#1
qinn zei:idd...
Ik zelf hoop dat DMT wat bekender word en wat makelijker aan te komen word.
Want DMT is ook zooooo geweldig...
DMT lijkt me zeer zeker ook interessant
Is veel heftiger dan paddo's he?
qinn zei:idd...
Ik zelf hoop dat DMT wat bekender word en wat makelijker aan te komen word.
Want DMT is ook zooooo geweldig...
En waar wordt dat van gemaakt denk je?davie zei:Ik ben er niet bang voor er zal altijd wel iets te krijgen zijn. Daarnaast rook ik eigenlijk alleen hasj.
davie zei:Ken je de plaat nederwiet van normaal. Grappig, want dat nummer is in de studio van Johny Hoes opgenomen waar een grote kwekerij werd opgerold.
SpacingBen zei:qinn zei:idd...
Ik zelf hoop dat DMT wat bekender word en wat makelijker aan te komen word.
Want DMT is ook zooooo geweldig...
DMT lijkt me zeer zeker ook interessant
Is veel heftiger dan paddo's he?
mathijs zei:davie zei:Ken je de plaat nederwiet van normaal. Grappig, want dat nummer is in de studio van Johny Hoes opgenomen waar een grote kwekerij werd opgerold.
Was denk ik Doe MaarNormaal zuupt en heukt! :P
caatje zei:En waar wordt dat van gemaakt denk je?davie zei:Ik ben er niet bang voor er zal altijd wel iets te krijgen zijn. Daarnaast rook ik eigenlijk alleen hasj.![]()
Coffeeshop komt amper aan wiet
door Fleur Besters
EINDHOVEN - Coffeeshops hebben steeds meer moeite om goede wiet te krijgen. Door de harde aanpak van thuisteelt zijn aanbod én kwaliteit van de drugs gedaald. De prijs is fors gestegen.
Criminele groepen nemen de wietmarkt over en maken gebruik van de schaarste.
Dat bevestigen Eindhovense coffeeshops. Ze vrezen dat de thuisteelt door de harde aanpak uitsterft. Volgens Y. Çapkurt van The Grasshopper zijn veel kleine telers bang geworden voor huisuitzetting. De eigenaren controleren aangeboden wiet extra goed. „Vroeger kocht je van een hippie die zelf ook rookte. Dat was altijd goed. Nu pakken mensen het commercieel aan en is er slechte kwaliteit“, zegt B. Tagluk van Euro Garden. Bedrijfsleider J. Spieker van Pink: „Ik test alles vooraf: proeven, ruiken en roken.“ Çapkurt heeft al trucs met ’verzwaarde’ wiet meegemaakt. „Dan valt er allerlei troep uit als je er mee klopt.“
De exploitanten moeten bovendien voortaan zelf op zoek naar goede softdrugs, terwijl telers zich voorheen zelf aan de achterdeur meldden. „De aanbieders hebben de macht. Het is maar net wat de gek er voor geeft“, stelt Tagluk. Hij vraagt een euro per gram meer aan zijn klanten, de prijs per kilo is met ongeveer duizend euro gestegen. Dergelijke prijsstijgingen zijn er de afgelopen jaren niet geweest, weet bedrijfsleider P. Senders van De Bakkerij.
Grote leveranciers verkopen volgens Çapkurt het liefst grote partijen. En die mogen de coffeeshops niet in huis hebben. Hij werkt daarom ook samen met collega’s in Amsterdam en Nijmegen.
Spieker wijt de problemen ook aan het oprollen van enkele ’klonenboeren’, die stekjes kweken. Hij zegt dat de prijs met een kwart is gestegen. Hij koopt net als de andere coffeeshop-exploitanten het liefst bij thuistelers. „Die bieden betere kwaliteit. Maar als ik vandaag geen ja zeg tegen een aanbod, dan is het er morgen niet meer.“
Bedrijfsleider Ch. Schaap van New Wave weigerde al verschillende partijen. „Je wordt in een hoek gedrukt door de aanbieders. Ga je niet mee met de prijsstijging, dan krijg je het niet. Maar wij willen kwaliteit.“ De shop kijkt net als De Bakkerij over de regiogrenzen en haalt ook elders in het land wiet.
Bij coffeeshop Indian Dylan ’kijken de klanten wel op’ van de prijsstijging. „Maar de meeste wietrokers weten hoe het systeem van vraag en aanbod werkt“, stelt een verkoopster.
De problemen spelen volgens de telers landelijk. Naast de vijftien in Eindhoven telt alleen Helmond - één - gedoogde coffeeshop.
Jeller zei:koop je wiet op straat hé dan, sveel goedkoper en meestal wel betje slechter.. maar prijs/kwaliteit verhouding is toch meestal beter imo

frapannn zei:hmm, hier is het gemakkelijk aan te komen
davie zei:Volgens mij is het gewoon onzin. Er zijn genoeg plaatsen waar je stekken kan krijgen. A'dam is echt niet afhankelijk van één handelaar. Vermoedelijk door controle dat er minder te krijgen is.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."