Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtra veel zin om te roken tijdens speed gebruik?

Extra veel zin om te roken tijdens speed gebruik?

22 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
1
19hyperdrive80Lid
01-01-2024, 00:00
#1
klopt heb ik ook met bier of drank vaag :confused:
xBlondiee zei:
Als ik speed heb gebruikt heb ik extra veel zin om te roken, meer sigaretten als normaal en sneller achter elkaar.
waarna ik de dag erna een super droge keel er aan over houdt.
Wie herkent dit? Of weet hoe dit komt?


:wave:
Klik om te vergroten...
R
R-user070Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel herkenbaar. Ik gebruik dan geen speed, maar coke en rook als ik uitga en gesnoven heb zo 20-35 sigaretten weg op een avond.
BIZAR en waarschijnlijk helemaal niet goed! Maar daarentegen doe ik de combi cocaine en sterke drank bijna niet. En ik denk dat de meeste hier wel weten hoe levensgevaarlijk die combo is! Bier en coke doe ik dan weer wel omdat bier wat anders is dan sterke drank maar ook met dit kijk ik uit en doe het met mate!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@R-user070

Alcohol is alcohol. In mijn geval doe ik een stuk langer met een lekkere malt whisky dan met een biertje, dus veel verschil is er niet.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ojaaaa, zo herkenbaar! Geef mij een MDMAtje en ik smoor zo een bigpack weg op een avond. Elk half uur heb ik afgesproken. Dat doe ik dan alleen als ik gebruikt heb, met een kauwgommetje en dextro energie drank. Stom! Want alleen dan is roken te lekker. In het dagelijks leven rook ik niet (meer)...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Op zich valt het wel mee, ik rook er per uur niet meer door. Maar de tijd die ik normaal slaap rook ik dan toch gewoon door en dat merk ik wel een dag later.

Ik vind alcohol veel meer een trigger om meer te gaan roken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik rook niet, maar deed het vroeger wel eens vaker bij uitgaan, inderdaad - na alcohol. Ik vind sigaretten smerig, maar na (veel) alcohol heb ik er somehow ineens zin in.

Net als acht.zes vind ik alcohol dus een grotere trigger dan speed, althans heb het bij speed nooit gemerkt (dan eerder een aversie voor alles met een sterke smaak of geur, dus ook rook), maar heb speed dan ook nog niet in een sociale context gebruikt.

Het is wel een bekend gegeven though, dat je tijdens speedgebruik meer gaat paffen.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Grappig. Ik dus juist minder maar dat is niet omdat ik geen trek heb maar omdat m'n focus dan ergens anders op zit, bijvoorbeeld een chat, of wat dan ook, en dan vergeet ik steeds dat ik een shaggie wilde draaien. Of drinken pakken, of wc en zelfs een nieuw lijntje speed. Ik zeg ook gewoon "brb" maar blijf dan vervolgens gewoon doorlullen. :tilttearlaugh:
Soms kan ik me daar enorm aan storen zelf ook, vooral in geval van wc, want ik heb al 2x een blaasontsteking gehad van speed dus je plas ophouden is dan al helemaal niet slim en heb ik het straks weer. Erg irritant!
Maar goed, ik rook dus wel eens uren niet in de piek. :flushed:
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#8
SanneBanne zei:
Grappig. Ik dus juist minder maar dat is niet omdat ik geen trek heb maar omdat m'n focus dan ergens anders op zit, bijvoorbeeld een chat, of wat dan ook, en dan vergeet ik steeds dat ik een shaggie wilde draaien. Of drinken pakken, of wc en zelfs een nieuw lijntje speed. Ik zeg ook gewoon "brb" maar blijf dan vervolgens gewoon doorlullen. :tilttearlaugh:
Soms kan ik me daar enorm aan storen zelf ook, vooral in geval van wc, want ik heb al 2x een blaasontsteking gehad van speed dus je plas ophouden is dan al helemaal niet slim en heb ik het straks weer. Erg irritant!
Maar goed, ik rook dus wel eens uren niet in de piek. :flushed:
Klik om te vergroten...

Zeer herkenbaar!!!
Als je dan eenmaal opstaat om te gaan plassen dan lijkt het ook alsof er spontaan een liter extra in je blaas erbij gekomen is en ben je praktisch naar de wc aan het rennen :tearsofjoy:.
Maar ik moet er ook wel bij zeggen dat ik ook wel merk dat ik meer zin heb in een peuk en ze ook lekkerder lijken te smaken. Misschien dat het bij mij komt omdat ik astma heb, speed verwijderd je luchtwegen dus een peuk op speed is voor mij waarschijnlijk ook wat anders dan een peuk zonder speed. Geen idee of dat ermee te maken heeft hoor, maar kan me zo voorstellen dat het wat invloed heeft.

Ik probeer op speed ook een tijd bij te houden, maar ik merk ook nogal eens dat ik vergeten ben wat de tijd ook alweer was. Ik weet dat het kwart over was, maar ben ik nu pas 1 uur verder of alweer 2, of heb ik net 5 minuten geleden nog een peuk gerookt. Of dacht ik er toen alleen maar aan om er een te roken maar heb ik dat niet gedaan?

Wc en drinken pakken probeer ik te combineren :tearsofjoy:. Als mijn glas nog niet leeg is dan drink ik hem leeg, dan weet ik zeker dat ik genoeg vocht binnenkrijg en hoef ik niet 2x op te staan terwijl ik veel liever mijn focus houd op het gesprek of net hetgeen wat ik aan het doen ben.
M
MymeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raar, ik rook juist bijna niet meer als ik speed gebruik. Vind het dan niet lekker en heb er helemaal geen drang naar.
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, zeer herkenbaar. Eveneens het zelfde voorkomen bij XTC.

Sta je daar onder invloed in een club met het genot van hardcore in de oren... dan heb ik persoonlijk wel om het kwartier zin in shag.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hardcore :redheart:
D
DikkeJoint00Lid
01-01-2024, 00:00
#12
xBlondiee zei:
Als ik speed heb gebruikt heb ik extra veel zin om te roken, meer sigaretten als normaal en sneller achter elkaar.
waarna ik de dag erna een super droge keel er aan over houdt.
Wie herkent dit? Of weet hoe dit komt?


:wave:
Klik om te vergroten...
Het enige wat ik er altijd de volgende dag aan over hou is een leeg pakje shag
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jarenlang verslaafde roker hier. Ik heb precies het tegenovergestelde.
Op het moment dat ik drugs in me systeem heb kan ik niet eens meer roken, soms doe ik het uit gewoonte wel maar druk ik hem na een paar hijsjes alweer uit. Het smaakt me gewoon echt niet.
Alcohol en GHB waren de enige drugs waar ik wel veel van rookte, beide middelen gebruik ik niet meer.
L
Lil JunkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tja, mijn record stimroken was 3 pakken in een avond
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als ik speed gebruik in groepsverband rook ik ook achter elkaar door.
Maar als ik thuis Speed gebruik rook ik weinig tot niks.

4 jaar vaste roker daar niet van.
x
xBlondieeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ik speed heb gebruikt heb ik extra veel zin om te roken, meer sigaretten als normaal en sneller achter elkaar.
waarna ik de dag erna een super droge keel er aan over houdt.
Wie herkent dit? Of weet hoe dit komt?


:wave:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#17
De meeste drugssoorten die eindigen op -ine, versterken elkaar. Zoals dus nicotine met amfetamine of cocaïne, caffeïne enz. Vandaar drang naar meer roken, dat maakt het gevoel beter.

Let dus op dat je niet te veel rookt, en probeer er een tijd voor te zetten. Des te minder je rookt, des te lekkerder elke sigaret is. En je hebt een minder droge keel.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#18
hier kan ik enkel maar ja op antwoorden :grin:

@svali van waar komt deze bewering lijkt me maar raar want met cocaïne heb ik enkel zin in alcohol en dat eindigt niet op -ine :tearsofjoy:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#19
@svali van waar komt deze bewering lijkt me maar raar want met cocaïne heb ik enkel zin in alcohol en dat eindigt niet op -ine
Klik om te vergroten...

Ik zie dan ook nergens staan dat alles waar je zin in krijgt eindigt op -ine. :confused:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
zal het wel verkeerd begrepen hebben svali :grin: excuseer :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."