Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTwee vragen

Twee vragen

39 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb even twee vraagjes.
Als ik een joint rook, wiet, dan word ik eerst altijd super actief en hyper. Ik moet lachen en hou echt van onzin op dat moment.
Daarna word ik suf en lam. Super chill ook. Kan dat eigenlijk wel van wiet? Is het niet: Óf je bent stoned, óf je bent high?

Tweede vraag:
Waardoor word die huge vreetkick toch veroorzaakt? Zulke honger, en geen grens kennen.
Ik schaam me soms best wel dat ik zoveel kan eten op zo'n moment...
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik kan gedeeltelijk antwoorden...

Dat je eerst blij lacherig en toestanden bent is normaal , dan ben je high...
Vanaf het moment dat je je suf gaat voelen enzo ben je aan het "bekomen" (na 1-1.5u)
Blowen gaat namelijk in fases (als ik het goed heb)
je blowd , na 5 a10 min voel je de joint -> na 30-60 minuten heb je de piek van het stoned of high zijn en vanaf dan zwakt het een beetje af :)
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#3
welja wiet bevat o.a. thc en cbd. de thc zorgt voor het hallucinerende effect en werkt opwekkend, je wordt er actief van. Van de cbd wordt je heel slaperig en moe. zie het als sporten: je gebruikt veel energie en daarna ben je heel moe. Wiet van de sativa plant bevat over het algemeen meer thc in verhouding met cbd en de indica plant bevat meer cbd.

2e vraag weet ik niet precies hoe dat komt. je hersens worden zo geprikkeld dat je gewoon meer eetlust hebt.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Meer eetlust? :P
Ik kan écht zó veel eten, dat is niet gezond..
En ik heb er heel vaak écht spijt van. En ik wou dat ik er iets aan kon doen...
"Ja, stoppen met blowen." hoor ik dan, maar ik heb geen probleem met blowen...ik vind het een fijn gevoel, alleen die vreetkick is hatelijk.
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat je eerst hyper ben en veel lacht enzo is hartstikke normaal, het ligt eigenlijk aan de situatie als je aan het blowen ben en rustig ben of niet helemaal happy dan blijf je wat saggo, moe en wil je niks anders als zitten of slapen en erger je aan veel dingen (Was bij mij altijd het geval iniedergeval), maar als je dan hartstikke happy ben, lol heb met je maten enzo dan blijf je extreem happy en lach je veel, maar zodra je weer even stil ben en geen lol meer heb dan ben je haast alleen moe.

Wiet die versterkt ook je emotie's he daardoor kom het neem ik aan.

Van die vreetkicken weet ik ook niet waardoor dat kom, ik had er bij het begin veel last van maar omdat ik elke keer me honger bleef houden en niet meer dan normaal ging eten had ik ook geen extreme vreetkicken meer, misschien dat ik mezelf dat heb aangeleerd ofzo?
Maar als ik weer nuchter wordt, thuis ben en wat te kanen pak blijf ik kanen dat wel haha.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Extisi zei:
Meer eetlust? :P
Ik kan écht zó veel eten, dat is niet gezond..
En ik heb er heel vaak écht spijt van. En ik wou dat ik er iets aan kon doen...
"Ja, stoppen met blowen." hoor ik dan, maar ik heb geen probleem met blowen...ik vind het een fijn gevoel, alleen die vreetkick is hatelijk.
Klik om te vergroten...

Meer poepen is ook een optie. :P
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, dat is zo.
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#8
helemaal mee eens , maar niet te vaak en te lang drukken dan krijg je aambeijen en dat wil je niet!!
g
ganjaboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
stevenkeuh zei:
helemaal mee eens , maar niet te vaak en te lang drukken dan krijg je aambeijen en dat wil je niet!!
Klik om te vergroten...

Haha, super :stoned:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die vreetkick wordt veroorzaakt omdat je suikerspiegel drastisch daalt en daardoor heeft je lichaam voeding nodig vooral suikers dus. Enja verwonderd het je als je eerst super hyperactief rondloopt en met alles moet lachen dat je erna moe bent... :wave:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#11
KoxBox zei:
Die vreetkick wordt veroorzaakt omdat je suikerspiegel drastisch daalt en daardoor heeft je lichaam voeding nodig vooral suikers dus. Enja verwonderd het je als je eerst super hyperactief rondloopt en met alles moet lachen dat je erna moe bent... :wave:
Klik om te vergroten...

Dat vind ik inderdaad vreemd, want het is niet altijd zo dat ik mega hyper ben.
Soms ben ik gewoon heel relaxt, en dan word ik als nog moe..
Nouja, moe is het woord niet eens. Lam, lui en ik heb behoefte aan slaap. :P
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoxBox zei:
Die vreetkick wordt veroorzaakt omdat je suikerspiegel drastisch daalt en daardoor heeft je lichaam voeding nodig vooral suikers dus. Enja verwonderd het je als je eerst super hyperactief rondloopt en met alles moet lachen dat je erna moe bent... :wave:
Klik om te vergroten...

Dus iemand met suikerziekte mag absoluut niet blowen neem ik aan als je bericht klopt?
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Extisi zei:
Meer eetlust? :P
Ik kan écht zó veel eten, dat is niet gezond..
En ik heb er heel vaak écht spijt van. En ik wou dat ik er iets aan kon doen...
"Ja, stoppen met blowen." hoor ik dan, maar ik heb geen probleem met blowen...ik vind het een fijn gevoel, alleen die vreetkick is hatelijk.
Klik om te vergroten...
ik heb mn vreetkicks kunnen afleren, gewon zien dat er geen eten in de buurt is. het zoals stoppen met roken maar veel makkelijker :tongueout:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rotterdam-gabber zei:
KoxBox zei:
Die vreetkick wordt veroorzaakt omdat je suikerspiegel drastisch daalt en daardoor heeft je lichaam voeding nodig vooral suikers dus. Enja verwonderd het je als je eerst super hyperactief rondloopt en met alles moet lachen dat je erna moe bent... :wave:
Klik om te vergroten...

Dus iemand met suikerziekte mag absoluut niet blowen neem ik aan als je bericht klopt?
Klik om te vergroten...

Neen, ik denk niet dat dat het geval is want iemand die suikerziekte heeft maakt een bepaalde stof niet meer aan. Heeft niets te maken met smoren ofzo. Ik ben ook geen dokter dus daar kan ik niet echt op antwoorden. Het is misschien niet slim om te blowen als je suikerziekte hebt maar of het echt gevaarlijk is denk ik niet.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn ouders denken dat ik suikerziekte heb. :')
Maar ik heb nergens last van met blowen, mocht ik het hebben.
R
Rotterdam-gabberLid
01-01-2024, 00:00
#16
Extisi zei:
Mijn ouders denken dat ik suikerziekte heb. :')
Maar ik heb nergens last van met blowen, mocht ik het hebben.
Klik om te vergroten...

Zal je dat niet is laten onderzoeken dan? :confused:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nee, ze baseren dat op het feit dat ik heel vaak dorst heb, en heel erg veel drink. :)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Extisi zei:
Nee, ze baseren dat op het feit dat ik heel vaak dorst heb, en heel erg veel drink. :)
Klik om te vergroten...
En waarom zou je dat niet laten onderzoeken dan? Het is een "oprukkende" ziekte is me duidelijk geworden in een tv programma.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oh.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#20
sportdrankjes, niet die met druivensuiker, maar isostar of aquarius. verhogen het mineralengehalte weer. je vreetkick zakt dan ook af.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."