Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed wassen met Aceton *UPDATE: Categorie III - DRUGS PRECURSOR: ACETON

Speed wassen met Aceton *UPDATE: Categorie III - DRUGS PRECURSOR: ACETON

438 antwoorden
161 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
SanneBanne zei:
(*Anyone, correct me if i'm wrong...):downarrow:
Klik om te vergroten...
Je antwoord klopt redelijk, maar een paar puntjes ter verduidelijking:
SanneBanne zei:
Volgens mij betekend spreiding bij pillen dat als dezelfde pil (merk/kleur/gewicht/lengte, dezelfde batch/druk naar alle waarschijnlijkheid dus) de ene keer 220mg MDMA bevat en de andere keer 190mg. Dat spreiding dus betekend dat bij het maken van de pillen de MDMA niet exact in iedere pil gelijk was. (Productiefouten)
Klik om te vergroten...
Spreiding is een statistisch gegeven en dus per definitie niet een productiefout, sterker nog zelfs de farmaceutische industrie produceert pillen met spreiding. Echter hebben zij hun productiemethoden zo ingericht dat de spreiding te verwaarlozen valt. Het ligt dus voor de hand dat illegaal geproduceerde pillen ook spreiding hebben, maar hoe beter dat proces hoe kleiner de spreiding.

Hoe komt het testlab dan bij de spreiding voor pillen? Elke pil die ze testen uit een batch krijgt een exacte gemeete waarde van wat er in die pil zit, testen ze genoeg pillen dan kun je de verdeling hiervan bepalen met een beetje statistiek en een aanname over de verdeling (vermoedelijk normaal verdeeld). Dat is gewoon statistische inferentie die men bijvoorbeeld ook toepast op enquetes. Je neemt een sample uit een grotere populatie en daarmee kun je bijvoorbeeld met 95 of 99% zekerheid iets zeggen over de verdeling van de grotere populatie. (Even voor de duidelijkheid, hoe groter de statische zekerheid hoe groter de spreiding ook zal worden, dat is een tradeoff).

SanneBanne zei:
Bij het testen van speed zou het woord "spreiding" per definitie al niet correct zijn, aangezien speed poeder is, en je niet kunt stellen dat die van een zelfde lab komen als een ander sample.
Klik om te vergroten...
Ja en nee, neem 2 samples uit een gram speed en je zult bij beiden niet exact dezelfde uitkomsten krijgen waarschijnlijk. Echter is dat inderdaad niet de spreiding waar ze het over hebben bij speed uitslagen. Ook onderzoeksmethoden kunnen een bepaalde onderzekerheid hebben en sinds een jaar of twee worden er minder betrouwbare test methodes gebruikt voor oa speed ivm het drukken van de kosten. Maar omdat die methodes dus minder betrouwbaar zijn krijg je dus helaas ook minder betrouwbare testresultaten en vandaar dat ze een spreiding opgeven.

Destijds stond er een uitleg op de website van het DIMS over hun nieuwe methode, maar kan die niet zo snel meer vinden helaas. Als ik het me goed herinner ging het om Infraroodspectroscopie. Een methode die betrouwbaar het soort molecuul kan bepalen, maar niet heel betrouwbaar de exacte zuiverheid.

Om de zoveel tijd zal het DIMS besluiten om toch nog GC-MS (waarmee dus wel betrouwbaar de zuiverheid bepaald kan worden) in te zetten om vermoedelijk twee redenen, allereerst om te checken of er geen gekke/gevaarlijke samples worden ingeleverd en ten tweede om af en toe de betrouwbaarheid van de infraroodtest te verifieren.

Pepperoni zei:
Mocht het zo zijn dat het bij het testcentrum niet ''gezien/gemeten'' word, is het dan zo dat je een bredere spreiding krijgt?
Klik om te vergroten...
Nee dat heeft er niks mee te maken, om de hierboven uitgelegde redenen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...171819202122
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk bij het woord spreiding alleen maar aan hele stoffige statistiekvakken uit het verleden. :pensive: Standaardafwijkingen, interkwartielafstanden enzo.

Vind het in deze context een stuk interessanter though!

Tot zover mijn nuttige bijdrage aan dit topic.
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Je antwoord klopt redelijk, maar een paar puntjes ter verduidelijking:

Spreiding is een statistisch gegeven en dus per definitie niet een productiefout, sterker nog zelfs de farmaceutische industrie produceert pillen met spreiding. Echter hebben zij hun productiemethoden zo ingericht dat de spreiding te verwaarlozen valt. Het ligt dus voor de hand dat illegaal geproduceerde pillen ook spreiding hebben, maar hoe beter dat proces hoe kleiner de spreiding.



Hoe komt het testlab dan bij de spreiding voor pillen? Elke pil die ze testen uit een batch krijgt een exacte gemeete waarde van wat er in die pil zit, testen ze genoeg pillen dan kun je de verdeling hiervan bepalen met een beetje statistiek en een aanname over de verdeling (vermoedelijk normaal verdeeld). Dat is gewoon statistische inferentie die men bijvoorbeeld ook toepast op enquetes. Je neemt een sample uit een grotere populatie en daarmee kun je bijvoorbeeld met 95 of 99% zekerheid iets zeggen over de verdeling van de grotere populatie. (Even voor de duidelijkheid, hoe groter de statische zekerheid hoe groter de spreiding ook zal worden, dat is een tradeoff).


Ja en nee, neem 2 samples uit een gram speed en je zult bij beiden niet exact dezelfde uitkomsten krijgen waarschijnlijk. Echter is dat inderdaad niet de spreiding waar ze het over hebben bij speed uitslagen. Ook onderzoeksmethoden kunnen een bepaalde onderzekerheid hebben en sinds een jaar of twee worden er minder betrouwbare test methodes gebruikt voor oa speed ivm het drukken van de kosten. Maar omdat die methodes dus minder betrouwbaar zijn krijg je dus helaas ook minder betrouwbare testresultaten en vandaar dat ze een spreiding opgeven.

Destijds stond er een uitleg op de website van het DIMS over hun nieuwe methode, maar kan die niet zo snel meer vinden helaas. Als ik het me goed herinner ging het om Infraroodspectroscopie. Een methode die betrouwbaar het soort molecuul kan bepalen, maar niet heel betrouwbaar de exacte zuiverheid.

Om de zoveel tijd zal het DIMS besluiten om toch nog GC-MS (waarmee dus wel betrouwbaar de zuiverheid bepaald kan worden) in te zetten om vermoedelijk twee redenen, allereerst om te checken of er geen gekke/gevaarlijke samples worden ingeleverd en ten tweede om af en toe de betrouwbaarheid van de infraroodtest te verifieren.


Nee dat heeft er niks mee te maken, om de hierboven uitgelegde redenen.
Klik om te vergroten...
Juistem !
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Uitslagen binnen. Die waar die vieze gele vervuiling in zat: 73% amfetamine. Had inmiddels ook nog speed via iemand in de buurt dus die had ik ook weggebracht. Had al grammetje van gewassen waarbij ik gewicht verloor en cafeïne uit de verdampte aceton te zien was, dus had er al rekening mee gehouden, maar met 21% amfetamine en 58% cafeïne, meer dan ik hoopte.
vaffe.jpg
Aparte structuur van de cafeïne uit de gram 21% amfetamine/58% cafeïne na verdamping van gebruikte aceton.

Wel weer voor mezelf de bevestiging dat ik cafeïne in speed, toch lekkerder vind dan speed zonder cafeïne. Ik vind dat fysieke ervan echt wat hebben. Uiteraard vind ik deze verhouding ook niet top, maar heb besloten 'em niet te wassen. Zodra ik weer wat 73% speed heb, ga ik die twee gewoon mengen. Dan krik ik de verhouding amfetamine daarmee op. Daarna op basis van de ervaring eens zien of ik kan berekenen wat een fijne verhouding is, en dan ga ik voortaan zelf cafeïne poeder toevoegen aan de zuivere.
P
PeptalkingLid
01-01-2024, 00:00
#5
SanneBanne zei:
Uitslagen binnen. Die waar die vieze gele vervuiling in zat: 73% amfetamine. Had inmiddels ook nog speed via iemand in de buurt dus die had ik ook weggebracht. Had al grammetje van gewassen waarbij ik gewicht verloor en cafeïne uit de verdampte aceton te zien was, dus had er al rekening mee gehouden, maar met 21% amfetamine en 58% cafeïne, meer dan ik hoopte.
Bekijk bijlage 3242
Aparte structuur van de cafeïne uit de gram 21% amfetamine/58% cafeïne na verdamping van gebruikte aceton.

Wel weer voor mezelf de bevestiging dat ik cafeïne in speed, toch lekkerder vind dan speed zonder cafeïne. Ik vind dat fysieke ervan echt wat hebben. Uiteraard vind ik deze verhouding ook niet top, maar heb besloten 'em niet te wassen. Zodra ik weer wat 73% speed heb, ga ik die twee gewoon mengen. Dan krik ik de verhouding amfetamine daarmee op. Daarna op basis van de ervaring eens zien of ik kan berekenen wat een fijne verhouding is, en dan ga ik voortaan zelf cafeïne poeder toevoegen aan de zuivere.
Klik om te vergroten...
73% amfet. Ondanks de rare gele vervuiling niet slecht!
Wat was je spreiding dan ? Ik begreep van de testcentra dat ze alleen nog maar met de goedkopere test werken en dat is de test met spreiding? Ook vertellen ze niet wat die vervuiling was wat heel goed een productie fout kan wezen.
Wel mooi dat je 73% eruit haalde kan je die andere 21% toch upgraden?

Grt Peptalking
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
SanneBanne zei:
Uitslagen binnen. Die waar die vieze gele vervuiling in zat: 73% amfetamine. Had inmiddels ook nog speed via iemand in de buurt dus die had ik ook weggebracht. Had al grammetje van gewassen waarbij ik gewicht verloor en cafeïne uit de verdampte aceton te zien was, dus had er al rekening mee gehouden, maar met 21% amfetamine en 58% cafeïne, meer dan ik hoopte.
Bekijk bijlage 3242
Aparte structuur van de cafeïne uit de gram 21% amfetamine/58% cafeïne na verdamping van gebruikte aceton.

Wel weer voor mezelf de bevestiging dat ik cafeïne in speed, toch lekkerder vind dan speed zonder cafeïne. Ik vind dat fysieke ervan echt wat hebben. Uiteraard vind ik deze verhouding ook niet top, maar heb besloten 'em niet te wassen. Zodra ik weer wat 73% speed heb, ga ik die twee gewoon mengen. Dan krik ik de verhouding amfetamine daarmee op. Daarna op basis van de ervaring eens zien of ik kan berekenen wat een fijne verhouding is, en dan ga ik voortaan zelf cafeïne poeder toevoegen aan de zuivere.
Klik om te vergroten...

Hou je er wel rekening mee dat de combi extra belastend kan zijn voor je hart? En je neus gaat er ook niet blij van worden denk ik. Al zal het in kleine hoeveelheden misschien niet zoveel uitmaken, toch wel even iets om in je achterhoofd te houden lijkt me?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze olifant zei:
Hou je er wel rekening mee dat de combi extra belastend kan zijn voor je hart? En je neus gaat er ook niet blij van worden denk ik. Al zal het in kleine hoeveelheden misschien niet zoveel uitmaken, toch wel even iets om in je achterhoofd te houden lijkt me?
Klik om te vergroten...

@Roze olifant
Is 21% amfetamine met de rest cafeïne slechter voor je lijf en hart dan sterke speed van 73%? Ik heb zelf nog nooit speed met cafeine gebruikt dus ik zou qua gevoel het verschil niet weten.

@SanneBanne , wat voelt er precies lekkerder door de cafeïne? En werkt t korter of langer dan speed?
Ik drink wel koffie en soms cola maar verder nooit iets met cafeïne. Voor zo ver ik weet dan.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
@Roze olifant
Is 21% amfetamine met de rest cafeïne slechter voor je lijf en hart dan sterke speed van 73%? Ik heb zelf nog nooit speed met cafeine gebruikt dus ik zou qua gevoel het verschil niet weten.
Klik om te vergroten...

Hmmm, dat lijkt me niet. Maar ik reageerde vooral op het idee van Sanne om het te gaan mengen of om zelf cafeïnepoeder te gaan toevoegen. Ik moet zeggen dat ik inhoudelijk ook niet genoeg weet over de interactie cafeïne en amfetamine om hier echt heel veel zinnigs over te zeggen. Heb zelf wel gemerkt dat als ik bij methylfenidaat of dexamfetamine teveel sterke koffie drink, dat ik soms uit het niets ineens een heel opgefokte fysieke reactie krijg (een serieuze tachycardie zeg maar, echt een racend hart). Is altijd maar kort, maar voelt niet erg gezond aan. Nu ben ik in mijn eentje niet representatief voor de rest van de bevolking (N=1 :tongueout:), maar het is algemeen bekend dat de combinatie een extra aanslag is op hart en bloedvaten.

Ik denk dat het opzich geen kwaad kan om een koffietje of redbulletje te drinken bij amfetamine (doe ik dus zelf ook regelmatig om het te boosten), maar om het echt bewust op deze manier te gaan mengen of zelfs toevoegen... zou ik afraden.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
SanneBanne zei:
Uitslagen binnen. Die waar die vieze gele vervuiling in zat: 73% amfetamine. Had inmiddels ook nog speed via iemand in de buurt dus die had ik ook weggebracht. Had al grammetje van gewassen waarbij ik gewicht verloor en cafeïne uit de verdampte aceton te zien was, dus had er al rekening mee gehouden, maar met 21% amfetamine en 58% cafeïne, meer dan ik hoopte.
Bekijk bijlage 3242
Aparte structuur van de cafeïne uit de gram 21% amfetamine/58% cafeïne na verdamping van gebruikte aceton.

Wel weer voor mezelf de bevestiging dat ik cafeïne in speed, toch lekkerder vind dan speed zonder cafeïne. Ik vind dat fysieke ervan echt wat hebben. Uiteraard vind ik deze verhouding ook niet top, maar heb besloten 'em niet te wassen. Zodra ik weer wat 73% speed heb, ga ik die twee gewoon mengen. Dan krik ik de verhouding amfetamine daarmee op. Daarna op basis van de ervaring eens zien of ik kan berekenen wat een fijne verhouding is, en dan ga ik voortaan zelf cafeïne poeder toevoegen aan de zuivere.
Klik om te vergroten...
Nou de structuur die je op de foto ziet heeft niks met de cafeïne te maken, cafeïne is een wit vlokkerig poeder. Wat je ziet is de troep aan productie resten die je eruit wast, dat is gewoon pure troep en wil je niet in je lichaam hebben.

Ga je nou die slechtere sample met je zuivere mengen? Sowieso lijkt het me een slecht idee om bewust cafeïne aan je speed toe te voegen, maar als je dat al doet kun je beter gewoon zuivere cafeïne poeder kopen. Dat kost geen reet en dan heb je tenminste 2 zuivere stoffen bij elkaar en weet je ook beter wat de verhoudingen zijn en dat het vrij van productie resten is.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zwijgrecht zei:
wat theoretisch zou moeten kloppen met het testresultaat.
Klik om te vergroten...
Hoe kom je op deze conclusie?
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bas zei:
Hoe kom je op deze conclusie?
Klik om te vergroten...

Oke laten we ons gespreksonderwerp even Jan noemen. Jan heeft 20 gram speed, welke getest is op 50 procent puurheid. Gezien speed maximaal 73 procent amfetamine bevat, de rest is sulfaat, of hoe je het ook noemt. Dat betekent dat 27 procent sulfaat is en de resterende 23 procent versnijding cq productieresten is. Als Jan 3 kwart (ongeveer) overhoud na het wassen, betekent dat toch dat ongeveer een kwart is opgelost in de aceton, zonder dat de speed zijn poedervorm verliest en dus max 73 procent kan zijn.

De ongeveer betekent dat er inderdaad dingen achterblijven in glas en filter zoals Psychische Bij (sorry:P) zei, en je niet exact op de komma het verlies weet, en nogmaals dat interesseert me niet!! Ik wil weten of er dingen zijn die fout kunnen gaan met invloed op de potentie niet hoeveel er oplost in het eventuele water
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Even een speed newbe vraegje;
een verkoper heeft speed paste van 77% puurheid. Ik dacht dat 73 max was?
Ergens anders heeft hij speed paste van 100% puurheid. ??
Of gaat de 73% puurheid over droge speed?
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oke, you lost me here. :P
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
73 is de max inderdaad(in poedervorm wel te verstaan dus na het drogen). 77% is gelul en onmogelijk laat staan 100%

100% kans dat je dealer uit zijn nek lult.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zwijgrecht zei:
Oke laten we ons gespreksonderwerp even Jan noemen. Jan heeft 20 gram speed, welke getest is op 50 procent puurheid. Gezien speed maximaal 73 procent amfetamine bevat, de rest is sulfaat, of hoe je het ook noemt. Dat betekent dat 27 procent sulfaat is en de resterende 23 procent versnijding cq productieresten is. Als Jan 3 kwart (ongeveer) overhoud na het wassen, betekent dat toch dat ongeveer een kwart is opgelost in de aceton, zonder dat de speed zijn poedervorm verliest en dus max 73 procent kan zijn.

De ongeveer betekent dat er inderdaad dingen achterblijven in glas en filter zoals Psychische Bij (sorry:P) zei, en je niet exact op de komma het verlies weet, en nogmaals dat interesseert me niet!! Ik wil weten of er dingen zijn die fout kunnen gaan met invloed op de potentie niet hoeveel er oplost in het eventuele water
Klik om te vergroten...
Ik geloof dat Amfitamientje eerder in het topic een heel laag testresultaat kreeg. Misschien kan zij vertellen waarom dat was?
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#16
Thanks voor jullie antwoorden iig, mocht iemand het lezen en een antwoord hebben hoor ik het graag, bedankt voor de moeite.


En bah wat is aceton een rotzooi, voel me altijd een beetje bezwaard het weg te spoelen :cry:
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rayyar zei:
Ik geloof dat Amfitamientje eerder in het topic een heel laag testresultaat kreeg. Misschien kan zij vertellen waarom dat was?
Klik om te vergroten...

Na het (meerdere malen) wassen bleef er gewoon heel veel caffeine achter volgens het testcentrum. Ik heb de pep voor en na het wassen laten testen.

Die pep was versneden met caffeine dus. Op een of andere vreemde manier kreeg ik de caffeine er niet uit.

Ik weet niet waarom het niet lukte. Ik gebruikte 99,9% aceton. Ik weet ook niet of de gegevens van het testcentrum klopten. Het is gewoon een vreemd verhaal.

Nu heb ik een andere dealer die me geen rotzooi verkoopt. De nieuwe pep wordt gewoon droog verkocht en is 71% volgens het testcentrum. Ik was het niet meer.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zwijgrecht zei:
En bah wat is aceton een rotzooi, voel me altijd een beetje bezwaard het weg te spoelen :cry:
Klik om te vergroten...
Ai... chemisch depot!!!
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
Mijn speed ging van ongeveer 55% naar 73% met het wassen met aceton uit de drogist.

Als je 20g getest op 50% hebt, betekent dit dus dat je 10g amfetamine base hebt en 10/0.73 = 13.7g amfetamine sulfaat. Dat je ongeveer 14g overhoudt is leuk, maar daar kun je niet zondermeer uit concluderen dat het wassen goed is gegaan zonder dat je het ook laat testen. Zonder testen weet je niet hoeveel amfetamine er achter is gebleven in het glas/filter, hoeveel amfetamine er opgelost is in aceton/water en hoeveel overige chemicaliën er niet zijn opgelost in de aceton. Kortom je zult het moeten laten testen om er conclusies aan te verbinden.

Overigens is amfetamine een zeer stabiele stof, dus potentie verlies lijkt me niet het geval. Misschien verwachten jullie er gewoon teveel van. Als je 50% hebt, zal er zeer waarschijnlijk geen cafeïne in zitten en zal het dus niet in enen een heel ander effect geven. Persoonlijk merk ik vooral verschil in dat het effect minder vies aanvoelt na het wassen.
Klik om te vergroten...


Duidelijk antwoord, zo had ik het niet bekeken. Kan natuurlijk gewoon zo zijn dat de andere 23 procent niet oplost in aceton. Tnx
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#20
Amfitamientje Power zei:
Na het (meerdere malen) wassen bleef er gewoon heel veel caffeine achter volgens het testcentrum. Ik heb de pep voor en na het wassen laten testen.

Die pep was versneden met caffeine dus. Op een of andere vreemde manier kreeg ik de caffeine er niet uit.

Ik weet niet waarom het niet lukte. Ik gebruikte 99,9% aceton. Ik weet ook niet of de gegevens van het testcentrum klopten. Het is gewoon een vreemd verhaal.

Nu heb ik een andere dealer die me geen rotzooi verkoopt. De nieuwe pep wordt gewoon droog verkocht en is 71% volgens het testcentrum. Ik was het niet meer.
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd, Jan gaat het volgende week langsbrengen bij het testcentrum. Nieuwsgierig!!!

@Rayyar Je hebt gelijk, is niet goed
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."