Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet bommetje

wiet bommetje

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je moet inderdaad de wiet of hasj vermengen met een vettig product, meestal wordt boter gebruikt, omdat je het anders niet kan opnemen.

Als je spacecake maakt moet je ook de hasj of wiet met de boter vermengen, voor je verder gaat.

Dus.
p
pilliemonsterLid
01-01-2024, 00:00
#2
hey,,

kan je met wiet/hasj ook een bommetje maken van vloei net als bij mdma?
of moet het echt verwarmt worden net als bij space cake enzo?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb hier en daar gehoord dat thc verwarmt moet worden voordat het word opgenomen in de maag of voordat het actief is. Ik weet niet in hoe verre dit waar is maar ik zou zeggen probeer het eens uit, en anders verwarm je het tot 70 graden in de oven. Als het goed is blijft je thc dan nog intact maar zou het wel moeten werken.

Edit: Maar als je toch al de moeite neemt om het te verwarmen, maak dan gewoon wiet melk of thee wat ook goed werkt. :wink:
p
pilliemonsterLid
01-01-2024, 00:00
#4
tja, ouders he :P dus opwarme is geen optie. ik ga het gewoon een x probere.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#5
't werkt wel. Ik heb 't weleens gedaan en een vriend van mij ook. sommige mensen nemen ook hasj zonder 't op te lossen ofzo.
Dat van 't verwarmen is niet waar, de stof verandert er namelijk niet door.. dat 't eerst los zou moeten komen geldt alleen bij het roken of verdampen. Dan moet het 170 graden zijn ofzo, weet niet uit mijn hoofd. Dan verdampt de thc (en andere cannabinoiden).
het is iig foutief om te zeggen dat 'thc verbrandt' omdat je dan geen thc meer hebt ;P de stof zou dan namelijk een reactie aangaan met zuurstof.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#6
pawelonius zei:
't werkt wel. Ik heb 't weleens gedaan en een vriend van mij ook. sommige mensen nemen ook hasj zonder 't op te lossen ofzo.
Dat van 't verwarmen is niet waar, de stof verandert er namelijk niet door.. dat 't eerst los zou moeten komen geldt alleen bij het roken of verdampen. Dan moet het 170 graden zijn ofzo, weet niet uit mijn hoofd. Dan verdampt de thc (en andere cannabinoiden).
het is iig foutief om te zeggen dat 'thc verbrandt' omdat je dan geen thc meer hebt ;P de stof zou dan namelijk een reactie aangaan met zuurstof.
Klik om te vergroten...
Jij beweert dus dat als je een gram wiet gewoon zou opeten dat je dan stoned word?
Sorry, maar bij mij althans werkte dat niet xP

Volgens mij moest THC wel 80+ graden verhit worden, en dan pas komt thc vrij? Wat je juist wél nodig hebt als je het eet?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
SittaMan zei:
pawelonius zei:
't werkt wel. Ik heb 't weleens gedaan en een vriend van mij ook. sommige mensen nemen ook hasj zonder 't op te lossen ofzo.
Dat van 't verwarmen is niet waar, de stof verandert er namelijk niet door.. dat 't eerst los zou moeten komen geldt alleen bij het roken of verdampen. Dan moet het 170 graden zijn ofzo, weet niet uit mijn hoofd. Dan verdampt de thc (en andere cannabinoiden).
het is iig foutief om te zeggen dat 'thc verbrandt' omdat je dan geen thc meer hebt ;P de stof zou dan namelijk een reactie aangaan met zuurstof.
Klik om te vergroten...
Jij beweert dus dat als je een gram wiet gewoon zou opeten dat je dan stoned word?
Sorry, maar bij mij althans werkte dat niet xP

Volgens mij moest THC wel 80+ graden verhit worden, en dan pas komt thc vrij? Wat je juist wél nodig hebt als je het eet?
Klik om te vergroten...

Een gram zou ik niet doen :rolleyes: Een halve kan al behoorlijk hard aankomen.
Ik zelf heb het nog nooit getest, maar een vriend van me heeft het 2 keer geprobeerd.

1 keer met 0,33 gram wiet, geen reactie.
1 keer met 0,33 gram hasj, gewoon stoned.

Moet echt een keer een duidelijk onderzoek naar komen.
L
LoodLid
01-01-2024, 00:00
#8
De thc kan je niet opnemen als je wiet gewoon eet , niet omdat het niet verhit is maar gewoon omdat je darmen het niet(goed) kunnen opnemen. Echter wanneer je spacecake eet (of wietboterproducten) is de thc gebonden aan vetten die je wel makkelijk kunt opnemen.
(zo zit t ongeveer pin me er niet op vast pls :wink: )
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lood zei:
De thc kan je niet opnemen als je wiet gewoon eet , niet omdat het niet verhit is maar gewoon omdat je darmen het niet(goed) kunnen opnemen. Echter wanneer je spacecake eet (of wietboterproducten) is de thc gebonden aan vetten die je wel makkelijk kunt opnemen.
(zo zit t ongeveer pin me er niet op vast pls :wink: )
Klik om te vergroten...

Als dit zo is, zou het wel moeten werken waneer je al een hoop (dierlijke) vetproducten in je maag hebt. ( waar eigenlijk alles dus word opgenomen, niet in je darmen)

Dus eerst litertje volle chocomelk met slagroom wegdrinken en dan nemen, dan zou het dus moeten werken?
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#10
De ervaring die ik heb daarmee is wiet grinden en bij de aanmaaksoep erbij gooien als heerlijk kruid :tongueout: (noem geen merk maar we kennen 't allemaal... :tongueout:)
het enige waar ik niet sterk mee sta in dat geval is dat 't wel verhit zal zijn geweest tot iets onder het kookpunt. ik schat toch zeker wel 80 graden.
In ieder geval werkte dat wel.

waarom gaan we niet gewoon met z'n allen testen? :tongueout: iedereen neemt wat wiet, zonder 't te bewerken op enige wijze, neemt een hoeveelheid die sowieso genoeg is als het gerookt wordt, en we zeggen of 't werkte ;P

EDIT:
bedenk me nu ook, dat als mensen content zijn met dit idee dat we ook rekening moeten houden met het feit dat we geen vette dingen eten/drinken gedurende dit proces. dus aantal uurtjes na het eten, zodat iig de maag leeg is, en het al wat verder de darmen door is :) :tongueout:
S
ShizzahLid
01-01-2024, 00:00
#11
dit heb ik toevallig vorige week nog geprobeert met een half grammetje

ik voelde er eerlijk gezegt helemaal niks van.. (zonder voor verwarmen)

was ongeveer om 8 uur (2 uur na het avond eten) en ik voelde om 11 uur nog niks

behoorlijk vervelend want ik had er toch nog een mooie joint van kunnen draaien :stoned:
w
wietduifLid
01-01-2024, 00:00
#12
Van vitamine pillen weet ik dat ze alleen opgenomen worden als je van tevoren gegeten hebt en dan met namen vetten zullen erbij helpen dat de vitamines goed opgenomen worden. Naar mijn weten werkt wiet alleen als het verwerkt is in iets wat vetten bevat (space cake).
Ik heb zelf ook ooit eens een halve gram opgegeten op een nuchtere maag, maar voelde heeeeel lichtjes iets, maar verwaarloosbaar (placebo?).
Maargoed ik denk dat als je een stevige maaltijd achter de rug hebt en een dosis kruiden erachteraan dat je na een paar uur toch wel wat zou moeten merken, niet?: :grin:

Misschien iemand die uit ervaring kan bevestigen?

ps: eerste post, dus hoi!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
wietduif zei:
Van vitamine pillen weet ik dat ze alleen opgenomen worden als je van tevoren gegeten hebt en dan met namen vetten zullen erbij helpen dat de vitamines goed opgenomen worden. Naar mijn weten werkt wiet alleen als het verwerkt is in iets wat vetten bevat (space cake).
Ik heb zelf ook ooit eens een halve gram opgegeten op een nuchtere maag, maar voelde heeeeel lichtjes iets, maar verwaarloosbaar (placebo?).
Maargoed ik denk dat als je een stevige maaltijd achter de rug hebt en een dosis kruiden erachteraan dat je na een paar uur toch wel wat zou moeten merken, niet?: :grin:

Misschien iemand die uit ervaring kan bevestigen?

ps: eerste post, dus hoi!
Klik om te vergroten...

Heey welkom,

Een logische verklaring voor jou gedachtes zijn dat de THC in de wiet dan in je maag aan die vetten gaat hechten en dan dus werkzaam worden..

Hier tegenover staat dat de meeste drugs juist op een nuchtere maag beter werken..
F
FulairynLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens mij moet wiet/hasj inderdaad verhit worden wil de thc vrijkomen, dus volgens mij heeft het vrij weinig zin om het zo op te eten. Zoiezo nogal droog
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#15
hou er rekening mee dat thc zich moet hechten aan vet en dat het vet+thc dan weer wordt opgenomen door het lichaam.

Hou er wel rekening mee dat het dierlijk vet moet zijn
j
jowblowgreenstuffLid
01-01-2024, 00:00
#16
pilliemonster zei:
hey,,

kan je met wiet/hasj ook een bommetje maken van vloei net als bij mdma?
of moet het echt verwarmt worden net als bij space cake enzo?
Klik om te vergroten...


ja heb het al vaak gedaan bijv op feestjes waar het even niet mogelijk was om te smokeeh
neem gewoon wiet voor 1 stick vermaal de wiet tot poeder pak een stukje vloei en rol het erin je krijgt dan een klein strak bolletje ongeveer even groot als een 2 cent stuk maar dan helmaal rond slokje water ofzo en weg is ie duurt wel effe maar kan soms hard aan komen
heb je net veel gegeten duurt het natuurlijk langer meestal rond de 2 uur doe je het op lege maag voel je het al na een kwartiertje

is eigenlijk heel logies als je wiet eet word het in je maag verteerd en het word opgenomen in je bloed (niet alles natuurlijk) maar cannabioden (thc enz.) zijn gewoon voedings stoffen zelfs als het lichaam er eigenlijk niks mee kan worden die kleine stoffen in je bloed opgenomen en komen dus bij je hersens dan begint de pret de wiet resten wat na het verteren nog in je maag en darmen zitten bevatten dan geen voedingstoffen meer en worden verwerkt naar een goede meststof voor eventuele wietplantjes :P
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wiet is hydrofoob, het reageert niet met water en dus zal het niet in je bloed opgenomen worden op die manier, naar mijn weten.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sorry , maar ik vind dit vrij vreemd om te lezen.
Als je niet voor het roken van wiet bent , ga je toch spacecake maken?
Ik denk er zelf niet aan om een bommetje te maken met een krop wiet in.
j
jason-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
dit kan niet het moet eerst een halfuurtje op het vuur me kleinste pitje en dan komt het er pas in heb ik hier en daar gezien
d
dyeLid
01-01-2024, 00:00
#20
je hebt verschillende soorten thc , en de werkzame thc zit nog niet in wiet , pas als het verwarmt word tot een bepaalde temperatuur , verandert de molecuul bouw en krijg je je thc waar je high van word

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."