Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zeelanddude zei: Dat dus. Ik denk zelf dat een groot deel van mn drugsgebruik over is als ik simpelweg accepteer wie of wat ik ben. Het fijne aan de combo speed/weed is dat ik bijna een compleet ander mens ben. Oftewel, als ik nuchter ben begin ik me pas goed te realiseren dat ik niet helemaal gelijk een ander ben ( of dat gevoel heb ik iig) en ik denk als ik daar vrede mee kan maken, ik een stuk sterker in mn schoenen sta. Klik om te vergroten... Ik denk dat ik je snap. Je lijkt jezelf meer te zijn met speed op. Het is zoals je zegt, jezelf meer omarmen wie je echt bent. En dan zonder speed. Ik denk dat je een introvert persoon bent, waardoor je veel energie kwijt raakt als je met veel (misschien extraverte) mensen omgaat en activiteiten 'moet' doen. Daarbij je waarschijnlijk ook anders gedraagt dan je in werkelijkheid bent. Fijn dat je een aantal vrienden hebt die je accepteren zoals je bent. Die het niet raar vinden als je op de za avond liever gaat sleutelen ipv stappen. Who cares als je dat liever wilt?! Die vrienden heb je nodig en de rest is, vind ik, overbodig. Je bent goed zoals je bent."
"Heerlijk zo'n joint die smerig is. Bende er gelijk klaar mee Zo te lezen kan je wiet (nog) niet opzij zetten. Maar vergeet niet dat je al met wat anders gestopt bent. Sommige mensen doen het stap voor stap, anderen stoppen met alles tegelijk. Je bent al heel goed op weg! Zolang de wiet geen trigger is naar meer drugs, zeg ik: thumbs up!"
"@Zeelanddude Goede 2 weken later sinds je laatste post. Hoe gaat het?"
"Goedzo. Je zet een stap in de juiste richting. Van psychologen heb ik er 2 gehad. 1 voelde niet goed en daar deed ik niet mijn verhaal aan, de ander voelde wel goed en daar kwam alles eruit. Het kan een zoektocht zijn naar de juiste persoon..maar geef niet op als de eerste niet goed voelt. Dan weer verder zoeken wie en wat wel bij je past. Gezien je naam, denk ik dat je in Zeeland woont. Als dit de provincie is, kan ik altijd indien gewenst via pb ervaringen delen als je er met de huidige psycholoog niet uit komt. Succes!!"
"Zeelanddude zei: Misschien wens ik dat nog wel eens, maar wil het op dit nog niet weten. Als ik nu al voor een vervanger ga kijken, neem ik eigenlijk al aan, dat deze niks wordt Klik om te vergroten... Ja dat bedoel ik ook. Eerst uitzoeken of deze psycholoog iets voor jou kan betekenen en waar jij je prettig bij voelt. Als het niks is, kan je altijd nog verder kijken."
"Goed bezig hoor! De eerste stap is nu echt gezet, je bent over die drempel heen. Well done Ik ben het eens met @Yceman224. Die klik en vertrouwen komt, of het komt niet. Dan idd zeker naar een ander op zoek. Ik voelde goed aan wie er wel/niet bij me paste. Waar het wel goed voelde, wilde ik mijn verhaal aan vertellen. Bij die ander niet, zij voelde fake. Na de 3e sessie bij haar weg gegaan. Tevens had ik bij die goede bijna een lange sessie geannuleerd, omdat ik de drempel niet over durfde te gaan. Eenmaal die sessie van 2,5 uur gehad, was ik zo blij dat ik was gegaan. Hiermee wil ik jou op het hart drukken dat, ookal voel je weerstand, probeer er toch steeds naartoe te gaan. Je werkt aan jezelf en aan jouw toekomst. Ik ben ook benieuwd, vooral naar het verloop van jouw verhaal. Ik zal er af en toe naar vragen via DF. Hopelijk word je geholpen en word je (weer) helemaal happy met jezelf."
"Wat een verandering en verbetering. Ik ben niet bekend met LSD, maar ik denk dat het niet zo verslavend is als speed. Dus ik zeg : wat goed! Fijn dat je van de craving af bent, kan echt aan je vreten. Super man!!"
"Hoi, Het hangt af vd zuiverheid van je speed. Laten testen dus. De dealer kan zeggen hoe zuiver het is, alleen dat geloof ik in ieder geval nooit. Dat is natuurlijk ook zo met sos. Ik begin met mijn speed (+-60% zuiver) met 50 mg snuiven en dan wacht ik af hoe het valt. Je kan altijd bijdoseren als je het te weinig vindt, maar eenmaal erin kan je niet meer terug. Verdeeld over +- 6 uur neem ik ong 250 mg nasaal tot me en dan stop ik. Daarbij zeggende dat dit nu het geval is. In het begin nam ik ong 100 mg. Daarna werkt het bij mij nog zeker 12 uren door, voordat ik een keer een oog dicht kan doen. Ik vind dat het aanvoelen is hoeveel je neemt. Tip uit eigen ervaring: De werking verschilt per persoon en per keer. Ik vind het in ieder geval een aanrader om iets te eten tussendoor. Want meestal voel ik me na een uurtje of 4 leeg en na het eten voel ik me weer goed. Wat ik erg lekker vind, is een zelfgemaakte shake met banaan, aardbei en melk of een grote bak volle kwark met honing. Makkelijk weghappen en het vult. Ook dat zal per persoon verschillen wat erin gaat of eten juist niet. Verder lekker blijven drinken. En de dag erna..ook weer lekker eten en drinken! Ik ben de dag erna niet veel waard en met goed eten, drinken en wat buitenlucht gaat het vaak al iets beter. En na het slapen voel ik me veel beter."
"Ik ben het zeer eens met Prison. Gezien je al bij diverse diëtisten bent geweest, zal het wel lastig voor je zijn. Mijn gedachten over voeding: Uit ervaring kan ik je zeggen dat je voeding aanpassen een kwestie van doorzettingsvermogen is. Als je het echt wilt, zal het je ook lukken. Verander je mindset en maak ruimte voor gezonde voeding in je leven ipv ongezonde voeding. Je eet wat je gewend bent en dat zit in je dagelijkse ritme. Zodra je vette snacks vervangt door gezonde voeding, wat je lekker vindt, zal dat je nieuwe nieuwe gewoonte van voeding worden. En daarnaast denk ik dat je jezelf niet moet straffen en ook eens mag genieten van een vette hap. Dan houd je het misschien vol. Ook ik stamp me af en toe vol bij de mac. Een keertje in de week of 2 weken moet kunnen, vind ik. Dan heb je een beloning. Dat kan wel even duren, maar als je de prioriteiten op een rijtje hebt is het zeker mogelijk. Ik weet niet of je zelfstandig woont, maar ik haal nu geen ongezonde dingen in huis. Als je het niet in huis hebt, kan je er ook niet snel naar pakken. Kwa speed: Ben ik het zeker eens met bovenstaande reacties! Het werkt niet."
"Allereerst, heel goed van je dat je schrijft! Ik snap de gedachte erachter van dat je iets op de pak wilt hebben. Had ik zelf ook, tot het moment kwam dat ik er echt klaar mee was. Daarvoor was ik er dus niet klaar mee. Toen heb ik ook alles weggegooid. Als ik een moment van zwakte heb en wil gebruiken, helpt iemand in mijn naaste omgeving me eraan herinneren dat ik het niet wil. Ik gebruikte dan ook alleen met mensen in de buurt. En met alcohol op denk ik sneller, ah een lijntje kan weer wel eens. Dan is het fijn als er iemand in de buurt is die me kan helpen herinneren dat ik het niet wil. En herhaald mijn woorden. Ik weet niet hoe lang het duurt eer die gedachten weg gaan. Zal ook wel per persoon verschillen. Een vriend van mij had zich 2 weken binnen opgesloten en zei tegen huisgenoten dat ze hem er niet uit mochten laten, alleen in de tuin. Voor iedereen werkt weer wat anders denk ik. Fijn dat je je weer wat positiever voelt! Leuke dingen doen, (nieuwe)hobby, iets ondernemen, tripjes plannen met vrienden/partner/familie, sporten of andere activiteiten ondernemen. Dat zijn in ieder geval dingen wat bij mij goed werkt. Zeker op lege dagen, dingen ondernemen. En ik denk eraan dat ik me nu veel lekkerder in mijn vel voel, dan toen ik die shit gebruikte. Maar zoals je zegt heb je genoeg bezigheden. Het is je eerder ook gelukt! De aanhouder wint. Groeten uit Zeeland"