#1
Ik merk wel dat wanneer ik goed stoned ben en dan een hijs van een peuk neem dat er dan opeens zo'n 'flash' op me afkomt, maar ik weet niet of dit door de handeling roken of door de nicotine komt.
loadrunner zei:je kan beter een joint na een joint roken, als je meer stoned wil worden
Terzoow zei:Een cigaret na de joint maakt me echt tam![]()
Areyouexperienced? zei:stoneder word je er niet van, het is gwn je lichaam dat tevreden is dat het z'n nicotine krijgt, daarom dat het ook maar ff duurt
-sommige overtuigde rastas roken-organische-tabak in hun spliffs om die reden ( zie Howard Marks docus op youtube- ook wel Mr. Nice)
) , en 0.6 gram amnesia-haze, Stel je dan voor dat je een kwartier na die joint een peukje rookt.

stevenkeuh zei:vreemd maar ik heb ook het gevoel dat ik stoneder word na een peuk ! wss zit het tussen men oren , maar eyy fijn toch ?
Afghaan-Gek zei:Met je hoofd achter een optrekkende bus na een joint maakt ook stoneder.![]()
Een aantal dingen loopt hier door elkaar
Als je zwaar nicotine verslaafd bent , en je rookt een pure joint , heb je na uiterlijk 20 minuten na je laatste suck pure wiet trek in een sigaret.
dat is verslaving.![]()
Een klein beetje tabak in een joint , zorgt voor wat genoemd wordt een " synergetisch effect" .-sommige overtuigde rastas roken-organische-tabak in hun spliffs om die reden ( zie Howard Marks docus op youtube- ook wel Mr. Nice)
De tabak en de wiet /hash komen tegelijk in je bloedbaan , en dat maakt de high een bepaalde "richting" in gaan : een kalme high , zonder teveel impulsen, en een vaak in jezelf gekeerd effect.( in tegenstelling tot puur , waarbij je meer " open" staat voor impuls.("Couchlock" genoemd - klem op je bankstel effect ).
Een echte puur roker zal zeggen dat de tabak de wezenlijke high vertroebelt, en de essentie van de high , dan ook niet werkelijk tot ontplooiing komt.
Simpel gezegd : dat wat wiet voor je kan doen , bij pure inname , aan positieve effecten - dat wordt deels onderdrukt door tabak.
Tot slot - stel je voor - als standaard tabak+wiet joint roker, dat je net een joint gerookt hebt , met voor mijn part een halve marlboro-peuk() , en 0.6 gram amnesia-haze, Stel je dan voor dat je een kwartier na die joint een peukje rookt.
je doet dan enkele dingen :
-er komt koolmonoxide in je bloed, dat de plek verdringt van zuurstof.
dat maakt ietsje duizelig.
- er komt nicotine in je bloedbaan : bloedvaten trekken samen , wat voor tabaksliefhebbers een fijn effect is.
-je dopaminesysteem wordt getrakteert op een fijne shot nicotine +alle andere stoffen die bij roken door je lichaam aangemaakt worden.deze cocktail maakt inderdaad wel wazig (er zijn mensen die deze effecten prettig vinden)
Sommigen houden van pure vodka, anderen willen daar een schep suiker , smaakstof , en andere drank voor of na.
Dat is de same shit als peukie wel/ niet na joint.
![]()

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."