Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen joint roken en dan autorijden?

Een joint roken en dan autorijden?

66 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na wat langer hierover te hebben nagedacht heb ik toch zoiets van.. ik heb uberhaupt geen zin om te rijden als ik stoned ben... denkik
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#2
hahaha, ik moet nog rijlessen gaan volgen, maar die vriend van je heeft me op ideeën gebracht :mrgreen:
N
NBLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een bestuurder rookt een joint en gaat daarna binnen een aantal uren autorijden.
Hij raakt van de weg en raakt een boom, 2 jonge inzittenden komen hierbij om het leven.


Nu is het drugsgebruik aangetoond door justitie en de bestuurder moet voorkomen.
Heeft ook een probleem met z'n geweten.


Waarom is hierover zo weinig bekend?
Het is toch levensgevaarlijk?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm, stoned autorijden....als je er goed tegenkan en je niet erg stoned bent en de weg niet te druk is...dan wel, maar kijk, het ligt aan heel veel verschillende factoren natuurlijk
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ze kunnen er heel moeilijk achter komen of je gerookt hebt. In het groot wietgeniet boek staat dat je best onder invloed van wiet/hasj kan autorijden, maar nou heb ik ouders met een zo gehete levenservaring en die zeggen dat die echt niet hoort. En ik denk dat dit ook zo is, verkeer is iets apparts... onder emotionele omstandigheden moet je zeker ook niet gaan rijden, of je moet natuurlijk ongelukken willen :P
M
MchammerLid
01-01-2024, 00:00
#6
vriend van me rijd ook altijd als ie stoned is. gaat eigenlijk heel goed als hij maar niet door ons word afgeleid. 1 keer was het wel zo dat ie echt geen benul had dat of ie nou aan het rijde was of niet. dan word het wel een beetje link :)
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja zo breng je niet alleen jezelf in gevaar maar ook anderen. Ik vind het niet verantwoordelijk. Tenzij je 100% zeker bent dat je je goed op het verkeer kunt concentreren.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
hangt er maar van af...

als je bijna nooit blowed kun je beter geen auto gaan rijden stoned.

maar vriend van me is naja zeg maar ALTIJD stoned dus dan is auto rijden ook geen probleem , heeft zelfs zn rijlessen stoned gedaan geloof ik
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Tja, doe het regelmatig.
Had in het begin wel dat je er heel erg onzeker van wordt. In principe is het niet direkt levensgevaarlijk, maar ik vind wel dat je de nodige ervaring moet hebben om stoned auto te kunnen rijden. Je moet namelijk veel meer op de "automatische piloot" vertrouwen dan dat je echt nog moet overzien wat er allemaal gebeurt.

Ik raad het natuurlijk wel over het algemeen af, omdat het echt wel risico's met zich mee draagt. (hypocriet :tongueout: )
j
jaceyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zelf zou ik nooit rijden na het blowen! Volgens mij zou ik veel dingen over het hoofd zien en swingend over de weg slingeren.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
haha zoals matthijs (en anderen) al zei, het hangt van ontzettend veel factoren af!

En dat heeft niet zo zeer met het effect van wiet te maken maar op wat voor manier dat effect jouw gedrag veranderd.

en Autorijden moet een motorisch aangeleerde vaardigheid zijn.

Knetter scooter rijden kan ik nu heel goed. Een jaar geleden was dat wel anders! (alles lijkt nieuw)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik vind het zo flex om op een chille scooter te rijden als ik knetter ben! Alles gaat snel voorbij en toch probeer je alles goed in de gaten te houden en dat lukt ook! En als je moet remmen rem je ook meteen en dan is het slippen en stil staan :grin:

Gelukkig zit ik over het algemeen op mijn eigen snorfiets dus dat is wat veiliger en gaat niet zo hard :)
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lijkt mij niet slim, aangezien hasj en wiet je reflexen "versloomt".
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#14
is wel te doen. moet je gewoon vaak genoeg doen dan gaat het vanzelf beter :P
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Scooter rijden is redelijk simpel, je moet het een paar keer doen en dan is het net zoiets als fietsen alleen word je niet moe :P
p
platypusLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja dan word ik liever moe dan een luie flikker :P
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb trouwens geen scooter...ik fiets ook altijd, maar als ik even op iemand anders scooter iets moet ophalen ofzo...
p
platypusLid
01-01-2024, 00:00
#18
nee ik val je niet aan ofzo :flushed:
maar een scooter, tja, ik vind die dingen echt fucking lelijk + dat ze een kloteherrie maken en de meeste mensen die erop zitten zijn ook nog eens van die asociale figuren die een beetje stoer willen doen.
al helemaal die opgevoerde dingen, jesus, rij jezelf alsjeblieft dood... :rolleyes:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Voelde me niet aangevallen hoor :)
En tsja...scooter rijden is wel leuk hoor :wink:
MAar er zitten idd wel vaak van die foute mannetjes op
m
michielxboxerLid
01-01-2024, 00:00
#20
scooters zien er mischien beetje '''Johnny'' uit, maar als je er ff op rijdt wil je er ook een!

lutz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."