Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdood ten gevolge van cannabis?

dood ten gevolge van cannabis?

17 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou is mij iets opgevallen in de verschillende artikelen op internet, zowel objectief als voor en tegen cannabis:

Objectief: er is nog nooit een dode gevallen door cannabis gebruik.
subjectief (en wellicht objectief onderzoek): 'onderzoek heeft aangetoond dat na het cannabisgebruik de kans op een hartaanval 40 tot 50 procent hoger ligt'.

dan denk ik: niet altijd, maar vaak gaan mensen toch dood door hartaanvallen?
dit valt toch niet samen met het feit dat er nog nooit iemand is gestorven aan cananabisgebruik?

wat denken jullie?
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#2
cannabis is niet de waterstraal die de emmer doet overlopen

maar vet eten , peukjes roken , en niet sporten wel.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is niet zo dat je kan overlijden aan een overdosis thc...

Wat wel zo is bij langdurig gebruik: Het is ( ook al is het puur of zelf met vaporiser blijven er schadelijke stoffen je longen in gaan). Het is wel bewezen dat je hierdoor een verhoogde kans op longkanker hebt.

Ook kan cannabis gebruikt leiden tot depresiviteit met evt. zelfdoding tot gevolg. Dit is natuurlijk niet perce het gevolg van het blowen maar werkt wel mee..
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kan niet doodgaan aan een (over)dosis thc. Ook krijg je niet zomaar een hartaanval door te blowen.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
een dodelijke overdosis kan inderdaad niet, maar wel stoflongen. een hartaanval geloof ik niet zo in, maar waarom niet?
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een hartaanval ga je krijgen als je al een slecht hart hebt. Dan heb je er kans op. Maarja, dan moet je dus ook niet blowen :wink: Das heel simpel he..

Je kan niet doodgaan door teveel weed/hasj. Hoogstens flink beroerd en dipje enzo. En voor sommige mensen idd depressies en dergelijke poep, schizofrenie bij mensen die daar gevoelig voor zijn. Maarja, dat zijn allemaal gevallen waarin je zowiezo al niet moet blowen dus dan ist mooi je eigen schuld ook.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
blowen heeft natuurlijk onder andere dezelfde effecten als gewoon roken. Grotere kans op hartaanvallen is er daar 1 van.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je gaat dood aan de tabak, die je in je jointjes stopt. aan puur wiet ga je niet dood.


edit.

Je kan je misschien wel doodlachen. maar dat is in 99% van de gevallen maar tijdelijk
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cannabis is naar mijn weet lichamelijk niet slecht voor je, in ieder geval niet dat je er erg op moeten letten omdat je anders je lichaam naar de klote helpt (tenzei je jaren lang joints rookt, longen).

Dat klinkt allemaal zeer mooi. Maar het zijn volgens mij vooral de geestelijke veranderingen die slecht zijn. Zoals lui worden, Hebberig, Minder sociaal, meer schijt aan dingen hebben, gewoon altijd maar stoned willen zijn etc. Het verschilt hierbij heel erg van persoon tot persoon of je er last van hebt of niet.
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#10
maiskorrel zei:
Dat klinkt allemaal zeer mooi. Maar het zijn volgens mij vooral de geestelijke veranderingen die slecht zijn. Zoals lui worden, Hebberig, Minder sociaal, meer schijt aan dingen hebben, gewoon altijd maar stoned willen zijn etc. Het verschilt hierbij heel erg van persoon tot persoon of je er last van hebt of niet.
Klik om te vergroten...

ja maar ook hoe je cannabis gebruikt...

is cannabis een uitweg voor bijvoorbeeld verveling of bepaalde gevoelens? dan heb je kans datt je het bovenstaande ontwikkelt idd.

er zijn honderden manieren om het te gebruiken, ik heb bijvoorbeeld gemertkt dat mijn meditatie is verbeterd na een paar keer high te hebben gemediteerd. Je moet hier natuurlijk wel oppassen dat je niet altijd high mediteert, anders kan je het straks niet meer zonder :) maar ik merk dat ik veel meer bewust van mijn lichaam ben geworden door cannabis op deze manier te gebruiken. Ik leef minder in mijn hoofd, en meer in mijn hele lichaam. Als je je bewust bent van de gevoelens in je lichaam ga je ook automatisch in het Nu leven.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het schijnt wel dat wiet (van hasj weet ik het niet) 8 keer meer teer bevat dan tabak en shag. Dit lijkt me het schadelijke eraan, plus dat het natuurlijk ook niet goed is voor je geestelijke gesteldheid om je hele leven lang heel erg veel te blowen, alhoewel het wel kan, maar je last gaat krijgen van bijvoorbeeld vergeetachtigheid, verstrooidheid etc.
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#12
je gevoel moet ver ontwikkeld zijn m et cannabis om te kunnen gaan.
gevoelens worden1000 keer sterker.
sommige gevoelens kunnen dan nogal overweldigend zijn.
de automatische respons is dan een bord voor je hoofd.

af en toe een maand van de wereld zijn betekent minder hard landen dan 10 jaar van de wereld zijn.
ook daar moet je gevoel maar net tegen kunnen.
dat is het gevaar van wiet.
dat je jezelf er mee beschadigd op eenniet zichtbaar niveau.
na verloop van tijd is de achterstand die je oploopt door minder tijd te hebben voor studie en werk merkbaar.
dan stoppen de meeste dertigers,.

huisje boompje beestje wasteland party..
en dan geen thc in je adem onder weg , anders rijbewijs kwijt

blowen pakt je rijheid af simpelweg omdat het knetter lekker is.

hou het bij een rooksessie per week en je zit nog in safe zone...
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#13
Amaranth zei:
Het schijnt wel dat wiet (van hasj weet ik het niet) 8 keer meer teer bevat dan tabak en shag. Dit lijkt me het schadelijke eraan, plus dat het natuurlijk ook niet goed is voor je geestelijke gesteldheid om je hele leven lang heel erg veel te blowen, alhoewel het wel kan, maar je last gaat krijgen van bijvoorbeeld vergeetachtigheid, verstrooidheid etc.
Klik om te vergroten...

klopt, maar de hoeveelheid tabak van bijvoorbeeld 1 sigaret staat in geen verhouding tot de (relatief) kleine hoeveelheid wiet of hasj die je nodig hebt om stoned te worden (gaat uiteraard op voor puur blowen)
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#14
Trouwens, je kunt wel doodgaan door cannabis!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... hen_hebben
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#15
hahaha geweldig man :)
dat had ik bij mijn allereerste lachkick. ik bleef maar lachen en ondertussen voelde ik een ademtekort komen, en toen lachte ik maar verder, op een gegeven moment wist ik niet eens meer waarom, maar ik bleef stikken en lachen :tongueout:
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#16
Amaranth zei:
Trouwens, je kunt wel doodgaan door cannabis!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... hen_hebben
Klik om te vergroten...

Ja dat kan, maar niet zoals in de bovenstaande link, eerder als je in een streng lang met cannabis op zak tegen de lamp loopt :tearsofjoy:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Door blowen ontspannen je spieren (en dus ook je aderen), dus het zou theoretisch mogelijk zijn dat als je meerdere malen dagelijks blowed van je 18de tot je 50ste en dan stopt met blowen dat je bloeddruk dusdanig hoog wordt dat je hart er mee op houd.

Dit is het enigste wat ik me kan bedenken op dit moment :beer:
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nick de Neger zei:
Door blowen ontspannen je spieren (en dus ook je aderen), dus het zou theoretisch mogelijk zijn dat als je meerdere malen dagelijks blowed van je 18de tot je 50ste en dan stopt met blowen dat je bloeddruk dusdanig hoog wordt dat je hart er mee op houd.

Dit is het enigste wat ik me kan bedenken op dit moment :beer:
Klik om te vergroten...
nou is 't ook zo dat als je scaffa bent, je bloedvaten verwijden en je bloeddruk daalt en je hart als een malle gaat kloppen :tongueout: dat kan ook nadeling werken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."