Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen je nu aan de speed en wil je de letters van je toetsenbord af typen?

Ben je nu aan de speed en wil je de letters van je toetsenbord af typen?

344 antwoorden
69 weergaven
18-5-2026
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zweibeiner zei:
Je hebt weer een typische jouw tekst waarop ik het moeilijk vind om te reageren dus ik ga er stukjes uithalen en dan waarschijnlijk flink afdwalen van het onderwerp :grin:




Lsd ben ik bekent mee, ik heb op deze stof ook zeker geestverruimende ervaringen gehad. Maar de inzichten zoals ik ze met speed kan hebben niet. Het voelt voor mij ook anders aan. Met lsd op lijkt alles ineens logisch, (per trip afhankelijk natuurlijk) alles valt op zijn plek waar ik met speed echte inzichten en verlichtingen krijg. Dat ik aan het denken ben, een gedachte volg en vervolgens "mind is blown". Op speed vind ik ze dus ook toffer, daar lijkt het veel meer ontdekt te worden. Het licht gaat ineens aan, waar het licht bij lsd er een uur over doet om aan te gaan. Op lsd ben ik ook veel meer in contact met mijn emoties. Voor mij is het veel makkelijker om bad tegaan op lsd dan op speed.



Hmm, ik snap je punt, ik vind Trump ook niet zo;n geweldige man. Ik zou hem nog niet toe vertrouwen om mijn honden uit te laten.
Maar tegelijk kun je niet zeggen dat ze fout zijn. Je kan het beter omschrijven alsof ze een andere waarheid hebben dan jij. Waarom zou jouw waarheid meer wegen dan die van hun? Omdat jij het niet met hun eens bent. Hun zijn het ook niet met jou eens. Zo heel fout zullen ze niet zijn want dan zou hij niet verkozen zijn. Een groot deel van de Amerikaanse bevolking deelt de waarheid van Trump.
Dus dan vraag ik weer, waarom mag jij beslissen wat fout is en wat niet? Maakt dat niet dat je exact zoals Trump bent? Jouw visie opleggen aan andere.

Ik lees daarna weer dat je je mening klaar hebt over andere. Dan wil ik weer mijn argument van hierboven erin gooien. Wat maakt jouw waarheid meer/beter dan die van de andere?
Klik om te vergroten...

klopt!

Lang wakker , maakt niet scherper blijkbaar,:confused:
ik oordeelde,:disrelieved:
in principe is iedereen in zijn eigen realiteistunnel ...
en als zij de bepaalde ''ego frequentie'' die de norm is volgen,
zal trump zich de verstandigste en correctste speler vinden op zijn bewustzijnsniveau,

hij staat immers of stond ooit zeer zeker in de times als man of the year:expressionless:

dan zal een tripper zijn oordeel,
hem weinig doen...:thinking:

Het is niet omdat iemand zijn beleid,

betreffende klimaat enz niet jou cup of tea is,

dat mijn oordeel het juiste of het enige juiste of het foute is,
beter oordeel ik niet ,

''wise men don't judge -they seek to understand" (wei wu wei)

"don't judge people because they sin diferently than you"

"don't judge my story by the chapter you walked in on"

enz

hij die oordeelt gaat al uit de bocht, niks is wat het lijkt.

En denk drie keer na voor je typt op speed,
tschaamrood op de wangen daags nadien heb je dan niet .:sweat:


:praying::peace:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...18
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
misschien van t weekend, maar dat kan ook zo maar een 24-uurs game-binge on speed worden. :tongueout:

(ik speel graag Dark Souls 3 PvP)
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom heb jij Robert Anton Wilson nog niet gelezen? sluit volledig bij je gedachten aan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Reality_tunnel

http://www.refinethemind.com/reality-tunnels-robert-anton-wilson/
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#4
We believe what we see and then we believe our interpretation of it, we don't even know we are making an interpretation most of the time. We think this is reality. – Robert Anton Wilson

Door mijn gesprekken met @Mindless (wat handig zo'n functie om te taggen) en door de filmpjes die hij aanraden kijk ik net even wat anders tegen deze zin aan. Of beter gezegd, ik kan deze zin nu op meerdere manieren interpreteren. (Mindless, correct me if I'm wrong of het verkeerd uitleg. Als je een toevoeging hebt is dat uiteraard ook altijd welkom)

Deze zin insinueert dat we de realiteit buiten onze zintuigen ervaren, wat eigenlijk best een rare gedachte is. We ervaren de wereld niet (Alleen) aan de buitenkant door het aan te raken, te voelen, ruiken, horen en proeven. We ervaren de wereld aan de binnenkant, in ons bewustzijn. Onze hersenen laten ons de informatie zien, de informatie gaat eerst door een filter. (Denk aan dat we beelden op zijn kop zien maar onze hersenen het omdraaien voor ons)
Ons beeld van realiteit is wat onze hersenen ons laten zien. Het is bekend dat onze hersenen nogal eens aan brainfarts doen.
Je zou dus kunnen stellen dat er alleen een materiële wereld in ons hoofd zit. Gefilterd.

Onze hersenen beperken ons dus om de wereld echt te zien (ik gebruik het woord zien nu even voor de complete zintuiglijke ervaring van de wereld). Ik vraag me af wat we zouden kunnen zien als onze hersenen niet zouden filteren. Zouden we dan zoiets als dark matter/energie kunnen zien? Zouden we dan meer dimensies kunnen zien dan we nu doen? Zouden we gedachte gangen hebben die nu niet mogelijk zijn, die nu als insane beschouwt worden? Zou insanity dan misschien kunnen samenhangen met hersenen die afwijkende/minder/geen filters hebben? Dat insanity gewoon puur iemand is die de wereld echter ziet dan andere? Dat idee alleen al klinkt zo onwijs interessant. Dan kunnen we het verder trekken. Zouden alle mensen met een psychische stoornis de wereld niet echter zien? Er zijn een aantal aandoeningen waarvan bekend is dat de gemiddelde persoon die het heeft, ook een hoger iq heeft dan gemiddeld. Minder filters en meer/anders gebruik van de hersenen dan de gemiddelde persoon? Is deze gedachte überhaupt al wel eens verder onderzocht in het wetenschappelijk veld? Of zijn we erover eens dat het een afwijking is, dus die moet beter gemaakt worden ipv dat er gekeken word hoe de wereld ervaren word door die persoon?

I do not think inside the box, I do not think outside the box, in fact, I have no idea where the box is.
Er zijn een hoop mensen die zich herkennen in bovenstaande zin. Als ze zo denken dan moet het toch ontzettend interessant zijn om te onderzoeken hoe ze dan wel denken, en hoe we dat denken kunnen gebruiken voor nieuwe ideeën en ontdekkingen. Ipv die gedachtes van die persoon in "the box" willen stoppen, of mee willen helpen "the box" te vinden.


Op een ander noot, ik zou het heel gaaf vinden als een zwart gat de oorzaak is van een nieuw universum. Ik heb er veel te weinig wetenschappelijk verstand van om überhaupt een gok te mogen wagen wat dat betreft, maar toch kan ik niet ontkennen dat er wat logica inzit.
Ten eerste geloof ik dat de kans een stuk groter is dat er meerder universums zijn dan alleen degene waar wij in leven.

Onze big bang word beschreven als een oerknal, er was niks en toen was er iets. Een zon die implodeert (Leuk weetje voor degene die het interessant vinden. In 2022 kunnen we met ons blote oog het sterven van een ster waarnemen. Dit is heel bijzonder dat we dat mee mogen maken in ons hele korte mensen leven) laat een zwart gat achter. Dat zwarte gat slokt alles op wat in de buurt komt, de wetten van de natuur heeft hij zelfs lak aan. Niks kan ontsnappen, zelfs licht niet. Er is niks wat in de buurt komt van het gewicht van een zwart gat. Als je een paar korrels zwart gat op aarde zou laten vallen dan zou het instant naar het midden van de aarde vallen. Er kan alleen maar materie in, niet uit. Voordat er materie in gaat heeft het zwarte gat het al helemaal uit elkaar getrokken tot de kleinste vorm die er is, protonen, neutronen en elektronen, de bouwstenen voor een atoom. Hawking ontdekte dat fotonenparen gescheiden worden door het zwarte gat, een word opgeslonden en de andere terug het universum in geslingerd. Na een tijd zal het zwarte gat verdampen, het is er niet meer.

Dus als we het zwarte gat nu eens van de andere kant bekijken, niet hoe wij het zien. Hier is wat fantasie voor nodig want ik neem gelijk even de sprong dat het zwarte gat ergens naartoe leid. Dat de bouwstenen van ons universum niet vernietigd kunnen worden.

Dus, oerknal.
Zon die implodeert en zwart gat word en alles opzuigt: Oerknal, vanuit een heel klein puntje word er materie en fotonen het nieuwe universum ingeslingerd. Alles is zo klein als maar zijn kan, alleen de bouwstenen voor een universum zijn er.
Het moet heet zijn zodat deeltjes aan elkaar kunnen smelten om verbindingen en zo sterren te kunnen vormen. (hier kan het wel eens mis gaan, leg ik later verder uit) Sterren zijn immers de bouwstenen van al het andere in het universum.
Een zwart gat is intens zwaar, zou een nieuw universum dat niet ook zijn? Zou de zwaarte van het zwarte gat niet voor een deel het gewicht van een nieuw universum kunnen zijn? Helaas kunnen we dat niet meten en als wel, dan nog gelden de wetten daar niet meer. Wat de bevindingen automatisch al teniet doet. Stofwolk hebben we ook nodig, dat kan ook verklaard worden. Misschien niet heel goed, maar wel een beetje. Bij alle vernietigingen komt stof vrij, de vernietiging van de zon, een deel stof heeft geen kans om in ons universum te blijven omdat het zwarte gat het al verslonden heeft.

Het nieuwe universum is dus een baby van de onze, net zoals alles zich voortplant in de natuur heeft het altijd bouwstenen van de moeder en vader nodig. Het is een replica die lijkt op de ouders maar die niet exact hetzelfde is. Of daar dus leven mogelijk is, geen idee. Ik heb altijd geleerd dat de omstandigheden perfect moeten zijn, een verschil in temp en de deeltjes smelten niet samen. Om samen te kunnen smelten moet het universum zo'm 1 miljard kelvin zijn geweest, de heetste ster in ons universum is zo'n 525 miljoen kelvin. Iets meer dan de helft van wat de temp zou moeten zijn. Het universum is in dit gedeelte ook al afgekoeld. Dus waar komt die hitte dan vandaan? De wrijving en de energie die vrijkomt bij het imploderen van de ster en het ontstaan van het zwarte gat?
Nu hebben we natuurlijk geen fatsoenlijk beeld over de eerste minuten van universum, de theorie is gebaseerd op hoe dingen zich kunnen vormen en welke omstandigheden er nodig waren.

Al met al staat mijn idee, of misschien beter gezegd: hoe ik een zwart gat graag zou willen zien, erg wankel op zijn benen. Maar naar mijn mening niet wankel genoeg om het idee teniet te doen.
Nu heb ik het verstand niet om überhaupt een theorie te kunnen verzinnen hierover, maar tegelijk laat dit idee me ook niet los. Dus vandaar dat ik het deel, daar was dit topic voor :grin:

Even voor de duidelijkheid, er komt veel meer kijken bij een imploderende ster en de oerknal, maar dat is materie die snel saai word en ik wil ook weer niet al te moeilijk mijn idee opschrijven. Ik ben me er dus perfect bewust van dat ik sommige (zeg gerust alle) dingen nogal simplistisch opgeschreven heb.
Ik ben benieuwd of iemand anders hier ook een idee over heeft, of dat mijn idee genadeloos ontkracht gaat worden door iemand.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zweibeiner zei:
We believe what we see and then we believe our interpretation of it, we don't even know we are making an interpretation most of the time. We think this is reality. – Robert Anton Wilson

Deze zin insinueert dat we de realiteit buiten onze zintuigen ervaren, wat eigenlijk best een rare gedachte is.
Klik om te vergroten...
Naar mijn idee insinueert die zin twee dingen, dat we de realiteit ervaren door zowel onze zintuigen als onze hersenen. "we believe wat we see" (zintuigen) "and we believe our interpretation of it" (hersenen).

Het klopt dat onze hersenen onze zintuigelijke input filteren en dus een grote invloed hebben op hoe wij onze realiteit ervaren. Maar het begint al met het feit dat onze zintuigen niet perfect zijn, zo filteren onze zintuigen dus ook al een heel groot deel van onze realiteit. Om bij het zien te blijven, met onze ogen kunnen wij maar een klein deel van het electromagnetisch spectrum waarnemen. We missen dus direct al een groot deel van de visuele informatie.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
driekwart ongeveer, misschien wat minder heb t niet gewogen. maar goed, doel is bereikt want ik wou het toch opmaken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
guilty.

onder het mom, het kan maar beter op zijn.

maar ik ben altijd wel to the point, dus ben niet zo van de lappen.

nog iemand meer of moet ik mezelf hier vermaken vannacht?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ah, leuk :)

nu nog dezelfde game en we komen de nacht wel door :)
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#9
*Meld zich ook. :grimacing:
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#10
SanneBanne zei:
*Meld zich ook. :grimacing:
Klik om te vergroten...

Niet vervelend bedoeld, maar ben je niet enorm bang dat je verslaafd raakt of misschien al wel bent? Als je wekelijks aan de speed zit lijkt me dat problematisch worden.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Langspeelplaat zei:
Niet vervelend bedoeld, maar ben je niet enorm bang dat je verslaafd raakt of misschien al wel bent? Als je wekelijks aan de speed zit lijkt me dat problematisch worden.
Klik om te vergroten...

Ik ga er in mijn "niet nuchtere state of mind" niet te diep op in maar ik gebruik inderdaad zo goed als iedere week en soms ook een midweek lijntje "omdat het kan". Ja, ik ben verslaafd aangezien ik er niet mee "wil" stoppen dat te doen. Dat komt misschien heel laconiek over en daar zit uiteraard ook een bepaalde oorzaak achter waarom ik mezelf zo gemakkelijk liet/laat verleiden. Die deel ik echter niet openbaar op het forum.

Niet om het te veredelen trouwens, ik raad niemand aan zo "makkelijk" om te gaan met zo'n drug als speed. Het is absoluut ongezond en zeer verslavend spulletje. :warning:
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Let er een beetje mee op. Ik heb ook een heftige drugsperiode meegemaakt, en daar lagen ook problemen aan ten grondslag. In het begin gaat er een wereld voor je open en verlicht het letterlijk al je zorgen en lasten. Maar geloof me, op een gegeven moment gaat het zich tegen je keren en dan ben je nog veel verder van huis. Recreatief drugsgebruik is leuk, maar systematisch drugsgebruik is eng.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben vanavond een klein experimentje aan het doen. Heb een bloeddrukmeter gekocht. Geen hele dure hoor, dus ik zie het als indicatie. Tot nu ziet het er zo uit:

Speed 73% amfetamine, geen cafeïne, (gewassen met aceton i.v.m sterke smaak/branden). Wijze van inname: Snuiven.

19:00: Start (Na avondeten en koffie/roken): 140/80 hartslag: 99bpm
19:35: Eerste 2 lijntjes 100mg speed
19:54: Eerste meting: 152/82 hart: 118bpm
20:00: Lijntje 50mg speed
20:18: Tweede meting: 150/87 hart: 130bpm
20:20: Lijntje 50mg speed
20:37: Derde meting: 156/80 hart: 140bpm

Aangezien ik nu ruim voldoende op gewenst effect zit, stop ik met bijnemen en wacht verder de avond af of ik nog 50mg ga bijnemen voor verlenging. :grimacing: Update volgt.. :nerd:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
SanneBanne zei:
Ben vanavond een klein experimentje aan het doen. Heb een bloeddrukmeter gekocht. Geen hele dure hoor, dus ik zie het als indicatie. Tot nu ziet het er zo uit:

Speed 73% amfetamine, geen cafeïne, (gewassen met aceton i.v.m sterke smaak/branden). Wijze van inname: Snuiven.

19:00: Start (Na avondeten en koffie/roken): 140/80 hartslag: 99bpm
19:35: Eerste 2 lijntjes 100mg speed
19:54: Eerste meting: 152/82 hart: 118bpm
20:00: Lijntje 50mg speed
20:18: Tweede meting: 150/87 hart: 130bpm
20:20: Lijntje 50mg speed
20:37: Derde meting: 156/80 hart: 140bpm

Aangezien ik nu ruim voldoende op gewenst effect zit, stop ik met bijnemen en wacht verder de avond af of ik nog 50mg ga bijnemen voor verlenging. :grimacing: Update volgt.. :nerd:
Klik om te vergroten...
Interessant he? Ik gebruik als ik een nieuwe drug neem meestal de bloeddrukmeter.
Het viel mij op vorige week dat het nog vrij lang bleef stijgen na mijn laatste dosis. Ik blijf dit even vokgen, leuk!
Veel plezier vanavond!
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haha, zal eerlijk zeggen dat ik door jouw topic op het idee kwam! (En zag advertentie van Lidl krantje dat ze ze goedkoop hadden vorige week) :innocent::grin:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Interessant he? Ik gebruik als ik een nieuwe drug neem meestal de bloeddrukmeter.
Het viel mij op vorige week dat het nog vrij lang bleef stijgen na mijn laatste dosis. Ik blijf dit even vokgen, leuk!
Veel plezier vanavond!
Klik om te vergroten...

SanneBanne zei:
Haha, zal eerlijk zeggen dat ik door jouw topic op het idee kwam! (En zag advertentie van Lidl krantje dat ze ze goedkoop hadden vorige week) :innocent::grin:
Klik om te vergroten...

Lol, ik heb er toevallig vandaag ook eentje besteld. Wilde dat al langer doen trouwens, omdat ik vaak duizelig ben, en ben ook wel benieuwd hoe mijn bloeddruk is tijdens migraine. Maar ‘t is ook zeker handig/grappig om te checken hoe je systeem op drugs reageert. :) Al lijkt het mij ook weer niet goed om er teveel op te gaan focussen.

Je kan zo de bloeddrukmeter-reclame-wereld in als je de vrachtwagens zat bent Dunne :wink:
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik schrik er wat van dat speed anno 2018 , nog zo populair blijkt!
Ik erken het alleen maar meer als medicijn voor narcolepsie en tweedekeusmiddel voor mensen met ADHD,
als drug is het naar mijn eindbesluit een inferieur middel.
Het is geen perfecte drug, het neemt meer dan het geeft.
Het maakt meer kapot dan je lief is!
Draag zorg voor jullie zelf, en geniet zolang de waan nog stand houd voor jullie.
En denk ook aan vrienden en familie die het geen fun vinden om een geliefde zich naar de verdommenis te zien helpen.
Take care !

De weldra ''lysergic'' in mijn naam weer waard zijnd
eindconclusietyper .:sunglasses:
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#18
acht.zes zei:
ik zat hier vorige week ook al met @De Dunne en @lysergic bink
Klik om te vergroten...
hahaha das maar half de waarheid...
Toen ben je gaan slapen ... :tongueout: op nfatsoenlijk uur !
Nu blijkbaar hard doorgegaan ... hopelijk all is well?
ps akelig om te lezen hoe opwaarts en neerwaarts het ging,
typische symptomen.
up up up, :flushed:
dan de wroeging, :ill:
de stoppauze's die besproken worden.:unamused:
Succes alvast ermee, wekelijks is zeker al te veel...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ben n bietje gaar lol
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#20
750 mg pep? En nog nschep mdma?
brrrr moet idd nvieze come down zijn toch?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."