Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed micro-doses - ervaringen gebruik voor zakelijke of fysieke doelen

Speed micro-doses - ervaringen gebruik voor zakelijke of fysieke doelen

82 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
p
polleLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Je koopt je speed ook illegaal dus kun je je adhd pillen ook wel iegaal ergens kopen toch
Klik om te vergroten...
Zeg gerust waar. Ik zou het niet weten. Jongeren die er in handelen zijn bang van "een oudje" van 45, das waarschijnlijk een flik...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
polle zei:
Kan ik me voorstellen, dat het zo klinkt. Alleen doe ik zaken succesvoller en nog geen beetje. Af en toe bouw ik een stop in van een weekje. Geen enkele drang om terug te beginnen, geen stemmetjes in mijn hoofd die er om schreeuwen of whatever.

Ik moet mezelf dwingen terug te starten en doe dit enkel voor de zakelijke benefits en het gegeven dat mijn gezin eindelijk het inkomen krijgt dat het verdiend en ook nodig heeft. Zeker met een mama die door omstandigheden geen geld kan verdienen is het leven minder evident dan sommigen hier meteen aannemen en doe je dingen omdat het moet, niet omdat je het goed of leuk vind.
Klik om te vergroten...

Nog een slectieve lezer precies.
Niemand bekritiseert de reden waarom je het doet, wel de manier waarop je het onder de mensen brengt.
p
polleLid
01-01-2024, 00:00
#3
KlaasVaak zei:
Je noemt helemaal geen nadelen. Elk 'nadeel' dat je noemt buig je in de volgende zin weer om naar een voordeel. Je kan soms niet slapen ervan, maar alleen als je te laat hebt genomen en je hebt dan wel 'heerlijke seks'. Je zit hier gewoon je verslaving goed te praten en dat roept logischerwijs weerstand op.
Klik om te vergroten...
Zo kan je het bekijken. Wat mij betreft zeg ik het gewoon zoals het is, hoewel... ik ben wel iemand die het glas steeds halfvol ziet, niet half leeg. Wat zeker niet altijd goed is. Zie ik een nadeel dan zie ik al snel het voordeel dat er tegenover staat. Zie ik een voordeel, dan is mijn valkuil die oogkleppen op mijn hoofd voor het nadeel. Da's waar. Ik had bij de voordelen ook de nadelen moeten opsommen die er -al dan niet rechtstreeks- aan gekoppeld zijn.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pfoe, dit had ik een jaar geleden niet moeten lezen. Ik had dan oprecht geloofd dat dit de uitkomst zal zijn. Zullen we ook even de nadelen op een rijtje zetten?

1. als je een beetje geluk hebt zoals mij hoef je speed alleen maar te ruiken en je pupillen zijn groot vooral in het donker

2. waar ik ook last van had is dansende kaken, kon het niet verbergen hoor

3. je denkt inderdaad dat je de wereld aan kan, totdat je zelf door hebt dat je je anders gaat gedragen als je geen speed op hebt

4. constant het gevoel hebben dat mensen het doorhebben, je word en paranoia van. Je leeft in constante stress

5. Heerlijk hé, zo’n pep dieet. Totdat je eetlust zo erg verdwenen is dat je met je 1,75 nog maar 48 kilo woog.

6. Doordat je zoveel afvalt gaan mensen zich afvragen of het wel goed met je gaat. ‘ shit, zouden ze het door hebben?’

7. Ja je word er zeker productief van, totdat het uitwerkt en je lichaam een totale wrak is omdat je niet gegeten hebt en niet goed voor je lichaam zorgt. Je doet dit namelijk vaker

8. de nachten worden steeds meer een probleem, je kan er zelfs bang voor worden. Je kan niet slapen en als je alleen bent word je daar erg paranoia van. Ik ben er zelfs van in een psychose terecht gekomen. Buiten dat om krijg je ook derealisatie en hallucinaties waar je u tegen zegt

9. als je dan eindelijk toch een keer slaapt na 3/4 dagen word je wakker in een levende nachtmerrie. Slaapverlammingen, je snapt wel wat voor wisselwerking het heeft als je niet durft te slapen, maar ook niet wakker durft te worden.

10. Je put je lichaam totaal aan alle kanten uit. Mijn hele hormoonhuishouden was compleet van slag. Maanden lang ongesteld en dan maanden weer niet. Altijd last van je hormonen en de lichamelijke klachten die daar bij komen.

11. Wees nou niet egoïstisch want verslaving licht op de fucking loer.

En hey! Nu komt het leuke nog van dit verhaal. Ik ben hetzelfde begonnen als jou. ‘Aaah dit kan ik wel aan, voel me er alleen maar goed door. Ik gebruik niet veel ja’ Voor je het weet ben je er onafhankelijk van. Toen ik net begon met pep had ik aan 2 sleutelpuntjes genoeg, dat heb ik een ongeveer jaar vol kunnen houden totdat ik doorhad dat het niet veel meer deed. Ik deed het vaak in het weekend, soms een week niet en als ik vakantie had begon ik soms op een donderdag. En zelfs toen, met die lage doseringen had ik onbewust al nadelen. Je hebt de nadelen pas door als je ze erger worden. Daarvoor vind je het niet zo erg, maar zijn de nadelen er echt al wel hoor

Sorry dat ik het zeg, maar wat een kut post is dit. Heb je wel door dat je mensen met dit een zetje kan geven richting verslaving? Omdat jij denkt dat je stevig in de schoenen staat is het heel egoïstisch om te denken dat iedereen dat is.
Zoals ik al zei, vorig jaar had ik dit moeten lezen want ik had echt gedacht dat dit de oplossing zal zijn. Wat nou therapie, pep is leuker en goedkoper ook nog

Edit: Als ik jou was zal ik je gedrag met speed op reflecteren en het zonder speed ook zo uit uitvoeren. Zoals er al gezegd word, vroeg of laat gaan je hersenen de link maken met speed en activiteiten, dat word ineens veel moeilijker om dat zonder speed uit te voeren. Vroeg of laat ga je ook denken, goh, hoe zal ik dit nu doen met speed op. En dat ga je dan geheid proberen
Buiten het hele feit om dat je roofbouw op je lichaam en hersenen uitvoert

Nog een keer edit: wat verduidelijkingen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
HappyUser zei:
Pfoe, dit had ik een jaar geleden niet moeten lezen. Ik had dan oprecht geloofd dat dit de uitkomst zal zijn. Zullen we ook even de nadelen op een rijtje zetten?

1. als je een beetje geluk hebt zoals mij hoef je speed alleen maar te ruiken en je pupillen zijn groot vooral in het donker

2. waar ik ook last van had is dansende kaken, kon het niet verbergen hoor

3. je denkt inderdaad dat je de wereld aan kan, totdat je zelf door hebt dat je je anders gaat gedragen als je geen speed op hebt

4. constant het gevoel hebben dat mensen het doorhebben, je word en paranoia van. Je leeft in constante stress

5. Heerlijk hé, zo’n pep dieet. Totdat je eetlust zo erg verdwenen is dat je met je 1,75 nog maar 48 kilo woog.

6. Doordat je zoveel afvalt gaan mensen zich afvragen of het wel goed met je gaat. ‘ shit, zouden ze het door hebben?’

7. Ja je word er zeker productief van, totdat het uitwerkt en je lichaam een totale wrak is omdat je niet gegeten hebt en niet goed voor je lichaam zorgt. Je doet dit namelijk vaker

8. de nachten worden steeds meer een probleem, je kan er zelfs bang voor worden. Je kan niet slapen en als je alleen bent word je daar erg paranoia van. Ik ben er zelfs van in een psychose terecht gekomen. Buiten dat om krijg je ook derealisatie en hallucinaties waar je u tegen zegt

9. als je dan eindelijk toch een keer slaapt na 3/4 dagen word je wakker in een levende nachtmerrie. Slaapverlammingen, je snapt wel wat voor wisselwerking het heeft als je niet durft te slapen, maar ook niet wakker durft te worden.

10. Je put je lichaam totaal aan alle kanten uit. Mijn hele hormoonhuishouden was compleet van slag. Maanden lang ongesteld en dan maanden weer niet. Altijd last van je hormonen en de lichamelijke klachten die daar bij komen.

11. Wees nou niet egoïstisch want verslaving licht op de fucking loer.

En hey! Nu komt het leuke nog van dit verhaal. Ik ben hetzelfde begonnen als jou. ‘Aaah dit kan ik wel aan, voel me er alleen maar goed door. Ik gebruik niet veel ja’ Voor je het weet ben je er onafhankelijk van.

Sorry dat ik het zeg, maar wat een kut post is dit. Heb je wel door dat je mensen met dit een zetje kan geven richting verslaving? Omdat jij denkt dat je stevig in de schoenen staat is het heel egoïstisch om te denken dat iedereen dat is.
Zoals ik al zei, vorig jaar had ik dit moeten lezen want ik had echt gedacht dat dit de oplossing zal zijn. Wat nou therapie, pep is leuker en goedkoper ook nog

Edit: Als ik jou was zal ik je gedrag met speed op reflecteren en het zonder speed ook zo uit uitvoeren. Zoals er al gezegd word, vroeg of laat gaan je hersenen de link maken met speed en activiteiten, dat word ineens veel moeilijker om dat zonder speed uit te voeren. Vroeg of laat ga je ook denken, goh, hoe zal ik dit nu doen met speed op. En dat ga je dan geheid proberen
Buiten het hele feit om dat je roofbouw op je lichaam en hersenen uitvoert
Klik om te vergroten...

Ik wil niet lullig doen, maar veel van uw punten slaan op dagelijks speedgebruik.
Ts spreekt over dagelijk micro dose speedgebruik. Voor zover zoiets überhaupt mogelijk is op de lange termijn.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Ik wil niet lullig doen, maar veel van uw punten slaan op dagelijks speedgebruik.
Ts spreekt over dagelijk micro dose speedgebruik. Voor zover zoiets überhaupt mogelijk is op de lange termijn.
Klik om te vergroten...
Ik zeg toch in m’n post dat ik net zo als TS begon? Dit was een proces van bijna 2 jaar. Ik deed het echt niet dagelijks hoor. Vaak van vrijdag tm zondag. Soms een week niet en als het vakantie was dan misschien een keer op donderdag. Ik heb denk ik het eerste jaar het op 2 sleutelpuntjes heb kunnen doen. Of TS het nou wilt of niet. Vroeg of laat worden de doseringen hoger

Edit: ik heb net aan een verslaving kunnen ontsnappen en dat was vorig jaar. Maar als ik toen dit had gelezen... Was toen erg labiel en zat moeilijk in m’n vel. Mijn doel was vooral met deze post om te laten weten dat dit gewoon niet de oplossing is en dat TS (imo) er echt rekening mee moet houden dat er mensen zijn die door hun geestelijke toestand denken dat dit dus echt kan en dat vind ik kwalijk
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
HappyUser zei:
Ik zeg toch in m’n post dat ik net zo als TS begon? Dit was een proces van bijna 2 jaar. Ik deed het echt niet dagelijks hoor. Vaak van vrijdag tm zondag. Als het vakantie was dan misschien een keer op donderdag
Klik om te vergroten...

Ja akkoord, maar er is en blijft een verschil tussen opgenoemde punten en micro dose. Tuurlijk zijn uw punten van toepassing als TS meer en meer begint te doseren, maar misschien is hij het gouden ei uit de kip die bij micro doses kan blijven. 🤣
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Ja akkoord, maar er is en blijft een verschil tussen opgenoemde punten en micro dose. Tuurlijk zijn uw punten van toepassing als TS meer en meer begint te doseren, maar misschien is hij het gouden ei uit de kip die bij micro doses kan blijven. 🤣
Klik om te vergroten...
Dat is zeker waar, waarschijnlijk zat er wel een ligt verschilletje met de doseringen. Maar toen ik net met pep begon had ik echt niet veel nodig, 2 sleutelpuntjes en was de avond wel zoet en ik was er ook echt heilig van overtuigd dat ik nooit meer zal nemen want dat was ik echt niet nodig. Die gedachte heb ik een jaar vol kunnen houden 😅
Maar laten hopen dat hij inderdaad uit het gouden ei komt en dat hij oprecht bij de micro doses kan blijven. Wat een geluksvogel(of gelukskip) ben je dan joh
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#9
polle zei:
1 bouwaannemer, 1 C-level (bedrijf heeft +400 empl.) & 1 Sales Director.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie. Wel raar dat op hoog niveau speed het zo goed doet. Ik had cocaïne op dat niveau verwacht. Speed lijkt mij toch meer iets voor bouwvakkers en steigerbouwers.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
VJ_LSD72 zei:
Bedankt voor je reactie. Wel raar dat op hoog niveau speed het zo goed doet. Ik had cocaïne op dat niveau verwacht. Speed lijkt mij toch meer iets voor bouwvakkers en steigerbouwers.
Klik om te vergroten...

Omwille van het beeld dat we meekrijgen van de media?
Dat alle managers cocaïne snuiven ipv speed?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
polle zei:
Geweldig plan. Alleen blijkt een Dr. vinden die voorschrijft aan een volwassenen onbegonnen werk in België.
Klik om te vergroten...
Volgens mij schrijft elke psychiater dit voor in België. Ik ken genoeg Belgen met ADHD medicatie.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#12
CuriousExplorer zei:
Omwille van het beeld dat we meekrijgen van de media?
Dat alle managers cocaïne snuiven ipv speed?
Klik om te vergroten...
Eerder met wat ik in de praktijk zo ervaar eerlijk gezegd. Speed blijft toch altijd een beetje de 'poor mans' coke.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
VJ_LSD72 zei:
Eerder met wat ik in de praktijk zo ervaar eerlijk gezegd. Speed blijft toch altijd een beetje de 'poor mans' coke.
Klik om te vergroten...
Alleen kun je speed en coke niet vergelijken. Ook poor people snuiven coke, hetzij minder en mindere kwaliteit.

Ik snuif graag coke bvb
( ben geen topmanager) en snuif niet graag speed. Verschillende werking ook. 😄
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
VJ_LSD72 zei:
Eerder met wat ik in de praktijk zo ervaar eerlijk gezegd. Speed blijft toch altijd een beetje de 'poor mans' coke.
Klik om te vergroten...
Cocaïne merk je amper aan een persoon. Het werkt kort en je wordt enorm zelf zelfverzekerd. Ideaal voor het bedrijfsleven.
p
polleLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Nog een slectieve lezer precies.
Niemand bekritiseert de reden waarom je het doet, wel de manier waarop je het onder de mensen brengt.
Klik om te vergroten...

Rivalrie zei:
Volgens mij schrijft elke psychiater dit voor in België. Ik ken genoeg Belgen met ADHD medicatie.
Klik om te vergroten...
No way. Indien ze het van voor hun 18 als diagnose kregen, dan wel. Ik ben 18 geworden in 1993, tot dan en zelfs de jaren daaropvolgend was in België een vervelend kind gewoon dat en met een draai om je oren wat het opgelost. Geen of weinig ASS ADHD ADD ect labels. Heb gesmeekt bij psychiaters om geen onbetrouwbare rommel te moeten kopen. Uiteindelijk opgegeven en willes nilles pep dan maar, terwijl ik alle symptomen heb van ADHD en nog wel wat meer ook... De GGZ schiet ook hier weer gewoon tekort.
p
polleLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Cocaïne merk je amper aan een persoon. Het werkt kort en je wordt enorm zelf zelfverzekerd. Ideaal voor het bedrijfsleven.
Klik om te vergroten...
Spijtig van de stemmetjes in je hoofd nadien. Neen, dank u. Als ik nu onmiddellijk stop met speed, no problem. Waarschijnlijk omdat ik het oraal inneem? Het enige gevaar ivm verslaving is een beetje als xtc, het feestje is niet zo leuk zonder, het werk ook niet. Nogal kinderachtig zeggen sommigen nadien "dan ga ik niet meer naar feestjes als ze minder leuk zijn". Ok, blijf thuis, ook gezellig én spaarzaam.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb dit topic met verbazing doorgelezen! Zo, jij komt er nog wel achter!
Je vriendin weet zeker van niks?
En als je dus ''s nachts niet kan slapen, is zij te porren voor urenlange sex? Terwijl ze de volgende ochtend vroeg op moet om de kinderen naar school te brengen?

@HappyUser, ik vond jou reactie heel sterk!
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#18
polle zei:
No way. Indien ze het van voor hun 18 als diagnose kregen, dan wel. Ik ben 18 geworden in 1993, tot dan en zelfs de jaren daaropvolgend was in België een vervelend kind gewoon dat en met een draai om je oren wat het opgelost. Geen of weinig ASS ADHD ADD ect labels. Heb gesmeekt bij psychiaters om geen onbetrouwbare rommel te moeten kopen. Uiteindelijk opgegeven en willes nilles pep dan maar, terwijl ik alle symptomen heb van ADHD en nog wel wat meer ook... De GGZ schiet ook hier weer gewoon tekort.
Klik om te vergroten...
Huh dus als men hier een beetje doorvraagt bent u van een (good looking) bronstige workaholic ineens veranderd in een miskend psychiatrisch patiënt? Zo had u beter van wal kunnen steken, dat had vast wat meer sympathie opgeleverd.

Hoe dan ook; ik zou de vele waarschuwingen hierboven maar ter harte nemen, microdoseren met speed is geen ding*. Misschien is microdoseren met psychedelica iets voor u. Ik heb er zelf gemengde gevoelens over in professionele context maar het is zeker niet verslavend en kan zeer goed uitpakken.

*)
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Speed: het wondermiddel voor een lang, gelukkig en succesvol leven!
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#20
polle zei:
Bevriende ondernemers werken er 16u per dag op en meer en dit elke dag zonder rampzalige gevolgen.
Klik om te vergroten...
uit nieuwsgierigheid: in welke branche zijn je bevriende ondernemers werkzaam?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."