Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTwee vragen

Twee vragen

39 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb precies hetzelfde. Hoewel ik soms ook gewoon alleen lam ben, of soms alleen hyper, maar meestal eerst hyper en dan lam. En waarom schaam je je voor het eten? :P Ik zit me dan gewoon helemaal vol te kanen, al lachend, en dat vind ik meestal vrij geweldig.
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat dacht je van die dorst, ik heb 2 keer zoveel lol gehad met een maat dat ik niet eens kon drinken zowat, voordat ik een slokje nam lagen we al in een deuk.

En Extisi het boeit je niet veel he ookal zou je wel suikerziekte hebben? :P
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, naja. Het lijkt me gewoon vrij onwaarschijnlijk. Ze baseren dat op één ding, en dat vind ik gewoon vreemd.

Amaranth, ik schaam me voor het eten ja..
Ik wil niet zo veel eten, en vaak ben ik te zwak, of dan roept mijn lichaam naar suiker.

Maar van die sportdrankjes ga ik proberen! Bedankt!
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#4
wat eet je dan meestal?
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heo bedoel je ? :flushed:
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#6
Extisi zei:
Heo bedoel je ? :flushed:
Klik om te vergroten...

Wat eet je als je stoned ben.
N
NOISESUPRESSORLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik eet voornamelijk stenen
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#8
NOISESUPRESSOR zei:
Ik eet voornamelijk stenen
Klik om te vergroten...
En dan zeggen ze van de Belgen dat ze een baksteen in de maag hebben :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ok, sorry van mijn stierenuitwerpselen. Ik heb het zo altijd gehoord dus...
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
Die vreetkick wordt veroorzaakt omdat je suikerspiegel drastisch daalt en daardoor heeft je lichaam voeding nodig vooral suikers dus. Enja verwonderd het je als je eerst super hyperactief rondloopt en met alles moet lachen dat je erna moe bent... :wave:
Klik om te vergroten...

dit is bullshit.... je bloedsuiker spiegel verander NIET van blowen. Podolsky (1971) found that fasting blood glucose was unchanged by smoking marihuana,

dat je bloedsuike spiegel stijgt (ja stijgt) komt juist doordat je vaak veel eet als je stoned bent :) Hollister and Gillespie (1970) found an increased total food intake when the drug was administered after breakfast but not after an overnight fast. Half the subjects reported subjective increased hunger. Subjects' free fatty acid levels and blood glucose remained unchanged while the placebo controls' free fatty acid values decreased. Another study suggested increased appetite and food intake but was without adequate controls (Personal Communication, 1970).
http://www.druglibrary.org/Schaffer/library/studies/nc/nc1e_3.htm

super interessante link overigens. Als je daar het een en ander leest worden heel veel vooroordelen om zeep geholpen wbt marihuana. Zijn allemaal referenties naar gepubliceerde wetenschappelijke artikelen, dus met het waarheidsgehalte zit het wel snor :)
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#11
je hoeft je niet te verontschuldigen :P

ben juist blij dat je het hebt aangekaart, weer een paar mensen iets wijzer :)
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rotterdam-gabber zei:
Extisi zei:
Heo bedoel je ? :flushed:
Klik om te vergroten...

Wat eet je als je stoned ben.
Klik om te vergroten...

Ongezonde dingen met suiker en veel vet (chips etc)
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#13
Extisi zei:
Rotterdam-gabber zei:
Extisi zei:
Heo bedoel je ? :flushed:
Klik om te vergroten...

Wat eet je als je stoned ben.
Klik om te vergroten...

Ongezonde dingen met suiker en veel vet (chips etc)
Klik om te vergroten...

probeer volgende keer gewoon gezonde dingen te eten als je stoned ben (als je je niet goed voelt bij veel eten tijdens het stoned zijn), minstens net zo lekker las stoned bent! (als je het mij vraagt).

Ik hou van fruit tijdens het smoken :)
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, ik zit nu aan de appels :)
n
nitroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het echte antwoord waardoor je de vreetkick krijgt is:

In je hersenen zitten zenuwbanen met daaraan uiteinden die men ook wel receptoren noemt. Er zit een bepaalde stof in de hersenen (anamide als ik me niet vergis). Als je honger krijgt gaat dze stof op je receptoren zitten en je hersenen krijgen een signaal door de zenuwbanen. Hierdoor krijg je honger.

Wanneer je hebt geblowd gaat de THC naar je hersenen die zich als anamide gedraagt en dus op de receptoren gaat zitten. Dit stuurd ook weer signaaltjes door . Je krijgt dus een honger gevoel door de THC die anamide imiteerd, niet omdat je werkelijk honger hebt of door een te laag suikergehalte of zoiets dergelijks.

Smokeze :stoned:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zo, nu even op zoek naar het signaaltje waarmee je dat signaaltje kan uitschakelen :P
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#17
met morfine :tongueout:
n
nitroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb je mijn reactie ook gelezen?
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#19
dat eten komt denk door dat je extreem suf ben enzo meschien dat je lichaam energy binnen wil krijgen door middel van voedsel zodat je weer wat actiever wordt ofzo, zo denk ik er altans over :P
K
Knetter KoekieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Extisi zei:
Ik heb even twee vraagjes.
Als ik een joint rook, wiet, dan word ik eerst altijd super actief en hyper. Ik moet lachen en hou echt van onzin op dat moment.
Daarna word ik suf en lam. Super chill ook. Kan dat eigenlijk wel van wiet? Is het niet: Óf je bent stoned, óf je bent high?
Klik om te vergroten...

Van wiet word je stoned.. van hasj word je high.. alleen kan je bij beide wel een lichtelijk effect van het andere hebben.. van wiet krijg je vaak lach kicks maar ben je gewoon echt stoned.. je voelt je lam in positieve vorm.. je vind alles chill wat er gebeurd je lacht en je ogen hangen op kwart voor 3.. van hasj word je high.. daarvan ga je je meer concentreren.. je bent wat scherper en je kan er wat actiever van worden. Maar het geeft je ook een relax/chill gevoel.
Van wiet word je dus stoned maar kan je wel int begin vooral wat actiever worden maar daarna ben je knetter koekie op de bank.. en van hasj "kan" je wat lam worden maar minder erg als wiet.

Tweede vraag:
Waardoor word die huge vreetkick toch veroorzaakt? Zulke honger, en geen grens kennen.
Ik schaam me soms best wel dat ik zoveel kan eten op zo'n moment...
Klik om te vergroten...

eten.. tja heel lastig int begin :kots: haha.. ik had dat int begin heel erg en was toen ook wel aangekomen.. daarna ben ik me er gewoon overheen gaan zetten.. want je lichaam heeft eigenlijk geen eten nodig maar het heeft gewoon trek in eten.. dus als je honger hebt.. laat lekker staan rook een sigaret en tja.. de 1e 2x (misschien vaker.. dat kan ik me echt niet meer herinneren..) dan is dat lastig.. maar je zal je er niet slecht door voelen ofzo.. en als je echt niks weet.. neem een :xtc: dan krijg je geen ene shizzle meer na binnen:tongueout: dan moet je 1 chippie in je bek douwuh en dan weet ik zeker dat jij de rest van de avond nergens trek meer in hebt :xtc:


Any Questions.. lemme know.. :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."