Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVroeger, maar niet zo vroeger

Vroeger, maar niet zo vroeger

39 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Krijg je die tolerantie eigenlijk ook al van 1x per week blowen? Of moet je dan toch wel elke dag smoken?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
Nee, ik rook het om stoned te worden eigenlijk.. :beer:
Klik om te vergroten...

Ja duh maar ik bedoelde roken in plaats van eten lol
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Flameon zei:
met name je lever.
Klik om te vergroten...

De lever loopt bij mijn weten lang niet genoeg schade op bij (intensief)blowen om de afbrekende werking ervan te doen beïnvloeden.

Wat ik denk, is dat er bij blowen bepaalde hormonen vrijkomen/niet opgenomen worden.
Dit veroorzaakt ( net als serotonine bij MDMA) een blij gevoel dat wij stoned/high noemen.
Net als bij serotonine lijkt het me dat die ''wiethormonen'' niet uit een onuitputbare put komen en dus op kunnen raken.
De sedatieve en realiteit beïnvloedende werking blijven, maar de ''space'' verdwijnt als gevolg van het ''tekort'' aan deze hormonen.

Ikzelf heb precies hetzelfde wat Klaas zegt, en vind dit best wel vervelend.
Ik weet dat de oplossing stoppen is, mahjah.. :stoned:
Klik om te vergroten...

De space is er gewoon nog hoor, ik kan nog steeds trippen op wiet :sunglasses:
Maar het suffe gevoel is gewoon veel sterker geworden.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
W.F.L. zei:
PepTalk zei:
Nee, ik rook het om stoned te worden eigenlijk.. :beer:
Klik om te vergroten...

Ja duh maar ik bedoelde roken in plaats van eten lol
Klik om te vergroten...
Vreetkick?
t
theelichtjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
kun je niet beter wat hash roken, en dan s'avonds weer wiet?
ikzelf zou het echt niet volhouden als ik de hele dag stoned op school/werk zou moeten zitten.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Klaas , je word gewoon oud. Net als een bejaarde heb je eerder je middag dutje nodig. Met een joint trigger je dat sneller :P
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Receptoren die beschadigd zijn kunnen inderdaad niet meer goed gerepareerd worden. Receptoren die ongevoelig of juist overgevoelig zijn geworden voor signalen kunnen dacht ik nog wel herstellen.
Of bij cannabisgebruik sprake is van permanente beschadiging van de receptoren weet ik zo niet, ze worden in ieder geval wel een stuk minder actief.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#8
Eens wat meer high wiet proberen dan stoned wiet, niet in de ochtend blowen, wat meer hasj roken, niet blowen voor het slapengaan, dan slaap je minder diep en sta je moe op, en met die joint dat je net na het opstaan rookt verbeterd het vast niet. En het hangt denk ik ook een beetje af van de omgeving, je kan nu lekker stoned in de warmte naar muziek luisteren binnen terwijl je als tiener in de koude buiten vlug nog je jointje stond te roken en dan je best moest doen om niet te veel naar wiet te ruiken, je kon je niet volledig laten gaan...

en ook: tolerantie is een bitch
P
Pizza HazeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb het soms ook wel.. best herkenbaar. Dat ik soms wel slaperig wordt als de high weg gaat. Sowieso zal het wel afhankelijk zijn van de hoeveelheid slaap, volle maag etc. etc. Ik weet niet of ik het bij elke wietsoort heb, want ik heb het niet altijd.. M'n jointjes zijn nu ook wel een stuk sterker.
Maar ik hoor er meer mensen over. Mensen die over stappen op hasj omdat ze van wiet echt suf worden..

Ik denk dus dat het met gewenning te maken heeft. en je fitheid. Maar een samenhangend verhaal kan ik er niet echt meer van maken. ben ik te moe voor..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gevalletje receptoren naar de tyfus lijkt me. Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat wanneer die dingen eenmaal kapot zijn, dit permanent is. Ik herinner me een filmpje waar receptoren als stoeltjes afgebeeld werden. Wanneer je dan iets gebruikt gaat "de drug op die stoeltjes zitten". Eenmaal versleten zijn de stoelen onbruikbaar.

Dus op z'n Bassie & Adriaans; Er zijn steeds minder zitplaatsen in deze stoelendans.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Gevalletje receptoren naar de tyfus lijkt me. Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat wanneer die dingen eenmaal kapot zijn, dit permanent is. Ik herinner me een filmpje waar receptoren als stoeltjes afgebeeld werden. Wanneer je dan iets gebruikt gaat "de drug op die stoeltjes zitten". Eenmaal versleten zijn de stoelen onbruikbaar.

Dus op z'n Bassie & Adriaans; Er zijn steeds minder zitplaatsen in deze stoelendans.
Klik om te vergroten...

Gaat dit over mijn geval of over iemand anders?
Mooie uitspraak trouwens, onderaan in je bericht :grin:
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb nergens last van, blow vanaf m'n 12e maar ben na 1 jointje nog net zo stoned als in het begin. Volgens mij ben ik één van de weinige die dat heeft, maar ik ben er wel blij mee :sunglasses:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oom Klaas zei:
Gaat dit over mijn geval of over iemand anders?
Klik om te vergroten...
Ja dit. De reden waarom je minder kunt hebben, toch?

Oom Klaas zei:
Mooie uitspraak trouwens, onderaan in je bericht :grin:
Klik om te vergroten...
I try :)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#14
funky_skunk_junky zei:
Ik heb nergens last van, blow vanaf m'n 12e maar ben na 1 jointje nog net zo stoned als in het begin. Volgens mij ben ik één van de weinige die dat heeft, maar ik ben er wel blij mee :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Tolerantie maakt het wel makkelijker te doseren.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
Gevalletje receptoren naar de tyfus lijkt me. Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat wanneer die dingen eenmaal kapot zijn, dit permanent is. Ik herinner me een filmpje waar receptoren als stoeltjes afgebeeld werden. Wanneer je dan iets gebruikt gaat "de drug op die stoeltjes zitten". Eenmaal versleten zijn de stoelen onbruikbaar.

Dus op z'n Bassie & Adriaans; Er zijn steeds minder zitplaatsen in deze stoelendans.
Klik om te vergroten...

Zenuwen die kapot zijn kunnen sowieso niet meer genezen, dus als er iets in je hersenen kapot gaat dan blijft het kapot, en dit geld voor heel die kwab in je kop :).
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik blow nu 3 jaar en ben na 3 goede trekken meteen van de wereld.
Heavy shit vind ik het soms wel.
r
ryder11700Lid
01-01-2024, 00:00
#17
gewenning denk ik en ook het volwassen worden en je gedragen zoals het in de maatschappij van je verwacht word speelt denk ik ook mee. en ook je levensritme zal veranderd zijn sinds je 16 was en zo zullen er wel meerfactoren zijn. leuk om er hier ook iets over te lezen hadhet er gisteren nog over met wat vrienden.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Volwassen, hehe :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
De laatste tijd heb ik het er vaker met vrienden over, dat we vroeger (toen we 14/15/16 waren) veel meer konden blowen dan nu wat eigenlijk best vreemd is. Als ik tegenwoordig een joint zou roken voordat ik naar school ga dan moet ik eigenlijk direct terug naar m'n bed, en toen rookte ik er zo af en toe 2 voor school en iedere pauze door tot 's avonds voor het slapen gaan.
Ik rook dan nu wel wat minder, maar ik heb tegenwoordig meer gewenning bij wiet dan toen dat ik dus minder stoned word van dezelfde hoeveelheid wiet als toen.
Destijds was ik van 1 joint hartstikke knetter maar werd ik er lang niet zo suf van, nu is het effect nog steeds heerlijk trouwens maar ik kan er toch minder goed tegen.

Herkennen meer mensen dit?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik rook het ook niet de hele dag :tearsofjoy:
'k Rook misschien 0,66 gram wiet per dag en dat is al veel.

Ik wou gewoon weten of er meer mensen waren die het herkennen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."