Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoordelen pure wiet

Voordelen pure wiet

62 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
Chemical zei:
mwa er staat duidelijk vermeld dat het blijkt uit een onderzoek van de universiteit van lausanne he.
Klik om te vergroten...

Ja maar dat onderzoek zelf, kan verzonnen zijn ( wat mensen alwel niet doen om een leuk persberichtje te maken) en ik zie ook geen echte bronverwijzing naar het desbetreffende onderzoek met misschien wat hardere bewijzen en feiten.
C
ChemicalLid
PepTalk zei:
Chemical zei:
mwa er staat duidelijk vermeld dat het blijkt uit een onderzoek van de universiteit van lausanne he.
Klik om te vergroten...

Ja maar dat onderzoek zelf, kan verzonnen zijn ( wat mensen alwel niet doen om een leuk persberichtje te maken) en ik zie ook geen echte bronverwijzing naar het desbetreffende onderzoek met misschien wat hardere bewijzen en feiten.
Klik om te vergroten...

ik kan me niet voorstellen dat dat verzonnen is, iemand van de universiteit van lausanne zou dat dan toch al lang opgemerkt hebben ?

challenge voor jou: zoek een bericht met harde bronverwijzingen dat weed schoolprestaties vermindert.
H
HoldenLid
Chemical zei:
PepTalk zei:
Chemical zei:
Klik om te vergroten...

Klik om te vergroten...

ik kan me niet voorstellen dat dat verzonnen is, iemand van de universiteit van lausanne zou dat dan toch al lang opgemerkt hebben ?

challenge voor jou: zoek een bericht met harde bronverwijzingen dat weed schoolprestaties vermindert.
Klik om te vergroten...

It's on man...it's on!
P
PepTalkLid
Chemical zei:
ok. Ik geloof zelf ook niet dat een weed verslaving de schoolprestaties zou bevorderen. Maar sporadisch gebruik, why not ?
Klik om te vergroten...

Als je dan af en toe in het weekend wat blowt zal het inderdaad niets uitmaken, maar echt het daadwerkelijk stoned in de les zitten?

Edit: Ben op het moment toch echt zelf te stoned om te gaan zoeken, later misschien.
C
ChemicalLid
PepTalk zei:
Chemical zei:
ok. Ik geloof zelf ook niet dat een weed verslaving de schoolprestaties zou bevorderen. Maar sporadisch gebruik, why not ?
Klik om te vergroten...

Als je dan af en toe in het weekend wat blowt zal het inderdaad niets uitmaken, maar echt het daadwerkelijk stoned in de les zitten?

Edit: Ben op het moment toch echt zelf te stoned om te gaan zoeken, later misschien.
Klik om te vergroten...

hmm, ikzelf zou dan waarschijnlijk niets van de les opgepikt hebben. Maar 's morgens blowen valt bij mij toch al wel onder de categorie verslaving, of niet dan ?
P
PepTalkLid
Elk weekend blowen ook.
Maar percies zoals je nu zelf zegt: Je pikt een stuk minder op uit de les.

Bij creatieve vakken KAN het wel bevorderlijk zijn denk ik.
S
SittaManLid
Chemical zei:
Klik om te vergroten...
Sporadisch word hier maandelijks ofzo bedoelt ^^
P
PepTalkLid
SittaMan zei:
Chemical zei:
Klik om te vergroten...
Sporadisch word hier maandelijks ofzo bedoelt ^^
Klik om te vergroten...

Sporadisch is subjectief, definitie van sporadisch: een enkele maal voorkomend.
Als je elk weekend of echt bijna elk weekend blowt hoef je niet perce verslaafd te zijn, maar af en toe blowen is het ook niet meer.

Maar nu dwalen we wel heeel ver offtopic niet?
J
Joint-EvangelistLid
PepTalk zei:
Wat is het verschil tussen kankerverwekkende stoffen en schadelijke stoffen?
Kankerverwekkende stoffen zijn toch ook schadelijk lijkt mij?

Verder zal de thc kanker cellen preventief bestrijden, maar chemotherapie overtreffen in het genezen van kanker lijkt mij klinkklare onzin. De wetenschap word financieel gesteund door de overheid welke tegen welke soort drugs dan ook is. Maar als iets verderfelijks als chemo vervangen zou kunnen worden door als terminale kankerpatiënt een jointje per dag te roken zou dat echt wel gedaan worden.

Natuurlijk zijn er altijd wel wat artikeltjes over onderzoekjes te vinden die het tegendeel proberen te bewijzen, maar als je logisch nadenkt snap je zelf toch ook dat drugs gebruik altijd meer nadelen dan voordelen heeft. En dat het typisch verslavings-gedrag is om steeds meer en meer goede kanten van een drug te gaan zien.
Klik om te vergroten...

Over alles wat met drugs te maken heeft heersen taboes(komt mede door angst voor onbekende(onbekend is onbemint hehe :smoke:) ), over drugs bestaan zoveel wilde verhalen en vandaar ook dat de overheid het ook geen kans geeft( en er geen geld in word gestopt omdat ze daar zelf verlies op gaan draaien want zeg nou zelf een chemo kuurtje kost al snel duizenden euro's en een goed jointje 2,5 euro!, stel je zou miljoenen euro's pompen in de effecten van delta9-thc en de werking ervan.
en je zou het bijschaven enz, dan kan er best nog wel eens iets leuks uit rollen :stoned: .
en als je kijkt wat de overheid met textiel en hennep textiel heeft gedaan, heb ik ook echt iets van JONGEEE, hennep textiel is goedkoper dan gwoon textiel(ook sterker) en toch draagt iedereen gewoon textiel omdat de overheid daar meer geld in ziet. en met de schadelijkheid bedoel ik wat het aan emotionele schade brengt+de schade aan je longe, Hoger thc->meer schade, maar de emotionele schade kan alleen komen wanneer dit in je famillie zit(uitzonderingen bestaan voor de koppensnellers). ik wilde het ook niet helemaal geloven wat er stond en het zou echt geweldig zijn als het wel zo was.., maar inderdaad de kans is klein, maar het verdient WEL de kans om onderzocht te worden. WHO SUPPORTS!! :rock:

Happy day 2 everyone!! :stoned:
J
Joint-EvangelistLid
PepTalk zei:
Elk weekend blowen ook.
Maar percies zoals je nu zelf zegt: Je pikt een stuk minder op uit de les.

Bij creatieve vakken KAN het wel bevorderlijk zijn denk ik.
Klik om te vergroten...

ik had Natuurkunde niet geleerd, wel goed opgelet in de les(ben meestal stoned in de les omdat ik er beter van ga opletten) ik had een 7,5 (zit op havo(zegt niks)).

ik ervaar wiet altijd als iets dat concentratie brengt naar de dingen die je leuk vind(als je blowed heb je meestal alleen zin om iets te doen wat je leuk vind, dingen die niet leuk vind laat je meestal wat makkelijker vallen(Zwaartekracht hea :wink: )) ik vind natuurkunde leuk dus ik let op!. ik denk wanneer je een studie doet die je leuk vind dat blowen en school best hand in hand kan gaan, als je er maar niet te veel in door draait natuurlijk( :P )).. mischien is het persoonsgebonden, maar ik ervaar dit dus wel als concentratie brenger(naar de leuke dingen)!

Good day! :stoned:
P
PepTalkLid
Emotionele problemen door blowen komt echt niet alleen voor bij mensen waar het in de familie zit.
Natuurlijk is de een mentaal wat sterker maar ook al ben je psychisch in orde, aantal jaar daily base smoken zal daar weinig goed aan doen.

Verder geloof ik niet dat de overheid veel geld zal verdienen op een chemo-therapietje aangezien ze daar zelf behoorlijk op toeleggen. Wie betaald het anders? de belanghebbende, die alles bij elkaar wat betaald is aan zorgpremie nog niet op de helft van dat bedrag zit?

Natuurlijk moet onderzoek de kans krijgen! Maar er zijn al talloze onderzoeken naar gedaan, en word nog steeds gedaan. Reuma patienten worden vaker en vaker behandeld met farmaceutische cannabisoiden.
J
Joint-EvangelistLid
Zazuu. zei:
of The business behind getting high. Wordt ook in uitgelegd dat in Amerika de dokters THC in capsules te verwerken (terwijl de wiet van de plant zelf veel beter werkt) omdat hiermee geld valt te verdienen. Gaat erg ver.
Klik om te vergroten...

misschien ook wel om het jointje een niet al te fysiek symbool te geven,
aangezien er in Amerika een taboe bestaat dat wiet tot de zelfde regeling als hard-drug rekent zullen de doktoren daar denk ik niet zo snel een jointje in iemands handen douwen dan dat ze een capsule aan iemand geven(wat me ook ongezonder lijkt) maarja heeft wel zo zijn prijskaartje denk ik :confused:

Peace out!!
P
Purple hazeLid
Blowen blijft slecht je kan beter vaporizen.
S
SuntabletLid
^maar komt dat dan door de "scherpe" smaak van wiet die je dan proeft of door de hitte?
S
Special_KLid
Ik rol altijd blunts als ik puur rook.
De high is inderdaad veel aangenamer: veel meer lacherig, niet zo sloom enzo, ...
Tabak verneukt het eigenlijk zo'n beetje.
l
lysergine25Lid
Varry zei:
Suntablet zei:
- voelt zacht aan in je keel
Klik om te vergroten...

Qué??

De keren dat ik puur rook voelt mijn keel als een kont vol aambeien! :grin:
Klik om te vergroten...

Als je geen lekkere wiet kweekt of koopt dan kan de smaak nogal tegen vallen.
Het is wel van superbelang dat je correct gedroogde wiet rookt, het liefst een bio wietje 2 weken uitgespoelt op water.

Rooie wiet is zachter dan grijze wiet.

Stonie
D
Detroit303Lid
^Tja, als het om juist drogen gaat, vertrouw ik op de shop. In het beste geval, want meestal komt mijn wiet van 'de kerel om de hoek' (ben Belg).
Niet iedereen is zo'n doe-het-zelver zoals jij :grin:
Als het om puur roken gaat, pak ik wel mn waterpijpje.
(kun je natuurlijk niet meenemen als je uitgaat..)
J
JellerLid
azgaza zei:
Nadeel: érg scherp op de keel met dus meteen hoesten, ik kan het niet goed roken. Als ik puur rook, is het hasj in een pijpje, daar ga ik niet van hoesten, en het smaakt nog lekkerder ook. Als ik pure wiet kon roken zonder te hoesten, zou ik het misschien wel doen, maar het is gewoon et irritant zo.
Klik om te vergroten...
idd daarom is de reden dat ik het ook niet doe

maar zoals stonie het zegt lijkt het ook wel leuk
W
WillemijnLid
geniet altijd van de natuur , lekker puur :stoned:
als je puur rookt ben je high
en met tabak dan weer stoned
H
HetEindeVanAllesLid
Ik wil ook puur beginnen roken, heb het 2 keer gedaan en als ex-kettingroker deed het natuurlijk geen pijn... De high was zalig :) en ik probeerde zo lang mogelijk geen nicotine te gebruiken en het lukte het makkelijk!

Maar is het niet zo dat je indica en sativa hebt? Dat je van puur indica een leuke stoned krijgt en van puur sativa een leuke high? Ik bedoel: leuker dan met tabak erin. Ben nog maar een leek hoor...

Als ik alleen woon gedaan met die rotdealers en zelf kweken! :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."