Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke manier is de vriendelijkste voor de longen?

Welke manier is de vriendelijkste voor de longen?

22 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#1
je moet het wel eten met boter dan :tongueout:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ooit had ik geld teveel en vrat ik gewoon mijn 5je op.
Helaas heb ik er nooit iets van gemerkt..
m
milfhunterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi

Ik ben een niet-roker maar ik rook vaak wiet.
Sinds kort gebruik ik zo'n waterfall bong, omdat ik dan geen walgelijke tabak moet roken.

Maar nu vraag ik mij af: is deze bong een vriendelijkere manier van roken voor de longen (omdat het puur is en omdat je slechts 1 grote trek hoeft) of is het juist slechter omdat de concentratie schadelijke stoffen veel hoger ligt?

Bedankt!
k
kippekontLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er was eens een mythe dat pure wiet eens in de 2 maanden ofzo een zuiverende werking had, maar weet ik niet zeker.
maar als je toch gezond wilt roken, koop een vaporizer, dat verdampt de wiet zodat er alleen de goede stoffen vrijkomen :grin:
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een bong/ waterpijp is veel schadelijker dan een gewone joint omdat de rook gekoeld wordt en zo dieper in de longen kan dringen.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Of bak een space cake.. :P
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het eten :)

En anders zou ik denken, heel klein en puur, met een pijpje ofzo. (maar dit weet ik dus totaal niet zeker en is maar een gok)
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
kippekont zei:
een vaporizer
Klik om te vergroten...
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#9
en idd een vaporizer is het best :)
m
milfhunterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor de reacties! :wave:

Helaas ben ik zo'n stumperd die noch het geld, noch de connecties heeft een een vaporiser te kopen.

De keuze moet gemaakt worden tussen de waterfall bong (youtube deze anders even, ik merk dat enkelen onder jullie niet snappen wat dat is. De rook wordt namelijk niet gekoeld door het water)
en de joint.

Wat is volgens jullie het schadelijkst:
de dikke pure wietrook bij de waterfall bong, waarbij 1 grote hijs genoeg is
of de vele relatief lichte hijsjes die ook nog rook van tabak en vloei bevatten.
g
gekkehenkieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vaporizer is gemakkelijk zelf te maken van een gloeilamp (liefst 100watt ivm warmte) of gewoon hier te koop.
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Koop een hasjpijpje voor je wiet, rook je nogsteeds oppervlakkig a la joint, je verspilt niet zo veel wiet a la joint, je hebt minder wietlucht ( door de verspilde wiet ) a la joint, en geen tabak nodig.

Werkt perfect voor mij, helemaal op festivals :P

Voor thuisgebruik heb ik iets zoals dit, http://www.shroomtalk.com/magazine/img/ ... n-lrg2.jpg

en voor op festivals iets zoals dit http://www.gorillaglass.com/images/3%20 ... pipes3.jpg
I
IllySillyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stoppen met blowen! :P
Of gewoon lekker topje opeten.
Net als een pilletje, op je tong leggen en dan weggieten met wat drinken!
Heb k zelf nooit geprobeerd, maar denk wel dat je stoned wordt!
:wave:
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb in mijn uitprobeertijd welleens wiet tussen de kauwgum gedaan, gewoon kijken of het werkte; helaas, je voelt niets. :grin:
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lekkere Cognac in de waterpijp, dat verzacht, is weldadig en heerlijk aan de keel, maar of het zo goed voor de longen is.....?

Stukkie marok in een mars proppen kan ook...nou ja...succes
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#16
wiet boter maken , en daar cake mee bakken = vriendelijkst

dan volgt vaporizen

puur in een pijp

puur in een joint

en de ongezondste rookmethode zonder tabak = in je neus stoppen en aansteken :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bak een lekkere spacecake. Anders is de vaporizer gewoon de beste optie. Je kunt er ook thee van zetten, of hasjmelk maken.
m
maxrelax07Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Laat de joint liggen (!@#" tabak)
Ik prefereer alle gerechten... (space-pizza :hearteyes: )
Maar soms kan het niet anders dan smoken (eigenlijk kan het altijd anders... :( )
MIsschien kun je een pure joint in een home-made waterpijp (zo'n fles-affaire ) doen
en dan gewoon i.p.v. maniakaal te hijsen, korte lichte hijsjes nemen???

Ik begin er steeds vaker aan te denken om een soort sausje met Weed te maken, dat ik overal kan
'opstrooien'... Gewoon ergens een koek meenemen, sausje erover en :wink: :) :openmouth: :grin: :mrgreen:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ewie zei:
Ik heb in mijn uitprobeertijd welleens wiet tussen de kauwgum gedaan, gewoon kijken of het werkte; helaas, je voelt niets. :grin:
Klik om te vergroten...

Wiet moet je verhitten voordat je het op welke manier dan ook oraal gaat consumeren.
De Cannabinoiden worden dan omgezet in THC.

Gr. jcp
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#20


Gewoon na het roken, JWZ!

Nee, serieus, roken is slecht voor je longen, dus je rookt en je accepteert dat je longen negroïde worden en je stopt met zeiken, of je rookt gewoon niet..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."