Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet moeilijker aan te komen.

Wiet moeilijker aan te komen.

39 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
qinn zei:
idd...

Ik zelf hoop dat DMT wat bekender word en wat makelijker aan te komen word.
Want DMT is ook zooooo geweldig...
Klik om te vergroten...

DMT lijkt me zeer zeker ook interessant :)

Is veel heftiger dan paddo's he?
B
BahemathLid
01-01-2024, 00:00
#2
wth?

Kunnen jullie nog genieten van een joint dan? :confused: Als je speculeert over hoeveelheid enzo??? Zolang je niet zonder valt is alles goed toch?
Gwoon smoke en chilleuh.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben er niet bang voor er zal altijd wel iets te krijgen zijn. Daarnaast rook ik eigenlijk alleen hasj.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
davie zei:
Ik ben er niet bang voor er zal altijd wel iets te krijgen zijn. Daarnaast rook ik eigenlijk alleen hasj.
Klik om te vergroten...
En waar wordt dat van gemaakt denk je? :wink:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
davie zei:
Ken je de plaat nederwiet van normaal. Grappig, want dat nummer is in de studio van Johny Hoes opgenomen waar een grote kwekerij werd opgerold.
Klik om te vergroten...

Was denk ik Doe Maar :wink: Normaal zuupt en heukt! :P
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#6
SpacingBen zei:
qinn zei:
idd...

Ik zelf hoop dat DMT wat bekender word en wat makelijker aan te komen word.
Want DMT is ook zooooo geweldig...
Klik om te vergroten...

DMT lijkt me zeer zeker ook interessant :)

Is veel heftiger dan paddo's he?
Klik om te vergroten...

Ja het is VEEL heftiger als Paddo's en als LSD...

Maar het duurt maar zo kort :(
Toen ik het voor het eerst gebruikt had toen was het maar ongeveer 20 min.
Maar het waren wel me mooiste 20 min uit me leven tot nu toe :grin:
( http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=3706&highlight= )
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#7
mathijs zei:
davie zei:
Ken je de plaat nederwiet van normaal. Grappig, want dat nummer is in de studio van Johny Hoes opgenomen waar een grote kwekerij werd opgerold.
Klik om te vergroten...

Was denk ik Doe Maar :wink: Normaal zuupt en heukt! :P
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk, Doe Maar is het.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#8
caatje zei:
davie zei:
Ik ben er niet bang voor er zal altijd wel iets te krijgen zijn. Daarnaast rook ik eigenlijk alleen hasj.
Klik om te vergroten...
En waar wordt dat van gemaakt denk je? :wink:
Klik om te vergroten...

Niet van Nederwiet, althans haal ik buitenlandse hasj.

Waar denk je dat de namen Nepal, Maroc en Afgaan bijvoorbeeld voor staan. Niet voor Nederwiet.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Coffeeshop komt amper aan wiet
door Fleur Besters


EINDHOVEN - Coffeeshops hebben steeds meer moeite om goede wiet te krijgen. Door de harde aanpak van thuisteelt zijn aanbod én kwaliteit van de drugs gedaald. De prijs is fors gestegen.
Criminele groepen nemen de wietmarkt over en maken gebruik van de schaarste.

Dat bevestigen Eindhovense coffeeshops. Ze vrezen dat de thuisteelt door de harde aanpak uitsterft. Volgens Y. Çapkurt van The Grasshopper zijn veel kleine telers bang geworden voor huisuitzetting. De eigenaren controleren aangeboden wiet extra goed. „Vroeger kocht je van een hippie die zelf ook rookte. Dat was altijd goed. Nu pakken mensen het commercieel aan en is er slechte kwaliteit“, zegt B. Tagluk van Euro Garden. Bedrijfsleider J. Spieker van Pink: „Ik test alles vooraf: proeven, ruiken en roken.“ Çapkurt heeft al trucs met ’verzwaarde’ wiet meegemaakt. „Dan valt er allerlei troep uit als je er mee klopt.“

De exploitanten moeten bovendien voortaan zelf op zoek naar goede softdrugs, terwijl telers zich voorheen zelf aan de achterdeur meldden. „De aanbieders hebben de macht. Het is maar net wat de gek er voor geeft“, stelt Tagluk. Hij vraagt een euro per gram meer aan zijn klanten, de prijs per kilo is met ongeveer duizend euro gestegen. Dergelijke prijsstijgingen zijn er de afgelopen jaren niet geweest, weet bedrijfsleider P. Senders van De Bakkerij.

Grote leveranciers verkopen volgens Çapkurt het liefst grote partijen. En die mogen de coffeeshops niet in huis hebben. Hij werkt daarom ook samen met collega’s in Amsterdam en Nijmegen.

Spieker wijt de problemen ook aan het oprollen van enkele ’klonenboeren’, die stekjes kweken. Hij zegt dat de prijs met een kwart is gestegen. Hij koopt net als de andere coffeeshop-exploitanten het liefst bij thuistelers. „Die bieden betere kwaliteit. Maar als ik vandaag geen ja zeg tegen een aanbod, dan is het er morgen niet meer.“

Bedrijfsleider Ch. Schaap van New Wave weigerde al verschillende partijen. „Je wordt in een hoek gedrukt door de aanbieders. Ga je niet mee met de prijsstijging, dan krijg je het niet. Maar wij willen kwaliteit.“ De shop kijkt net als De Bakkerij over de regiogrenzen en haalt ook elders in het land wiet.

Bij coffeeshop Indian Dylan ’kijken de klanten wel op’ van de prijsstijging. „Maar de meeste wietrokers weten hoe het systeem van vraag en aanbod werkt“, stelt een verkoopster.

De problemen spelen volgens de telers landelijk. Naast de vijftien in Eindhoven telt alleen Helmond - één - gedoogde coffeeshop.
Klik om te vergroten...


http://www.eindhovensdagblad.nl/eindhov ... 765426.ece

Dus toch gaan de prijzen omhoog en de aanbieders profiteren daarvan. Wat is de overheid toch dom bezig. Door het oprollen van kwekerije wordt er echt geen probleem opgelost, maar verplaatst het zich juist.
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#10
cker weten, hier in nijmegen zijn de prijzen zo omhoog gegaan hee. In sommige ''grote'' shops hadde ze nog maar 1 wiet soort :openmouth: :openmouth:
is egt niet leuk meer :flushed:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#11
koop je wiet op straat hé dan, sveel goedkoper en meestal wel betje slechter.. maar prijs/kwaliteit verhouding is toch meestal beter imo
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jeller zei:
koop je wiet op straat hé dan, sveel goedkoper en meestal wel betje slechter.. maar prijs/kwaliteit verhouding is toch meestal beter imo
Klik om te vergroten...

Of je kweekt zelf :grin:
nog goedkoper :grin:
H
HolySmokeLid
01-01-2024, 00:00
#13
In Rotterdam hebben ze ook wat plantjes in een vuilcontainer gedumpt. Echt zonde. De politie kan beter boeven gaan vangen.
De wiet in mijn favoriete coffeeshop is ook niet meer zo sterk als een paar weken geleden. :cry:
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hier bij ons in de streek ( Belgie ) is het een beetje wiet - crisis ! Ofwel heeft geen één dealer wiet meer ofwel worden ze opgepakt door de politie :wave:
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#15
hmm, hier is het gemakkelijk aan te komen
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#16
frapannn zei:
hmm, hier is het gemakkelijk aan te komen
Klik om te vergroten...

ja hier in nijmegen ook, gelukig weer meer keuze uit meer wiet soorten :)

maar het is nog wel steets duur, 7,90 per gram :openmouth:

maar dan heb je wle een van de betere wiet / hasj soorten...
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb een gerucht gehoord dat er in A-dam een grote stekjes handelaar is opgerold, en dat mensen in omgeving A-dam de stekjes in brabant komen halen.
Dus kan er hier minder gekweekt worden omdat brabant niet heel nederland kan voorzien met stekjes :cry:

Maja ik weet niet of het egt zo is maar ik weet wel dat in de coffy shops in mijn regio (nijmegen) de wiet duurder is geworden en er veel minder soorten te koop zijn :cry:

Wat weten jullie hier over of weten jullie hoe het komt dat er minder wiet is???
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
En dus gaan mensen het weer meer bij dealers halen, waardoor je nog meer risico loopt op rotzooi door je wiet..

GO ON NEDERLAND! Goedzo regering/politie! Goed bezig!

Nu stem ik zeker niet meer op een 'normale' partij, dat wordt stemmen op GroenVrij!
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Volgens mij is het gewoon onzin. Er zijn genoeg plaatsen waar je stekken kan krijgen. A'dam is echt niet afhankelijk van één handelaar. Vermoedelijk door controle dat er minder te krijgen is.
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#20
davie zei:
Volgens mij is het gewoon onzin. Er zijn genoeg plaatsen waar je stekken kan krijgen. A'dam is echt niet afhankelijk van één handelaar. Vermoedelijk door controle dat er minder te krijgen is.
Klik om te vergroten...

Ja oke dat snap ik ook wel,
maar b.v. bij de Kronkel in nijmegen had je ruime keuze uit verschillende soorten wiet.
En nu hebbe ze alleen nog maar purper :cry:
en 2 andere wiet soorten waarvan de prijs is gestegen...

En dan heb ik het alleen maar over de kronkel... maar er zijn ook meerdere cofffyshops in deze regio waar dus gewoon minder wiet te koop is... :cry:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."