Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen joint roken en dan autorijden?

Een joint roken en dan autorijden?

66 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
W
WillemijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Osi` zei:
Mijn broer doet het, tlijkt mij toch niet zo gevaarlijk zé ^^ tis gewoon veel chiller om zo te rijden. Moet ook niet overdrijven anders. Wiet schat u beter in op de gevaren tenminste.
Klik om te vergroten...

Tot je broer es in de krant staat :rolleyes:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb het ook wel enkele keren gedaan maar meestal is er wel een uur of 3 tussen het blowen en autorijden en is het 's nachts (als er bijna geen auto's op de weg zijn)

Ik merk dan ook dat ik veel voorzichtiger rij, omdat ik besef dat mijn reacties trager zijn. Ik vergelijk het een beetje met rijden als je moe bent.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Willemijn zei:
Osi` zei:
Mijn broer doet het, tlijkt mij toch niet zo gevaarlijk zé ^^ tis gewoon veel chiller om zo te rijden. Moet ook niet overdrijven anders. Wiet schat u beter in op de gevaren tenminste.
Klik om te vergroten...

Tot je broer es in de krant staat :rolleyes:
Klik om te vergroten...
ja, moest hij een beginner zijn :rolleyes: maar als hij het al van z'n 15de doet .. sorry zeg, dan doet een peuk ook niet meer zoveel .. het verhoogd hoogtens uw concentratie .. :) leer is relativeren. Denk je nu echt dat die een peuk van 1 gram ofzo achter het stuur rookt? en dan erna nog een dikke blunt gevolgd met hip hop muziek, het stereotype dat jij wrss voor hebt ..
Neen, 1 normale peuk hoogtens en die deelt hij nog met mij. :) En er scheelt niets met zijn rijvaardigheden. Heb jij het al eens gedaan? Heb jij ooit naast een blower gezeten die een beetje ervaring daarin had? Neen zekr? :)
W
WillemijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Osi` zei:
Willemijn zei:
Osi` zei:
Mijn broer doet het, tlijkt mij toch niet zo gevaarlijk zé ^^ tis gewoon veel chiller om zo te rijden. Moet ook niet overdrijven anders. Wiet schat u beter in op de gevaren tenminste.
Klik om te vergroten...

Tot je broer es in de krant staat :rolleyes:
Klik om te vergroten...
ja, moest hij een beginner zijn :rolleyes: maar als hij het al van z'n 15de doet .. sorry zeg, dan doet een peuk ook niet meer zoveel .. het verhoogd hoogtens uw concentratie .. :) leer is relativeren. Denk je nu echt dat die een peuk van 1 gram ofzo achter het stuur rookt? en dan erna nog een dikke blunt gevolgd met hip hop muziek, het stereotype dat jij wrss voor hebt ..
Neen, 1 normale peuk hoogtens en die deelt hij nog met mij. :) En er scheelt niets met zijn rijvaardigheden. Heb jij het al eens gedaan? Heb jij ooit naast een blower gezeten die een beetje ervaring daarin had? Neen zekr? :)
Klik om te vergroten...

neen ik lees erover in de krant :) en ik zie het op het journaal
over die zogezegde "ervaren" mensen die denken dat zij het wel aankunnen. :wink:
alsof je onder invloed altijd alert blijft voor alles
dikke zever noem ik dat
k
kotssmurfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou ik moet zeggen dat als je het gewoon bent van veel te smoken dat het niet zo heel gevaarlijk is want de seconde dat je motor gestart is ben je geconcentreerd. Het is wel zo dat ik soms een paar seconden niet aan het opletten ben maar dit heb ik dan direct door met als gevolg dat ik dan 2 minuten op alles dubbel let :grin: als je veel smoked is er vind ik niets aan....
Als je natuurlijk maar eentje in de week naar binnen werkt moet je niet direct daarna gaan rijden :) lijkt me vrij logisch
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik blow en rij auto, geen problemen mee. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je weet hoe iemand nuchter rijdt, en je weet hoe iemand is als ie stoned is en je vertrouwt die situaties allebei zou ik het wel aandurven om bij in de auto te stappen..
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb wel eens bij iemand in de auto gezeten waarbij de bestuurder stoned was. Ik heb er niks van gezegd maar achteraf vond ik het niet verantwoord. :(
T
ThaReaperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ikzelf rijd regelmatig onder invloed van een jointje.

Het grote voordeel is wel dat ik nooit harder als 80 rijd.. das gewoon te eng.

Maar het is wel zo dat mensen zelf moeten oordelen of ze t doen/kunnen, als je snel afgeleid bent zeker niet doen dan krijg je dus doden/gewonden.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#10
http://www.youtube.com/watch?v=t3zou4F00Ic

er is een test gedaan, rijden onder invloed van wiet, en alcohol

raad maar eens bij welke je beter gaat rijden :wink:
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Na wat langer hierover te hebben nagedacht heb ik toch zoiets van.. ik heb uberhaupt geen zin om te rijden als ik stoned ben... denkik
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#12
:wave:
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#13
hahaha, ik moet nog rijlessen gaan volgen, maar die vriend van je heeft me op ideeën gebracht :mrgreen:
N
NBLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een bestuurder rookt een joint en gaat daarna binnen een aantal uren autorijden.
Hij raakt van de weg en raakt een boom, 2 jonge inzittenden komen hierbij om het leven.


Nu is het drugsgebruik aangetoond door justitie en de bestuurder moet voorkomen.
Heeft ook een probleem met z'n geweten.


Waarom is hierover zo weinig bekend?
Het is toch levensgevaarlijk?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hmm, stoned autorijden....als je er goed tegenkan en je niet erg stoned bent en de weg niet te druk is...dan wel, maar kijk, het ligt aan heel veel verschillende factoren natuurlijk
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ze kunnen er heel moeilijk achter komen of je gerookt hebt. In het groot wietgeniet boek staat dat je best onder invloed van wiet/hasj kan autorijden, maar nou heb ik ouders met een zo gehete levenservaring en die zeggen dat die echt niet hoort. En ik denk dat dit ook zo is, verkeer is iets apparts... onder emotionele omstandigheden moet je zeker ook niet gaan rijden, of je moet natuurlijk ongelukken willen :P
M
MchammerLid
01-01-2024, 00:00
#17
vriend van me rijd ook altijd als ie stoned is. gaat eigenlijk heel goed als hij maar niet door ons word afgeleid. 1 keer was het wel zo dat ie echt geen benul had dat of ie nou aan het rijde was of niet. dan word het wel een beetje link :)
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja zo breng je niet alleen jezelf in gevaar maar ook anderen. Ik vind het niet verantwoordelijk. Tenzij je 100% zeker bent dat je je goed op het verkeer kunt concentreren.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
hangt er maar van af...

als je bijna nooit blowed kun je beter geen auto gaan rijden stoned.

maar vriend van me is naja zeg maar ALTIJD stoned dus dan is auto rijden ook geen probleem , heeft zelfs zn rijlessen stoned gedaan geloof ik
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Tja, doe het regelmatig.
Had in het begin wel dat je er heel erg onzeker van wordt. In principe is het niet direkt levensgevaarlijk, maar ik vind wel dat je de nodige ervaring moet hebben om stoned auto te kunnen rijden. Je moet namelijk veel meer op de "automatische piloot" vertrouwen dan dat je echt nog moet overzien wat er allemaal gebeurt.

Ik raad het natuurlijk wel over het algemeen af, omdat het echt wel risico's met zich mee draagt. (hypocriet :tongueout: )

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."