Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoordelen pure wiet

Voordelen pure wiet

62 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
HetEindeVanAlles zei:
Ik wil ook puur beginnen roken, heb het 2 keer gedaan en als ex-kettingroker deed het natuurlijk geen pijn... De high was zalig :) en ik probeerde zo lang mogelijk geen nicotine te gebruiken en het lukte het makkelijk!

Maar is het niet zo dat je indica en sativa hebt? Dat je van puur indica een leuke stoned krijgt en van puur sativa een leuke high? Ik bedoel: leuker dan met tabak erin. Ben nog maar een leek hoor...

Als ik alleen woon gedaan met die rotdealers en zelf kweken! :stoned:
Klik om te vergroten...

Schijnt inderdaad verschil in te zitten, maar dat moet je dan vragen in de shop die het weer van dealers krijgen. Hierdoor weet je nooit zeker of het sativa of indica of mix is.

Persoonlijk merk ik het verschil ook niet zo duidelijk tussen de 2 verschillende soorten.
Zonder tabak is gewoon altijd een stuk higher.
s
soundbassLid
01-01-2024, 00:00
#2
Puur stukken beter. Hou niet zo van die tabak nicotine shit. Inderdaad puur roken is wel wennen. wel stukken lekkerder en beter. Je proeft de wiet tenminste die lekkeren zoete smaak van haze.
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Puur is idd vele beter. Maar het hoesten dat erbij komt kijken vind ik afschuwelijk. Ik rook ook gewoon, en soms vergeet ik dan dat ik puur heb gerookt en rook ik een sigaret wat het effect helemaal veranderd naar stoned. stupid habbit :(
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mwoah, de laatste 2 keer dat ik puur wiet heb gerookt zijn beiden in een paniekaanval geëindigd, laat mij maar lekker mn hasjjointje roken voortaan :P
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#5
hmm vind pure wiet veel chiller, word er juist zeer energiek van en het smaakt ook veel beter :grin:
J
JaapjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik rook altijd puur. Heb denk ik zo'n beetje op iedere mogelijke manier hasj en wiet genomen, en de chillste en ik geloof ook meest efficiente is door middel van een vaporizer. Gewoon zon klein glazen pijpje,

Je gooit er wat hasj in, zet er een turbolighter op (zo'n windvaste jet-torch), zorgt ervoor dat het pijpje in beweging blijft en roken maar :)
De smaak is heel puur en eerlijk, het kost wel iets meer tijd. Het glas moet namelijk opwarmen. Het effect ervan kickt langzamer in dan bij een joint, maar is wel erg lekker !
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb 1 keer door een vulcano vaporizer mogen teugen, :hearteyes:

Verder vind ik het ook veel lekkerder dat het ipv. met een gewone joint het effect er echt in knalt. Bij joint is dit regelmatiger --> je merkt het minder goed.

Wel vind ik het jammer dat de joint veel 'geaccepterder' is dan via een pijpje roken.
Heb nog nooit iemand in de shop met bong zien roken, en denk dat er toch wel wat raar gekeken word als ik dat zou doen, dus voor het 'sociale blowen' is het niet echt de uitkomst.

Wel kun je gewone pure joint rollen, of nog liever een bluntje :hearteyes:, Kwam er wel achter ( heb dit ook nog nergens op het forum vermeld zien staan) maar in die blunt zelf zit ook gewoon lekker veel nicotine ( 0,8 mg. zelfde als sigaret) dus dat is dan wel weer jammer.
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#8
je hoeft geen sigaretten meer te sponsoren(dat grootte gezeur erom heen)
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re:

lysergine25 zei:
kunlan zei:
ja, persoonlijk rol ik altijd puur.

Mensen zeggen dat ze er tabac voor nodig hebben om goed te kunnen doortrekken maar dat vindt ik gewoon onzin, je moet mss je joint 1 of 2x opnieuw aansteken maar wat maakt dat nou uit, nicotine is gewoon rommel.
Klik om te vergroten...

Amen !! het is niet meer dan een junken opmerking van de eerste rij.

Regels voor het roken van pure joints:

-Grind de wiet fijn door een keuken zeef maaswijdte 1mm
-Laat de wiet nog 2 minuten uitdampen in de schaal.
-Maak een degelijk filter.
-Neem dikke groene Smokings deze branden langzamer en rollen beter vanwege de grootte en de dikte.
- Tijdens het roken behandel je de joint als een sigaar.
- Nooit oververhitten.
-Niet fijnknijpen na het filter de flow wordt dan aangetast.
-Nooit meer dan 2-3 trekjes nemen en laten afkoelen.

Als je zonder tabak rookt smaakt het beter, brandt het beter, en wordt de high veel fijner. De smoes van het duurder uitkomen is ook junkentalk van de nicotinistengroep.

Ik doe namelijk uren met 1 joint !!!


Puur roken is lastig als je het niet leert, stap voor stap moet je de methode leren te waarderen. 100% die mijn joints zien en ruiken willen ervan roken, ik zeg 99% keihard NEE omdat 99% totaal geen respect heeft voor mijn regels.

:wave:

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

thnx voor de floei tip dude!! :grin: :stoned: tijd om het puur roke weer een kans te geven :P
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja dat puur roken zoals jij beschrijft ga ik zeker een keer proberen! :grin:
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kalere ouwe :P
ik had laatst echt de magie van de pure joint ontdekt zeg,
het was liefde op het eerste gezigt! :stoned:

dankje wel dat jullie me zoveel positieve dingen hebben laten inzien over dit onderwerp
dankzij dat ben ik het gaan proberen en het heeft me zeker niet teleurgesteld! :grin:

ik wil als voordelen noemen:
-Je word er echt knijter stoned van!(veel meer als normaal)
-het is minder slecht voor je(THC is goed voor je longen, valt namelijk kanker cellen aan)
-terug op vorige, je krijgt dus geen teer binnen die dus weer het averechtse effect heeft.
-het kost je meer jonko maar je krijgt het dubbel en dwars terrugbetaald in gevoel :wink:

Peace out
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Joint-Evangelist zei:
Kalere ouwe :P
ik had laatst echt de magie van de pure joint ontdekt zeg,
het was liefde op het eerste gezigt! :stoned:

dankje wel dat jullie me zoveel positieve dingen hebben laten inzien over dit onderwerp
dankzij dat ben ik het gaan proberen en het heeft me zeker niet teleurgesteld! :grin:

ik wil als voordelen noemen:
-Je word er echt knijter stoned van!(veel meer als normaal)
-het is minder slecht voor je(THC is goed voor je longen, valt namelijk kanker cellen aan)
-terug op vorige, je krijgt dus geen teer binnen die dus weer het averechtse effect heeft.
-het kost je meer jonko maar je krijgt het dubbel en dwars terrugbetaald in gevoel :wink:

Peace out
Klik om te vergroten...

Dat THC goed voor je longen is, is nog steeds niet bewezen. Ook zit er in wiet teer, meer zelfs dan in tabak, in 1 jointje (mix) zit ongeveer 10 keer zoveel teer dan in een sigaret. Er vanuitgaand dat je er een halve tot een hele ingooit ( even van het uiterste uitgaan) zit er in wiet dus 9 keer zoveel teer. Nu heb er natuurlijk minder van nodig.

Ik rook zelf ook het liefste puur :hearteyes:
Maar vind dat je het nou ook weer niet zo goed moet laten klinken dat het gezond en goed voor je is, het blijft slecht voor je.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Purple haze zei:
Blowen blijft slecht je kan beter vaporizen.
Klik om te vergroten...

Wat eveneens slecht voor je blijft :wink:
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
Purple haze zei:
Blowen blijft slecht je kan beter vaporizen.
Klik om te vergroten...

Wat eveneens slecht voor je blijft :wink:
Klik om te vergroten...

Bezwaar!
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#15
tis gewoon allemaal slecht voor,

ik doe de laatste tijd ook puur en dat bevalt me prima
of uiteraard pijpje :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Chemical zei:
PepTalk zei:
Purple haze zei:
Blowen blijft slecht je kan beter vaporizen.
Klik om te vergroten...

Wat eveneens slecht voor je blijft :wink:
Klik om te vergroten...

Bezwaar!
Klik om te vergroten...

Kan zijn, maar het is gewoon zo punt.
Ik weet dat jij deze mening niet deelt, en ik beweer ook niet dat het zeer ernstig is maar schadelijk is het altijd.

In een hoop topics hebben we die discussie al gehad dus vind het overbodig deze hier weer te gaan voeren.
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#17
PepTalk zei:
Joint-Evangelist zei:
Kalere ouwe :P
ik had laatst echt de magie van de pure joint ontdekt zeg,
het was liefde op het eerste gezigt! :stoned:

dankje wel dat jullie me zoveel positieve dingen hebben laten inzien over dit onderwerp
dankzij dat ben ik het gaan proberen en het heeft me zeker niet teleurgesteld! :grin:

ik wil als voordelen noemen:
-Je word er echt knijter stoned van!(veel meer als normaal)
-het is minder slecht voor je(THC is goed voor je longen, valt namelijk kanker cellen aan)
-terug op vorige, je krijgt dus geen teer binnen die dus weer het averechtse effect heeft.
-het kost je meer jonko maar je krijgt het dubbel en dwars terrugbetaald in gevoel :wink:

Peace out
Klik om te vergroten...

Dat THC goed voor je longen is, is nog steeds niet bewezen. Ook zit er in wiet teer, meer zelfs dan in tabak, in 1 jointje (mix) zit ongeveer 10 keer zoveel teer dan in een sigaret. Er vanuitgaand dat je er een halve tot een hele ingooit ( even van het uiterste uitgaan) zit er in wiet dus 9 keer zoveel teer. Nu heb er natuurlijk minder van nodig.

Ik rook zelf ook het liefste puur :hearteyes:
Maar vind dat je het nou ook weer niet zo goed moet laten klinken dat het gezond en goed voor je is, het blijft slecht voor je.
Klik om te vergroten...

stom, het is zeker niet goed voor je longen (aan wat je aan kankerverwekkende stoffen binnekrijgt staat 1 joint tot 6 sigaretten, maar aan wat er aan schadelijkheid binnenkomt staat 1 joint gelijk aan 20 sigaretten :confused: ) dit vind ik kut...
maarja het schijnt echter wel dat de werkende stof in wiet (delta9-thc) helpt kankercellen in de hersens te bestrijden (volgens de site zelfs beter dan chemotherapie) stel je voor, de nare effecten van chemotherapie vervangen door stoned zijn (en andere effecten ja...) :stoned:
doe mij maar zo'n therapietje!!(en niet lullig bedoeld hea!)
nouja dankje wel peptalk, dit wist ik niet, maar nou dus wel! :grin:

Have a nice smiley day

reference:
(http://www.nujij.nl/werkzame-stof-marijuana-(thc)-doodt-menselijke.5100277.lynkx)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat is het verschil tussen kankerverwekkende stoffen en schadelijke stoffen?
Kankerverwekkende stoffen zijn toch ook schadelijk lijkt mij?

Verder zal de thc kanker cellen preventief bestrijden, maar chemotherapie overtreffen in het genezen van kanker lijkt mij klinkklare onzin. De wetenschap word financieel gesteund door de overheid welke tegen welke soort drugs dan ook is. Maar als iets verderfelijks als chemo vervangen zou kunnen worden door als terminale kankerpatiënt een jointje per dag te roken zou dat echt wel gedaan worden.

Natuurlijk zijn er altijd wel wat artikeltjes over onderzoekjes te vinden die het tegendeel proberen te bewijzen, maar als je logisch nadenkt snap je zelf toch ook dat drugs gebruik altijd meer nadelen dan voordelen heeft. En dat het typisch verslavings-gedrag is om steeds meer en meer goede kanten van een drug te gaan zien.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#19
PepTalk zei:
Maar als iets verderfelijks als chemo vervangen zou kunnen worden door als terminale kankerpatiënt een jointje per dag te roken zou dat echt wel gedaan worden.
Klik om te vergroten...
Is al geprobeerd, kijk "Run From The Cure - The Rick Simpson Story".
En waarom? Op cannabis kan je geen patent/... nemen, en zou er in deze markt dus geen geld te verdienen zijn... Voor zowel de overheid áls de fabrikanten.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
SittaMan zei:
PepTalk zei:
Maar als iets verderfelijks als chemo vervangen zou kunnen worden door als terminale kankerpatiënt een jointje per dag te roken zou dat echt wel gedaan worden.
Klik om te vergroten...
Is al geprobeerd, kijk "Run From The Cure - The Rick Simpson Story".
En waarom? Op cannabis kan je geen patent/... nemen, en zou er in deze markt dus geen geld te verdienen zijn... Voor zowel de overheid áls de fabrikanten.
Klik om te vergroten...

mm, klink idd zeer aannemelijk.

Zazuu. zei:
of The business behind getting high. Wordt ook in uitgelegd dat in Amerika de dokters THC in capsules te verwerken (terwijl de wiet van de plant zelf veel beter werkt) omdat hiermee geld valt te verdienen. Gaat erg ver.
Klik om te vergroten...

Dit lijkt mij om de werkende stoffen wel te benutten tegen bijv. kankercellen maar om de teer ea. schadelijke stoffen te vermijden. En daarnaast wat centjes te verdienen natuurlijk, maar daar draait alles in deze hele wereld om.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."