Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmsterdam

Amsterdam

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Tijdje geleden dat ik hier geweest ben.
Het zit zo. Ik ga met mijn vriendin midden april 3 dagen naar Amsterdam.
Ik heb gehoord dat de shops niet goedkoop zijn en dat ze ook niet allemaal dezelfde kwaliteit bieden.
Nu vraag ik of er sommigen van jullie mij een aantal shops kunnen aanraden die qua kwaliteit/prijs de moeite zijn om er eens binnen te wippen. Als er shops zouden zijn die qua inrichting ook de moeite zijn zet die er dan ook maar bij.

Ik heb ooit gelezen dat er een shops is in Amsterdam die dure maar ook zeer sterke hasj verkoopt. Kent iemand deze shop?

Groeten
Bengt
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je bedoelt ice-o-lator hasj? Wordt in meerdere shops verkocht, prijs varierend van ~20 eu tot 40 eu per gram.

Een paar aanraders:

Grey area
Amnesia
Dampkring
Rokerij
Tweede Kamer
Barney's
Any Day
Supermarkt
Boerenjongens
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey man,
ik heb hetzelfde ongeveer een tijdje trug gehad en ook hier via pm rondgevraagd.
Hier mijn 'samenvatting' (afgekorte zinnen, geciteerde tekst enzovoorts) van het plan:
Azgaza zei:
De Dampkring (Modern, Adres: Haarlemmerstraat 44)(Classic, Adres: Handboogstraat 29).
The Greenhouse(Adres: Haarlemmerstraat 64).
Barneys (Shop, Adres: Haarlemmerstraat 102).

Op de Elandsgracht een Rokerij (Nummer 4) zit en die is veel meer voor buurtbewoners dan de toeristische versie bij het Leidseplein.
Vanaf de Elandsgracht heb je om en rondom ook nog veel meer - beetje verscholen - shops.

Als je echt goed stoned wil worden, zijn er 2 shops die boven de rest uitsteken, qua kwaliteit maar ook de prijzen, beide zijn behoorlijk duur.
Coffeeshop Amnesia (adres: Herengracht 133), weinig te zeggen, gewoon killer wiet.
Coffeeshop Grey Area(adres: Oude Leliestraat 2), legendarisch in het buitenland, erg onbekend in Amsterdam. Een soort Mekka voor Amerikaanse stoners. ZEER klein shopje, niet geschikt om te chillen want het is er meestal retedruk, maar wederom een killer assortiment.

enkele van mijn favo's zijn:
-freeworld(adres: Nieuwendijk 30).
-popeye(adres: Haarlemmerstraat 63).

Ik kan mijn favoriete coffeeshop zeker aanraden, ze zijn wat aan de dure kant maar ze hebben hele goede kwaliteit. De coffeeshop heet 'de Pacific'(Adres: Balthasar Floriszstraat 10), en hij zit vlak bij het museumplein. De hasj die ik daar het meest kan aanraden is de twisla, dat is hele zachte zoete hasj die nog sterk is ook, kost rond de 8 euro per gram, ze hebben ook goedkopere soorten. Van hun wiet is eigenlijk alles goed te roken. De sfeer is er ook leuk en je kan er achter glazen muren gewoon nog roken en blowen dus het is ook zeker een plek die ik kan aanraden om even een jointje te roken.

Andere shops die wellicht interessant zijn:

Haarlem-achtig:
KATSU (Adres: 1e van der Helststraat 70): (open vanaf 11).
Het ballonnetje (Adres: Roetersstraat 12)
Willie Wortels Sativa (Adres: Kruisweg 46)
Birdy (Adres: Schoterweg 19)
Klik om te vergroten...

En die hasj die jij bedoelt heb ik bij greenhouse, barneys en volgens mij ook rokerij gezien.
Ice hasj natuurlijk, maar er was ook voor 65E/gram en als ik het goed herinner zelfs 85E/gram, maargoed, mijn herinnering is nietmeer oz goed van die dag. :stoned:
K
KatsujinkenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik mis Abraxas nog in dit topic. Ja, het is een zeer commerciele toeristenshop maar ze hebben er lekkere wiet, leuke barmeisjes, goede muziek en veel zitruimte (2 verdiepingen). Het Ballonnetje is inderdaad ook een relaxte shop maar wel ver buiten het centrum. Als laatste zou ik Jolly Joker op de Nieuwmarkt nog wel aan willen raden. Geen idee hoe de wiet daar is maar het uitzicht is goed en de cappuccino ook :)
E
EnsenataLid
01-01-2024, 00:00
#5
Katsujinken zei:
Ik mis Abraxas nog in dit topic. Ja, het is een zeer commerciele toeristenshop maar ze hebben er lekkere wiet, leuke barmeisjes, goede muziek en veel zitruimte (2 verdiepingen). Het Ballonnetje is inderdaad ook een relaxte shop maar wel ver buiten het centrum. Als laatste zou ik Jolly Joker op de Nieuwmarkt nog wel aan willen raden. Geen idee hoe de wiet daar is maar het uitzicht is goed en de cappuccino ook :)
Klik om te vergroten...

Abraxis is een goeie ja :)
Die zit overigens wel erg verstopt, ga de Kalverstraat in via de Dam, en dan een klein stukje die straat in net na de Fame (waar Elvis buiten staat), ga je een kleine mini steeg in rechts.


Bluebird bij het Waterlooplein is ook goed te doen.
En de 2 Warda's.
Central tegenover het Centraal station.
Zo'n beetje allemaal in en rondom The Red Light District zijn ook goed te doen.. behalve Bulldog uiteraard.
De Kringloop is ook erg chill.

Maar eigenlijk zijn bijna alle shops wel goed in A'dam hoor.. Meer wel als niet iig.
Denk ook dat er niet zo heel veel verschillende bevooraaders zijn, dus krijg je bij verschillende shops hetzelfde...

Je moet wel wegblijven bij shops die vaste prijzen hebben als "12,50" per zakje ofzo..
Als ze de wiet individueel per gram op een lijstje hebben staan is het meestal wel goed, die andere zijn oplichters voor de toeristen. :rolleyes:
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb hem al eerder genoemd in een openingstijden topic, maar coffeeshop Picasso.
Open van 8 tot 8, ze hebben ontbijt, aardig personeel en een leuk ingerichte shop.
Wietjes heb je er van 6 tot 12 euri per gram, alleen voor hasj ben je daar niet op de juiste plek.

5 minuten lopen van het centraal station, dus dicht in het centrum, Haarlemmerdijk.
s
salvationLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn favoriet is D&L in de pijp.
Van een voorgedraaide white widow joint van 2,50 wordt ik al stoned met 2 of 3 man dus de prijs /kwaliteit verhouding zit hier zeker goed.
http://www.coffeeshop.freeuk.com/DandL.html
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een berichtje aan de Topicstarter:
Kun je me inlichten over hoe je je weekendje gaat doen en wat het je kost ?
Ik ben er namelijk ook over aan het nadenken om een weekendje amsterdam te doen :)
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#9
salvation zei:
Mijn favoriet is D&L in de pijp.
Van een voorgedraaide white widow joint van 2,50 wordt ik al stoned met 2 of 3 man dus de prijs /kwaliteit verhouding zit hier zeker goed.
http://www.coffeeshop.freeuk.com/DandL.html
Klik om te vergroten...
Dit is ook een aanrader inderdaad, zit in de Govert Flinckstraat, hebben een hele goeie silverhaze. 2 gram 11 euro.
3
321123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hall0
dit is mijn top 3 van Amsterdam, het zijn totaal geen toeristenshops en liggen ze dus niet in het centrum:

1. Boeren Jongens : Boeren Jack heel sterk wiedtje voor 6.50
2. 156: Alle wiedtjes kosten 7 euris, goeie kwaliteit.
3. The Stud: Haze of zilverhaze goedkoop en heel sterk.
:wave:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dampkring om de wiet/hasj te kopen

LOST Om het te roken en te chillen :hearteyes:

Helaas moet ik dat nu gaan doen met alleen nicotine.
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Lost is gay als de tering.

Als je 10 minuten geen drankje bestelt, of je bent een local, proberen ze je er zo snel mogelijk de deur te wijzen. Plus dat ze ook nog eens exorbitante prijzen hanteren. :wave:
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#13
@topicstarter...
hoe was je weekendje geweest ?

ik heb trouwens ook men weekendje amsterdam achter de rug en ben verliefd!

de shops die ik bezocht zijn:

blue bird
green place
goa
free adam
extase
Pick Up The Pieces
The Bushdocter

ik had trouwens een hotelletje op de kloveniersburgwal! perfect!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Finesse* zei:
Lost is gay als de tering.

Als je 10 minuten geen drankje bestelt, of je bent een local, proberen ze je er zo snel mogelijk de deur te wijzen. Plus dat ze ook nog eens exorbitante prijzen hanteren. :wave:
Klik om te vergroten...

Zo homo vind ik ze niet, zijn genoeg hetero's daar.
En ik zit d'r vaak genoeg een uur of 3 met 2/3 biertjes en ze blijven vriendelijk,
komen vaak een praatje maken en zijn gewoon aardig.
En 't bier en fris is niet echt duur.
't Zou wel vreemd zijn als ze zo alleen tegen mij doen,
en iedereen die er dan toevallig zit.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#15
^ Biertje is 2,80 als ik 't me goed herinner..dat vind ik behoorlijk prijzig.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Sjeik zei:
^ Biertje is 2,80 als ik 't me goed herinner..dat vind ik behoorlijk prijzig.
Klik om te vergroten...

:openmouth:

Laatste keer dat ik er was betaalde ik 2,20 en dat was zo'n 4 tot 6 maanden geleden volgens mij,
ik denk dat ik daar gematst word :P
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Sjeik zei:
^ Biertje is 2,80 als ik 't me goed herinner..dat vind ik behoorlijk prijzig.
Klik om te vergroten...
is 't niet illegaal om alcohol in n coffeeshop te verkopen?
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#18
^ Zou kunnen :P Misschien zijn de prijzen wel gewoon gedaald ondertussen, ik ben er zelf ook al tijden niet meer geweest. Verder wel relaxte toko, heb er zelf nog vaak gezeten, al lurkend aan een waterpijp.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#19
iraqio zei:
De Sjeik zei:
^ Biertje is 2,80 als ik 't me goed herinner..dat vind ik behoorlijk prijzig.
Klik om te vergroten...
is 't niet illegaal om alcohol in n coffeeshop te verkopen?
Klik om te vergroten...

Klopt, maar Lost is een loungecafé. Je kon er wel gewoon blowen (geen flauw idee hoe dat nu zit met het rookverbod) en zelfs je bakje paddo's nuttigen als je dat wilde :P
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#20
heb wel eens de fout begaan in een "toeristenshop" binnente wandelen en ter plekke de wiet te kopen en te roken.

na een trekje zag ik pas hoe fout de russische gangsters eruit zagen voorin de zaak..en hoe zwaar klote die chemische bagger smaakte..

♠het cannabis college ♦ heeft waarschinlijk wel enig belang bij het noemen van goede shops..de plek waar ze me heen stuurden toen ik met knetterende chemo-wiet koppijn bij hen aanklopte was GREEN PLACE.
wel te hoge prijzen ...
voor twee gram van hun l.a. confidential kan ik een maand stroom betalen voor mijn kleintjes in de gangkast...

the greenhouse was ooit de shit.
maar er schijnen twee zwervers met gestreken amerikaanse dollars alle goeie shit te hebben opgerookt.

de rokerij is een aardige shop....wel redelijk goeie producten , en super gezellige plek om even bij te komen van alle stads-stress ..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."