Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 3,5 jaar weer aan de speed.

Na 3,5 jaar weer aan de speed.

100 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yceman224 zei:
Zoek een vrij eenvoudige bezigheid, zo als een reparatie klusje, iets gaan doen (buiten) of zelfs een telefoontje, dat leidt de nare gedachtengang af.
Dat werkt, echt waar
Klik om te vergroten...

Dit zijn inderdaad goede manieren. Heb bezigheden genoeg om te doen.

Yceman224 zei:
doe die zooi die je nog hebt, met een ritueeltje verdwijnen!
Klik om te vergroten...
Vraag me morgenavond hier nog eens een keer naar. Heb nu nog een halve gram weed liggen die nog weg moet.

Mindless zei:
Ik denk dat je er toch op de een of andere manier doorheen moet gaan en alle verleidingen moet weerstaan. Sterkte in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Dat is de enigste manier vrees ik. Thnx

Vandaag dus weer last van kriebelende hoofdpijn maar verder nog geen bijzondere klachten. Heb heel de dag gewerkt en vanavond nog gewerkt met vrienden. Dag 1 is weer voorbij gelukkig. De rest van de week is savonds al gevuld met werk/hobby.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weed is weg. Heb het in een rvs kokertje gedaan, aan beide kanten dicht gelast en vervolgens vanavond van de brug in het water gegooid.
Voelde wel goed en toch ook weer niet want zit nu dus echt zonder iets in huis. Maar denk ik nu, moet toch wel weer zonder iets te gebruiken mezelf kunnen zijn?

Vandaag heel de dag gewerkt van 6 sochtends tot 9 uur savonds. Nog steeds kriebelde hoofdpijn achter mn voorhoofd. Met een koud washandje erop is echt heerlijk. Dag 2 is ook weer voorbij.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Donderdag,vrijdag en zaterdag was ik een beetje futloos. Niet echt depri ofzo maar gewoon somber. Laatste dagen veel geslapen en voel me al weer wat positiver als de laatste paar dagen. Verder heb ik het gevoel dat afgelopen week wel 3 weken geduurd heeft. Pfff echt de tijd kruipt zomaar voorbij. Tot nu toe nog niks gebruikt en ook nog geen verleiding gehad.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeelanddude zei:
Heb het in een rvs kokertje gedaan, aan beide kanten dicht gelast en vervolgens vanavond van de brug in het water gegooid.
Klik om te vergroten...
Opzich goed dat je het hebt weggegooid als je van de verslaving af wilt. Maar waarom de natuur vervuilen terwijl je ook gewoon alleen de wiet had kunnen weggooien wat gewoon normaal afgebroken wordt. Ik snap het niet en vind dit persoonlijk echt zonde van de natuur...
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Opzich goed dat je het hebt weggegooid als je van de verslaving af wilt. Maar waarom de natuur vervuilen terwijl je ook gewoon alleen de wiet had kunnen weggooien wat gewoon normaal afgebroken wordt. Ik snap het niet en vind dit persoonlijk echt zonde van de natuur...
Klik om te vergroten...
Ik snap het wel. Symbolisch i guess
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zwijgrecht zei:
Ik snap het wel. Symbolisch i guess
Klik om te vergroten...
Je kunt toch ook gewoon symbolisch de wiet weggooien zonder de natuur te vervuilen...
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Je kunt toch ook gewoon symbolisch de wiet weggooien zonder de natuur te vervuilen...
Klik om te vergroten...
Is ook zo. Persoonlijk zou ik het ook niet zo doen, maar snap de gedachtegang wel.

En liever een RVS buisje dan een plastic zak, dat dan weer wel :grimacing:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zwijgrecht zei:
En liever een RVS buisje dan een plastic zak, dat dan weer wel :grimacing:
Klik om te vergroten...
Beter dan plastic ja, dat dan weer wel...
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoofdpijn is zo goed als weg en zit nu weer in de periode dat ik een kort lontje heb. Weet dit dus nu en probeer wat voorzichtig te wezen met omgang met de mensen om me heen en niet alles als een aanval te zien.
Heb nog een paar heerlijke repen chocola gekocht 85% cacao. Verder niet zo heel veel te melden eigenlijk als dat dag 3 ook weer voorbij is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeelanddude zei:
Heb nog een paar heerlijke repen chocola gekocht 85% cacao.
Klik om te vergroten...
De ene verslaving omruilen voor de andere...

Maar serieus, goed bezig :grin::thumbsup:
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeelanddude zei:
Denk dat dit met de gedachten te maken hebben: als ik het echt wil, kan ik het pakken. En dat stelt me dan weer rustig genoeg om het niet te doen. Nu ik dat zo typ klinkt het echt verschrikkelijk krom. Maar feit blijft wel dat als het echt op is, cravings veel eerder op komen zetten.

Ben benieuwd hoe dit komende week gaat. Zal denk ik veel gaan schommelen van, fuck it ik ga nieuwe halen naar, ben blij dat ik niks gehaald heb.

Heb vandaag veel geslapen. Veel gedacht en voel me zoizo bezorg/bang en zie als een berg tegen de komende dagen op.
Klik om te vergroten...

Dit snap ik ergens wel, hoewel het natuurlijk nogsteeds niet werkt. Ik rook zelf 2 jaar nu elke dag wiet, veel wiet, en als het er nog is vind ik het makkelijk om niet te doen dan als het er wel is. Toch denk ik niet dat dit op lange termijn werkt, niet hebben werkt onlangs het gevoel toch beter.
m
msdistortedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Allereerst, heel goed van je dat je schrijft!

Ik snap de gedachte erachter van dat je iets op de pak wilt hebben. Had ik zelf ook, tot het moment kwam dat ik er echt klaar mee was. Daarvoor was ik er dus niet klaar mee. Toen heb ik ook alles weggegooid.

Als ik een moment van zwakte heb en wil gebruiken, helpt iemand in mijn naaste omgeving me eraan herinneren dat ik het niet wil. Ik gebruikte dan ook alleen met mensen in de buurt. En met alcohol op denk ik sneller, ah een lijntje kan weer wel eens. Dan is het fijn als er iemand in de buurt is die me kan helpen herinneren dat ik het niet wil. En herhaald mijn woorden.
Ik weet niet hoe lang het duurt eer die gedachten weg gaan. Zal ook wel per persoon verschillen.

Een vriend van mij had zich 2 weken binnen opgesloten en zei tegen huisgenoten dat ze hem er niet uit mochten laten, alleen in de tuin. Voor iedereen werkt weer wat anders denk ik.

Fijn dat je je weer wat positiever voelt!
Leuke dingen doen, (nieuwe)hobby, iets ondernemen, tripjes plannen met vrienden/partner/familie, sporten of andere activiteiten ondernemen.

Dat zijn in ieder geval dingen wat bij mij goed werkt. Zeker op lege dagen, dingen ondernemen. En ik denk eraan dat ik me nu veel lekkerder in mijn vel voel, dan toen ik die shit gebruikte. Maar zoals je zegt heb je genoeg bezigheden.

Het is je eerder ook gelukt! De aanhouder wint.


Groeten uit Zeeland:wave:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Idd, je bent zeer goed bezig, chapeau!
Tegen een verslaving ingaan, en het niet meer nemen en clean blijven, is heel hard werken.. topsport!
Dat wordt echt waar, na verloop van tijd minder. Veel minder. Zelfs zoveel minder, dat de terugval op de loer ligt...
Zo als ik al zei, daarvoor is tijd nodig.
De drank vergeten ahw heeft bij mij meer dan 2 jaar gekost. (Laat je niet door mij ontmoedigd raken, dat is bij iedereen anders)
Je moet o.a. ander gedrag aanleren.
Je tijd anders invullen.
Andere vrienden vinden.
Met de oude garde uit de scene breken.
Je zit op de goede weg, houd vol!!!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#14
msdistorted zei:
Allereerst, heel goed van je dat je schrijft!
Klik om te vergroten...

Thnx merk gewoon dat het me helpt om het te schrijven. En het terug lezen werkt motiverend me.

Yceman224 zei:
Idd, je bent zeer goed bezig, chapeau!
Tegen een verslaving ingaan, en het niet meer nemen en clean blijven, is heel hard werken.. topsport!
Klik om te vergroten...

Thnx maar doe nog maar even rustig aan met de complimenten. Vond de vorige keer ook dat het goed ging Zal pas blij wezen als ik in de richting van 2 maanden zit.

Yceman224 zei:
Je moet o.a. ander gedrag aanleren.
Je tijd anders invullen.
Andere vrienden vinden.
Met de oude garde uit de scene breken.
Je zit op de goede weg, houd vol!!!
Klik om te vergroten...

Ander gedrag gaat bijna vanzelf zolang ik maar van de speed/weed afblijf.
Tijd anders invullen is 50/50. Doe nog groot en deels dezelfde dingen als eerst alleen dan zonder drugs. Alleen de tijd die ik stoned achter Netflix doorbracht moet in anders invullen.
Toevallig zondagavond nog een film aangezet en meteen kreeg ik zin om te gaan blowen. Oké dan, Netflixen gaat em voorlopig niet meer worden dus. Lezen is daar nu voor in de plek gekomen.
Andere vrienden ook niet perse. Heb maar 1 vriend waar ik drugs mee gebruikte. De rest van mn vrienden zijn eigenlijk anti-drugs. Gebruikte 95% van de tijd alleen.
Ik snap je punten heel goed maar ik betrok mn drugs compleet in mn dagelijkse doen en laten om het allemaal wat leuker te maken.

Ik moet voor mezelf mn plezier weer uit de dingen halen die ik doe en niet uit de drugs. Merk nu alweer dat ik veel meer plezier beleef aan kleine dingen om me heen. En dat is hetgene wat ik (volgens mij) moet blijven doen. Voldoening/plezier halen uit hetgene wat ik maak/doe en niet uit het bezig zijn onder invloed van speed/weed.

Damm complete confessie van mezelf hierzo maar rolde er ineens uit.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#15
Paar dagen rust pakken, goed eten, slapen. Dan kijk je er alweer heel anders tegenaan. Moeheid, uitgeput lichaam, etc kunnen heel veel met de mind doen. Uitgerust, wat opgefrist en een paar dagen compleet nuchter kunnen het een heel stuk minder erg laten lijken dan nu, en kan je het waarschijnlijk een stuk beter aan. Na een tijd gebruiken ---> weinig slapen ---> uitgeput raak je een beetje vervreemd van je nuchtere zelf. Weet zeker dat het een stuk behapbaarder lijkt als je je lichaam wat rust geeft.

Kracht en wijsheid:handpointup::boxleft:
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vandaag ging het best goed. Wel wat vaag in mn hoofd en af en toe stekende hoofdpijn. Net alsof er aan mn haren wordt getrokken vanuit de binnenkant. Moet morgen toch nog gaan werken. Ben benieuwd, de echte kater moet nog komen.

Toch is gisteravond wel een goeie avond voor me geweest. Hier typen over wat er rond gaat in mn hoofd doet al veel voor me. Heb er op dit moment gewoon veel motivatie om geen speed of weed te gebruiken.
L
L-S(T)DLid
01-01-2024, 00:00
#17
Strijden jongen!
Goed dat je dit opschrijft. Schrijven kan inderdaad vet veel helpen.
Speed is lekker. Zo lekker dat je het zelfs gebruikt als het eigenlijk helemaal niet zo lekker is.

Je kan dit defeaten!
Probeer ergens afleiding in te zoeken. Ga chillen met friends die nuchter leven en wees gewoon open en eerlijk over je gebruik tegen mensen die niet anders naar je gaan kijken als je dat doet.

Met hulp is het zoveel makkelijker..
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nu dus plusminus 5 dagen niks gebruikt en tot nu toe nog geen serieuze cravings gehad naar speed of weed. Nuchter gaan slapen is gewoon bagger maar nuchter wakker worden is bijna feest
Merk wel aan mezelf dat ik nog wel een beetje een kort lontje heb naar andere mensen toe. Heb normaal echt veel geduld en begrip voor dingen maar dat is nog niet helemaal terug.

Weet van mezelf dat het pas echt moeilijk gaat worden na 2 weken niks gebruiken. Ik ga hier gewoon neerzetten wat er gaat gebeuren.
K
Klein PierkeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zodra je het hebt gekocht doorspoelen. Ga je opnieuw halen terug doorspoelen. Mindfuck. Trukje om verplicht te ontnuchteren. Fuck your brains.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog steeds goed op pad. Geen alcohol,speed,SOS of weed gebruikt. Mijn omgeving begint het nu ook te merken dat ik aan het veranderen ben. Reacties als: je ziet er beter uit enzo heb ik al van verschillende mensen gehoord. Geeft een goed gevoel :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."