#1
Middelen gebruiken om werk vol te houden is het begin van het einde. Kan je beter een andere baan zoeken.
We hebben hier juist voor het grootste deel goed gelezen. Alleen jij draait nu alle kanten op.Beste mensen,
Helaas is er niet echt goed gelezen enerzijds en hebben vervolgens andere mensen weer verder geborduurd op eerdere verkeerde aannames.
Bijvoorbeeld schreef iemand dat ik 50 mg per dag gebruik, terwijl dat m'n LEEFTIJD is. Hoe gek moet het worden? Daarna gaat weer iemand anders voort op die 50 mg en is op deze manier heel m'n topic vervuild.
Ik gebruik al jaaaaaren geen speed meer en toen ik het nog wel gebruikte, gebruikte ik niet meer dan een dosering van een half tabletje ritalin (3ร per maand) en ben ik nooit op mijn werk 'onder invloed' geweest.
Ik heb ook gezegd dat ik op zoek ben naar legale alternatieven zodat ik wakker kan blijven in de nacht.
Alleen al het wakker moeten blijven tijdens een nachtdienst heeft een even desastreuze invloed op de alertheid die gelijk staat aan zoveel glazen alcohol. Dus ik wil juist zo goed als mogelijk presteren op mijn werk en alert blijven ondanks gebrek aan slaap.
Ik ben erg naรฏef geweest om dit zo op te schrijven eigenlijk ook omdat het voor mij een 'no brainer' is om helder en alert te zijn op het werk en niet onder invloed van iets. Dan ga je er vanuit dat dat voor die ander ook een 'no brainer' is.
Toen ik nog met die ex was, (jarenlang geleden) had hij 100 gram of zoiets. In ieder geval een heel zakje vol en dat is na al die jaren dus allemaal wel op ondertussen.
Heb je ervaring met nachtdiensten?Wanneer je een tijdje nachtwerk doet dan raak je er toch aan gewend, ook met slaapschema? Ik zou het hooguit bij red bull houden dan...
Beetje meer info. (Natuurlijk is ook hier niet de bedoeling dat je het eigenlijk structureel iedere dag neemt voor onbelaalde tijd) (Maar misschien is dit het onderzoeken waard)Rhodiola Rosea.
Ik spreek niet rechtstreeks naar jou.Waar meet ik met 2 maten dan? ๐
Ja na 2 weken zat ik in het ritme.Heb je ervaring met nachtdiensten?
Ik vermoed van niet.
Dan ben je een uitzondering.Ja na 2 weken zat ik in het ritme.
Ik ben het met je eens, maar is 3 keer per maand structureel? Verder zijn alle diensten overdag. Op die manier kun je ook niet echt wennen @Druggersstructureel gebruik van stimulantia
Ik vraag me af of adaptogenen zoals rhodiola het verschil maken als je een lage dosis amfetamine gewend bent. Het is een goede ondersteuning bij een stressvol leven, maar het houd je niet een nacht lang gefocust en alert.Rhodiola rosea (rozewortel, arctische wortel, gouden wortel)
Medische zaken bespreken met de huisarts is altijd een goed idee, maar denk je dat een huisarts mee zou werken aan een medicamenteuze oplossing? Ik heb begrepen dat modafinil in de VS wel voor dit doel wordt ingezet.Bespreek dit met je huisarts ipv een forum.
Misschien wordt haar in uitzonderlijke gevallen dexamfetamine voorgescheven?Ik ben het met je eens, maar is 3 keer per maand structureel? Verder zijn alle diensten overdag. Op die manier kun je ook niet echt wennen @Druggers
Ik vraag me af of adaptogenen zoals rhodiola het verschil maken als je een lage dosis amfetamine gewend bent. Het is een goede ondersteuning bij een stressvol leven, maar het houd je niet een nacht lang gefocust en alert.
Medische zaken bespreken met de huisarts is altijd een goed idee, maar denk je dat een huisarts mee zou werken aan een medicamenteuze oplossing? Ik heb begrepen dat modafinil in de VS wel voor dit doel wordt ingezet.
Ik vind persoonlijk iedere keer teveel als je een functie hebt als verpleegkundige. Ook al voelt of lijkt het niet dat je onder invloed bent je bent het wel en dat kun je je als verpleegkundige niet veroorloven.Ik ben het met je eens, maar is 3 keer per maand structureel?
Ben ik onder invloed met 36 mg methylfenidaat op? Want dan was ik de afgelopen drie weken onder invloed. Ik mag gewoon autorijden. (Ik ben inmiddels gestopt, want ik vond het geen fijn medicijn, maar dat terzijde.)Ook al voelt of lijkt het niet dat je onder invloed bent je bent het wel en dat kun je je als verpleegkundige niet veroorloven.
Ik vraag me af of adaptogenen zoals rhodiola het verschil maken als je een lage dosis amfetamine gewend bent. Het is een goede ondersteuning bij een stressvol leven, maar het houd je niet een nacht lang gefocust en alert.
zelf gebruikte ik het twintig jaar geleden tijdens nachtdiensten in microdosering.
Zoals ik het leest is het 20 jaar geleden dat die micro-doseringen gebruikte.helaas weer nachten moeten gaan werken en is de laatste 100 gram al heel erg lang helemaal op.
Het lijkt wel altijd of hier met 2 maten en 2 gewichten gemeten wordt.Zoals ik het leest is het 20 jaar geleden dat die micro-doseringen gebruikte.
En nu sinds kort ( geen idee wanneer dat is ๐)
Weer inde nacht moet werken en aangezien haar drugs op is wil ze iets nieuws.
Dus ik ga er dan voor het gemak even vanuit dat ze de afgelopen tijden geen micro-dosering heeft gehad aangezien het op is..
En iets anders proberen/adviseren dan een RC enof speed vind ik zelf wel een beter idee. Het proberen van Rhodiola is misschien een leuk experiment dan voor TS. (Die ze dan als ze wil vervolgens met ons kan delen)
Enof ja levenstijl proberen aantepassen waardoor ze meer energie krijgt.
En anders misschien een andere baan.
Dat neersabelen valt best mee naar mijn idee.Maar wanneer deze persoon het via een andere weg doet wordt deze meteen neer gesabeld.
Waar meet ik met 2 maten dan? ๐Het lijkt wel altijd of hier met 2 maten en 2 gewichten gemeten wordt.
Nee, ik zou TS geen RC aanraden.
Maar ik moet wel bekennen dat ik het soms best lastig vind dat mensen heel hard in het verweer gaan bij een dergelijke vraag.
Mocht deze persoon via de reguliere weg dexamfetamine voorgeschreven krijgen zou niemand beginnen over "zoek een andere baan".
Maar wanneer deze persoon het via een andere weg doet wordt deze meteen neergesabeld.
Het enige verschil zit hem in dosis/opvolging.
Opnieuw, nee, ik raad deze persoon geen RC (of gewone pep) aan, zie mijn eerdere post.
Als deze persoon dat op recept zou krijgen dan is daar een reden voor (adhd of aanverwante dingen bestrijden). Je krijgt geen dex voorgeschreven omdat je nachtdienst hebt.Het lijkt wel altijd of hier met 2 maten en 2 gewichten gemeten wordt.
Nee, ik zou TS geen RC aanraden.
Maar ik moet wel bekennen dat ik het soms best lastig vind dat mensen heel hard in het verweer gaan bij een dergelijke vraag.
Mocht deze persoon via de reguliere weg dexamfetamine voorgeschreven krijgen zou niemand beginnen over "zoek een andere baan".
Maar wanneer deze persoon het via een andere weg doet wordt deze meteen neergesabeld.
Het enige verschil zit hem in dosis/opvolging.
Opnieuw, nee, ik raad deze persoon geen RC (of gewone pep) aan, zie mijn eerdere post.
Daarmee dat ik in mijn eerdere post dan ook stelde dat TS beter naar de huisarts gaat.Als deze persoon dat op recept zou krijgen dan is daar een reden voor (adhd of aanverwante dingen bestrijden). Je krijgt geen dex voorgeschreven omdat je nachtdienst hebt.
Er zijn echt zat mensen die ritalin gebruiken en bijvoorbeeld in het ziekenhuis werken.Ben ik onder invloed met 36 mg methylfenidaat op? Want dan was ik de afgelopen drie weken onder invloed. Ik mag gewoon autorijden. (Ik ben inmiddels gestopt, want ik vond het geen fijn medicijn, maar dat terzijde.)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."