Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoornemen.

Voornemen.

57 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#1
beetje dom
voor 300 euro koop je een afzuiger+filter , lampje en een degelijke timer (omnirex).

verheug je je wel eens op andere soorten roes?
voorbeelden:
-zelfgemaakte maaltijd,
-sport,
-succes,
-sex,
-strak staan van het nuchter zijn,
-gewoon gezelligheid .

dan zou je namelijk makkelijker het lekkere verheugen op een jointje kunnen uitrekken.
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is geen roes.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Probleem is dat met elke joint die je rookt, je weer zin krijgt in een nieuwe. Daarom zeg ik, helemaal 100% stoppen ipv minderen. Als je helemaal stopt is het echt maar even een weekje of 2 moeilijk. Na 2 weken niet geblowed te hebben is het voorbij en vraag je jezelf af waarom dat nou zo moeilijk was.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
Extisi zei:
Dat is geen roes.
Klik om te vergroten...

wel dingen waarvan je van leert genieten als je stopt met blowen en om je heen kijkt
f
frietenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Extisi zei:
Pas 2 jointjes gerookt deze week. :) in plaats van twee op een dag :)
Nou, het gaat goed...
Het is wel moeilijk...want ik ben/was helemaal verslaafd aan die roes...Ik kan me écht verheugen op een jointje. Heerlijk, dat idee dat ik weer lekker stoned ben.
Maar dat moet ik nu loslaten...
Klik om te vergroten...
Dom, dom kind.
Denk je serieus dat je "verslaafd bent aan de wiet" omdat je 2 miezerige tabakjointjes rookt per dag?

FUCK OFF.
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dom dom mens.

Niet te blij hea, met je denk je dat je nu verslaafd bent. Dat jij of andere die je kent meer roken wilt niet zeggen dat ze meer of minder verslaafd zijn. Als je elke dag 2 jointjes MOET roken ben je toch gewoon verslaafd.

Misschien weet jij de definitie daar niet van maar als je elke dag 1 glas cola MOET drinken ben je ook gewoon verslaafd.

Dus niet stoer komen doen nigga.
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#7
@frieten: rook maar lekker door, graag. En hou dan gelijk je mondje. Demotiveren is veelzeggend.

@Extisi: rook gewoon 'es 1 week geen wiet. Enjoy je smoke in het weekend. De week erna gewoon weer nuchter doorkomen. En het weekend weer er van genieten. Kijk 'es hoe het bevalt. Misschien een optie? Dan heb je namelijk al een deel overwonnen. En besef dat zowat elke afkickpoging in delen gaat. Het is kenmerkend dat, als het goed gaat, de terugvallen langer op zich laten wachten en ook per keer minder heftig zijn.

En dat je hobby's hebt, kom op he, zoek iets. Van de miljoen dingen die je kan gaan doen heb jij er maar 1 en daar wil je nou net vanaf . . ? Maak anders van stoppen je hobby . . :P

Succes



*.exe
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb vandaag in ieder geval niet onder schooltijd gerookt..
Eigenlijk wilde ik vandaag helemaal niet roken. :rolleyes: Ik had namelijk ook geen geld, en ik krijg morgen pas loon...
Toch heb ik 5 euro weten te fiksen van een vriendin ("Is het weer voor de wiet?") en ben ik op mijn fiets naar de shop gegaan...
Als ik een dag niet smoke dan 'mis' ik die roes gewoon. Heerlijk zitten op een bankje met een joint, en dat gevoel wat je krijgt. Die nostalgische gedachten die ik heb als ik stoned ben, en dat heerlijk rare gevoel in mijn hoofd.
Dan mis ik het echt en wil ik weer roken. Alleen erna, baal ik er van. Dat ik me toch weer heb laten overhalen door die joint...
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#9
weet je zeker dat je niet verslaafd bent aan de nicotine? dat kan namelijk wel...
en van sport kom je wel in een roes ^^ als je bijvoorbeeld een goed stuk gaat hardlopen produceert je lichaam meer endorfine, en daardoor kom je in een lichte roes :tongueout:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Helemaal stoppen? Hmm, wat moet ik dan doen doordeweeks als ik ga chillen met vrienden ?
Chillen = blowen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sommigen van jullie willen niet geloven dat ze verslaafd is aan wiet omdat je zelf nog leeft in de illusie dat wiet uberhaupt verslavend is ? De ontkenning dat je er zelf verslaafd aan bent of begint te raken ?
Geloof me wiet is verslavend. Zoals ik eerder al zei, het is gelukkig maar even kort doorbijten om ervan af te komen. Als ik een poosje dagelijks geblowed heb ben ik ook verslaafd aan die roes, elk nuchter moment denk ik dan aan een joint. 2 weken niet blowen, en ik denk er bijna niet meer aan en geniet van het nuchtere leven.
d
dingoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Extisi zei:
Fok mijn familie.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik doe mee!
vanaf
NU!!!
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee, geen nicotine..
Ik ben echt verslaafd aan het 'stoned zijn'...
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Extisi zei:
Nee, geen nicotine..
Ik ben echt verslaafd aan het 'stoned zijn'...
Klik om te vergroten...
je moet net zoals mij een reden zoeken om te stoppen..
Zonder dat gaat het niet :)
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wietje zei:
Extisi zei:
Nee, geen nicotine..
Ik ben echt verslaafd aan het 'stoned zijn'...
Klik om te vergroten...
je moet net zoals mij een reden zoeken om te stoppen..
Zonder dat gaat het niet :)
Klik om te vergroten...
Helemaal gelijk. Als je geen drive hebt moet je het niet doen.

Waarom wil je stoppen? Lopen er dingen mis? Zo ja, bekijk eens heel objectief of het blowen en de roes daarvan opwegen tegen de slechte dingen. Waarschijnlijk niet. Als je wilt stoppen moet je in je achterhoofd houden waarvoor je het doet.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
Extisi zei:
Ik heb vandaag in ieder geval niet onder schooltijd gerookt..
Eigenlijk wilde ik vandaag helemaal niet roken. :rolleyes: Ik had namelijk ook geen geld, en ik krijg morgen pas loon...
Toch heb ik 5 euro weten te fiksen van een vriendin ("Is het weer voor de wiet?") en ben ik op mijn fiets naar de shop gegaan...
Als ik een dag niet smoke dan 'mis' ik die roes gewoon. Heerlijk zitten op een bankje met een joint, en dat gevoel wat je krijgt. Die nostalgische gedachten die ik heb als ik stoned ben, en dat heerlijk rare gevoel in mijn hoofd.
Dan mis ik het echt en wil ik weer roken. Alleen erna, baal ik er van. Dat ik me toch weer heb laten overhalen door die joint...
Klik om te vergroten...

kan ik letterlijk citeren, alleen denk ik op dit moment niet aan stoppen
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hmm, ja ik wel.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#19
een vriend van mij is gestopt met blowen, direct succesvol, en zijn motivatie was omdat zijn moeder het niet leuk vond (zoals elke moeder, maargoed). dus misschien moet je steun zoeken bij je familie
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fok mijn familie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."