Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTabak

Tabak

31 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Welke tabak draaien jullie tussen een joint ? welke vind jij het smaakvolst .

geef mij maar

-Belgam 20
-Belgam 21

:stoned:
x
xtazLid
01-01-2024, 00:00
#2
Belgam 20 is voor mij de beste tabak die er is.

Maar ik heb al andere soorten geprobeerd en moet zeggen dat deze niet echt slecht zijn:

Eastwood Blond
Pall Mall
Ziggy (Vanilla Flavour)

En L&M tabak is ook wel goed.
Maar Belgam 20 blijft de beste. :wave:
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zweer bij American Spirit in me jointjes. Vind het echt heerlijk, draai bijna nooit meer wat anders
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat ik hier toch allemaal lees. De helft ervan ken ik niet.
Ik doe t met halfzware drum.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
drum
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#6
L&M altijd en soms arizona (die rollen m'n maten) of belgam 20.

Marklar, amercan spirit goed? welke tabak heb je dan voordien allemaal gebruikt en waarom is het anders? Ook in belgie verkrijgbaar?
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gewoon zware shag, vind halfzwaar meestal niet te pruimen.
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Osi` zei:
Marklar, amercan spirit goed? welke tabak heb je dan voordien allemaal gebruikt en waarom is het anders? Ook in belgie verkrijgbaar?
Klik om te vergroten...

Toen ik begon met blowen was het altijd met sigaretten draaien (camel etc). Later ging ik iedere dag blowen en begon ik vooral last te krijgen van me keel door de tabak. Ben toen een tijdje puur gaan roken. Ik heb veel andere oplossingen geprobeert: Veel soorten shag(Drum etc), Sterren Mix, Knaster (http://www.azarius.nl/product_knaster_blue_fresh.html) en nog andere troep die in de smartshop lag. Knaster ben ik een tijdje mee door gegaan.

Bij mij in de buurt zat een koffie shop die alleen maar bio zooi had, en er zaten altijd van die ouwe hippies. Ik kwam in gesprek met de eigenaar, en vroeg wat ze in voorgedraaide jointjes stopten voor tabak. Toen kwam hij met American Spirit, omdat het zo licht was zij die. Heb het geprobeert en sinds dien niet meer afgekomen. Op wikipedia staat een beetje het idee achter de shag (weinig tot geen conserveer zooi etc)
http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_American_Spirit
http://www.nascigs.com/

Ik rook het omdat het lekker licht van smaak is, je er heerlijk mee kan draaien, en het is goedkoper als met sigarreten draaien. Het is "wegens kwaliteit" (niet mijn woorden) wel wat duurder als andere shag. Verder weet ik niet of het in Belgie te krijgen is, denk het wel

Als iemand echt opzoek is naar een goed alternatief voor andere tabak vind ik dit een echte aanrader, maar uiteindelijk verschillen smaken toch echt :P


p.s. was vergeten: ze hebben er ook sigaretten van
en het droogt sneller uit dan andere shag als het pakje eenmaal open is
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben laatst gaan kotsen van zware shag in een joint.
Als ik hasj rook, liefst halfzware shag d'rbij en als ik wiet rook liefst een heeel klein beetje tabak uit een peukie d'rbij.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Lana zei:
Wat ik hier toch allemaal lees. De helft ervan ken ik niet.
Ik doe t met halfzware drum.
Klik om te vergroten...
x
xtazLid
01-01-2024, 00:00
#11
De helft ervan zullen vast Belgische en meer goedkopere merken zijn.
Niet per sé Belgische merken, maar niet verkrijgbaar in Nederland, denk ik.
Neem nu Eastwood, €1.90 voor 30 gram. Ziggy; €2.10 voor 30 gram.
En van elk zijn er dan ook nog soorten, licht, zwaar, met smaak etc..
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ken geen één merk van die nederlandse tabak :)

Belgam 19 : zware
Belgam 20 : halfzware
Belgam 21 : lichte

Kost allemaal 3.70€ voor 50gr. Komt dus duurder uit dan Nederlandse tabak ( 3.5€ voor 50gr , snel omgerekent :mrgreen: )


Correct me if I'm wrong .
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoelang kan je een pakje shag eigenlijk bewaren. Wil een keertje een pak kopen om joints van te draaien, maar als het na een week ofzo al 2 x zo zwaar is geworden hoeft het van mij niet.
x
xtazLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik doe met een pakje van 50 gram zo'n 3 à 4 dagen..

En Belgam kost €3.80. :wink:
s
sjampionLid
01-01-2024, 00:00
#15
belgam 20 hier ook :smoke:
doe er toch wel een weekje mee
t
tetrahydrocannabinolLid
01-01-2024, 00:00
#16
heb vroeger drum gebruikt (zo'n blauw pakje), maar voor een niet rokker zoals ik vind ik hem vrij zwaar :P
Heb nog zo'n pakje liggen dat hier al bijna een half jaar ligt (zoals gezegd rook ik niet behalve af en toe eens een joint), maar zou dit nog goed zijn of is het daarom dat ze zo sterk smaakt...?
x
xtazLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als dat pakje de hele tijd open geweest is, is hij waarschijnlijk om weg te gooien.
Als het pakje met het klevertje toegebleven is de hele tijd, zou ik hem nog gebruiken. :wave:

De smaak zal alleen wat anders zijn.. wat droger.. ouder..
B
BonerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tabak uit sigaretten van l&m :grin:
4
4C1DLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drum silver
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik gebruik alleen maar belgam 20

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."