Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoordelen pure wiet

Voordelen pure wiet

62 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blowen blijft slecht je kan beter vaporizen.
k
kunlanLid
01-01-2024, 00:00
#2
ja, persoonlijk rol ik altijd puur.

Mensen zeggen dat ze er tabac voor nodig hebben om goed te kunnen doortrekken maar dat vindt ik gewoon onzin, je moet mss je joint 1 of 2x opnieuw aansteken maar wat maakt dat nou uit, nicotine is gewoon rommel.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Noem zoveel voordelen van het roken van pure wiet.

-Geen nicotine
-Je blijft wat activer

Het valt mij altijd op dat ik na het roken van pure wiet, het net lijkt alsof heb getraind in een sportchool. Ik zie er dan zo opgepompt uit. Mijn hart klopt veel sneller, ik ga zeer filosofisch denken en het is gewoon lekkerder om het is een waterpijp te roken, alleen is dat iets persoonlijks.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar het effect vind ik zelf veel aangenamer inplaats van dat slome gedoe. Ik vind het wel cool dat je aderen helemaal dik worden, je ademhaling heel helder aanvoelt en dat je hart snel klopt. Dit betekend dat je voedseliname nog sneller aankomt op de plek waar het hoort.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#5
pure wiet jah... geen tabak dus meer wiet :mrgreen:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
kunlan zei:
ja, persoonlijk rol ik altijd puur.

Mensen zeggen dat ze er tabac voor nodig hebben om goed te kunnen doortrekken maar dat vindt ik gewoon onzin, je moet mss je joint 1 of 2x opnieuw aansteken maar wat maakt dat nou uit, nicotine is gewoon rommel.
Klik om te vergroten...

Amen !! het is niet meer dan een junken opmerking van de eerste rij.

Regels voor het roken van pure joints:

-Grind de wiet fijn door een keuken zeef maaswijdte 1mm
-Laat de wiet nog 2 minuten uitdampen in de schaal.
-Maak een degelijk filter.
-Neem dikke groene Smokings deze branden langzamer en rollen beter vanwege de grootte en de dikte.
- Tijdens het roken behandel je de joint als een sigaar.
- Nooit oververhitten.
-Niet fijnknijpen na het filter de flow wordt dan aangetast.
-Nooit meer dan 2-3 trekjes nemen en laten afkoelen.

Als je zonder tabak rookt smaakt het beter, brandt het beter, en wordt de high veel fijner. De smoes van het duurder uitkomen is ook junkentalk van de nicotinistengroep.

Ik doe namelijk uren met 1 joint !!!


Puur roken is lastig als je het niet leert, stap voor stap moet je de methode leren te waarderen. 100% die mijn joints zien en ruiken willen ervan roken, ik zeg 99% keihard NEE omdat 99% totaal geen respect heeft voor mijn regels.

:wave:

:hearteyes:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat is het verschil tussen kankerverwekkende stoffen en schadelijke stoffen?
Kankerverwekkende stoffen zijn toch ook schadelijk lijkt mij?

Verder zal de thc kanker cellen preventief bestrijden, maar chemotherapie overtreffen in het genezen van kanker lijkt mij klinkklare onzin. De wetenschap word financieel gesteund door de overheid welke tegen welke soort drugs dan ook is. Maar als iets verderfelijks als chemo vervangen zou kunnen worden door als terminale kankerpatiënt een jointje per dag te roken zou dat echt wel gedaan worden.

Natuurlijk zijn er altijd wel wat artikeltjes over onderzoekjes te vinden die het tegendeel proberen te bewijzen, maar als je logisch nadenkt snap je zelf toch ook dat drugs gebruik altijd meer nadelen dan voordelen heeft. En dat het typisch verslavings-gedrag is om steeds meer en meer goede kanten van een drug te gaan zien.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
Maar als iets verderfelijks als chemo vervangen zou kunnen worden door als terminale kankerpatiënt een jointje per dag te roken zou dat echt wel gedaan worden.
Klik om te vergroten...
Is al geprobeerd, kijk "Run From The Cure - The Rick Simpson Story".
En waarom? Op cannabis kan je geen patent/... nemen, en zou er in deze markt dus geen geld te verdienen zijn... Voor zowel de overheid áls de fabrikanten.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
SittaMan zei:
PepTalk zei:
Maar als iets verderfelijks als chemo vervangen zou kunnen worden door als terminale kankerpatiënt een jointje per dag te roken zou dat echt wel gedaan worden.
Klik om te vergroten...
Is al geprobeerd, kijk "Run From The Cure - The Rick Simpson Story".
En waarom? Op cannabis kan je geen patent/... nemen, en zou er in deze markt dus geen geld te verdienen zijn... Voor zowel de overheid áls de fabrikanten.
Klik om te vergroten...

mm, klink idd zeer aannemelijk.

Zazuu. zei:
of The business behind getting high. Wordt ook in uitgelegd dat in Amerika de dokters THC in capsules te verwerken (terwijl de wiet van de plant zelf veel beter werkt) omdat hiermee geld valt te verdienen. Gaat erg ver.
Klik om te vergroten...

Dit lijkt mij om de werkende stoffen wel te benutten tegen bijv. kankercellen maar om de teer ea. schadelijke stoffen te vermijden. En daarnaast wat centjes te verdienen natuurlijk, maar daar draait alles in deze hele wereld om.
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
of The business behind getting high. Wordt ook in uitgelegd dat in Amerika de dokters THC in capsules te verwerken (terwijl de wiet van de plant zelf veel beter werkt) omdat hiermee geld valt te verdienen. Gaat erg ver.
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Er is medicinale wiet en capsules met THC erin, je kan beter de medicinale wiet gebruiken dan de capsules.

Maar omdat veel mensen nog steeds "bang" zijn voor wiet zullen ze eerder voor de capsules kiezen terwijl deze niet even goed zijn als de medicinale wiet zelf en ook nog eens een stuk duurder. Stel je voor dat iedereen z'n eigen medicijn zomaar in zijn eigen tuin kan laten groeien, nee dan wordt er te weinig geld verdient.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zazuu. zei:
Er is medicinale wiet en capsules met THC erin, je kan beter de medicinale wiet gebruiken dan de capsules.

Maar omdat veel mensen nog steeds "bang" zijn voor wiet zullen ze eerder voor de capsules kiezen terwijl deze niet even goed zijn als de medicinale wiet zelf en ook nog eens een stuk duurder. Stel je voor dat iedereen z'n eigen medicijn zomaar in zijn eigen tuin kan laten groeien, nee dan wordt er te weinig geld verdient.
Klik om te vergroten...

Medicinale wiet is gewone wiet hoor, alleen dan zonder allerlei bestrijdings en groei middelen.
Dus nog steeds met alle kankerverwekkende en andere schadelijke stoffen die vrij komen bij verbranding.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#13
PepTalk zei:
Zazuu. zei:
Er is medicinale wiet en capsules met THC erin, je kan beter de medicinale wiet gebruiken dan de capsules.

Maar omdat veel mensen nog steeds "bang" zijn voor wiet zullen ze eerder voor de capsules kiezen terwijl deze niet even goed zijn als de medicinale wiet zelf en ook nog eens een stuk duurder. Stel je voor dat iedereen z'n eigen medicijn zomaar in zijn eigen tuin kan laten groeien, nee dan wordt er te weinig geld verdient.
Klik om te vergroten...

Medicinale wiet is gewone wiet hoor, alleen dan zonder allerlei bestrijdings en groei middelen.
Dus nog steeds met alle kankerverwekkende en andere schadelijke stoffen die vrij komen bij verbranding.
Klik om te vergroten...

de meeste mensen die mediwiet gebruiken toen dat toch met een vaporizer?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chemical zei:
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/20661/Cannabis_goed_voor_scholieren?.html voor peptalk
Klik om te vergroten...

Sorry maar een artikel in 'de opmerkelijkste krant van Nederland' terwijl de blonde sletjes naar je zitten te geilen voor een leuke date vind ik niet erg betrouwbaar.

Bovendien beweert het dat je juist van tabak minder goed gaat presteren op school en dat blowers meer sporten dan geheel onthouders.

Nu ken ik een hoop mensen die blowen, en weinige die sporten..

Op sociaal gebied beter presteren kan ik nog inkomen, maar dit heeft vrij weinig met schoolprestaties te maken, mits het geen sociale opleiding is natuurlijk. ( Wat ik gelukkig dan wel weer volg :rolleyes: )
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#15
ok. Ik geloof zelf ook niet dat een weed verslaving de schoolprestaties zou bevorderen. Maar sporadisch gebruik, why not ?
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#16
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/206 ... eren?.html voor peptalk
d
de kafmeesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb noodgedwongen kennis gemaakt met wiet puur roken. Ik kan zelf niet draaien maar ik had ooit een pijpje gekocht voor salvia. Toen ik wat meer ging blowen kreeg ik ook weleens zin om in mijn eentje te roken kwam die goed van pas. Er is toch wel een duidelijk verschil voor mij. Het rookt voor mij totaal niet lekker maar ik word er echt teringhigh van. Als ik dan muziek ga luisteren zet ik de itunes visuals aan of ik bekijk wat trippy afbeeldingen en ik raak echt even van de wereld. Heerlijk! :hearteyes:
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#18
mwa er staat duidelijk vermeld dat het blijkt uit een onderzoek van de universiteit van lausanne he.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chemical zei:
mwa er staat duidelijk vermeld dat het blijkt uit een onderzoek van de universiteit van lausanne he.
Klik om te vergroten...

Ja maar dat onderzoek zelf, kan verzonnen zijn ( wat mensen alwel niet doen om een leuk persberichtje te maken) en ik zie ook geen echte bronverwijzing naar het desbetreffende onderzoek met misschien wat hardere bewijzen en feiten.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#20
PepTalk zei:
Chemical zei:
mwa er staat duidelijk vermeld dat het blijkt uit een onderzoek van de universiteit van lausanne he.
Klik om te vergroten...

Ja maar dat onderzoek zelf, kan verzonnen zijn ( wat mensen alwel niet doen om een leuk persberichtje te maken) en ik zie ook geen echte bronverwijzing naar het desbetreffende onderzoek met misschien wat hardere bewijzen en feiten.
Klik om te vergroten...

ik kan me niet voorstellen dat dat verzonnen is, iemand van de universiteit van lausanne zou dat dan toch al lang opgemerkt hebben ?

challenge voor jou: zoek een bericht met harde bronverwijzingen dat weed schoolprestaties vermindert.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."