#1
Ik denk dat ik zeker niet meer zou gebruiken als ik jou was en gewoon goed water drinken en eten en proberen te slapen, dan komt het vast goed.
Ja ik weet niet waar je die shit voor gebruikt maar bij een hoop middelen is tolerantie en bijwerkingen een bitch idd...Idd.....ik hoop dat k goed wakker geschud ben want met dit spul en veel tolerantie en al overdreven over mijn fysieke grenzen is effe stevig doorgaan met een foerthouding echt gevaarlijk.
Ik ben verslaafd geraakt aan concerta voor ADD bij mij. Nam er 7 a 10 per dag op t hoogtepunt en ben dan hulp gaan zoeken maar naar ambulante hulp doorverwezen....dus geen beschermde omgeving. Dit is al van in september 2020, een dik jaar geleden, dat ik probeer te stoppen, maar sindsdien herval in vanalles wat oppeppend is...speed en concerta vooral, maar ook pseudoefedrine en wat coke...stoppen is een periode van 5 maanden goed gegaan, nadien (en even tevoren) herval ik heel dikwijls. Het gaat me erg moeilijk om te stoppen. Mijn ADD helpt t alleszins niet meer vooruit op deze manier, mijn fysiek is heel erg achteruit gegaan enzovoort...Ja ik weet niet waar je die shit voor gebruikt maar bij een hoop middelen is tolerantie en bijwerkingen een bitch idd...
Misschien overwegen waard om te kijken naar een medicijn die beter geschikt is?
Neem je die concerta en speed vanwege adhd concentratieproblemen of?
Is het misschien een idee om anti depressiva te gaan gebruiken in combi met de eerste paar weken een benzo ? Die medicijnen kunnen ook goed tegen ADD helpen en die stimulanten gaan het op deze manier alleen maar erger maken, maar ik zeg maar wat hoor ik ben geen dokter....Ik ben verslaafd geraakt aan concerta voor ADD bij mij. Nam er 7 a 10 per dag op t hoogtepunt en ben dan hulp gaan zoeken maar naar ambulante hulp doorverwezen....dus geen beschermde omgeving. Dit is al van in september 2020, een dik jaar geleden, dat ik probeer te stoppen, maar sindsdien herval in vanalles wat oppeppend is...speed en concerta vooral, maar ook pseudoefedrine en wat coke...stoppen is een periode van 5 maanden goed gegaan, nadien (en even tevoren) herval ik heel dikwijls. Het gaat me erg moeilijk om te stoppen. Mijn ADD helpt t alleszins niet meer vooruit op deze manier, mijn fysiek is heel erg achteruit gegaan enzovoort...
Idd...met een verslaving ben je gewoon zwaar gesjost he...niemand maakt zichzelf voortdurend dingen wijs van dat t nog wel gaat en ziet eigenlijk net ernstig af van zijn gebruik. T is geen keuze meer en verstandige omgang met t product dat je ooit wel hielp gaat gewoon niet meer...keer op keer toch geloven dat t deze keer wel goed zal gaan, verslaving is echt zwaar ziek zijn in je hoofdje...Is het misschien een idee om anti depressiva te gaan gebruiken in combi met de eerste paar weken een benzo ? Die medicijnen kunnen ook goed tegen ADD helpen en die stimulanten gaan het op deze manier alleen maar erger maken, maar ik zeg maar wat hoor ik ben geen dokter....
Verslaafd zijn aan die middelen is sowieso fucked😥
Ik heb een concentratie stoornis maar ik ben uiteindelijk verslaafd geraakt aan verdovende middelen omdat die me beter hielpen dan stimulanten maar dat pakte uiteindelijk ook niet zo goed uit...
*ontwenningK zou beter alles wat ik nog heb weggooien, mss nog wat houden voor de eerste 3 dagen ontkenning draaglijk door te komen.
Hoge bloeddruk kan je ook hebben zonder hoofdpijn of andere verschijnselen..Zou een hoge bloeddruk kunnen zijn. Je kan beter even met een arts bellen denk ik.
Leermoment hoop ik?Ik heb vandaag al 5 concerta s genomen minimum en dit nadat ik al meer dan een gram speed op had overdag en 's avonds.
Ben je al geweest?Heb net huisarts gebeld en heb vandaag nog een afspraak voor check up. Als t terug verergerde moest ik even naar spoed bellen.
Heb inmiddels al met huisarts gebeld en straks een afspraak. Dus t medische gaat bekeken worden.Leermoment hoop ik?
Je kunt altijd de huisarts even bellen en het eerlijk vragen. Die weet dat beter dan mensen op een forum.
Straks om 18u pas, maar de koppijn is al wat normaler ondertussen.Ben je al geweest?
Leermoment...ik heb er al een paar serieuze gehad...of t me tegenhoudt betwijfel ik na al eerder gemerkt te hebben dat ik een punt bereikt hebben van "nooit meer" gewoon vergeet..zou moeten een leermoment zijn.
Blij te horen.Straks om 18u pas, maar de koppijn is al wat normaler ondertussen.
Ik hoop het echt!!! 🙏Sorry voor het bemoeien maar laat dit een wake up call zijn. Het is niet de eerste keer dat je er problemen mee hebt.
Bespreek het maar even met je huisarts straks.Ik hoop het echt!!! 🙏
Ik heb al een dik jaar hulp van huisarts, psycholoog van drughulpverlening en mobiel crisisteam ook even gehad...en op zich heb ik er veel aan, maar hoe me de cirkel doorbreken is me nog een raadsel...dat ik al dacht opgelost te hebben ooit...Bespreek het maar even met je huisarts straks.
Je kunt vast meer dan je denkt, en iedereen heeft soms een beetje hulp nodig.
It's a game called circle and I don't know howIk heb al een dik jaar hulp van huisarts, psycholoog van drughulpverlening en mobiel crisisteam ook even gehad...en op zich heb ik er veel aan, maar hoe me de cirkel doorbreken is me nog een raadsel...dat ik al dacht opgelost te hebben ooit...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."