Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 3,5 jaar weer aan de speed.

Na 3,5 jaar weer aan de speed.

100 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deze post is óók helemaal juist.
Veel lichaams beweging, en een lijstje maken van de voordelen van gebruik, daarnaast de nadelen.
Werkt verhelderend. Zonder meer!
De nadelen zullen veel talrijker zijn dan de voordelen, en juist omdat je het opschrijft, krijgt het diepgang.
Wat mijzelf betreft:
Bijvoorbeeld bij alcohol kwam ik tot de conclusie dat de alcohol geen enkel probleem had opgelost. Bij mij niet.
Uiteindelijk kreeg ik er de facto alleen maar problemen bij. En dat dan allemaal voor een reisje van ongeveer een uurtje!
En ik heb me afgevraagd waarom ik dan eigenlijk nog zolang ben dóór gegaan met zuipen, dit bovenstaande wetende...maar dit is een kenmerkende vraag voor velen die met verslaving in de clinch liggen, als je op een bepaald punt van niet meer gebruiken bent aangeland.

Zo een studie maken van jezelf helpt.
Terugvallen zijn een gegeven feit, maar je bent maar één mens net zoals iedereen, en mensen maken fouten...maar probeer deze in Ieder geval natuurlijk te voorkomen!
Uiteindelijk:
Dus wees niet al te hard voor jezelf!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yceman224 zei:
Dus wees niet al te hard voor jezelf!
Klik om te vergroten...

Dat dus. Ik denk zelf dat een groot deel van mn drugsgebruik over is als ik simpelweg accepteer wie of wat ik ben. En dat lukt me de laatste maanden steeds beter.
Klinkt best makkelijk als ik het zo typ maar k besef ondertussen wel dat ik niet helemaal gelijk een ander ben. K ben nogal gesteld op mezelf en op mn “inner peace” en als ik daarover begin in mn omgeving wordt ik als een weirdo bestempeld. Groepsactiviteiten doe ik vaak al niet meer aan mee want als ik een half uur daarmee optrek ben ik compleet uitgeput en lig ik vervolgens een weekend lang op mn bed. (Beetje pep help dan wel goed btw :tongueout:)
Maar zoal ik dus al eerder zei: zulke dingen hoef ik dus niet in mn omgeving aan te kaarten dus vermijd ik de omgeving maar liever en ben dus liever op mezelf.

Het helpt me wel dat ik nu dus nog een aantal vrienden over heb, die me gewoon accepteren en als ik daarmee optrek niet mn energielevel naar beneden halen. Sterker nog, als ik daar een avond mee optrek heb ik zelfs meer energie als daarvoor. Klinkt echt vreemd als ik dit zo uittyp maarja het is toch echt zo.

Zit soms dus nogal eens in de knoop met hetgene wat ik zelf graag doe en wat “maatschappelijk acceptabel” is.
Maar probeer maar eens uit te leggen dat je op zaterdagavond liever onder een auto ligt te sleutelen als gaan stappen.

Het “fijne” aan speed vind ik dan dat ik mezelf compleet af kan sluiten van de buitenwereld en het me dan bijna niks interesseerd wat andere mensen op dat moment van me vinden. Tenzij meerdere dagen achter elkaar gebruiken dan komt de paranoïde kant weer naarboven.
Het “fijne” aan dagelijks weed roken is dat alle feelings wat afgestompt zijn.
Het fijne aan de combo speed/weed is dat ik bijna een compleet ander mens ben.

Oftewel, als ik nuchter ben begin ik me pas goed te realiseren dat ik niet helemaal gelijk een ander ben ( of dat gevoel heb ik iig) en ik denk als ik daar vrede mee kan maken, ik een stuk sterker in mn schoenen sta.

Lange post geworden dit, niet iedereen zal dit interessant vinden waarschijnlijk maar ik typ dit ook groot en deels voor mezelf om mn gedachten een beetje te orderenen. Lijkt me dan weer beter als een paar joints roken en alles te onderdrukken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik lees toch weer een soort van "verheerlijking" van het gebruiken.
Daar moet je dus mee stoppen, w abt dat beeld klopt niet.
Onder invloed een ander mens zijn, dat zal best wel, maar is diegene de persoon die je werkelijk zijn wilt?
Ik zou eens beginnen met de voors, en tegens maar eens naast elkaar te zetten.
Met een masker op lopen is naast heel erg vermoeiend bezig zijn, niet de juiste manier om met je omgeving om te gaan.
Want, deze mensen prikken er vroeg of laat doorheen, en ja, dan word je een weirdo....
Wil je verder als die weirdo, of wíl je verder als degene, die je gewoon bent?
Zonder opsmuk?
Denk hier eens goed over na zou ik zeggen.
Met een verkeerd zelfbeeld is stoppen haast gedoemd te mislukken.
Ooit van Van Kooten en de Bie gehoord?
Hun lied, wees jezelf broeders wees jezelf..... met de zeer treffende woorden wat moet je met die Januskop, daar schiet niemand iets mee op" dekt volledig de lading.
Gewoon je zelf zijn. En wie dat niet aanstaat, laat die maar links liggen.
Uiteindelijk komen er vanzelf mensen, die wel waarderen wie je bent bij je langs, en met deze mensen kan je dan verder. De tijden van Pipo de clown spelen, die tijd is voorbij.
Ik kees ook, dat je dit al ahw zelf al ziet. Want zo zien de mensen je, als je doorzien bent!
En het carnaval is óók al bijna passé.
m
msdistortedLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Zeelanddude
Hi hoe is het nu? 3 mei is voorbij en dus heb je denk ik je eerste gesprek gehad.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed bezig @Zeelanddude !
Hou vol man! :thumbsup2:
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nu dus plusminus 5 dagen niks gebruikt en tot nu toe nog geen serieuze cravings gehad naar speed of weed. Nuchter gaan slapen is gewoon bagger maar nuchter wakker worden is bijna feest
Merk wel aan mezelf dat ik nog wel een beetje een kort lontje heb naar andere mensen toe. Heb normaal echt veel geduld en begrip voor dingen maar dat is nog niet helemaal terug.

Weet van mezelf dat het pas echt moeilijk gaat worden na 2 weken niks gebruiken. Ik ga hier gewoon neerzetten wat er gaat gebeuren.
K
Klein PierkeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zodra je het hebt gekocht doorspoelen. Ga je opnieuw halen terug doorspoelen. Mindfuck. Trukje om verplicht te ontnuchteren. Fuck your brains.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog steeds goed op pad. Geen alcohol,speed,SOS of weed gebruikt. Mijn omgeving begint het nu ook te merken dat ik aan het veranderen ben. Reacties als: je ziet er beter uit enzo heb ik al van verschillende mensen gehoord. Geeft een goed gevoel :)
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe is het met je gabber?
Na 2 weken is het puur psychologisch. Jij bent de baas over je eigen hoofd en wil dus je kan dit man. Je moet niet denken Of dit je gaat lukken, maar Hoe het je gaat lukken. Wat je valkuilen en triggers zijn, en je zwakke punten proberen. Zie het als een uitdaging, een wedstrijd die je kan winnen maar waar je niet onbezonnen inrent of een gevecht waar je hard voor traint en naar toe leeft.

Vergeet die onzin als door de wc spoelen als je het koopt. Dan zoom je namelijk in op wat als en creeer je voor jezelf een negatieve prikkel erbij

Komt goed man, is gewoon een strijd met jezelf die je moet winnen en simpelweg uitzitten en onthoudt, elk uur zonder is weer een uurtje dichterbij je goal en je zelfvertrouwen en zelfkennis groeit met de dag waardoor het minder lastig wordt.

weet dat het geen leuke plek is om vandaan te komen. Maar heb daar lekker schijt aan en verander als vanzelfsprekend weer langzaam terug in de oude jij.
Nou ehm genoeg slap genuild en als ik wat voor je kan betekenen weet je me vast wel te vinden.
Later!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zwijgrecht zei:
Hoe is het met je gabber?
Na 2 weken is het puur psychologisch. Jij bent de baas over je eigen hoofd en wil dus je kan dit man. Je moet niet denken Of dit je gaat lukken, maar Hoe het je gaat
Klik om te vergroten...

Thnx man dat je ff vraagt aan me. Gaat de goede kant op met me. Heb nog steeds niks gebruikt en ook nog steeds geen serieuze cravings gehad.
Afgelopen vrijdagavond was wel ff lastig. Was op een plek waar er dus letterlijk een emmer vol ( ja gewoon zo een bouw emmer) weed stond. Dus toen kwam er wel even zin om een jointje te gaan roken maar heb me omgedraaid en in de auto gestapt en weg gereden.

Ik ken mn valkuilen ondertussen, kan ze niet allemaal ontwijken maar ben wel bewust ervan. Alcohol is er 1 en dat sla ik nu ook bewust af. Daar heb geen problemen mee en dronk ook helemaal niet veel of regelmatig maar ik weet van mezelf zodra ik 2 of 3 bier op heb heel anders ga denken over iets erbij te gebruiken.

Kopen en door de wc gaan spoelen werkt niet voor mij, heb nog steeds een restje speed, SOS en weed liggen maar heb er gewoon geen belangstelling voor.

Zit nu dus op 21 dagen zonder alcohol en 10 dagen zonder speed,SOS en weed.

De dealer heeft beloofd dat hij geen contact met mij legt en dat is ook wel fijn. Heb hem gewoon verteld dat ik dus stop. Krijg nu dus geen berichtjes meer van hem.

Nummers verwijderen/blokkeren enzo werkt ook niet voor me. Zodra ik beslis dat ik iets wil of juist niet wil lukt het me toch wel om het te krijgen of juist niet.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vanavond zijn er vrienden langs geweest waar ik normaal gesproken altijd mee blow. Heb gelijk gezegd toen ze binnen kwamen dat er bij mij binnen niet meer geblowd wordt.
Was eerst bang dat als ik die mensen zou zien dat ik cravings zou gaan krijgen maar dat kreeg ik dus niet. Hun hebben wel bier gedronken maar ikzelf niet. Was toch nog een gezellig avondje ook zonder te blowen.

Er is nu echt een knop om bij mij qua speed, SOS en weed gebruiken.

Voel mezelf nu ook zoveel beter zonder vanalles te gebruiken. Zal niet gelijk zeggen dat het al helemaal uit mn systeem weg is maar heb het idee dat het de goede kant op gaat :)

Lichamelijk veranderen er ook dingen. Eet meer, vind andere dingen lekker die ik eerder niet zo lekker vond. Laat wel veel meer scheten als eerst XD mayby to much info. Heb zelfs het idee dat de kleur in mn gezicht verandert.

Al met al knap ik alleen maar op volgens mij.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeelanddude zei:
Vanavond zijn er vrienden langs geweest waar ik normaal gesproken altijd mee blow. Heb gelijk gezegd toen ze binnen kwamen dat er bij mij binnen niet meer geblowd wordt.
Was eerst bang dat als ik die mensen zou zien dat ik cravings zou gaan krijgen maar dat kreeg ik dus niet. Hun hebben wel bier gedronken maar ikzelf niet. Was toch nog een gezellig avondje ook zonder te blowen.

Er is nu echt een knop om bij mij qua speed, SOS en weed gebruiken.

Voel mezelf nu ook zoveel beter zonder vanalles te gebruiken. Zal niet gelijk zeggen dat het al helemaal uit mn systeem weg is maar heb het idee dat het de goede kant op gaat :)

Lichamelijk veranderen er ook dingen. Eet meer, vind andere dingen lekker die ik eerder niet zo lekker vond. Laat wel veel meer scheten als eerst XD mayby to much info. Heb zelfs het idee dat de kleur in mn gezicht verandert.

Al met al knap ik alleen maar op volgens mij.
Klik om te vergroten...

Lekker farten en veel schijten, is gezond. Veel vezels naar binnen werken, word je groot en sterk van!
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeelanddude zei:
Vanavond zijn er vrienden langs geweest waar ik normaal gesproken altijd mee blow. Heb gelijk gezegd toen ze binnen kwamen dat er bij mij binnen niet meer geblowd wordt.
Was eerst bang dat als ik die mensen zou zien dat ik cravings zou gaan krijgen maar dat kreeg ik dus niet. Hun hebben wel bier gedronken maar ikzelf niet. Was toch nog een gezellig avondje ook zonder te blowen.

Er is nu echt een knop om bij mij qua speed, SOS en weed gebruiken.

Voel mezelf nu ook zoveel beter zonder vanalles te gebruiken. Zal niet gelijk zeggen dat het al helemaal uit mn systeem weg is maar heb het idee dat het de goede kant op gaat :)

Lichamelijk veranderen er ook dingen. Eet meer, vind andere dingen lekker die ik eerder niet zo lekker vond. Laat wel veel meer scheten als eerst XD mayby to much info. Heb zelfs het idee dat de kleur in mn gezicht verandert.

Al met al knap ik alleen maar op volgens mij.
Klik om te vergroten...
Top man! Je klinkt heel bewust van jezelf.

Zei toch dat je het kon? Alleen jij hoefde t maar te geloven. Dit gevoel is te lekker om het kwijt te raken dus dat gebeurd je ook niet. Je klinkt ook ontzettend lekker in je cel.

Goeie dat je het even plaatst en succes hoef ik je niet meer te wensen dus doe ik ook niet. Wel veel goede ideeën toegewenst en een fijne avond:grin:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ga zo dóór!
Het gaandeweg verbeteren van je gevoel, je uiterlijk, plus je gedrag blijft absoluut een h eele lange tijd tijd met kleine stapjes doorgaan!
Over een maand of twee ken jij en de mensen om je heen, jou niet meer terug...echt ligt altijd waar!
Ik blijf je hier op df volgen...ik heb hetzelfde mogen meemaken en ik weet van de hoed en de rand
Sterkte!!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Thnx voor de positieve reacties allemaal. Dit forum doet me veel goeds. Mijn omgeving merkt wel dat ik verander maar kent de rede waarom niet echt. Hier kan ik gewoon eerlijk neerzetten wat er speelt in mn hoofd
Kwam gisteren en vandaag weer een nieuwe verrassing tegen. Rond 2 uur in de middag ineens serieuze trek naar SOS. Kon gelukkig m’n gedachten er van af halen door even een ander werkje te doen maar was wel even schrikken. Ben benieuwd of dat nog vaker gaat gebeuren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat dit vaker gaat gebeuren, da wat kan je dus donder op zeggen en misschien nog wel zwaardere krachttermen, óók
Je hebt het goed aangepakt!
Bij dit soort momenten is het een aanrader, om met een klusje je gedachten te dwingen, om (even) met iets andere bezig te zijn, dan met "zucht" naar de drugs waarmee je juist de zwaarste problemen mee hebt
Bij mij onlangs nog ma een verkeerd rc gebruik, had ik dit precies hetzelfde
Ik ben aan een klus electronica solderen begonnen
Dit 10 dagen lang totdat ik "erdoorheen " was
En dat soldeerwerk kon eigenlijk direct afvalbak in want het klopte van geen l ket met
Het klei oud in die 10 dagen ben ik 12 x opnieuw begonnen en erdoorheen gekomen, zonder welke drug dan óók te gebruiken
En ik weet, bij mij werkt deze manier
Dat zal bij jou ook zo verlopen daarvan ben ik vrijwel zeker van
G a zo dóór!!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vandaag ben ik “gered” door een collega. Het was rond half 3 dat mn hoofd ineens op hol sloeg en was er dus ineens helemaal klaar mee. SOS zit in mn portemonnee en was dus bijna rennend onderweg naar de wc om dat te gaan gebruiken. Had er zoveel zin in, niet normaal.
Kom ik in de gang een collega tegen die mij net moest hebben en dus zei: ah jou moest ik hebben, kun je ff meekijken op de computer. Nieuw projectje enz... duurde misschien 5 minuten maar de trek was compleet weg.
Zal hem er waarschijnlijk nooit voor kunnen bedanken maar achteraf was ik zo blij :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goed zo!
Verleg de aandacht!
Samen met een ander!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vandaag (zaterdag) om 4uur was ik klaar gewerkt in mn klushuis. Sta hetgene wat gebeurd is nog een beetje te bekijken. Brain: lijntje doen? Ja tuurlijk waarom niet en 3 minuten later voel ik de speed al werken. Dan lijkt het net of ik wakker schrik.
Besef me ineens dat ik weer in een patroon beland ben.
Oké, shit, ik moet dit patroon zoveel mogelijk afbreken. Had al niet veel speed meer maar de rest nu toch weg gegooid. Anders pak ik over 2 uur de volgende lijn.
Half 6 wat gegeten en daarna een jointje gerookt en daarmee gelijk mn laatste weed in huis opgemaakt. Vond toen toch nog genoeg speed voor 1lijn en gelijk achter de joint aan de speed gebruikt.

Zodra die combo (speed-joint-speed) erin zit, dat is het gewoon helemaal voor mij.
Probleem voor mij is, dat ik plusminus 3 a 4 uurna die combo, veel te veel joints ga roken. Nu was mn weed dus op en daarom besloot ik naar de shop te gaan. Deze trip af maken zonder weed is helemaal een no go.
Maar toch probeer ik het patroon wat te door breken.
Auto veel verder van de shop gezet als normaal en dus een stukje lopen door de stad, stukje park enz.
Bij de shop maar 1 gram gekocht (normaal haalde ik daar 3)
En stapte ik dus rond 8uur de shop uit met 1gram. En nu? Normaal ga ik nu gelijk naar huis en dan beland ik achter Netflix en blijf ik maar joints roken. Dat is precies hetgene wat ik nu niet wil.
Wat rond gehangen bij een parkeer terrein, politie kwam nog iemand uit zn auto trekken en foulieren, reuze interssant om te bekijken allemaal en de tijd vloog om.

Had helemaal geen zin om te praten met mensen, maar er kwamen dus wel mensen naar mij toe en vertellen hun halve levensverhaal tegen me. Heb dat vaak als ik alleen op pad ben.
Afijn, alles is nu beter als thuis zitten en een poosje later komen 2 scholieren die om een paar vloei vragen en daarna vanalles beginnen te vertellen over school en thuis/pleegzorg
Begin me gewoon slecht te voelen dat ik wel goede shool enz heb gehad. Toen die weg waren had ik het wel weer gehad met het sociaal zijn, en merk dat mn stemming erdoor zakt. Besluit dus maar naar huis te gaan en ben half 10 thuis.

Jointje opgestoken en in dit stadium kan ik 2 kanten met mn gedachten. Stopzetten of vrije loop laten gaan. Ben dus maar eens gaan tekenen en zo wat creatief brainstormen met ideetjes om te maken en zo dus lekker aan het tekenen geweest. Om kwart voor 12 ben ik klaar met tekenen en besluit aan deze post te beginnen.

Heb in de laatste aantal uren maar een kwart van de 1 gram weed opgemaakt en me prima vermaakt maar vind het toch jammer dat ik me heb laten gaan vandaag.
Aan de andere kant wel wat nuttige dingen weer geleerd over mezelf en waarom ik nou eigenlijk gebruik.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoop niet dat het normaal is voor jou om auto te rijden terwijl je aan de speed zit + meerdere jointjes hebt gerookt... Kan echt niet.

Sterkte met je verslaving though.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."