Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 3,5 jaar weer aan de speed.

Na 3,5 jaar weer aan de speed.

100 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Legio Patria Nostra zei:
Als je zoiets doet, zorg er dan voor dat je niet alleen bent!
Klik om te vergroten...
wat bedoel je hier precies mee eigenlijk?
Ik neem aan dat je met 'zoiets' het intakegesprek bedoeld? Wat trouwens telefonisch is.

Legio Patria Nostra zei:
Ik heb ook weleens rapportage over mij ingezien.
Wat een enorme confrontatie was dat.
Klik om te vergroten...
Ik vond/vind het niet echt een confrontatie, meer een soort bevestiging, verduidelijking,
Het is trouwens 1 intakerapport, en 2 aanvullende onderzoek rapporten

Ik quote uit het 1e onderzoek rapport:
Psychiatrisch onderzoek: Zeelanddude is een 11 jarige jongen, goedverzorgd, geen dysmorfe kenmerken. Hij imponeert jonger dan kalenderleeftijd. Hij maakt vrijwel geen oogcontact, behalve soms vluchtig. Er ontstaat geen contactgroei. Hij blijft in het contact ongrijpbaar. Bij binnenkomst gaat hij op tafel meteen aan de slag met constructiemateriaal. (note voor huidige ik: jeeeuj, blijkbaar heb ik dus wel een baan die bij me past) Hij stoort zich niet aan het feit dat onderzoeker langdurig zwijgt, gaat zijn eigen gang. Er is geen sprake van hyperactiviteit of impulsiviteit. Er zijn geen tics. Wel bijt hij nagels (nog steeds btw XD) Mogelijk is er sprake van een afwegend gebruik van de zintuigen...... Blablabla heel verhaal verder........
Conclusie: Er blijkt sprake van sociaal beperkt functioneren. Hij is rigide (oké, de betekenis daarvan moest ik dus eerst opzoeken.) Tijdens onderzoek valt op de ontbrekende wederkerigheid in contact, afwijkend oogcontact, weinig verbale mogelijkheden...blablablabla....geen diagnose.

Helemaal aan het eind: Onderzoek met *instelling* wijst waarschijnlijk PDD-Nos aan. (is op zoek gegaan naar eigenschappen daarvan en ja, ik herken er wel dingen van)

Legio Patria Nostra zei:
Ik heb ook weleens rapportage over mij ingezien.
Wat een enorme confrontatie was dat.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, geen pijnlijke confrontatie, meer een boekwerk over mezelf, wat ik zelf nooit zo duidelijk had kunnen vertellen/opschrijven. Een aantal dingen komen niet meer overeen komen met "de huidige ik" maar een veel betere beschrijving over mezelf zou ik nu niet kunnen maken.


Edit: Ik neem mijn ouders niets kwalijk, maar waarom zijn ze er nooit verder mee gegaan...?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weed is weg. Heb het in een rvs kokertje gedaan, aan beide kanten dicht gelast en vervolgens vanavond van de brug in het water gegooid.
Voelde wel goed en toch ook weer niet want zit nu dus echt zonder iets in huis. Maar denk ik nu, moet toch wel weer zonder iets te gebruiken mezelf kunnen zijn?

Vandaag heel de dag gewerkt van 6 sochtends tot 9 uur savonds. Nog steeds kriebelde hoofdpijn achter mn voorhoofd. Met een koud washandje erop is echt heerlijk. Dag 2 is ook weer voorbij.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Donderdag,vrijdag en zaterdag was ik een beetje futloos. Niet echt depri ofzo maar gewoon somber. Laatste dagen veel geslapen en voel me al weer wat positiver als de laatste paar dagen. Verder heb ik het gevoel dat afgelopen week wel 3 weken geduurd heeft. Pfff echt de tijd kruipt zomaar voorbij. Tot nu toe nog niks gebruikt en ook nog geen verleiding gehad.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeelanddude zei:
Heb het in een rvs kokertje gedaan, aan beide kanten dicht gelast en vervolgens vanavond van de brug in het water gegooid.
Klik om te vergroten...
Opzich goed dat je het hebt weggegooid als je van de verslaving af wilt. Maar waarom de natuur vervuilen terwijl je ook gewoon alleen de wiet had kunnen weggooien wat gewoon normaal afgebroken wordt. Ik snap het niet en vind dit persoonlijk echt zonde van de natuur...
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Opzich goed dat je het hebt weggegooid als je van de verslaving af wilt. Maar waarom de natuur vervuilen terwijl je ook gewoon alleen de wiet had kunnen weggooien wat gewoon normaal afgebroken wordt. Ik snap het niet en vind dit persoonlijk echt zonde van de natuur...
Klik om te vergroten...
Ik snap het wel. Symbolisch i guess
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zwijgrecht zei:
Ik snap het wel. Symbolisch i guess
Klik om te vergroten...
Je kunt toch ook gewoon symbolisch de wiet weggooien zonder de natuur te vervuilen...
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Je kunt toch ook gewoon symbolisch de wiet weggooien zonder de natuur te vervuilen...
Klik om te vergroten...
Is ook zo. Persoonlijk zou ik het ook niet zo doen, maar snap de gedachtegang wel.

En liever een RVS buisje dan een plastic zak, dat dan weer wel :grimacing:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zwijgrecht zei:
En liever een RVS buisje dan een plastic zak, dat dan weer wel :grimacing:
Klik om te vergroten...
Beter dan plastic ja, dat dan weer wel...
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoofdpijn is zo goed als weg en zit nu weer in de periode dat ik een kort lontje heb. Weet dit dus nu en probeer wat voorzichtig te wezen met omgang met de mensen om me heen en niet alles als een aanval te zien.
Heb nog een paar heerlijke repen chocola gekocht 85% cacao. Verder niet zo heel veel te melden eigenlijk als dat dag 3 ook weer voorbij is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeelanddude zei:
Heb nog een paar heerlijke repen chocola gekocht 85% cacao.
Klik om te vergroten...
De ene verslaving omruilen voor de andere...

Maar serieus, goed bezig :grin::thumbsup:
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeelanddude zei:
Denk dat dit met de gedachten te maken hebben: als ik het echt wil, kan ik het pakken. En dat stelt me dan weer rustig genoeg om het niet te doen. Nu ik dat zo typ klinkt het echt verschrikkelijk krom. Maar feit blijft wel dat als het echt op is, cravings veel eerder op komen zetten.

Ben benieuwd hoe dit komende week gaat. Zal denk ik veel gaan schommelen van, fuck it ik ga nieuwe halen naar, ben blij dat ik niks gehaald heb.

Heb vandaag veel geslapen. Veel gedacht en voel me zoizo bezorg/bang en zie als een berg tegen de komende dagen op.
Klik om te vergroten...

Dit snap ik ergens wel, hoewel het natuurlijk nogsteeds niet werkt. Ik rook zelf 2 jaar nu elke dag wiet, veel wiet, en als het er nog is vind ik het makkelijk om niet te doen dan als het er wel is. Toch denk ik niet dat dit op lange termijn werkt, niet hebben werkt onlangs het gevoel toch beter.
m
msdistortedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Allereerst, heel goed van je dat je schrijft!

Ik snap de gedachte erachter van dat je iets op de pak wilt hebben. Had ik zelf ook, tot het moment kwam dat ik er echt klaar mee was. Daarvoor was ik er dus niet klaar mee. Toen heb ik ook alles weggegooid.

Als ik een moment van zwakte heb en wil gebruiken, helpt iemand in mijn naaste omgeving me eraan herinneren dat ik het niet wil. Ik gebruikte dan ook alleen met mensen in de buurt. En met alcohol op denk ik sneller, ah een lijntje kan weer wel eens. Dan is het fijn als er iemand in de buurt is die me kan helpen herinneren dat ik het niet wil. En herhaald mijn woorden.
Ik weet niet hoe lang het duurt eer die gedachten weg gaan. Zal ook wel per persoon verschillen.

Een vriend van mij had zich 2 weken binnen opgesloten en zei tegen huisgenoten dat ze hem er niet uit mochten laten, alleen in de tuin. Voor iedereen werkt weer wat anders denk ik.

Fijn dat je je weer wat positiever voelt!
Leuke dingen doen, (nieuwe)hobby, iets ondernemen, tripjes plannen met vrienden/partner/familie, sporten of andere activiteiten ondernemen.

Dat zijn in ieder geval dingen wat bij mij goed werkt. Zeker op lege dagen, dingen ondernemen. En ik denk eraan dat ik me nu veel lekkerder in mijn vel voel, dan toen ik die shit gebruikte. Maar zoals je zegt heb je genoeg bezigheden.

Het is je eerder ook gelukt! De aanhouder wint.


Groeten uit Zeeland:wave:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Idd, je bent zeer goed bezig, chapeau!
Tegen een verslaving ingaan, en het niet meer nemen en clean blijven, is heel hard werken.. topsport!
Dat wordt echt waar, na verloop van tijd minder. Veel minder. Zelfs zoveel minder, dat de terugval op de loer ligt...
Zo als ik al zei, daarvoor is tijd nodig.
De drank vergeten ahw heeft bij mij meer dan 2 jaar gekost. (Laat je niet door mij ontmoedigd raken, dat is bij iedereen anders)
Je moet o.a. ander gedrag aanleren.
Je tijd anders invullen.
Andere vrienden vinden.
Met de oude garde uit de scene breken.
Je zit op de goede weg, houd vol!!!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#14
msdistorted zei:
Allereerst, heel goed van je dat je schrijft!
Klik om te vergroten...

Thnx merk gewoon dat het me helpt om het te schrijven. En het terug lezen werkt motiverend me.

Yceman224 zei:
Idd, je bent zeer goed bezig, chapeau!
Tegen een verslaving ingaan, en het niet meer nemen en clean blijven, is heel hard werken.. topsport!
Klik om te vergroten...

Thnx maar doe nog maar even rustig aan met de complimenten. Vond de vorige keer ook dat het goed ging Zal pas blij wezen als ik in de richting van 2 maanden zit.

Yceman224 zei:
Je moet o.a. ander gedrag aanleren.
Je tijd anders invullen.
Andere vrienden vinden.
Met de oude garde uit de scene breken.
Je zit op de goede weg, houd vol!!!
Klik om te vergroten...

Ander gedrag gaat bijna vanzelf zolang ik maar van de speed/weed afblijf.
Tijd anders invullen is 50/50. Doe nog groot en deels dezelfde dingen als eerst alleen dan zonder drugs. Alleen de tijd die ik stoned achter Netflix doorbracht moet in anders invullen.
Toevallig zondagavond nog een film aangezet en meteen kreeg ik zin om te gaan blowen. Oké dan, Netflixen gaat em voorlopig niet meer worden dus. Lezen is daar nu voor in de plek gekomen.
Andere vrienden ook niet perse. Heb maar 1 vriend waar ik drugs mee gebruikte. De rest van mn vrienden zijn eigenlijk anti-drugs. Gebruikte 95% van de tijd alleen.
Ik snap je punten heel goed maar ik betrok mn drugs compleet in mn dagelijkse doen en laten om het allemaal wat leuker te maken.

Ik moet voor mezelf mn plezier weer uit de dingen halen die ik doe en niet uit de drugs. Merk nu alweer dat ik veel meer plezier beleef aan kleine dingen om me heen. En dat is hetgene wat ik (volgens mij) moet blijven doen. Voldoening/plezier halen uit hetgene wat ik maak/doe en niet uit het bezig zijn onder invloed van speed/weed.

Damm complete confessie van mezelf hierzo maar rolde er ineens uit.
F
FelikesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Yceman224 zei:
Tegen een verslaving ingaan, en het niet meer nemen en clean blijven, is heel hard werken.. topsport!
Dat wordt echt waar, na verloop van tijd minder. Veel minder. Zelfs zoveel minder, dat de terugval op de loer ligt...
Zo als ik al zei, daarvoor is tijd nodig.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat een van de eerste eisen is dat je een zo goed mogelijke kijk hebt over hoe de verslaving je benadeelt en hoe en waarom een en ander bij jou steeds gebeurt.

Clean blijven wordt na verloop van tijd makkelijker ook omdat je verdiend trots bent op de steeds langere tijd dat je clean bent en dat niet zomaar even helemaal wil verpesten.

Terugvallen zijn vrij normaal. Op zo'n moment is het tijd om meteen goed te bekijken wát de drug met je doet, hoe die smaakt en hoe het werkt, zodat je je daarna sterker kunt verweren.

Veel lichaamsbeweging is zeker in het begin aan te raden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Deze post is óók helemaal juist.
Veel lichaams beweging, en een lijstje maken van de voordelen van gebruik, daarnaast de nadelen.
Werkt verhelderend. Zonder meer!
De nadelen zullen veel talrijker zijn dan de voordelen, en juist omdat je het opschrijft, krijgt het diepgang.
Wat mijzelf betreft:
Bijvoorbeeld bij alcohol kwam ik tot de conclusie dat de alcohol geen enkel probleem had opgelost. Bij mij niet.
Uiteindelijk kreeg ik er de facto alleen maar problemen bij. En dat dan allemaal voor een reisje van ongeveer een uurtje!
En ik heb me afgevraagd waarom ik dan eigenlijk nog zolang ben dóór gegaan met zuipen, dit bovenstaande wetende...maar dit is een kenmerkende vraag voor velen die met verslaving in de clinch liggen, als je op een bepaald punt van niet meer gebruiken bent aangeland.

Zo een studie maken van jezelf helpt.
Terugvallen zijn een gegeven feit, maar je bent maar één mens net zoals iedereen, en mensen maken fouten...maar probeer deze in Ieder geval natuurlijk te voorkomen!
Uiteindelijk:
Dus wees niet al te hard voor jezelf!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Yceman224 zei:
Dus wees niet al te hard voor jezelf!
Klik om te vergroten...

Dat dus. Ik denk zelf dat een groot deel van mn drugsgebruik over is als ik simpelweg accepteer wie of wat ik ben. En dat lukt me de laatste maanden steeds beter.
Klinkt best makkelijk als ik het zo typ maar k besef ondertussen wel dat ik niet helemaal gelijk een ander ben. K ben nogal gesteld op mezelf en op mn “inner peace” en als ik daarover begin in mn omgeving wordt ik als een weirdo bestempeld. Groepsactiviteiten doe ik vaak al niet meer aan mee want als ik een half uur daarmee optrek ben ik compleet uitgeput en lig ik vervolgens een weekend lang op mn bed. (Beetje pep help dan wel goed btw :tongueout:)
Maar zoal ik dus al eerder zei: zulke dingen hoef ik dus niet in mn omgeving aan te kaarten dus vermijd ik de omgeving maar liever en ben dus liever op mezelf.

Het helpt me wel dat ik nu dus nog een aantal vrienden over heb, die me gewoon accepteren en als ik daarmee optrek niet mn energielevel naar beneden halen. Sterker nog, als ik daar een avond mee optrek heb ik zelfs meer energie als daarvoor. Klinkt echt vreemd als ik dit zo uittyp maarja het is toch echt zo.

Zit soms dus nogal eens in de knoop met hetgene wat ik zelf graag doe en wat “maatschappelijk acceptabel” is.
Maar probeer maar eens uit te leggen dat je op zaterdagavond liever onder een auto ligt te sleutelen als gaan stappen.

Het “fijne” aan speed vind ik dan dat ik mezelf compleet af kan sluiten van de buitenwereld en het me dan bijna niks interesseerd wat andere mensen op dat moment van me vinden. Tenzij meerdere dagen achter elkaar gebruiken dan komt de paranoïde kant weer naarboven.
Het “fijne” aan dagelijks weed roken is dat alle feelings wat afgestompt zijn.
Het fijne aan de combo speed/weed is dat ik bijna een compleet ander mens ben.

Oftewel, als ik nuchter ben begin ik me pas goed te realiseren dat ik niet helemaal gelijk een ander ben ( of dat gevoel heb ik iig) en ik denk als ik daar vrede mee kan maken, ik een stuk sterker in mn schoenen sta.

Lange post geworden dit, niet iedereen zal dit interessant vinden waarschijnlijk maar ik typ dit ook groot en deels voor mezelf om mn gedachten een beetje te orderenen. Lijkt me dan weer beter als een paar joints roken en alles te onderdrukken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik lees toch weer een soort van "verheerlijking" van het gebruiken.
Daar moet je dus mee stoppen, w abt dat beeld klopt niet.
Onder invloed een ander mens zijn, dat zal best wel, maar is diegene de persoon die je werkelijk zijn wilt?
Ik zou eens beginnen met de voors, en tegens maar eens naast elkaar te zetten.
Met een masker op lopen is naast heel erg vermoeiend bezig zijn, niet de juiste manier om met je omgeving om te gaan.
Want, deze mensen prikken er vroeg of laat doorheen, en ja, dan word je een weirdo....
Wil je verder als die weirdo, of wíl je verder als degene, die je gewoon bent?
Zonder opsmuk?
Denk hier eens goed over na zou ik zeggen.
Met een verkeerd zelfbeeld is stoppen haast gedoemd te mislukken.
Ooit van Van Kooten en de Bie gehoord?
Hun lied, wees jezelf broeders wees jezelf..... met de zeer treffende woorden wat moet je met die Januskop, daar schiet niemand iets mee op" dekt volledig de lading.
Gewoon je zelf zijn. En wie dat niet aanstaat, laat die maar links liggen.
Uiteindelijk komen er vanzelf mensen, die wel waarderen wie je bent bij je langs, en met deze mensen kan je dan verder. De tijden van Pipo de clown spelen, die tijd is voorbij.
Ik kees ook, dat je dit al ahw zelf al ziet. Want zo zien de mensen je, als je doorzien bent!
En het carnaval is óók al bijna passé.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik lees een term in het speedy verhaal, die ik ook al elders, en ook in een andere typering, ben tegengekomen, ik heb veel benieuwd wat anderen daarvan vinden.
Dit is de term:
Maatschappelijk acceptabel.
Wat in vredesnaam is dit.
Is dit soms: volgens de regels van de wet?
Wit zwart gezien: dit mag wel, en dat mag niet?
Of: binnen grenzen van wat anderen vinden doen en laten wat je zelf leuk vindt? Ahw:
Leven volgens de Ongeschreven regels van de meerderheid van de mensen om je heen?
Wie kan er wat meer over zeggen?

Ikzelf leef volgens het motto:
Ik Wil met mijn levensstijl zo weinig mogelijk overlast of schade aanrichten aan de mensen die mij nabij staan.
Dat zijn er (Gelukkig!!) maar erg weinig...
Maar, een vlieg, die mij steekt, wordt doodgeslagen. Absoluut.
Wie kan hier dus iets aan toevoegen?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Yceman224
Met maatschappelijk acceptabel bedoelen ze of iets door de maatschappij geaccepteerd wordt, dit hoeft niet altijd samen te lopen met de wetgeving.

Voorbeeld, zwart werken mag niet volgens de wet, maar toch vinden veel mensen dat maatschappelijk acceptabel (behalve natuurlijk als het de buurman betreft) :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."