#1
niks
Ik gebruik nu ongeveer 4 jaar dagelijks speed. Uit eigen ervaring zal ik antwoorden op je vraag.
Ik begrijp dat het niet aanlokkelijk klinkt om dagen achter elkaar wakker te zijn. Echter als je onder invloed bent van speed, heb je dit zelf amper door. Alles is plots zo interessant dat je dwangmatig/obsessief wordt. Dus die uren dat je extra hebt door niet te slapen, komen juist goed van pas. Je tijdsbesef verdwijnt ook. Als ik twee of drie nachten niet slaap, voelt dit voor mij gewoon als 1 dag.
Ik begrijp niet waarom iemand zou willen slapen op zulk moment. Als ik slaap al is het maar 2u, heb ik gevoel dat ik kostbare tijd verspilt heb. Je kan natuurlijk niet anders, maar iedere keer ik slaap heb ik een enorm schuldgevoel. Alsof ik mijn leven niet wil vergooien aan slapen (maar wel aan speed).
En die smaak wen je aan. De ene keer is het erger dan de andere keer. Maar ik vond dit nooit opwegen tegen de voordelen van speed. En nu merk ik van die smaak zo goed als niet meer eigenlijk.
Ik hoop dat dit voor wat verduidelijking heeft gezorgd.
Ik gebruik nu ongeveer 4 jaar dagelijks speed. Uit eigen ervaring zal ik antwoorden op je vraag.
Ik begrijp dat het niet aanlokkelijk klinkt om dagen achter elkaar wakker te zijn. Echter als je onder invloed bent van speed, heb je dit zelf amper door. Alles is plots zo interessant dat je dwangmatig/obsessief wordt. Dus die uren dat je extra hebt door niet te slapen, komen juist goed van pas. Je tijdsbesef verdwijnt ook. Als ik twee of drie nachten niet slaap, voelt dit voor mij gewoon als 1 dag.
Ik begrijp niet waarom iemand zou willen slapen op zulk moment. Als ik slaap al is het maar 2u, heb ik gevoel dat ik kostbare tijd verspilt heb. Je kan natuurlijk niet anders, maar iedere keer ik slaap heb ik een enorm schuldgevoel. Alsof ik mijn leven niet wil vergooien aan slapen (maar wel aan speed).
En die smaak wen je aan. De ene keer is het erger dan de andere keer. Maar ik vond dit nooit opwegen tegen de voordelen van speed. En nu merk ik van die smaak zo goed als niet meer eigenlijk.
Ik hoop dat dit voor wat verduidelijking heeft gezorgd.
Ik ben begonnen met speed gebruiken toen ik in een depressie zat, onbewust als een soort van zelfmedicatie. Heel dom besef ik nu, want de depressie is er nog steeds. Nu blijf ik dus gebruiken zodat ik toch de dag kan doorkomen. Heel soms heb ik nog eens een moment van euforie, maar dit duurt niet langer dan 5minuten en direct hierna slaat het om naar extreme frustratie, woede, haat,.. voor alles en iedereen zonder enige reden.Langdurige slaaptekort leidt tot depressie, weinig motivatie en concentratie en minder plezier hebben in dingen. Dus je haalt uiteindelijk nog minder uit je leven dan ff dat je goed slaapt en die uren kwijt bent.
En ik weet het niet hoe jij het doet, maar na een paar nachten is het echt wel op. Als je reservestoffen op zijn, werkt speed veel minder goed, en uiteindelijk is de adenosine concentratiei in je hersenen zo groot dat dopamine, noradrenaline en amfetamine niet op kunnen tegen de dempende werking van Adenosine. Je kunt zoveel drugs nemen als jje wilt, maar je lichaam neemt het toch over uiteindelijk.
Zo heb ik het ook altijd ervaren en zelf meer dan genoeg meegemaakt dat ik 3 a4 dagen door ging maar na die eerste 2 dagen dan begint het toch wel alLangdurige slaaptekort leidt tot depressie, weinig motivatie en concentratie en minder plezier hebben in dingen. Dus je haalt uiteindelijk nog minder uit je leven dan ff dat je goed slaapt en die uren kwijt bent.
En ik weet het niet hoe jij het doet, maar na een paar nachten is het echt wel op. Als je reservestoffen op zijn, werkt speed veel minder goed, en uiteindelijk is de adenosine concentratiei in je hersenen zo groot dat dopamine, noradrenaline en amfetamine niet op kunnen tegen de dempende werking van Adenosine. Je kunt zoveel drugs nemen als jje wilt, maar je lichaam neemt het toch over uiteindelijk.
Bij mij heeft het gelukkig nooit een verslaving aangewakkerd. Bij een paar vrienden is het wel tot een punt gekomen dat zich uitte in een milde verslaving . Bij hen speelde werkloosheid en een lichte depressie een rol. Dit zal vast niet voor iedereen zijn.
Net als mij blijkbaar maar ik herken alles hahaAls je werkloos bent dan is het wel "makkelijker" om langer met speed door te gaan idd. Ik ben arbeidsongeschikt, vrijgezel en heb een paar afspraken in de week aan hulpverlening. Maar verder dus weinig verantwoordelijkheden. En wel psychische problemen dus. Dan is het gewoon erg verleidelijk om aan de speed te gaan. En dan kun je ook makkelijker bingen ipv het bij 1 nachtje houden. Als je gewoon elke dag naar je werk moet of een relatie/kind hebt dan wordt dat allemaal toch een stuk lastiger.
Ik ben begonnen met speed gebruiken toen ik in een depressie zat, onbewust als een soort van zelfmedicatie. Heel dom besef ik nu, want de depressie is er nog steeds. Nu blijf ik dus gebruiken zodat ik toch de dag kan doorkomen. Heel soms heb ik nog eens een moment van euforie, maar dit duurt niet langer dan 5minuten en direct hierna slaat het om naar extreme frustratie, woede, haat,.. voor alles en iedereen zonder enige reden.
Dus hieruit veronderstel ik dat mn reservestoffen inderdaad op zijn. Maar toch is het uitgeputte speedgevoel beter dan de ondertussen ondraaglijk geworden depressie.
Ik heb nog geen speedkater ervaren zoals hier is beschreven. Ik ben eens 3 dagenlang wakker gebleven, dan 8u geslapen en nadien voelde ik mij zoals altijd: chronisch depressief en chronisch moe. Het foggy gevoel dat verdwijnt en de energie, dat trekt mij enorm aan. Ik denk er ook alleen maar over als ik werk. Heel soms bij sociale contacten. Aangezien ik niet echt een babbelaar ben en daarnaast stotter. Bij speed is de zin en drang naar praten veel groter, dat ik zelfs niet meer nadenk over stotteren. Waarom zou je speed willen nemen als je thuis op jezelf zit te luieren? Wat zijn de subtiele valkuilen richting verslavend speedgebruik?
Als je dit als reden gebruikt om speed te nemen dan noem ik dat niet recreatief meer. Op deze manier rol vrijwel direct in een verslaving en zit je zo elke week aan de pep. Met alle gevolgen van dien.En alleen thuis kan het fijn zijn om dan met speed op klussen aan te pakken waar je energie en focus voor nodig hebt bijvoorbeeld.
Dat zal per persoon schelen. Ik heb ook al een aantal keer speed op die manier gebruikt. Met een din samen aan de speed de nieuwe schutting geplaatst, plafond geschilderd en een x om al mijn administratie te doen. Toch ben ik niet hooked geraakt.Als je dit als reden gebruikt om speed te nemen dan noem ik dat niet recreatief meer. Op deze manier rol vrijwel direct in een verslaving en zit je zo elke week aan de pep. Met alle gevolgen van dien.
Als je dit als reden gebruikt om speed te nemen dan noem ik dat niet recreatief meer. Op deze manier rol vrijwel direct in een verslaving en zit je zo elke week aan de pep. Met alle gevolgen van dien.
Probeer het recreatief te houden, speedgebruik kan een gladde helling zijn.Ik nam het om eens door te kunnen, hele dag werken en daarna keihard feesten tot volgende ochtend. Toen eens genomen na een nacht niet te kunnen slapen, om te kunnen werken. En al snel nijgde ik er vaker na of steeds als ik uit ging moest ik het op zak hebben..
Nu al een tijd niet gehad, want ik ben echt al sinds ik het gebruik verkouden, en dat heb ik er echt niet voor over. Maar af en toe zit het in me kop. Dan wil ik wel weer. Gelukkig is dat nog niet gebeurd 😝
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."