Pfoe, dit had ik een jaar geleden niet moeten lezen. Ik had dan oprecht geloofd dat dit de uitkomst zal zijn. Zullen we ook even de nadelen op een rijtje zetten?
1. als je een beetje geluk hebt zoals mij hoef je speed alleen maar te ruiken en je pupillen zijn groot vooral in het donker
2. waar ik ook last van had is dansende kaken, kon het niet verbergen hoor
3. je denkt inderdaad dat je de wereld aan kan, totdat je zelf door hebt dat je je anders gaat gedragen als je geen speed op hebt
4. constant het gevoel hebben dat mensen het doorhebben, je word en paranoia van. Je leeft in constante stress
5. Heerlijk hé, zo’n pep dieet. Totdat je eetlust zo erg verdwenen is dat je met je 1,75 nog maar 48 kilo woog.
6. Doordat je zoveel afvalt gaan mensen zich afvragen of het wel goed met je gaat. ‘ shit, zouden ze het door hebben?’
7. Ja je word er zeker productief van, totdat het uitwerkt en je lichaam een totale wrak is omdat je niet gegeten hebt en niet goed voor je lichaam zorgt. Je doet dit namelijk vaker
8. de nachten worden steeds meer een probleem, je kan er zelfs bang voor worden. Je kan niet slapen en als je alleen bent word je daar erg paranoia van. Ik ben er zelfs van in een psychose terecht gekomen. Buiten dat om krijg je ook derealisatie en hallucinaties waar je u tegen zegt
9. als je dan eindelijk toch een keer slaapt na 3/4 dagen word je wakker in een levende nachtmerrie. Slaapverlammingen, je snapt wel wat voor wisselwerking het heeft als je niet durft te slapen, maar ook niet wakker durft te worden.
10. Je put je lichaam totaal aan alle kanten uit. Mijn hele hormoonhuishouden was compleet van slag. Maanden lang ongesteld en dan maanden weer niet. Altijd last van je hormonen en de lichamelijke klachten die daar bij komen.
11. Wees nou niet egoïstisch want verslaving licht op de fucking loer.
En hey! Nu komt het leuke nog van dit verhaal. Ik ben hetzelfde begonnen als jou. ‘Aaah dit kan ik wel aan, voel me er alleen maar goed door. Ik gebruik niet veel ja’ Voor je het weet ben je er onafhankelijk van. Toen ik net begon met pep had ik aan 2 sleutelpuntjes genoeg, dat heb ik een ongeveer jaar vol kunnen houden totdat ik doorhad dat het niet veel meer deed. Ik deed het vaak in het weekend, soms een week niet en als ik vakantie had begon ik soms op een donderdag. En zelfs toen, met die lage doseringen had ik onbewust al nadelen. Je hebt de nadelen pas door als je ze erger worden. Daarvoor vind je het niet zo erg, maar zijn de nadelen er echt al wel hoor
Sorry dat ik het zeg, maar wat een kut post is dit. Heb je wel door dat je mensen met dit een zetje kan geven richting verslaving? Omdat jij denkt dat je stevig in de schoenen staat is het heel egoïstisch om te denken dat iedereen dat is.
Zoals ik al zei, vorig jaar had ik dit moeten lezen want ik had echt gedacht dat dit de oplossing zal zijn. Wat nou therapie, pep is leuker en goedkoper ook nog
Edit: Als ik jou was zal ik je gedrag met speed op reflecteren en het zonder speed ook zo uit uitvoeren. Zoals er al gezegd word, vroeg of laat gaan je hersenen de link maken met speed en activiteiten, dat word ineens veel moeilijker om dat zonder speed uit te voeren. Vroeg of laat ga je ook denken, goh, hoe zal ik dit nu doen met speed op. En dat ga je dan geheid proberen
Buiten het hele feit om dat je roofbouw op je lichaam en hersenen uitvoert
Nog een keer edit: wat verduidelijkingen