Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsElke dag Speed Maakt je Leven Kapot

Elke dag Speed Maakt je Leven Kapot

75 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
e
engebelgLid
01-01-2024, 00:00
#1
clockcable zei:
Nee. Mn neus is nog intact, ik hoef niet te nemen (ik ben nu een pauze van 5 dagen en het enige wat ik merk is dat ik 2 uur langer slaap) De enige permanente verandering is dat ik veel overtollig gewicht ben kwijt geraakt :)
Klik om te vergroten...


ik ben er niet zo zeker van dat dat enkel 'overtollig' gewicht was
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flameon zei:
W.F.L. zei:
clockcable zei:
De enige permanente verandering is dat ik veel overtollig gewicht ben kwijt geraakt :)
Klik om te vergroten...

Haha, dat noem je permanent? :P

Kap maar eens met de speed en zie wat dat doet. :grin:
Klik om te vergroten...


Inderdaad dat is op dezelfde manier afvallen als drie dagen amper eten etc en dan kilo's kwijt raken. Jo jo effect ook met speed.

JoJo en houdoe! :grin:
Klik om te vergroten...

Jij mischien. Mijn eetpatroon is wel degelijk veranderd en zelfs zonder speed eet ik een stuk minder.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is wel minder goed aan je gebruik dan.

Als ik speed gebruik zorg ik ervoor dat ik bijna dubbel zoveel calorieen binnenkrijg als normaal (+Vitamines/supplementjes)

tmaakt je kapot :wink: ... En overtollig gewicht? Toen mijn broer stopte met zijn speedmisbruik is hij terug 17 kilo aangekomen :wave: (maar dat was wel wat meer als jouw grammetje hoor)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
clockcable zei:
Jij mischien. Mijn eetpatroon is wel degelijk veranderd en zelfs zonder speed eet ik een stuk minder.
Klik om te vergroten...

Dat had ik ook. En ik snoof alleen in het weekend. Daar ben ik nu mee gekapt en ik heb constant honger. Op een bepaald punt zat ik waarschijnlijk onder de 50kg (iets meer dan 1m70 lengte geloof ik). Maar dan heb ik het ook over meerdere dagen doorhalen zonder eten enzo. Van die domme stunts. Niet omdat ik niet wou eten of vermageren, maar gewoon omdat ik er de tijd niet voor vond of er geen zin in had, weet ik veel. En doordeweeks had ik ook een STUK minder eetlust. Je merkt het ook aan je gezicht dan, man. Word je kankerlelijk van.

Maar goed, misschien snuif je gewoon heel weinig ofzo inderdaad.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Een verslaving kan erin sluipen zonder dat je erg in hebt, zelf bij speed.

Een maat van me snoof iedere week op vrijdag speed en bleef dan wakker van vrijdag op zaterdag, omdat hij een drukke baan heeft waarmee het niet te combineren is. We dachten altijd dat hij geen probleem had omdat hij het 1x per week nam en nooit op andere gelegenheden trek voelde om speed te nemen. Toen kwam er een keer een weekend waarop hij geen pep had op vrijdag en hij begon echt helemaal panisch te worden en te stressen enzo.

Ik denk dat hij een soort verslaving had waarbij hij er vrede mee had om niet te gebruiken omdat hij in zijn hoofd speciale momenten had weggezet wanneer hij WEL kon gebruiken. Als je dan op 1 van die momenten zonder zit voel je pas hoe verslaafd je bent.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja weekendverslaving.. :grin:

Ik heb een weekendverslaving aan drugs haha, niet per se aan speed zelf. Nuchter uitgaan zegt me gewoon niks. :P Ik reken alcohol ook even mee tot drugs overigens. :grin:

Ik kon wel weekends zonder speed doen hoor, maar dan bleef ik meestal thuis.
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben nu bijna 21, en ik moet zeggen vanaf mijn 16 ben ik zowat begonnen met speed (en xtc). Van maandelijks gebruik, tot uiteindelijk wekelijks en soms dagelijks gebruik, gespreid over dikke 3 jaar...

Ik moet je zeggen... idd het heeft veel kapot gemaakt:
  • Mijn gewone vriendenkring
    Mijn vaste relaties
    Vertrouwen tussen familie, vrienden, collega's
    Ik deed een 3 jarige opleiding voor pc/netwerkbeheerder, en het was men eindexamen, met een eindwerk... wat heb ik idioot gedaan... mijn eindwerk gewoonweg niet eens gepresenteerd (ik zat de dag ervoor aan wiet/speed)
    Af en toe geld problemen
    Niet meer zonder kunnen
    Niet meer zonder kunnen uitgaan, socializen, feesten
    Justitie, justitie, justitie -__-
    Mijn job
    Mijn tanden
    Mijn gewicht, zat op laagste punt ergens rond 57kg, nu zit ik op 67kg
    Mijn korte termijn geheugen ? (het kan ook van wiet zijn)
    Er niet meer fris uitzien...
    Bleek
    Veel te veel verkouden (neusslijmvlies was eraan van die lijntjes)
    Para worden, wantrouwen... zelfvertrouwen verminderd...

Ben het klein jaartje geleden gestopt (in feb. 1x, in mei ook 1x en gisteren (spijtig genoeg) ook 1x (ik zit nu al tegen men wil meer dan 48u wakker, en ik moet binnen 2 uur gaan werken in een magazijn :( ik ga naar de dokter gaan ipv te werken, en zeggen dat ik aan slapeloosheid lijd, ik heb tamelijke donkere wallen. Want ik denk niet dat ik m'n werk goed zal kunnen doen als ik nu al lichtjes last heb van hallucinaties, schaduwen, wazigheid

Ben wel content dat ik niet meer elk weekend gebruik, het gebeurd sinds feb. maar 1x om de 3,4 maanden.. en ik doe echt men best om nee te zeggen... maarja, dat is makkelijk gezegd dan gedaan.

Heb me wel afgelopen tijd een beetje meer verdiept in coke, en echt, na jarenlang speed gebruik (ik weet er alles van +/-) vind ik coke op sommige opzichten veel beter: vb; als het uit werkt, kan je gewoon iets eten en slapen!!!!! Nadeel is dan wel dat het duur is, en na een halfuur uitwerkt, met als gevolg dat je om het halfuur in het wc zit lijnen te snuiven,,, wat evenslecht is voor je neus zoals met speed

Een tip:
Denk niet naief over drugs! Voor dat je het weet, heb je het elke week nodig, of soms tijdens de werkweek, en kan je niet meer amuseren zonder speed!
En als een groot deel van je maten ook aan de dope zit, speed vooral... probeer dan daar wat minder contact mee te houden (zeg het dat je probeert te stoppen. Ookal waren het goeie maten van mij, ik heb geen zin om zo verder te leven, en voor je het weer, volgt de ene de andere...). Want meestal als je dan weer samen zit met je vrienden, en er is 1 iemand die zegt: wie moet er lijntje hebben? Is het enorm moeilijk om nee te zeggen!!! Probeer wat meer contact op te zoeken met mensen die geen drugs gebruiken (je vroegere cleane vriendenkring) of leer gewoon nieuwe mensen kennen met een glaasje bier/ambiance, maar probeer niet meer onder amfetaminen te zitten
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Droom, je had waarschijnlijk hele goeie pep.
Ik heb het wel vaker gezegd, die 60% of meer pep is geweldig voor de ervaren gebruiker, maar best gevaarlijk voor de onervaren gebruiker.
Daarom is het belangrijk te weten wat je hebt. Testen.
Een overdosis pep is geen pretje, dat heb je wel gemerkt... :(

De kunst van pep gebruiken is echt: Zo min mogelijk. Less is more.
Het verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, maar zelf neem ik eigenlijk nooit meer dan 20-30 milligram in eens.
Dat is wel dex, 64%.
Werkt het nog niet naar behoren pak ik nog eens 20 mg bij.
Snuiven doe ik niet meer, dat werkt gewoon niet lekker bij mij, geen idee waarom niet, maar dat verschilt van persoon tot persoon, bommen of opgelost in drinken werkt bij mij veruit het best.

In elk geval goed dat je weer de oude bent, nou nog ff goedmaken met je vriendin, en veel plezier met de MDMA.

:wave:
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan neem je wel speed puur voor de oppeppende effecten. Zelf vind ik het ook wel leuk om zo veel te nemen dat ik gewoon echt rete strak sta :grin:
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#10
clockcable zei:
Dan neem je wel speed puur voor de oppeppende effecten. Zelf vind ik het ook wel leuk om zo veel te nemen dat ik gewoon echt rete strak sta :grin:
Klik om te vergroten...

Wou net zeggen, je heb gewoon een klein puntje om wakker/fit te blijven, maar je kan ook gewoon een/wat flinke lijn(en) nemen voor het echt 'speed/strak-staan' gevoel.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#11
elke dag leven maakt je leven kapot :cry:
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#12
clockcable zei:
Dan neem je wel speed puur voor de oppeppende effecten. Zelf vind ik het ook wel leuk om zo veel te nemen dat ik gewoon echt rete strak sta :grin:
Klik om te vergroten...


Dat is wel waar ja, lekker in de studio dagenlang muziek maken en met die software klooien, alles onder het genot van wat dex en een jointje goeie hash of wiet.
Van dex in hoge doseringen wordt ik heel vaag in me kop, das voor mij niet de bedoeling.
De rush vind ik ook prettiger bij een lagere dosis.

Maar ieder zijn meug he, lekker vaag kan ook leuk zijn, dat hoor je me niet ontkennen.
Scheelt ook dat ik bijna 40 ben inmiddels, de kater is niet echt leuk meer bij een hoge dosis, als ik rustig aan doe heb ik weinig last.
Lekker chillen met een biertje erbij.. :beer:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Elke dag Speed Maakt je Leven Kapot
Klik om te vergroten...
Mee eens.
Maar om dat lange verhaal te lezen heb ik geen zin in
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dreuge zei:
elke dag leven maakt je leven kapot :cry:
Klik om te vergroten...
Kapotte speed maak je elke dag levend :confused:
r
renko105Lid
01-01-2024, 00:00
#15
gebruik dagelijks speed en nooit problemen mee en door de speed kan ik, mijn adhd beter controleren
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#16
renko105 zei:
gebruik dagelijks speed en nooit problemen mee en door de speed kan ik, mijn adhd beter controleren
Klik om te vergroten...
Idd oud topic, maar toch ff reageren.

Dagelijks gebruik v. stimulanten in het kader v. AD(H)D is op zich niet zo vreemd. Dan wel op functionele dosis en dus op voorschrift welteverstaan. O.a. dexamfetamine, Methylfenidaat, etc.

Hoeveel amfetamine/dag gebruik je dan?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
renko105 zei:
gebruik dagelijks speed en nooit problemen mee en door de speed kan ik, mijn adhd beter controleren
Klik om te vergroten...
Je bumpt een 10 jaar oud topic, vriend.

Speed sloopt je op de lange termijn, kom over tien jaar nog maar eens vertellen hoe je er dan bij zit, oke?
S
Speedjunk sneekLid
01-01-2024, 00:00
#18
Droom zei:
Dit is mijn eerste topic op dit forum.. Ik heb meteen een mooie binnenkomer.. :smoke:

Twee en een halve week geleden heb ik voor het eerst speed gebruikt op een feest..
Ik vond het een hele leuke ervaring en verbaasde me over het feit dat het zo goedkoop is
en het veel langer werkt dan welke drugs ik ooit geprobeerd heb..

Het gevoel wat het gaf was anders dan verwacht.. Ik dacht er opgefokt van te raken maar
in plaats daarvan gaf het me een vrolijk gevoel waarin ik met iedereen hele gesprekken wou voeren.. Die nacht ook doorgehaald op speed en dat was heel relax.. Toen ik thuis was gekomen van het feest nog even op internet gezeten.. Ik ging wat dingen opzoeken over speed en zo kwam ik op dit Forum terecht.. Ik heb zeker een paar uur zitten lezen in het speed forum.. Normaal kijk ik vluchtig door een forum heen maar deze keer heb ik gewoon hele topics uitgelezen van rond de 10 pagina's.. :confused:

Nadat ik weer geslapen had heb ik geen last van de speed dip gehad..
Ik dacht dit ga ik zeker nog wel een keer doen.. en een week later gebeurde dat ook..
Ik belde de dealer (de enige waar ik een nummer van had) en haalde 1 gram..
Die nacht voor de tweede keer op speed doorgehaald en de daarop volgende nacht gaan slapen..
Zo heb ik dat drie keer achter elkaar gedaan en heb ik 2 gram gebruikt in totaal.. (Dus in totaal 6 dagen elke dag gebruikt met 3 nachten slaap) Hiervan was afgelopen nacht de laatste..

Door de 6dagen dat ik elke dag Speed gebruikte is het vertrouwen van mijn vriendin in mij ook achteruit gegaan..Zij heeft net als mij er niks op tegen maar vind dagelijks gebruik triest..
De eerste 4 dagen heb ik het heel leuk gehad op de speed met alle positieve bijwerkingen die hier in de verschillende topics te vinden zijn.. Ik was super scherp.. Het huis was weer spik en span.. Ik kon uren lezen.. nutteloze filmpjes op internet bekijken.. drugsfilms kijken en natuurlijk sigaretten roken en water drinken..

Totdat gister begon dit was de 5de achtereenvolgende dag op speed.. Ik had al wat ruzie gekregen met mijn vriendin en zat hier heel erg mee.. Mijn laatste gram was aangebroken en ik begon al vroeg het goedje te nuttigen.. Ik heb de hele dag met een niet heel erg ok gevoel gezeten.. Sowieso was dit gevoel niet te vergelijken met de eerste keer dat ik speed had genomen.. De nacht brak aan en ik heb nog even spun (de film) gekeken tijdens dat ik spun was.. Rond een uur of 6 in de morgen kreeg ik opeens felle hartkloppingen.. Ik dacht eerst dat gaat wel weg totdat het me helemaal overnam en ik in een paniekaanval terecht kwam met hartritmestoornis en alles erop en eraan..

Dit duurde in totaal minimaal drie kwartier.. Het waren ook de naarste drie kwartier die ik ooit heb meegemaakt.. Ik probeerde mijn ademhaling goed onder controle te krijgen dit lukte wel maar tijdens dat ik dat deed ging ik op mijn hart letten die flink tekeer ging en soms zelfs leek te stoppen voor een iets te lange periode.. Een keer zelfs zo lang dat ik uit wanhoop CPR op mezelf probeerde... Me bloeddruk werd zo hoog dat ik een enorme druk in me hoofd voelde.. na een tijdje leek het zelfs of er bloed uit me hersens aan de binnenkant van me hoofd naar achter aan het stromen was..Dit ging door tot helemaal onderaan me rug met een traag tempo.. waardoor ik dacht dat er een partij bloed uit me hoofd aan het stromen was en zo een rechte baan naar me onderrug maakte..Hierdoor raakte ik natuurlijk nog meer in paniek en ik kon mezelf op geen mogelijkheid weer in een normaal hartritme krijgen.. ik Voelde me vingertoppen tintelen en ik dacht echt dat ik een bloeduitstorting had en langzaam aan het verlammen was (op een gegeven moment was de linkerkant van mijn gezicht helemaal verlamd).. ik had mezelf van me pc naar me bed en terug gesleept om te checken wat het kon zijn wat ik voelde.. Toen ik beschrijvingen over hersenbloedingen ging lezen hielp het me niet echt ik werd er niet rustiger van en ik kreeg niks van wat ik had duidelijk bevestigd.. Toch maar weer terug naar me bed gestrompeld en meerdere malen me vriendin gebeld.. die nam niet op dus heb ik uiteindelijk maar 112 gebeld..

Aan de lijn kreeg ik een vrouw die (nadat ik mijn klachten puffend en hijgend vertelde) zei dat ik sowieso geen hersenbloeding had maar dat ik aan het hyperventileren was.. Door het gevoel wat ik had kon ik haar maar niet geloven..Ze heeft even op me ingepraat om me ademhaling goed te laten verlopen.. Dit lukte wel maar mijn hard bleef maar tekeer gaan (en soms niet tot heel rustig kloppend) de druk op mijn hoofd bleef enorm, mede doordat ik in paniek was en me afvroeg wat er met me aan de hand was..Het hele gezeur ging nog een tijdje door tot ik er echt genoeg van had en voor de 3e keer 112 belde ik kreeg weer dezelfde vrouw aan de lijn als bij de eerste keer dat ik belde.. Omdat zij doorhad dat ik het niet kon stoppen uit mezelf heeft ze besloten een ambulance te sturen.. Het moment dat ik de telefoon ophing werd ik in 1 klap rustig en leek er niets meer aan de hand.. Me hart klopte niet heel normaal maar ik had geen overdreven druk op me hoofd en kon gewoon zelf naar beneden lopen om tegen het ambulance personeel te zeggen dat alles eigenlijk weer oke was.. Ze kwamen binnen en hebben mijn bloeddruk gemeten en een hartfilmpje gemaakt.

Toen ze weg waren heb de rest van de dag wel een onregelmatige hartslag gehad maar geen overdreven hoge bloeddruk of paniekaanvallen.. Wel had ik een heel raar gevoel in mijn nek en mijn ruggengraat.. (dat heb ik nu nog steeds trouwens..) Wanneer ik op mijn nek drukte eerder op de dag voelde ik het gevoel van de paniekaanval weer opzetten.. Het ambulance personeel vertelde me dat de stroom die vanaf mijn hersens tot onder aan me rug ging betekende dat mijn lichaam aangaf dat het in kritieke toestand was..

Ik weet niet of ik geluk heb gehad of dat ik verkeerd heb gehandeld tijdens de aanval maar mijn gevoel zegt wel dat het slechter had kunnen aflopen dan dat het gedaan heeft..

Ik ga nu slapen en zal na deze 6 dagen speed geen speed meer gebruiken.. Dit omdat ik het in vergelijking met andere drugs heel gevaarlijk vind en dat het zeer verslavend werkt.. Mensen op dit forum die het eens in de zoveel tijd gebruiken zullen zeggen dat het aan de persoon ligt maar ik denk dat het aan je situatie ligt (en vaak ook vrienden).. ik heb nu bijvoorbeeld vakantie..tijdens mijn studie zou ik deze 6 dagen nooit hebben meegemaakt..

Speed is misschien leuk voor sommige mensen maar ik zal het nooit meer gebruiken.. als ik iets zal gebruiken in de toekomst zal dit eerder een pilletje zijn (wat ik ook veel fijner vind voelen en veel minder tot niet verslavend vind)

Dus voor al de mensen die het leuk vinden voor eens in de zoveel tijd .. Good for you ..
Maar ik vind het na deze weken verreweg de meest gevaarlijke drugs die ik heb gebruikt..

Dus dont do drugs kids.. (Speed I mean) en zeker niet dagelijks..

Ik ben benieuwd naar meningen over mijn verhaal en mensen met soortgelijke verhalen..

Greetingzz Droom
Klik om te vergroten...
Waarom wordt er nu nog zo om gejankt snuif dan niet jonge
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Speedjunk sneek zei:
Waarom wordt er nu nog zo om gejankt snuif dan niet jonge
Klik om te vergroten...
Ten eerste, stadsgenoot... Dit is een 12 jaar oud topic.

En mensen delen hier gewoon hun ervaringen. Drugs kunnen je gedrag ernstig beïnvloeden en iemand kan daar zo van schrikken dat diegene dat misschien even anoniem kwijt wil. Dat is hier een goede plek voor. Het is vaak ook niet zo simpel als "gewoon niet snuiven". In een binge kan iemand ongemerkt veel te lang doorgaan, zeker bij weinig ervaring. Dat is mij ook overkomen.
S
Speedjunk sneekLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Ten eerste, stadsgenoot... Dit is een 12 jaar oud topic.

En mensen delen hier gewoon hun ervaringen. Drugs kunnen je gedrag ernstig beïnvloeden en iemand kan daar zo van schrikken dat diegene dat misschien even anoniem kwijt wil. Dat is hier een goede plek voor. Het is vaak ook niet zo simpel als "gewoon niet snuiven". In een binge kan iemand ongemerkt veel te lang doorgaan, zeker bij weinig ervaring. Dat is mij ook overkomen.
Klik om te vergroten...
Oke man maar worden dan ook de leuke kantne van drugs vertelt die je mee maalt in je verlsaving
Vindt allemaal maar beetje bot hoe het uitgelegd wordt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."