Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet niet altijd hetzelfde in de coffeeshop

Wiet niet altijd hetzelfde in de coffeeshop

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#1
funky_skunk_junky zei:
Een vriend van me heeft gehad dat ie z'n oogst verkocht aan een shop ( PP), en vervolgens z'n eigen wietje weer terug kocht terwijl ie om wat anders vroeg :P
Klik om te vergroten...

coffeeshops bepalen de soort ook enkel maar door zelf wat van de wiet te roken, te kijken naar de structuur en te ruiken aan de wiet.

Als je perfect kan onderzoeken welke wietsoort je in je handen hebt, en je gaat elke coffeeshop in NL af; volgens mij heb je dan echt weinig wiet die effectief dezelfde soort is dan waarvoor je het gekocht hebt... Heb zelf ook al verschillende soorten wiet gehad in dezelfde coffeeshop onder dezelfde naam, alleen op een andere dag...
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Achja het boeit me niet, als het maar te roken is.
En als het maar geen k2 is :kots:
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#3
funky_skunk_junky zei:
Achja het boeit me niet, als het maar te roken is.
En als het maar geen k2 is :kots:
Klik om te vergroten...
geen K2? :openmouth:
Heb dat nogal gehoord, maar hier in BE wordt dat meestal als een goeie soort gezien. krachtige wiet + goedkoop. (wiet is wiet hier)

zelf koop ik vooral K2 eigenlijk...
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#4
k2 was de eerste wiet die ik ooit gerookt hebt. Uit principe rook ik het gewoon niet meer. :P
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Greenlabs zei:
funky_skunk_junky zei:
Een vriend van me heeft gehad dat ie z'n oogst verkocht aan een shop ( PP), en vervolgens z'n eigen wietje weer terug kocht terwijl ie om wat anders vroeg :P
Klik om te vergroten...

coffeeshops bepalen de soort ook enkel maar door zelf wat van de wiet te roken, te kijken naar de structuur en te ruiken aan de wiet.

Als je perfect kan onderzoeken welke wietsoort je in je handen hebt, en je gaat elke coffeeshop in NL af; volgens mij heb je dan echt weinig wiet die effectief dezelfde soort is dan waarvoor je het gekocht hebt... Heb zelf ook al verschillende soorten wiet gehad in dezelfde coffeeshop onder dezelfde naam, alleen op een andere dag...
Klik om te vergroten...

denk ik ook. Wiet die net goed genoeg is noemen ze white widow ofzo, iets betere noeme ze sancta maria enzovoort.. ze plakken er maar gewoon een naam op. En dus niet de werkelijke naam van die plant.
Enkel met Haze-soorten kan je zeker zijn dat het een haze betreft imo
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee hoor, een goed sneeuwwitje white widow, white lady dat soort dingen kan je ook echt wel herkennen. Iedereen met die haze altijd :openmouth:
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
Nee hoor, een goed sneeuwwitje white widow, white lady dat soort dingen kan je ook echt wel herkennen. Iedereen met die haze altijd :openmouth:
Klik om te vergroten...

een buiten-gekweekte white widow kan ik zeker herkennen jah, dan smaak je de smaak van white widow tenminste, (heb 2 jaar op rij een WW gehad, 2 keer van verschillend zaadbedrijf, en telkens een specifieke smaak en geur, die mn ander plantje niet had, dus t is idd een bepaalde geur en smaak eigen aan whites)
maar een WW van in de shop heeft bij mij die specifieke smaak nog nooit gehad... dus ofwel heb ik nog nooit WW gekregen wanneer ik t vroeg id shop, ofwel smaakt opgefockte white widow net meer naar echte white widow, maar eerder naar opgefokte wiet
F
FantanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja tuurlijk is dat normaal. Het is een plant , en het maakt uit wanneer je het droogt, hoelang je het droogt, of het buiten of binnen gekweekt is en of het wel voldoende water heeft gekregen.

En wat ook vaak gebeurt is dat coffeeshops kunnen als jij vraagt om een blueberry makkelijk een ww'tje geven omdat ze daar meer van hebben. Ze gaan echt niks teruggeven als jij het heb gepaft en vind dat het geen goede blueberry is.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fantan zei:
Ja tuurlijk is dat normaal. Het is een plant , en het maakt uit wanneer je het droogt, hoelang je het droogt, of het buiten of binnen gekweekt is en of het wel voldoende water heeft gekregen.

En wat ook vaak gebeurt is dat coffeeshops kunnen als jij vraagt om een blueberry makkelijk een ww'tje geven omdat ze daar meer van hebben. Ze gaan echt niks teruggeven als jij het heb gepaft en vind dat het geen goede blueberry is.
Klik om te vergroten...

Heb 1 keer een grammetje amnesia gekocht, hij zag er al wat 'gewoontjes' uit, zowiso geen haze.
Ik vertelde dit al maar de verkoper ( nieuweling/invalkracht oid.) dat dit toch echt amnesia was.

Ik klein beetje puur getest en was er zeker van dat het niet het beloofde was, ik dus terug en er stond een bekende. Ik het verhaal uitgelegd en kreeg een gram amnesia + mocht de imitatie houden.

( kon het wel 'bewijzen' aangezien ze hier met stickertjes/barcode's op de zakjes werken)
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
coffeeshop hier in de buurt heeft een constante kwaliteit. Zelden dat ze iets door elkaar halen .
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo :)

Wat mij de laatste tijd opvalt, is dat wanneer ik naar mijn 'stamshop' ga, en ik hetzelfde wietje
bestel, hij bijna altijd anders oogt. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar laatst was het verschil wel heel groot. De eerste keer kreeg ik van een soort een zakje, met hele lichte, fluffige buds erin. Je zag nauwelijks kristallen zitten en het was zo opgebrand in het pijpje, bijna zo snel als papier. Het effect was vrij mild.

De tweede keer dat ik langs kwam, wilde ik weer dezelfde soort voor dezelfde prijs, omdat ze steeds zeggen dat deze het sterkst is. Nu kreeg ik een zakje, met twee super zware buds, helemaal onder de kristallen. Van die buds die lekker na smeulen en als je er aan ruikt, dat je denkt
dat je kerosine snuift. Heerlijk dus, en lekker sterk.

Maar het was wel een major difference, terwijl het gewoon dezelfde soort zou moeten zijn, met dezelfde prijs. Heeft iemand anders dit ook vaak, is het gewoon normaal, of is het minder normaal? Ik vind het eerder raar, omdat ik wil weten wat ik krijg.

thanks :sunglasses:
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja,dat is heel normaal,hun kopen het meestal ook in van dealers
A
AnnemiekeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is wel raar ja.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat is in de meeste shops wel zo ja. Gelukkig hebben ze bij mijn vaste shop (Bilbao :stoned: ) altijd goede hasj, dus dan maakt het niet uit.

Bij een aantal shops (zoals de Sultan in Rdam) hebben ze gewoon verschillende bakken wiet die je kunt bekijken, zodat je echt uit kunt kiezen welke wiet je wilt hebben. Toen ik nog wiet rookte, haalde ik het dus altijd daar.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die verkopen ook maar net wat ze aangelevert krijgen he.

En ze verzinnen er wel een naam bij ook als het nodig is.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
hun kopen meestal inderdaad van meerdere dealers. Het kan wel eens zo zijn dat de een een slechter product levert als de ander. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze van 1 dealer kopen , maar deze een week geen zin had ofzo en er met de pet naar gooide. Meestal kan je daar gewoon even naar informeren hoe dat zit, en misschien kunnen ze iets voor je betekenen
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik weet dat bij m'n vaste shop dat ieder wietje door 1 teler gemaakt word,
maar alsnog zit er uiteraard weleens verschil tussen de toppen per oogst.
't Is natuurlijk een natuurproduct, deels dan :P als die groeimiddelen enzo zijn niet erg natuurlijk uiteraard.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het blijft gewoon een plant, en niet elk(e) (deel van een) plant is hetzelfde. Dus soms heb je pech met je aankoop, en soms heb je geluk. Ik weet niet naar welke shop je gaat in Groningen, maar in een aantal shops kun je zelf een zakje uitkiezen als je bijvoorbeeld een 5je koopt.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#19
Komt vaak voor ik denk doordat ze van dealers kopen die niet allemaal even goed op de plantjes letten.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oke, ik begrijp wel wat jullie zeggen, maar hoe kan men dan bijvoorbeeld zeggen dat je een amnesia haze lekker vindt, terwijl je verschillend ogende, smakende en krachtige shizzle in je bag krijgt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."