Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZelf draaien?

Zelf draaien?

33 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
men neme een vloei
men doet de (zeer goed verkruimelde) weed in de vloei (Tabak laten we liever buiten beschouwing, maakt het draaien veel te gemakkelijk)
Men houdt de vloei tussen de vingers(met weed erin)
Men vrijft het vloeitje met de duim over de wijsvingers om het goed te verdelen
Men vouwt het vloedje dicht
likken likken likken likken,

En vanaf dat moment kan het eigenlijk alleen nog maar fout gaan :beer:
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#2
toen ik nog niet kon draaien, draaide ik altijd eerst een kokertje en dat vulde ik daarna :grin: maar kwam er achter dat je tog beter normaal draaien kon :)
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Verplaatst[/b
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan ook nie draaien. (teminste, niet met tabak van een sigaret, wat ik toch wel het lekkerste vind ik m'n joint) Ik maak altijd via een kokertje een joint en die lege joint vul ik dan met tabak en weed. En dan, smoken maar, zoals zometeen :stoned:
x
xtazLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kan altijd proberen te rollen met tabak, zo heb ik het geleerd.
Toen ik sigaretten kon rollen had ik geen probleem om een joint te rollen. :)
M
MartijnnnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kan ook een pakje shag (kan ook met peuken) kopen, 2 pakjes lange vloei en een tip blokje. En dan gewoon net zo lang draaien tot het goed gaat.

Is misschien wel ff saai, maar niks is zo lekker als stoned worden van een zelf gedraaide joint. :grin:
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Martijnnn zei:
Je kan ook een pakje shag (kan ook met peuken) kopen, 2 pakjes lange vloei en een tip blokje. En dan gewoon net zo lang draaien tot het goed gaat.

Is misschien wel ff saai, maar niks is zo lekker als stoned worden van een zelf gedraaide joint. :grin:
Klik om te vergroten...

Juist, zo heb ik het iets meer dan een maandje gelden ook geleerd.
Stukken goedkoper, stukken lekkerder, je weet precies wat je rookt, en ook vooral, hoeveel.
Ideaal.

En het aller handigst is, om het even aan een blower te vragen hoe het moet. Als je zelf dan ook nog de benodigde spullen meehebt, hoort dat geen probleem te zijn.
Het enige moeilijke is eigenlijk als je alles erin hebt gedaan, het ding mooi te rollen, maar dat is dus gewoon een kwestie van oefenen.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb nog nooit in mijn leven een voorgedraaide joint gekocht; in het begin gewoon net zo lang klunzen tot het lukt. Hoewel het me wel voorgedaan werd door iemand die al jaren blowde hoe het moest, toen was mijn eerste joint snel daarna ook een feit. Niet tevergelijken met hoe ik nu draai (ik draai nu ook binnenstebuiten; net zo makkelijk als je eraan gewend bent en veel lekkerder, vooral als je dun draait zoals ik).

Maargoed; de uitleg

Draaien voor mensen die nog nooit gedraaid hebben

Benodigdheden:
- lange vloe
- tipmatteriaal
- wiet of hasj
- shag/tabak mag maar moet niet (met hasj wel; tenzij je een pijpje hebt)

Hoe kom je aan de benodigdheden?
Ga naar een coffeeshop; vraag om vloe, een tipboekje en wiet. Als je alles al hebt behalve de tip kan je die ook van je pakje vloe maken.

Wat nu?
Pak een vloetje. Let het op de tafel; open natuurlijk. Leg aan één kant naar keuze nu het tipje neer. Oja; de plakrand moet aan de bovenkant zitten.
Maar wacht.. hoe maak je die? Rol het gewoon op. Je kan ook eerst een 'm'etje maken. Maar gewoon oprollen werkt net zo goed. Dun en stevig moet het zijn.
Juist. Nu leg je een DUN laagje shag neer. Of een kwart van een sigaret. Nu pak je je wiet en verkruimeld die zo fijn mogelijk gelijkmatig verdeelt erover heen. Een kwart gram of een derde gram of een halve gram naar keuze en naar hoe sterk je het wil. Een mooi groen laagje in het midden is meestal goed. Doe erover heen nog een heel dun laagje tabak, dan brand het veel beter. Dit hoeft niet; maar het helpt wel.
Nu pak je het voorzichtig op en vouwt het vloeitje dicht. Rol nu met je duimen en vingers er zo overheen dat het mooi strak en recht wordt. Nu vouw je de níet-plakrandkant naar binnen en rolt het geheel op. Je likt aan de plakrand, en plakt het voorzichtig dicht.

Oefen dit veel en het gaat steeds beter.

Het kan ook op andere manieren; zoals de tabak en wiet appart mengen en dan erop gooien; of binnenstebuiten draaien. Dit deed ik zelf na een maand draaien; dan vouw je het vloetje binnenstebuiten en legt de plakrand naar achteren toe onderaan. Je rolt het op tot de plakrand net bedekt wordt door één laagje vloe. Dat lik je en duw je strak met je vinger. Dan scheur je het overgebleven vloe eraf. Hiervoor moet het wel perfect strak zitten dus het is niet aan te raden voor beginners.
Helaas: veel gezonder is het niet. Maar ik ben een smaak-freak dus ik doe het alsnog.
H
HolySmokeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik word al moe als ik dit lees. Gelukkig zijn er ook wel goeie voorgedraaiden.
M
MartijnnnLid
01-01-2024, 00:00
#10
azgaza zei:
Hoe kom je aan de benodigdheden?
Ga naar een coffeeshop; vraag om vloe, een tipboekje en wiet. Als je alles al hebt behalve de tip kan je die ook van je pakje vloe maken.
Klik om te vergroten...

Gelukkig verkopen gewone tabekwinkels meestal ook lange vloei en tipjes.

Brand dat wel goed trouwens, alleen maar weed in een gewone lange vloei?
x
xtazLid
01-01-2024, 00:00
#11
Puur weed bedoel je? Dan zou ik beter droge weed gebruiken.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Martijnnn zei:
azgaza zei:
Hoe kom je aan de benodigdheden?
Ga naar een coffeeshop; vraag om vloe, een tipboekje en wiet. Als je alles al hebt behalve de tip kan je die ook van je pakje vloe maken.
Klik om te vergroten...

Gelukkig verkopen gewone tabekwinkels meestal ook lange vloei en tipjes.

Brand dat wel goed trouwens, alleen maar weed in een gewone lange vloei?
Klik om te vergroten...

Brandt redelijk. De wiet moet flinjk droog zijn en goed verkruimeld. Dan moet je gewoon een erg strak jointje draaien. Als je een beetje doorhijst gaat hij niet uit. Ik doe, als ik wiet rook meestal toch een heel klein laagje tabak over de wiet heen (1/5 van een sigaret) zodat je wat rustiger kan hijsen. Verder vind ik het ook gewoon wel lekker :rolleyes:
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hebben jullie het ook als je stoned bent dat je dan geen kl*te meer kunt draaien ?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik stoned ben draai ik juist beter. Dronken worden ze soms berbazingwekkend goed en soms lijkt het nergens op.
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#15
matthijs zei:
Als ik stoned ben draai ik juist beter. Dronken worden ze soms berbazingwekkend goed en soms lijkt het nergens op.
Klik om te vergroten...

Als ik stoned ben dan laat ik het rollen aan iemand anders over , lukt totaaal niet . Ben ik niet stoned dan kan ik ook niet goed rollen maar dan lukt het nog juist . Dringend wat rol-ervaring opdoen :smoke:
x
xtazLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oefen wat met een pakje tabak. :smoke:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Stoned lukt precies even goed als niet-stoned; geen verschil tussen. Ik heb ook wel de beruchte ketting-blow avonden en dan zijn ze allemaal vergelijkbaar goed. Met alcohol op lukt het meestal ook wel redelijk.

Maar met paddo's op is draaien echt ineens veel moeilijker.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja heb ik ook. Vooral heel erg onder LSD...Ik voel dingen anders. Als ik bijvoorbeeld mijn vingers op elkaar zit, lijkt het alsog de ene achter de ander zit. Niet echt handig als je aan het vouwen (:P) bent.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Weednator zei:
Hebben jullie het ook als je stoned bent dat je dan geen kl*te meer kunt draaien ?
Klik om te vergroten...
:grin:

Het is me verbazingwekkend genoeg wel goed gelukt die paar keer dat ik dat deed.
Terwijl ik dan meestal nog iets harder tril met mijn vingers dan normaal.

Vloeken en draaien gaat dan ook hand in hand hier.
E
EtaksLid
01-01-2024, 00:00
#20
azgaza zei:
.

Maar met paddo's op is draaien echt ineens veel moeilijker.
Klik om te vergroten...

hehe :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."