Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMinder stoned door eten?

Minder stoned door eten?

50 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na het eten voel ik me meestal minder stoned.
Ook na het pissen.
Vooral bij het gebruik van shrooms voel ik na 1 keer pissen al een stuk minder werking.
Maar ik ben een heeel gevoelig iemand :flushed:

Direct na het eten blowen maakt mij extra stoned :stoned:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Al word je er minder stoned van, dan is het toch nog steeds niet waard om honger te lijden? Je voelt je toch chiller als je "wat minder stoned" ben maar je buik is gevult dan dat je master stoned bent maar je hebt honger.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Frenzel zei:
Na het eten voel ik me meestal minder stoned.
Ook na het pissen.
Vooral bij het gebruik van shrooms voel ik na 1 keer pissen al een stuk minder werking.
Maar ik ben een heeel gevoelig iemand :flushed:

Direct na het eten blowen maakt mij extra stoned :stoned:
Klik om te vergroten...

Hahaha, pissen maakt je echt niet nuchter hoor :tearsofjoy:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik voel me meestal wel wat helderder/fitter nadat ik heb gegeten.
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oom Klaas zei:
Frenzel zei:
Na het eten voel ik me meestal minder stoned.
Ook na het pissen.
Vooral bij het gebruik van shrooms voel ik na 1 keer pissen al een stuk minder werking.
Maar ik ben een heeel gevoelig iemand :flushed:

Direct na het eten blowen maakt mij extra stoned :stoned:
Klik om te vergroten...

Hahaha, pissen maakt je echt niet nuchter hoor :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Haha welnee niet nuchter! :tearsofjoy:
Maar laat ik zeggen dat ik iemand ben die heel snel hoge nood tot zeiken voelt...
en dat ik eten en drinken tijdens freaken meestal zo veel mogelijk probeer te vermijden, omdat het anders te snel uitwerkt.

Bij het stoned zijn, vind ik dat mentale verwarde gevoel het belangrijkste effect. Na een blow houdt dat meestal maar een half uurtje aan, en daarna voel ik me nog zo'n 2 uur in outher space, maar dat is slechts een fysiek gevoel waarbij je je relaxed voelt.
Dat fysieke interesseert me niet zo veel, ik wil dat mentale verstrooide...
en ik heb daar zo mijn methoden voor om dat het best te krijgen.
Bv na het joggen onmiddelijk een blow nemen (terwijl je nog buiten adem bent).
Of als je 's morgens wakker wordt na je ochtendplasje meteen een blow nog vóór het eten en je dan nog een keer omdraaien... pfff dan droom je zo lekker hè :stoned:

Momenteel ben ik bv een tijdje clean aant blijven en dat doe ik ook allemaal dáárvoor.
Als ik helemaal schoon ben en dan een piep klein pijpje rook, blijf ik wel 6 uur stoned of zo :P

Wat ik ook wel es doe... is als ik tijdens het blowen honger voel opkomen dat ik dan besluit om eerst nog een volgende pijp te roken, dan is de honger weer even weg. Als ie dan terugkomt pas eten en daarna meteen weer een pijp :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wanneer je buiten adem bent lekker een joint opsteken is 1 van de meest verneukeratieve dingen om te doen voor je longen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
Wanneer je buiten adem bent lekker een joint opsteken is 1 van de meest verneukeratieve dingen om te doen voor je longen.
Klik om te vergroten...

En je hersencellen -> zuurstof tekort.
Daar is de ''extra mentale verwardheid'' in dat geval aan te wijten denk ik.

En bij het sóchtends net uit bed zijn blowen, is een erg lage bloedsuikerspiegel de oorzaak.
Maar als hij het er voor over heeft, :rolleyes:

Een andere mogelijke verklaring voor het nuchterder voelen na wat eten, is psychisch.
Als je wat eet en/of drinkt, voer je een enorm dagelijke handeling uit die je misschien onbewust wat meer terug trekt naar de realiteit.

Wel merk ikzelf nog een verschil of je bijv, een broodje hamburger of een zak snoep eet.
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee joints rook ik niet, alleen pure wiet/hasj door de steel- of waterpijp.
Ben nu een niet-roker, maar ik heb ook een tijdlang tabak gerookt en daarbij viel me ook al op dat je minder stoned wordt als je tijdens het blowen er een sjekkie tussendoor rookt (kan ook hierbij weer een verklaring zijn die psychisch is).
Soms rook ik wel es een joint mee van iemand, maar dan word ik niet zo heel erg stoned; ben dan eerder opgepept van de nicotine, maar ook stoned natuurlijk.
Dat verschil tussen hamburger en zoet zit wel wat in; bij benzodiazepine-gebruik krijg je zin in zoet, maar als je eraan toegeeft lijkt het wel of het daarna een stuk minder werkt.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het gaat toch om je gelukservaring in het algemeen?

Als je ``kankerstoned`` bent en je hebt ``kankerhonger``, dan bak je toch 5 eieren, of niet?

als je daarna minder high bent boeit dat toch niet, denk aan de feeling in je maag :hearteyes:
F
FrenzelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazeker, echwel :hearteyes:
Zoals Dreuge ook al zei, je gaat jezelf niet door een lijdensweg halen, maar ik vind het wel leuk om er vooraf rekening mee te houden.
Daarom stamp ik me maag meestal als eerst vol en daarna pas blowen.
Of na het sporten zit je al deels op je lichaamseigen endorfinen die je gevoel van honger enigszins verdoofd hebben...
maar uiteindelijk is er geen ontkomen meer aan, dan moet je eten en dan is het eten helemaal het einde, ook al weet je dat je minder stoned wordt.
Ik doe dat allemaal zo, omdat ik het hoogste rendement uit me stuff wil halen :)
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drientje zei:
Extisi zei:
Als je kankerstoned bent, en kanker honger hebt, zorg je dan dat je geen kanker krijgt?

Doe is niet zo grof man.
Klik om te vergroten...
Kanker moet kunnen. Tyfus kan toch ook?

Allebei geen ziektes die ik wil hebben maar jij scheld toch ook met de pest? Ziektes zijn leuk om mee te schelden.
Klik om te vergroten...

Ziektes zijn lekker om mee te schelden, maar in deze situatie wel degelijk ongepast. Tyfus stoned en tyfus honger slaat ook nergens op. Hij is (was) aan het genieten van een heerlijke roes en, als ie slim is, gaat ie heerlijk genieten van wat voor heerlijks hij ook gaat eten. Wat is de reden om te schelden?
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drientje zei:
Zie begin bericht.
Klik om te vergroten...

Ja, en?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
langeman zei:
Drientje zei:
Extisi zei:
Als je kankerstoned bent, en kanker honger hebt, zorg je dan dat je geen kanker krijgt?

Doe is niet zo grof man.
Klik om te vergroten...
Kanker moet kunnen. Tyfus kan toch ook?

Allebei geen ziektes die ik wil hebben maar jij scheld toch ook met de pest? Ziektes zijn leuk om mee te schelden.
Klik om te vergroten...

Ziektes zijn lekker om mee te schelden, maar in deze situatie wel degelijk ongepast. Tyfus stoned en tyfus honger slaat ook nergens op. Hij is (was) aan het genieten van een heerlijke roes en, als ie slim is, gaat ie heerlijk genieten van wat voor heerlijks hij ook gaat eten. Wat is de reden om te schelden?
Klik om te vergroten...
Zie begin bericht.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Meer blowen dus.
E
EendagsvliegLid
01-01-2024, 00:00
#15
Chocolade en stoned zijn, is een fucking gift van God. En met kanker schelden is cool, want zo gaan we er nog leuk mee om, in plaats van dat serieuze, zielige kut gedoe omtrent kanker. Elke dag sterven mensen een kanker pijnlijke dood door die kut kanker, en dat is kanker vreselijk, maar zolang je weet dat dit het geval is en dat je zelf waarschijnlijk ook kanker krijgt, mag je er van mij mee spotten, omdat je er dan nog mee omgaat. Nu willen mensen vaak niet steeds geconfronteerd worden met kanker, dus daarom mag je er niet mee vloeken. Toch vind ik dat we 1x in 60 seconden even moeten nadenken aan alle ellende in de wereld, wat onder andere veroorzaakt is door kanker. KANKER!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vraag me toch af waarom dat jullie Nederlanders altijd met ziektes moeten schelden...
Kanker, tyfus, pest, weetikveelwatnogallemaal...

Niet dat ik er tegen ben ofzo, want ik vind het maar belachelijk als je begint te wenen wanneer iemand kanker zegt. Ik vraag me gewoon af vanwaar het komt.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#17
KoxBox zei:
Ik vraag me toch af waarom dat jullie Nederlanders altijd met ziektes moeten schelden...
Kanker, tyfus, pest, weetikveelwatnogallemaal...

Niet dat ik er tegen ben ofzo, want ik vind het maar belachelijk als je begint te wenen wanneer iemand kanker zegt. Ik vraag me gewoon af vanwaar het komt.
Klik om te vergroten...
het komt gwn van mensen die er zelf nooit mee hebben te maken gekrege:) heb paar familieleden die kanker hebben, kan dat woord echt niet over m'n lippen krijgen om te schelden ..
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik moet zeggen dat (ik, en zowat iedereen die ik ken) we meer in het Engels schelden.
Echt Vlaamse scheldwoorden, tjah: kluutzak, mongool, schaambal, achterlijke domme kloot, janet.
Meer in die richting maar toch overwegend Engels, misschien omdat we nogal veel overnemen uit andere talen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
KoxBox zei:
Ik vraag me toch af waarom dat jullie Nederlanders altijd met ziektes moeten schelden...
Kanker, tyfus, pest, weetikveelwatnogallemaal...

Niet dat ik er tegen ben ofzo, want ik vind het maar belachelijk als je begint te wenen wanneer iemand kanker zegt. Ik vraag me gewoon af vanwaar het komt.
Klik om te vergroten...

Ik verwacht dat de oorsprong van het schelden met ziektes niet een Nederlands iets is, maar is geïmporteerd door onze gekleurde medemens.

Waarom we het doen? Mensen houden er instinctief van om dingen af te schuiven, op bijv. een ziekte. Ook geef je door even lekker de meest onacceptabele woorden uit te spuwen wat extra emotie aan je boodschap.

Wanneer je echter elke minuut een keer kanker moet/wil zeggen, betekent dat niet dat je telkens stil wilt staan bij alle ellende in de wereld, maar dat het er is ingesleten. Of dat je gewoon stoer wilt doen tegen over je matties, je weet tog?

Mmm, beetje offtopic maar vind het zonde om mijn mening nu te gaan backspace.
Jullie krijgen hem dus toch!

Even ontopic,

Eendagsvlieg zei:
Chocolade en stoned zijn, is een fucking gift van God.
Klik om te vergroten...

Helemaal waar! Vooral coté d'ore! Mijn space chocolade! Als ik die koop, weten mn vrienden dat het een erg gezellig avondje zal worden!

Jammer van al het lekkere stoners voedsel ( ja ook gezonde dingen zoals sapjes en fruit) is dat het je tanden zo erg verpest. ( dit is niet schelden met een ziekte, maar gewoon een werkwoord). Als ik stoned ben, ben ik altijd te lui om m'n tanden te gaan poetsen terwijl ik wel een 10 kilo chocolade en 10 liter vruchtensap heb lopen wegwerken.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
KoxBox zei:
Ik vraag me toch af waarom dat jullie Nederlanders altijd met ziektes moeten schelden...
Kanker, tyfus, pest, weetikveelwatnogallemaal...

Niet dat ik er tegen ben ofzo, want ik vind het maar belachelijk als je begint te wenen wanneer iemand kanker zegt. Ik vraag me gewoon af vanwaar het komt.
Klik om te vergroten...

Wij wouden niet nog zo'n land zijn dat met familieleden spot.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."