hier te supporten en te steunen, for what it's worth. (Ik denk ook genoeg mensen die niet reageren maar stil meelezen!)
Je verhaal raakte mij ook, en des te meer respect voor hoe je nu bezig bent. Blijven doorzetten!
Klik om te vergroten...

Dank u wel !doet mij goed!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
jonkotemmer zei:
keep it up je verhaal raakt mij ook 6 dagen clean dit is de eerste stap ik hoop dat u snel hulp krijgt en dat u deze verslaving kan overwinnen
Klik om te vergroten...

Dank u wel !
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
KropSla zei:
Goed dat je zelf ook je rust kunt pakken, zal zeker deze tijd wel echt nodig zijn om je energie anders te doseren en veel te rusten.

Wij gaan vanavond naar een klein St. Patrick's Day feestje. Als KropSla ben ik in elk geval al in de juiste kleur :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Heel veel plezier !!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
verwondering zei:
Geniet van je welverdiende rust. Een avondje helemaal niks doen is ook weleens fijn.

Hier met twee vrienden naar een feestje toe, 6-APB erbij. Mijn leven is ook niet bepaald zorgeloos op dit moment. Even losgaan vannacht en alles loslaten. Alle woede en verdriet van de afgelopen weken begraven onder een dikke laag schijt aan alles. Therapeutisch feestje, ik heb het nodig.
Klik om te vergroten...

Dan wens ik je een hele fijne avond/nacht !
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Wat dingen op tv terug kijken met een bakkie thee en van allerlei hapjes, snackjes, soep en wel gezond en ongezond!
Trek in een volledige maaltijd heb ik (helaas) nog niet. Oa:

Bekijk bijlage 4009

Fijne avond iedereen!

:wink:
Klik om te vergroten...

fijne avond!!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Als je je (zonder benzo's) onrustig voelt lijkt dat er voor mij op dat de energie er wel is, maar deze niet in goede banen wordt geleid. Onrustigheid kost heel veel energie. Wil niet zeggen dat je dat zomaar even in goede banen leidt natuurlijk, maar er is energie. Alleen om dat te weten is op zich al een goed iets, toch?


Elke keer als je zo'n verslavende gedachte negeert, maak je je verslaving zwakker. :) Die denkwijze helpt mij altijd om positief te blijven en net weer even door te zetten. :)


Weet je toch niet zeker dat je je tot die tijd zo sloom voelt?


Als het nu even nodig is om lui over te komen om later beter te worden, dan geeft dat niet. :) Soms hoeft ook niet iedereen dat op het moment zelf te begrijpen. Neem je tijd. :)


Je bent goed bezig. Sterkte met doorzetten!
Klik om te vergroten...

De onrust die ik ervaar zonder de oxzepam is meer de onrust van het toch willen score van speed en ik voel me gewoon heel erg onrustig.
Ik zal
Mindless zei:
Als je je (zonder benzo's) onrustig voelt lijkt dat er voor mij op dat de energie er wel is, maar deze niet in goede banen wordt geleid. Onrustigheid kost heel veel energie. Wil niet zeggen dat je dat zomaar even in goede banen leidt natuurlijk, maar er is energie. Alleen om dat te weten is op zich al een goed iets, toch?


Elke keer als je zo'n verslavende gedachte negeert, maak je je verslaving zwakker. :) Die denkwijze helpt mij altijd om positief te blijven en net weer even door te zetten. :)


Weet je toch niet zeker dat je je tot die tijd zo sloom voelt?


Als het nu even nodig is om lui over te komen om later beter te worden, dan geeft dat niet. :) Soms hoeft ook niet iedereen dat op het moment zelf te begrijpen. Neem je tijd. :)


Je bent goed bezig. Sterkte met doorzetten!
Klik om te vergroten...


Dank je wel voor je reactie!!.
Je heeft helemaal gelijk en ik zal me er bij neer moeten leggen dat het gewoon nu ff niet anders is.
Ik weet inderdaad waar ik het voor doe.
Net bij de dokter geweest en die is heel erg trots op me dat ik nu al op dag 12 zit .
Ik moet morge bloed laten prikken en dinsdag terug komen bij dokter.
Dan krijg ik uitslag van bloed en hoor ik of ik eventueel iets kan krijgen voor wat meer energie.
Zodra de drang me te groot word moet ik hem gelijk bellen .
Ben erg blij met de hulp van mijn dokter en het advies van jullie op dit forum !!.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jaaa daar zijn we weer !!:relaxed:
Vandaag op dag 12 .
Zojuist bij de dokter weer geweest.
Heb hem verteld dat het gister een grote beproeving voor me was ,aangezien ik normaal altijd op de 20ste me speed insla.
Ook zei ik dat ik een moord zou doen voor een heeeeel klein beetje omdat ik de vermoeidheid zo ontzettend beu ben.
De dokter zei dat ie enorm trots op me is dat ik zo sterk ben gebleven .
Omdat ik in een eerder bericht van iemand het advies kreeg misch een magnesiumkuur te vragen heb ik dit de dokter voorgelegc.
Hij vind het opzich geen slecht idee maar wil dat ik eerst morge bloed laat prikken.
Dinsdagochtend moet ik terug komen bij de dokter voor de bloeduitslag en hoor ik wat ie verder wil .
Zodra de drang na speed me te sterk word moet ik hem gelijk bellen .
Ik ben echt heel erg blij met mijn dokter.
Hij weet dat ik verder niemand om me heen heb waar ik op terug kan vallen en speelt hier goed op in.
De nachtmerries en zoals afgelope week met soort van slaapverlamming staat volgens dokter los van oxzepam of het afkicken maar is te wijde aan mijn ptss.
Ik probeer goed voor mezelf te zorgen door gezond te eten en veel water te drinken .
Ook zal ik me er bij neer moeten leggen dat alles nu gewoon ff op een heel laag pitje staat en het sporten enz straks vanzelf wel weer komt.
Ik kan door mijn ptss heel moeilijk ontspannen het enigste wanneer ik echt ontspannen ben (althans voor mijn gevoel ) als ik een boeiende serie kijk op bv netflix.
Het is al met al een hele pittige uitdaging het afkicken zeker na jarenlang dagelijks gebruik.
Toch kijk ik er na uit om straks weer dingen oprecht te kunnen voelen en hopelijk komt mijn levenslust weer wat meer terug.
Dit heeft ook grotendeels te maken met mijn ptss maar er zal best een verschil zijn straks.
Ik ben dankbaar voor jullie reacties en lieve woorden dit stimuleerd mij enorm om vol te houden !!! :redheart:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Syl zei:
De dokter zei dat ie enorm trots op me is dat ik zo sterk ben gebleven .
Klik om te vergroten...
Daar mag je zelf ook heel trost op zijn! Chapeau!
Met een speed verslaving heb ik zelf geen ervaring maar ik hoor dat het bijna hell is om af te kicken.

Ik ben 10 jaar zwaar verslaafd geweest aan wiet. Pas een half jaar na het stoppen was ik er écht weer. Normale zin in dingen, normale energie, normale eetlust en levenswijze etc. Misschien is een wiet verslaving niet echt te vergelijken met een speed verslaving maar probeer echt de positieve effecten van het stoppen te “highlighten” in je gedachtes. Ga zo door!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Daar mag je zelf ook heel trost op zijn! Chapeau!
Met een speed verslaving heb ik zelf geen ervaring maar ik hoor dat het bijna hell is om af te kicken.

Ik ben 10 jaar zwaar verslaafd geweest aan wiet. Pas een half jaar na het stoppen was ik er écht weer. Normale zin in dingen, normale energie, normale eetlust en levenswijze etc. Misschien is een wiet verslaving niet echt te vergelijken met een speed verslaving maar probeer echt de positieve effecten van het stoppen te “highlighten” in je gedachtes. Ga zo door!
Klik om te vergroten...

Thanks!!.
Denk dat ongeacht waaraan je verslaafd bent afkicken voor iedereen een zware strijd is.
Tuurlijk zit er verschil in dat gene waarvan je afkickt maar het gevecht is zelfde denk ik.
Het rare is nu dat ik besef en ook hoor dat mijn lichaam moet herstellen van dit jarenlange gebruik terwijl in mijn beleving er niks anders was tijdens het gebruik aan me .
Ja ik had meer energie maar ik besef nu pas dat ik al die jaren mijn lichaam uitgeput heb.
Super knap dat je van je wietverslaving af bent!
Heb je hierdoor ook problemen ondervonden in bv je vriendenkring ?
Bv doordat vrienden wel bleven gebruiken je misch sneller zou kunnen terug vallen?.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Syl zei:
Thanks!!.
Denk dat ongeacht waaraan je verslaafd bent afkicken voor iedereen een zware strijd is.
Tuurlijk zit er verschil in dat gene waarvan je afkickt maar het gevecht is zelfde denk ik.
Het rare is nu dat ik besef en ook hoor dat mijn lichaam moet herstellen van dit jarenlange gebruik terwijl in mijn beleving er niks anders was tijdens het gebruik aan me .
Ja ik had meer energie maar ik besef nu pas dat ik al die jaren mijn lichaam uitgeput heb.
Super knap dat je van je wietverslaving af bent!
Heb je hierdoor ook problemen ondervonden in bv je vriendenkring ?
Bv doordat vrienden wel bleven gebruiken je misch sneller zou kunnen terug vallen?.
Klik om te vergroten...
Naja speed geeft ook een flinke lichamelijke afkick, bij wiet is dat nihil.
Ik ga idd met enkele vrienden minder of niet meer om. Dat zijn nog echte stoners zowel in gedrag als in gebruik. Vooral het andere gedrag (wat ik dus zelf ook toonde vroeger) staat mij tegen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Syl
Hij weet dat ik verder niemand om me heen heb waar ik op terug kan vallen en speelt hier goed op in.
Klik om te vergroten...
Je kan altijd hier je gal spuwen, wij snappen het wel. En desnoods doen we wel een vierdubbele flip achterwaarts!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...52
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."