Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 3,5 jaar weer aan de speed.

Na 3,5 jaar weer aan de speed.

100 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Yceman224
Met maatschappelijk acceptabel bedoelen ze of iets door de maatschappij geaccepteerd wordt, dit hoeft niet altijd samen te lopen met de wetgeving.

Voorbeeld, zwart werken mag niet volgens de wet, maar toch vinden veel mensen dat maatschappelijk acceptabel (behalve natuurlijk als het de buurman betreft) :tongueout:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zwart werken. Interessant.
Ikzelf ga ervan uit, dat onze hele economie op zijn gat flikkert, als alle zwarte arbeid onmogelijk is geworden.
Dat is m.i. onmogelijk.

O jeee... even voor alle duidelijkheid, met zwarte arbeid Bedoel Ik dus niet de arbeid die verricht wordt door donkere mensen!!
(Je weet maar nooit wie dit lezen!)
m
msdistortedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeelanddude zei:
Dat dus. Ik denk zelf dat een groot deel van mn drugsgebruik over is als ik simpelweg accepteer wie of wat ik ben.

Het fijne aan de combo speed/weed is dat ik bijna een compleet ander mens ben.

Oftewel, als ik nuchter ben begin ik me pas goed te realiseren dat ik niet helemaal gelijk een ander ben ( of dat gevoel heb ik iig) en ik denk als ik daar vrede mee kan maken, ik een stuk sterker in mn schoenen sta.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik je snap. Je lijkt jezelf meer te zijn met speed op. Het is zoals je zegt, jezelf meer omarmen wie je echt bent. En dan zonder speed. Ik denk dat je een introvert persoon bent, waardoor je veel energie kwijt raakt als je met veel (misschien extraverte) mensen omgaat en activiteiten 'moet' doen. Daarbij je waarschijnlijk ook anders gedraagt dan je in werkelijkheid bent. Fijn dat je een aantal vrienden hebt die je accepteren zoals je bent. Die het niet raar vinden als je op de za avond liever gaat sleutelen ipv stappen. Who cares als je dat liever wilt?! Die vrienden heb je nodig en de rest is, vind ik, overbodig. Je bent goed zoals je bent.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande poster!
Dat saaie, depri gevoel h贸贸rt bij het ontgiften van je lichaam door het niet meer gebruiken.
Alles lijkt saai, somber, maar:
Deze gevoelens en stemmingen gaan over! Ze zijn niet van blijvende aard!
Het h贸贸rt erbij....is dus een normale reactie van het ontgiften!

Keep your head up!
Sterkte ga zo d贸贸r!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Juist ja. Je moet jezelf accepteren en respecteren . Dat zelfrespect verdwijnt als je alleen maar denkt, dat je jezelf bent als je onder invloed bent.
Zo zie je maar hoe krom dat je gaat denken door gebruiken.
Weg met die zooi, probeer dat eens een week of twee, en zie dan eens hoe dat je er zelf aan toe bent en tegenover staat.
Als het gif eruit is, dan pas kan je nuchter denken en kiezen!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eens ff update hier. Tot nu toe geen last meer van cravings naar speed of sos. Is nu ondertussen 15 dagen geleden.
Ben afgelopen zaterdagavond wel weer naar de coffeshop geweest en heb daar 1 voorgedraaide joint gekocht en die dus thuis voor de helft opgerookt. De andere helft wil ik pas over 2 weken weer roken.
De afstand naar de coffeeshop weerhoud me er wel van om er vaker naar toe te gaan.
Heb geen idee of dit gaat werken maar ik houd hier in ieder geval bij wat en wanneer ik het gebruikt heb. En dat wil ik voorlopig blijven doen.

Aan de ene kant voel ik me wel een beetje triest dat ik toch weer weed gerookt heb maar van de andere kant wil ik het mezelf ook niet al te moeilijk maken. Lol, zo denkt elke verslaafde waarschijnlijk. Afijn we zien wel hoe dit verder gaat lopen.

Ik wil nog wel gaan reageren op de vorige reacties van @Yceman224 afgelopen dinsdag en woensdag maar daar moet ik echt wat meer tijd voor hebben als vanavond. Vind het zoizo interessant om over na te denken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat hier van belang is, dat is het navolgende:
Als je van een bepaald middel, of drug, weet, dat het een probleem voor je kan worden, of dit al is, dan is het raadzaam om dat middel niet in huis te hebben.
Voor mij is dat dus naast alcohol, de pijnstiller oxcycodon.
Ik heb ze dus niet in huis.
G茅茅n drank, en g茅茅n oxcycodon.
Gewoon uit zelfbescherming.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een joint voor de helft oproken, en dan enkele dagen laten liggen om die dan later dus alsnog op te roken, wel aan, dat gaat niet werken...
De reden daarvoor is, dat de joint afschuwelijk vies smaakt als je die later op rookt. Werkelijk, die is niet meer te pruimen!
Eenmaal aangestoken "verandert" er iets in de tabak pl煤s werd die een tijdje gelegen heeft.
Ik heb dit ook geprobeerd, en werkelijk, de peuk is vreselijk smerig van smaak!!

Je zit op de goede weg overigens
Ga zo d贸贸r!!
m
msdistortedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heerlijk zo'n joint die smerig is. Bende er gelijk klaar mee:lolol:

Zo te lezen kan je wiet (nog) niet opzij zetten. Maar vergeet niet dat je al met wat anders gestopt bent. Sommige mensen doen het stap voor stap, anderen stoppen met alles tegelijk.
Je bent al heel goed op weg!
Zolang de wiet geen trigger is naar meer drugs, zeg ik: thumbs up!:thumbsup:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Idd. Dat is een juiste typering.
Thumbs up!!
Bezie alles per 24 uur! Daarna zie je wel weer.
Succes!!
m
msdistortedLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Zeelanddude
Goede 2 weken later sinds je laatste post. Hoe gaat het?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat mij opvalt, is dit:
Veel mensen, die hun verslaving te lijf willen gaan dwz er mee willen stoppen, hebben een gedachtenpatroon van: maar 茅茅n beetje, alle dat kan toch wel...terwijl ze innerlijk voelen, dat ze niet goed bezig zijn. Men voelt zich niet senang zogezegd terwijl men een lijntje pakt...
Ik denk dat deze houding en gedrag bij iedere verslaafde, voor zowat elke drug, middel, opgaat.
Ik heb qua alcoholgebruik mij altijd afgevraagd wat de term "sociaal drinken" nou eigenlijk betekent, ik ga ervan uit dat dit min of meer hetzelfde inhoudt zoals ik bovenaan geschetst heb. Dwz: een klein beetje mag wel....
In mijn alcoholische beleving zeg ik hierover:
Alle drugs, waar men afhankelijk van is geworden en die een (groot) probleem hebben gevormd voor de gebruiker, daar van is domweg een gebruik van " een beetje " of "sociaal drinken " gewoon onmogelijk.
Dat betekent: kappen met die drug. H茅 le maal. Niets meer. Nooit meer in dit leven.
Ik heb zo ontstellend veel mensen zien terugvallen in hun oude verslaving. Echt waar. Sommigen die dachten van nou, na 4 jaar moet "een beetje" toch wel kunnen.
Beste mensen, nee. Dat kan dus niet.
Als ik mijzelf als voorbeeld daarvan neem, dan was juist d a t beetje, dat enkele glas bier, voldoende om de duivel die sliep maar 茅茅n oogje altijd een beetje openhoudt, meteenbwakjer gemaakt, en ja hoor na een dag of wat werd dat beetje alweer een halve krat...
Ik ben namelijk 2 x teruggevallen en dat gaat echt razendsnel...
Sociaal drinken? Of: een beetje speed? Of een puntje hero茂ne?
Dit werkt niet. Echt niet. Ik heb het zelf ervaren, en ik heb het om mij heen gezien.
Ik raad het iedereen af.
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Zeelanddude
Auto veel verder van de shop gezet als normaal
Klik om te vergroten...
En weer zo'n ........ die onder invloed achter het stuur kruipt. :angry:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik begrijp eigenlijk niet
Dat er tegenwoordig met het verkeer van nu
Nog altijd erg veel mensen zijn, die onder invloed van drugs, alcohol met name! Achter het stuur gaan zitten...
En ja, in mijn alcohol tijd heb ik me hier 贸贸k weleens schuldig aan gemaakt, maar nu, al dat drukke,haastige verkeer,
Je Kunt het gewoon niet maken!!!!
Alcohol maakt overmoedig. Je denkt, en vindt dat je met een glas of 10 een geweldige goede bestuurder bent...!
Iedereen weet, dat dit zelfbeeld niet klopt.
Je zal het maar eens meemaken dat je een vrouw met een kind achterop haar fiets in de prak rijdt...dat vergeef je jezelf dus n贸贸it!
Ik heb geluk gehad mij is niets overkomen met drankrijden.
Maar ik ben w茅l door een totaal zatte chauffeur een keer (achterop mijn auto) met een gang van 70 km per uur (die bestuurder, dus) ik stond stil voor een rood verkeerslicht toen, vol geraakt.
En dat zet je echt aan het denken!
Auto in puin, en ikzelf een stevige whiplash. Ik heb er nu nog altijd laat van!
Bleek, dat die kerel een GAK arts was
dit had hem niet belet, om t贸ch te gaan rijden goddome
Hiermee wil ik zeggen dat onder invloed rijden dus echt niet kan!!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Over het auto rijden: ik weet dat ik daarmee fout zit. Dat weet ik heel goed zelfs. Ga mezelf niet verdedigen maar heb ook geen behoefte om nu een mooi praatje te gaan houden en zeggen dat ik het nooit meer zal doen.

Ik probeer hier bij te houden wat er gebeurt met me en dit gebeurt dus ook terwijl ik onder invloed ben. Hoop zelf dat ik hier ooit terug ga kijken naar dit topic en kan zeggen: die periode ligt achter me.

Over gisteren: ja dit was een terugval en daar voel ik me slecht genoeg over. Gek genoeg als ik mn topic terug lees dat het wel te voorspellen was.
Op 4 feb weet ik al dat de moeilijkste momenten komen na plusminus 14 dagen niks gebruiken. Nu besef ik pas dat, als heftige cravings niet werken, mn mind er gewoon heel lief om vraagt. En om dan nee te zeggen ook lastig is.

Op dit moment heb ik nog een halve gram weed, geen speed en geen SOS.
Nummer van de dealer is geblokkeerd en verwijdert. En moet er serieuze moeite voor doen wil ik die opnieuw hebben.
Wil ook meer posten in dit topic hoe het ermee gaat maar twijfel over hoe ik dat moet doen zonder dat mn complete leven hier uitgetypt staat.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou het zeer op prijs stellen als je hier wilt neerzetten hoe het je vergaat.
Ik wil je niet veroordelen oid maar proberen je te helpen
Het gaat om de drugsproblemen die je hebt en niet over je hele doopceel.
Ik heb eea meegemaakt en uk weet wat je doormaakt.
Ik heb 3 mensen van de hero茂ne af kunnen helpen en het gaat nog steeds goed met ze. Ups en downs natuurlijk maar ze gebruiken al meerdere jaren niets meer...
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeelanddude zei:
Over het auto rijden: ik weet dat ik daarmee fout zit. Dat weet ik heel goed zelfs. Ga mezelf niet verdedigen maar heb ook geen behoefte om nu een mooi praatje te gaan houden en zeggen dat ik het nooit meer zal doen.
Klik om te vergroten...
Was erger geweest als je meerdere mensen in de auto had zitten, want zodra jij instapt geef je als het ware aan, dat je nog in staat bent om te rijden. Zo doe ik dat zelf bij mensen die rijden. Tenzij ze echt van het padje zijn en niet meer helder kunnen nadenken, dan grijp ik in.

Ik keur rijden onder invloed niet goed, maar denk er gewoon aan hoe makkelijk je al met lichaamstaal kan laten zien of je ergens voor in staat bent. En dat mensen dit zeer snel volgen, geloven en vertrouwen, helemaal als zij ook nog eens onder invloed zijn.
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Punt is dat mensen zich behoorlijk overschatten.

Dat doe ik zelfs nog, ik heb zelf het gevoel dat ik met uppers een nog betere automobilist ben dan zonder, maar toch vind ik het per definitie een slecht idee om dan maar te gaan rijden. Als er dan toch iets gebeurt ben ik heel erg de lul, zelfs als het mijn schuld niet is.

Instappen bij iemand die gebruikt heeft doe ik al helemaal niet, ik ben nuchter al zo'n pipo die aan t meerijden is en zich bemoeit met de chauffeur dat ie niet te dicht bij de berm moet rijden en dergelijke. Ik al een keer een flink ongeluk gehad als passagier na een nacht stappen, en daar heb ik een beetje passagiersangst aan overgehouden.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
@Zeelanddude

En weer zo'n ........ die onder invloed achter het stuur kruipt. :angry:
Klik om te vergroten...
No offense, maar was jij niet de gene die na die meet met een achterlijke combi van drugs weer ging auto rijden...
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Psychedelibee
Het was er na, niet tijdens. Maar ik ben het wel met je eens dat het stom en niet verantwoord was.

De combi was overigens niet achterlijk, maar gewoon een goeie. 50ug LSD, wat orale 25i en wat 3Meo-PcP vanaf n uur of 14.00 met nog wat lachgas later, tot eind van de avond. Voor de 1-PCP heb ik 's-nachts gepast trouwens.

edit;
Terecht dat je me er op wijst trouwens hoor, ben niet trots op zoiets.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."