Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoordelen pure wiet

Voordelen pure wiet

62 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blowen blijft slecht je kan beter vaporizen.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Puur roken is goedkoper dan met tabak draaien, scheelt al 20 cent per joint, en met 20 joints per week bespaar je al snel 250 euro per jaar. moet je nagaan hoeveel wiet je daar van kan kopen.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Noem zoveel voordelen van het roken van pure wiet.

-Geen nicotine
-Je blijft wat activer

Het valt mij altijd op dat ik na het roken van pure wiet, het net lijkt alsof heb getraind in een sportchool. Ik zie er dan zo opgepompt uit. Mijn hart klopt veel sneller, ik ga zeer filosofisch denken en het is gewoon lekkerder om het is een waterpijp te roken, alleen is dat iets persoonlijks.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar het effect vind ik zelf veel aangenamer inplaats van dat slome gedoe. Ik vind het wel cool dat je aderen helemaal dik worden, je ademhaling heel helder aanvoelt en dat je hart snel klopt. Dit betekend dat je voedseliname nog sneller aankomt op de plek waar het hoort.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#5
pure wiet jah... geen tabak dus meer wiet :mrgreen:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
kunlan zei:
ja, persoonlijk rol ik altijd puur.

Mensen zeggen dat ze er tabac voor nodig hebben om goed te kunnen doortrekken maar dat vindt ik gewoon onzin, je moet mss je joint 1 of 2x opnieuw aansteken maar wat maakt dat nou uit, nicotine is gewoon rommel.
Klik om te vergroten...

Amen !! het is niet meer dan een junken opmerking van de eerste rij.

Regels voor het roken van pure joints:

-Grind de wiet fijn door een keuken zeef maaswijdte 1mm
-Laat de wiet nog 2 minuten uitdampen in de schaal.
-Maak een degelijk filter.
-Neem dikke groene Smokings deze branden langzamer en rollen beter vanwege de grootte en de dikte.
- Tijdens het roken behandel je de joint als een sigaar.
- Nooit oververhitten.
-Niet fijnknijpen na het filter de flow wordt dan aangetast.
-Nooit meer dan 2-3 trekjes nemen en laten afkoelen.

Als je zonder tabak rookt smaakt het beter, brandt het beter, en wordt de high veel fijner. De smoes van het duurder uitkomen is ook junkentalk van de nicotinistengroep.

Ik doe namelijk uren met 1 joint !!!


Puur roken is lastig als je het niet leert, stap voor stap moet je de methode leren te waarderen. 100% die mijn joints zien en ruiken willen ervan roken, ik zeg 99% keihard NEE omdat 99% totaal geen respect heeft voor mijn regels.

:wave:

:hearteyes:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je bedoelt deze groene smoking vloei:


Erg bedankt voor je tips :wave:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#8
..doe mij maar een jointje met tabak...als ik blow, doe ik dit 9 vd 10 keer om Stoned te worden. Van puur word je high..oftewel druk in je hoofd, soms zelfs tegen rusteloos aanhikkend..Nu vind ik high ook leuk...maar niet als onderhoudsdrugs. Ik rook puur tijdens het gamen ..met tabak tijdens een leuke film.
daarnaast vind ik het lastig om constante qualiteit joints te produceren met pure wiet. Het is afhankelijk van nogal wat factoren...gelukkig bied daarin mijn vaporizer uitkomst:)
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#9
puur is heerlijk, ik rol ze dan wel stukken dunner en ook niet zo lang

enkele voordelen:
- veel betere smaak
- voelt zacht aan in je keel
- de "high" komt beter aan (in vergelijking met een joint met zelfde hoeveelheid wiet)
- je voelt dikwijls tijdens het roken niets en als hij op is ben je plots high as a kite, heerlijk moment!
- minder sloom zijn

op pokeravonden of andere avonden waar er gewoon wat pintjes gedronken worden enzo rook ik niet puur, op feestjes heb ik het liefst puur
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Suntablet zei:
- voelt zacht aan in je keel
Klik om te vergroten...

Qué??

De keren dat ik puur rook voelt mijn keel als een kont vol aambeien! :grin:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Varry zei:
Suntablet zei:
- voelt zacht aan in je keel
Klik om te vergroten...

Qué??

De keren dat ik puur rook voelt mijn keel als een kont vol aambeien! :grin:
Klik om te vergroten...

Daar moet ik je gelijk in geven. Een hijs van een pure joint zorgt voor een seconde moment alsof je vloeistof met spijkers in je longen krijgt, maar met een waterpijp valt het allemaal heel erg mee. Het is een kwestie van gewenning denk ik.
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja, geen idee hoe dat dan komt bij mijn pure jointjes maar ik voel bijna geen rook, is soms wel verwarrend dan denkt ge dat hij ni aan is ma toch ziet ge een rood gloeipuntje op het einde.

heb al meerdere keren een puur jointje gerookt, verschillende wietsoorten, sommige waren heel droog andere iets minder maar altijd heb ik weer die zachte rook :grin: :hearteyes:
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Puur roken geeft een veel aangenamer effect.

De laatste maanden heb ik uit armoede met zeer weinig tabak gerold, maar de effecten waren steeds mineur.
Ik haat roken écht. Het nicotine-effect staat echt haaks op het marihuana-effect.
In 'Uit Je Bol' stond er ook zoiets over tegengestelde effecten van tabak vs wiet.

Nu ik de wiet puur in de bong stop is het effect helemaal anders. Het duurt langer. Het is intenser.

Puur is the best!

Voor alle nicotineverslaafden die zich geen pure joint kunnen voorstellen: doen jullie dan ook tabak in de spacecake? :P
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nadeel: érg scherp op de keel met dus meteen hoesten, ik kan het niet goed roken. Als ik puur rook, is het hasj in een pijpje, daar ga ik niet van hoesten, en het smaakt nog lekkerder ook. Als ik pure wiet kon roken zonder te hoesten, zou ik het misschien wel doen, maar het is gewoon et irritant zo.
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#15
^maar komt dat dan door de "scherpe" smaak van wiet die je dan proeft of door de hitte?
S
Special_KLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik rol altijd blunts als ik puur rook.
De high is inderdaad veel aangenamer: veel meer lacherig, niet zo sloom enzo, ...
Tabak verneukt het eigenlijk zo'n beetje.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Varry zei:
Suntablet zei:
- voelt zacht aan in je keel
Klik om te vergroten...

Qué??

De keren dat ik puur rook voelt mijn keel als een kont vol aambeien! :grin:
Klik om te vergroten...

Als je geen lekkere wiet kweekt of koopt dan kan de smaak nogal tegen vallen.
Het is wel van superbelang dat je correct gedroogde wiet rookt, het liefst een bio wietje 2 weken uitgespoelt op water.

Rooie wiet is zachter dan grijze wiet.

Stonie
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#18
^Tja, als het om juist drogen gaat, vertrouw ik op de shop. In het beste geval, want meestal komt mijn wiet van 'de kerel om de hoek' (ben Belg).
Niet iedereen is zo'n doe-het-zelver zoals jij :grin:
Als het om puur roken gaat, pak ik wel mn waterpijpje.
(kun je natuurlijk niet meenemen als je uitgaat..)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#19
azgaza zei:
Nadeel: érg scherp op de keel met dus meteen hoesten, ik kan het niet goed roken. Als ik puur rook, is het hasj in een pijpje, daar ga ik niet van hoesten, en het smaakt nog lekkerder ook. Als ik pure wiet kon roken zonder te hoesten, zou ik het misschien wel doen, maar het is gewoon et irritant zo.
Klik om te vergroten...
idd daarom is de reden dat ik het ook niet doe

maar zoals stonie het zegt lijkt het ook wel leuk
W
WillemijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
geniet altijd van de natuur , lekker puur :stoned:
als je puur rookt ben je high
en met tabak dan weer stoned

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."