Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed wassen met Aceton *UPDATE: Categorie III - DRUGS PRECURSOR: ACETON

Speed wassen met Aceton *UPDATE: Categorie III - DRUGS PRECURSOR: ACETON

438 antwoorden
157 weergaven
18-5-2026
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Realist zei:
Bedankt voor je reactie, het zal vast hier ergens in topic besproken zijn geweest. Maar ben nog op werk. De speed moet neem ik aan zo droog als mogelijk zijn ?en haalt de aceton wash ook andere troep eruit als enkel cafeïne? Mijn speed is wit van kleur, en verkleurd ook ni geel/oranje bij blootstelling aan lucht of iets dergelijks. Ik hoop op het einde van de rit zo goed als pure amfetamine te hebben. Enorm nieuwsgierig naar de werking ervan.
Klik om te vergroten...
Het maakt niet zoveel uit hoe droog de speed is als je er toch weer aceton bij gaat gooien. Het haalt voornamelijk de cafeïne eruit en niet andere onzuiverheden, maar hopelijk is je speed niet met teveel andere dingen versneden. Je kan het evt nog laten testen, succes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geneesmiddel zei:
Het maakt niet zoveel uit hoe droog de speed is als je er toch weer aceton bij gaat gooien.
Klik om te vergroten...

Toch wel hoor.. Het is wat makkelijker om te roeren, eenmaal in de aceton. Het is belangrijk dan om zo goed mogelijk een egaal papje te krijgen (liefst zo weinig mogelijk bonkjes).
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
n8wachT zei:
Toch wel hoor.. Het is wat makkelijker om te roeren, eenmaal in de aceton. Het is belangrijk dan om zo goed mogelijk een egaal papje te krijgen (liefst zo weinig mogelijk bonkjes).
Klik om te vergroten...

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten.

Ik droogde het altijd eerst. Daarna goed fijnhakken en overgieten in een glas. Flink wat aceton erbij. En dan met een stok oid (ik gebruikte altijd de achterkant van een houten pollepel) de brokjes pletten. Roeren, pletten, roeren, pletten, etc.

Bij het filteren ook altijd nog even nagieten met 'verse' aceton. Dus waar nog geen (vervuilde) pep in heeft gezeten.
T
TomboLid
01-01-2024, 00:00
#4
20220315_153006.jpgkan ik deze aceton gebruiken voor het wassen ?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tombo zei:
Bekijk bijlage 39788kan ik deze aceton gebruiken voor het wassen ?
Klik om te vergroten...
Helemaal perfect 👍
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tombo zei:
Bekijk bijlage 39788kan ik deze aceton gebruiken voor het wassen ?
Klik om te vergroten...
Waar heb je die gekocht? Ik zoek ook aceton
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#7
GroteDoppe zei:
Waar heb je die gekocht? Ik zoek ook aceton
Klik om te vergroten...
Dat is overal te krijgen joh, ff googlen en zelfs bij het Kruidvat
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geneesmiddel zei:
Dat is overal te krijgen joh, ff googlen en zelfs bij het Kruidvat
Klik om te vergroten...

Klopt, maar bij de praxis en gamma is het aceton maar dan aceton vrij
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#9
jackhan zei:
Waar halen jullie nu geschikte aceton? Die van bol hierboven is niet meer leverbaar
Klik om te vergroten...
Heb hier wel eens besteld naar tevredenheid ( linkje )
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#10
jackhan zei:
Ik heb die van de Etos gehaald en dat leek goed te werken.

Ik heb het in een glazen glas gegoten en inmiddels is de aceton 'verlucht'.
Nu zit ik echter nog met een beetje geel/oranje aanslag aan de onderkant van het glas (echt minimaal, t zijn meer vlekken).

In het kader van better safe than sorry, kan dit gewoon in de vaatwasser? Of beter met de hand wassen gezien ik geen heb wat voor chemicaliën/stoffen dat zijn.
Klik om te vergroten...
Ik was het met de hand af en gebruik er aparte glazen voor😊
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Torchic zei:
Ik was het met de hand af en gebruik er aparte glazen voor😊
Klik om te vergroten...
Dan promoot ik nu dit glas tot speedglas :grimacing:
P
PanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een ouder topic maar misschien kan ik toch nog een nuttige bijdrage leveren.

Ik heb geen ervaring met speed wassen maar wel met filtreren met koffiefilters. Koffiefilters zijn vrij grofmazig en zullen misschien wel meer vaste stof uit de suspensie doorlaten dan je wil. Om te filtreren zou ik filtreerpapier gebruiken; dat houdt, afhankelijk van het soort, ook de fijnere deeltjes nog tegen.
Je kunt de suspensie ook in een reageerbuisje laten bezinken, de vloeistof (voorzichtig) afgieten, schone aceton erbij, schudden en opnieuw laten bezinken. Dit een paar keer herhalen. Volgens mij verspil je dan (veel?) minder.

Als ik het zelf geprobeerd heb dan zal ik de resultaten melden.
P
PanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Inmiddels heb ik dit uitgeprobeerd. De stap-voor-stap werkwijze was als volgt:

- 1000mg speed in een reageerbuisje gedaan

- 1e keer aceton er bij (tot halverwege het buisje)
- kurk er op en een minuut krachtig schudden
- twee uur laten staan
- de vloeistof voorzichtig afgieten zodat alle residu achterblijft

- 2e keer aceton er bij
- kurk er op en schudden
- twee uur laten staan
- afgieten

- 3e keer aceton er bij
- kurk er op en schudden
- twee uur laten staan
- afgieten

- het residu uit het reageerbuisje halen en laten drogen

Het was wel lastig om het residu uit het reageerbuisje te krijgen. Ik heb er telkens een beetje aceton bij gedaan om het er uit te kunnen gieten. Het drogen heb ik op papier gedaan waarbij de meeste aceton met de daarin opgeloste stoffen in het papier trekken. Het is in enkele minuten droog maar ik heb het voor de zekerheid een uurtje laten liggen.

De het testresultaat van de speed was 25% amfetamine en 25% cafeïne.
Van de aanvankelijke 1000mg bleef 620mg over (zowel voor als na wassing droog gemeten)
De gewassen speed is nu ingeleverd bij de teststraat en het resultaat laat ik t.z.t. weten.

Mij valt op dat er toch meer dan de helft van de massa overblijft. Het restant is daarbij ook spierwit; er is niets van de gelige kleur (die het in het begin had) meer te zien.
P
PanLid
01-01-2024, 00:00
#14
De uitslag van het testlab is binnen. Officieel is het tussen de 60 en 73% zuiver maar ik mocht er van uit gaan dat het maximaal zuivere amfetamine is (De originele 25% zuiverheid in mijn bericht hierboven klopt niet: dit was 45%).
Van de gedroogde 1g bleef dus 620mg amfetamine(sulfaat) over. Dat is dus 450mg zonder de sulfaat. Naast de cafeïne is er dus nog grofweg 130mg van iets onbekends weggewassen.
Ik weet alleen niet meer precies wat de massa was vóór het drogen. Een eventuele volgende keer zal ik alles eens beter noteren. De conclusie is wel dat speed wassen op deze manier weldegelijk zin heeft.
O
OctoFerrumLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is inderdaad een nette score, vraag me wel af hoeveel amfetamine verloren is gegaan door de lange inweek periode, zeg maar. Nou weet ik niet veel van chemie, maar is amfetamine in zijn geheel niet oplosbaar in aceton, of moeilijk oplosbaar? Uitgaande van 100%, uitgelucht, geen vocht restanten etc., is een kortere periode dan niet genoeg? Caffeine en andere restanten hebben die aan 2x zeg 2 min niet al voldoende?
Voor mijn huis tuin en keuken hobby lab vind ik 2x al te veel moeite, 80% met 1 wasbeurt eruit halen is al ok maar vraag me af of je met jouw methode niet te grondig te werk gaat en onnodig verlies hebt. Nogmaals, ik ben niet gehinderd door enige kennis van zaken anders dan van wiki, DF en BV. Die laatste staat voor boerenverstand.
Een test tijdens elke stap zou super wetenschappelijk verantwoord en interessant en te-veel-moeite-voor-mij-dus-wil-jij-dat-dan-niet-doen-aub zijn.
P
PanLid
01-01-2024, 00:00
#16
"geheel niet" oplosbaar bestaat niet. Het blijft ergens een compromis: wil je zo veel mogelijk gewenste stof overhouden (ten koste van de uiteindelijke zuiverheid) of wil je een zo zuiver mogelijk eindresultaat (ten koste van enig verlies).

Persoonlijk heb ik het liefst wat meer zuiverheid en accepteer wat verlies. Ik ben een kleinverbruiker (we doen met z'n tweeën meer dan een jaar met minder dan een gram) en de prijs is niet zodanig hoog dat ik op iedere milligram hoef te letten.
z
zennekenLid
01-01-2024, 00:00
#17
StimsalaBanne zei:
Aceton merk je inderdaad niks meer van, dat verdampt echt helemaal, hoogstens dat je speed meer brand omdat de speed dus zuiverder is. (Al zijn de meningen hierover ook verdeeld)
Lichamelijk merk ik zelf met name dat die versnelde hartslag echt stukken minder is (nog steeds wel erg voelbaar, maar minder idioot dan met cafeïne volle speed), en minder opgejaagd. Ik denk dat dat echt de bijwerkingen zijn van de cafeïne.
De speed ruikt over algemeen na het wassen een stuk minder sterk, tot totaal geurloos. Qua smaak merk ik zelf geen verschil. Het blijft vies. Haha!
Verder merk in uitwerking of kater-wise geen verschil, maar ik ben sowieso niet erg kater gevoelig.
Klik om te vergroten...
Ik ga 50 kopen zal 1l aceton genoeg zijn en hoelang moet ik dit laten verdampen? Ik heb ook enkel hartkloppingen maar echt 150-180 door de caffeine...
En onlangs zat er METHANOL in bende gekken zijn het
z
zennekenLid
01-01-2024, 00:00
#18
StimsalaBanne zei:
Oh wat fijn dat je aceton hebt kunnen vinden @RCube! En wat leuk dat je de resultaten wilt delen. Wacht met spanning op de resultaten van jouw gewassen speed! :grinning::thumbsup:
Klik om te vergroten...
Enige tips nog voor de eerste was?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#19
zenneken zei:
Enige tips nog voor de eerste was?
Klik om te vergroten...
www.hema.nl

koffiekan met filter Koffiebinkie glas 600ml - HEMA

koffiekan met filter Koffiebinkie glas 600ml nodig? Op hema.nl vind je alles om het leven leuker én makkelijker te maken. Gratis thuisbezorgd vanaf 30.-
www.hema.nl www.hema.nl

1liter is meer dan zat je kan meermaals de aceton door de filter gieten.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."