Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM-Maart]Salvia– Mijn levensboek(Hardste trip tot nu toe)

[TvdM-Maart]Salvia– Mijn levensboek(Hardste trip tot nu toe)

86 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#1
Herkenbare situatie is dat inderdaad. Je stelt helemaal niks meer voor als je geconfronteerd word met het oneindige. Dat is erg overweldigend en dat moet je echt even verwerken.

Ikzelf vind het ergens ook wel een troostende gedachte dat zoiets kleins en onsignificants zoveel moois kan ervaren en zoveel liefde kan hebben. Ik ben er alles juist weer meer om gaan waarderen. Ook mediteer ik nu vaker inderdaad, maar vind dit niet het belangrijkste. Praat inderdaad met lotgenoten, dat kan ook heel relativerend werken. Als het allemaal toch niks voorsteld kan je er maar beter een mooie tijd van maken toch.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
f
fractalissLid
01-01-2024, 00:00
#2
Henkfloyd zei:
Herkenbare situatie is dat inderdaad. Je stelt helemaal niks meer voor als je geconfronteerd word met het oneindige. Dat is erg overweldigend en dat moet je echt even verwerken.

Ikzelf vind het ergens ook wel een troostende gedachte dat zoiets kleins en onsignificants zoveel moois kan ervaren en zoveel liefde kan hebben. Ik ben er alles juist weer meer om gaan waarderen. Ook mediteer ik nu vaker inderdaad, maar vind dit niet het belangrijkste. Praat inderdaad met lotgenoten, dat kan ook heel relativerend werken. Als het allemaal toch niks voorsteld kan je er maar beter een mooie tijd van maken toch.
Klik om te vergroten...

Amen. :wink:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Allereerst: Bedankt voor de reacties!

Jullie antwoorden zijn allemaal héél positief. Deze ervaringen in mijn dagelijks leven integreren? Ik zou niet weten hoe dat mogelijk is, Ik zou het eerder apart proberen zien. Als ik me volledig richt op deze inzichten, dan zou ik moeten gaan mediteren en dit filosofisch systeem proberen uitwerken en in een boek proberen om te zetten. Ik denk wel dat het beste is om, zoals ik al eerder zei, deze metafysica apart van dit leven te beschouwen. Anders is het onmogelijk om een normaal leven te leiden denk ik. Zeker in een maatschappij zoals deze.

Met lotgenoten praten. Ja, dat zou ik héél graag willen doen :grin: Maar zo goed als al mijn vrienden schrijven dit af als drugsnosens. Dat is wel redelijk irritant, en ben het praten erover redelijk aan het opgeven, wat ik wel énorm spijtig zit, want ik wil dit echt delen met mensen en ik moet dit echt kwijt. Het is teveel om enkel voor mezelf te houden.

Filosofie lezen kan inderdaad wel een verluchting bieden. Van Spinoza heb ik al enkele dingen gelezen, vooral zijn ideeën over God. Ik kan me in zijn visie wel goed vinden. Mijn eigen visie lijkt trouwens wel wat op zijn, je kan duidelijk merken dat ik door hem waarschijnlijk wel beïnvloed ben. Maar ik ben wel fan van Spinoza :)

Plato zijn metafysica heeft ook wel enkele interessante ideeën. Maar daar kan ik me niet echt volledig mee binden. Maar ik heb ook nog niets van hem persoonlijk gelezen. (Zijn staatsleer is trouwens ook niet alles ze, de fascist :grin:)

Boeddhisme en Taoïsme ga ik wel eens wat dieper onderzoeken. Boeddhisme moet ik toch leren voor aankomende examens, dus das perfect :)

De levenskunst van Nietzsche vind ik ook wel héél mooi. En ik dacht(ik bedoel denk) ook dat tripmiddelen hierbij zeker kunnen helpen. Maar nu, na 3 jaar gebruik van tripmiddelen, beland ik nu toch wel tegen iets groots, dat deze levenscontructie te boven gaat.

Dus, mijn voorlopige vaststelling is, om een goed, helder en waardevol leven te lijden, zal ik deze metafysica van mij apart moeten zien van mijn leven. En niet leven naar dat groter 'zijn'(ik ga dit beginnen aanduiden met het Fractalisch bewustzijn), maar genieten van dit leven, en deze perfectie. Dus eigenlijk leven als een onwetende, maar toch wetende zijn.

Alhoewel ik mezelf niet wetend kan noemen, want eigenlijk weet ik het ook gewoon niet en is dit slechts een idee. En ik geloof(de?) trouwens ook in de individuele waarheid. Of moet ik dit allemaal ook apart gaan zien (scheiding metafysica/leven) ?

Mjah, ik heb precies nog veel denkwerk voor de boeg :grin: Mijn excuses als dit een beetje onordelijk overkomt trouwens. Ik hoop er in de toekomst orde in te kunnen brengen :tongueout:

Trouwens, zijn er hier mensen met gelijkaardige visies?
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#4
Argulas zei:
Alhoewel ik mezelf niet wetend kan noemen, want eigenlijk weet ik het ook gewoon niet en is dit slechts een idee.
Klik om te vergroten...

Je hebt het inzicht, en daaruit volgt automatisch dat je weet dat je bijna niks kan weten :mrgreen:

Je moet inderdaad niet puur voor dat hogere bewustzijn gaan leven, dan functioneer je ook niet meer als mens naar mijn mening, dan leef je niet echt. Daar krijg je nog genoeg tijd voor als je dood bent :wink:
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wauw Argulas, dat zijn de betere trips!

Wat je ook zegt over het slecht erover kunnen praten met vrienden is erg kut, ik zelf denk ook vrij anders dan ongeveer iedereen om me heen en dat is soms wel eens lastig. Dan denken ze dat je gek bent of willen ze er niets over horen :confused: Ik vind het altijd juist leuk als mensen afwijken van de norm maar helaas delen weinigen zelfs die mening. Anyways, ik las laatst op erowid een soortgelijk report als die van jou, dat iemand zijn eigen leven oversteeg en in een soort structuur of machine terrecht kwam van allemaal levensverhalen, hij kon echter ook in andere levens kijken en wist na afloop ook niet zeker of hij een van die levens was binnengestapt en dus eigelijk van leven was gewisseld, hij kon dit nooit zeker weten omdat als hij zou wisselen hij het zelf niet door zou hebben... ofzo.

Salvia is duidelijk een superpower onder de kruiden, maar je moet het kunnen unlocken ofzo. Heb je DMT al is gedaan?

Hoeveelste Salvia trip was dit? En hoeveelste gram/buisje had je gedaan van die 20x?
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Adrenochroom zei:
Wauw Argulas, dat zijn de betere trips!

Wat je ook zegt over het slecht erover kunnen praten met vrienden is erg kut, ik zelf denk ook vrij anders dan ongeveer iedereen om me heen en dat is soms wel eens lastig. Dan denken ze dat je gek bent of willen ze er niets over horen :confused: Ik vind het altijd juist leuk als mensen afwijken van de norm maar helaas delen weinigen zelfs die mening.
Klik om te vergroten...
Idd, ik begrijp wat je bedoeld. Het is inderdaad lastig. Maar ik ben nu wel bezig met het zoeken naar gelijkgestemden. Ik ben bezig met meer naar goa feestjes te gaan, ik denk dat ik daar wel mensen kan vinden die me beter begrijpen, en misschien gelijkaardig denken. Maar tot dan is DF de enige plaats waar ik met mijn ideeën voorlopig naartoe kan :grin:

Adrenochroom zei:
Anyways, ik las laatst op erowid een soortgelijk report als die van jou, dat iemand zijn eigen leven oversteeg en in een soort structuur of machine terrecht kwam van allemaal levensverhalen, hij kon echter ook in andere levens kijken en wist na afloop ook niet zeker of hij een van die levens was binnengestapt en dus eigelijk van leven was gewisseld, hij kon dit nooit zeker weten omdat als hij zou wisselen hij het zelf niet door zou hebben... ofzo.
Klik om te vergroten...

Waw, ja inderdaad, dat evenaart mijn ervaring inderdaad wel! Kan je een linkje geven van dat report? Ik zou het zelf wel eens willen lezen, en misschien de auteur eens contacteren. Ik kan daar echt inkomen, want op het moment dat je terug je leven ingesmeten wordt, is dit leven totaal vreemd voor je. Het is als een willekeurig boek dat opengeslagen wordt en begint af te spelen.

Adrenochroom zei:
Salvia is duidelijk een superpower onder de kruiden, maar je moet het kunnen unlocken ofzo. Heb je DMT al is gedaan?

Hoeveelste Salvia trip was dit? En hoeveelste gram/buisje had je gedaan van die 20x?
Klik om te vergroten...

Salvia is inderdaad speciaal, maar het duurt precies soms een tijdje voor het z'n ware aard laat tonen. Ikzelf heb het meermaals geëxperimenteerd met salvia bladeren, 5x extract en één keer 10x extract, maar deze gaven me enkel een lichte salvia buzz. Het 20x extract was er van de eerste keer direct volledig op.
Ik heb het spijtiggenoeg niet kunnen afwegen, ik gok dat het zo'n 100mg tot 200mg was. Ik herinner ook dat er nog een klein beetje over was dat niet verbrand was.

DMT heb ik nog nooit gedaan. Ik ben er wel enorm benieuwd naar. Maar dat zal niet voor direct zijn. Ik heb wel een connectie, dus normaal kan ik er wel aangeraken.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Linkje van die gozer: http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=63497

En dit wou ik nog met jullie delen http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=8842

Het is by far het meest bizarre report dat ik ooit gelezen heb, een gozer die DMT en Salvia combineert en daarmee volgens de geesten van de middelen de eerste is die dat doet :openmouth: echt ongelooflijk wat er allemaal in gebeurt, beter dan menig boek imo!

Adreno
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Adrenochroom, ik denk dat je per ongeluk dezelfde link tweemaal hebt neergezet :)

Kan je ze nog even controleren ? Thx :)
S
Santa MariaLid
01-01-2024, 00:00
#9
GEWELDIG tripreport :) Ga vanaaf ook aan de salvia denk ik
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oops! :openmouth: Nu kloppen ze, bizarre reports he! Ik moet ook nog eens goed met salvia gaan expirimenteren, maar alles op zijn tijd...
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wow, dat report laat me inderdaad ook terugdenken aan wat ik heb meegemaakt.

I became aware of the fact that I could travel into the edges of these steeples and it would lead to a whole new reality and an entirely different life. As I peered into these edges, it was like a video would play snippets of the scenes in a life � knees, hips, a room, faces. There were thousands of millions of lives. At the end of some scenes, a deep authoritative voice would say, �Wrather, wrather, wrather�. I did not understand the word at first (or the idea of language), but then realized that it was saying �would you rather�.

Somehow, I knew that I could go into any of these realities and it would become my own and would begin to make sense as a full world to me. I understood that if I chose any of these, it would become my new life � memories would return to me from that life and I would simply �come down� there and pick up living that life.

In fact, I did not know where to find my old reality. It was somewhere lost in the countless lives flashing in front of me. I couldn�t even remember which one was my reality. I couldn�t remember who I was or what my life was like � I had no idea if I would recognize it any better than any other reality. �Wrather, wrather, wrather, wrather�
Klik om te vergroten...

Zooo herkenbaar dit stuk! Dit zelfde gevoel had ik ook tijdens mijn salvia trip. Ik vraag me af of er nog mensen zijn met zo een ervaring...

But, the pattern just kept on coming. It was like I had moved to the side of it now. The pattern was flipping at me like the pages of a book with more and more lives on rubbery orange sheets. I was completely lost. I began to panic that I was never coming down. I was panicked that could not find my old reality. Every image had something familiar for me to latch onto. I knew that I could assume any of these lives before me and it would come to feel completely normal.

Finally, I latched onto something that looked familiar and comforting. I had to fight my way back into that reality to see what more was there. It was a struggle to stay in that reality with more and more lives flipping at me from a book that was so full of lives that it was round like a rolodex. I saw more familiar things and then lost them again. I fought back and saw more.
Klik om te vergroten...

Ook zo enorm herkenbaar! Het is bijna dezelfde ervaring!

Hij interpreteert het als het Samsara, de cirkel van leven en dood. Verder zegt hij ook:
There is no such thing as the essential self. There is nothing but everything, every form is temporary and endlessly changing. So, what was �I� could assume any part of the universe, any life and play that role perfectly normally. �I� was only here in this reality for a while and then I would go back to this wheel and assume another reality some day.
Klik om te vergroten...
Daar kan ik me ook wel in vinden. Als je sterft wordt je focus van de volledige prent bij wijze van spreken verlegt, en dat ervaar je dan als 'je leven', de vertrouwde realiteit. Maar ik denk wel dat je focus van grote kan verschillen, en je niet eventueel vast blijft hangen op dit niveau van bewustzijn.

Lol, ik vraag me af of iemand hier mijn gebrabbel verstaat :grin: Feel free om er commentaar op te geven, het af te breken of op te bouwen :grin: Of zelfs te verduidelijken :tongueout:

Adrenochroom bedankt voor de links :) Dat ander report zal ik ook eens volledig lezen als ik tijd heb :)
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geniaal mooi rapport
mooie ervaring ook.

hoor de laatste tijd heel veel van goeie salvia trips. nice.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#13
You're welcome Argulas! Ik ben benieuwd wat je van dat andere reportje vind :mrgreen:
S
So_MyselfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit is echt zalig geschreven.
Tmoet super geweest zijn..

Heb enkele keren LSD geprobeert maar heb geen haluucinaties ofzo gehad.
Ik zal maar eens sterker proberen.

Salvia , is da ni moeilijk te vinden ?
g
glamourcideLid
01-01-2024, 00:00
#15
I love it!
top!
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Net dat ander report gelezen. Ik vind het eerder op een psychedelisch verhaal lijken dan op een tripreport. Ik vraag me dan ook af of dit echt een trip was. Maarjah, ik weet niet hoe een DMT trip is, dus ik zou het niet weten.

Wel mooi om te lezen :) Wel precies veel aardse problemen in Tryptaminia :grin:
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit is een van de beste, misschien wel het beste tripreport wat ik ooit heb gelezen.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#18
jep. :)

En LSD is niet echt te vergelijken met salvia hoor. Salvia geeft een héél aparte trip. Maar heb wel tijdens men laatste LSD-trip flashbacks van men salvia trip beleefd, maar dan met de LSD zwaai eraan, en niet zo confronterend als toen bij de salvia. Was wel even schrikken :grin:

Bedankt trouwens voor de reacties :)
K
KarnomelkLid
01-01-2024, 00:00
#19
probleem met salvia is dat het zo duur is, en een redelijk grote faalings kans is :(
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#20
Niet echt, je kan het krijgen bij elke smartshop volgens mij :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."