Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet van nederland naar belgië

wiet van nederland naar belgië

66 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
de bus controleren op mensen met wiet.
Waar ze zich toch al niet mee bezig kunnen houden zeg :confused:
p
pineappleLid
01-01-2024, 00:00
#2
thuis gaak et mij nie riskern,
moogde in caféetjes in nederland lere rolln?n alle ja, kbedoel daarmee da ze u nie raar aankijkn ofzo lijk da ze in belgië doene.
p
pineappleLid
01-01-2024, 00:00
#3
btw,
zijn coffeeshops open in et weekend?
N
N4SLid
01-01-2024, 00:00
#4
chiwawa zei:
btw,
zijn coffeeshops open in et weekend?
Klik om te vergroten...

ja..., dan is het daar zeer druk, wel nadelig voor de wachttijden :wink:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#5
let come zei:
voorgerolde zou ik niet doen, dan weet ge niet hoeveel ze erin doen en ik vind het juist fijn als ge zelf de verhoudingen kunt bepalen (hangt altijd van het moment af :P )
je zal toch wel iemand kennen die kan rollen zeker? vraag dan of hij/zij een paar voor u rolt...
of ge probeert er een paar te rollen bij uw thuis, op uw gemak, boven een tafel zodat niets verloren gaat en voor ge het weet hebt ge de tru door :wink:

3 gram is normaal gezien wettelijk in België en zelfs voor 5 gram doen ze dikwijls niet zo moeilijk (wiet roken bij uw thuis is volledig legaal, als er geen minderjarigen zijn toch)
als ge echt veel bij u hebt krijgt ge zo een werkstraf +boete ofzo, gevangenis komt heel weinig voor :)

België: Het individueel gebruik door meerderjarigen is toegestaan, mits het geen "overlast" bezorgt. Dus gebruik op openbare plaatsen, bezit van meer dan 3 gram of verkoop wordt juridisch vervolgd; ook gebruik in aanwezigheid van minderjarigen wordt altijd als "overlast" beschouwd (aanpassing wet begin 2005).
Klik om te vergroten...
->http://nl.wikipedia.org/wiki/Marihuana
Klik om te vergroten...
Dus meer dan 3 gram is verboden, en dan nog altijd is het niet 100% legaal hoor, ge moogt thuis roken ja, maar ge moogt niet smokelen uit buitenland .. En niet van een dealer kopen of zelf verkopen. Plant mag je hebben maar dan nog :/

Dus hoe kunnen ze in belgie niet moeilijk doen voor 5 gram, denk dat ze het afpakken en een pv opstellen, maar dat je het wel nie terugkrijgt. 3 Gram is het maximum toegestane en dan nog moet je een goedgehumeurde flik tegenkomen die ook een beetje mee met z'n tijd is ..
l
let comeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja, het hangt wel veel van de flik af denk ik
ik ken mensen die "betrapt" zijn door de flikke met iets van 7-8gram de man en die hebben het nog gewoon mogen houden en al :openmouth:
ma zal dan wel een ferme uitzondering zijn zeker? :)

chiwawa zei:
thuis gaak et mij nie riskern,
Klik om te vergroten...

ivm ouders vermoed ik? :)
ik heb het zo geleerd en moest ge mijn ouders kennen...
gewoon heel stiekem doen als er niemand thuis is, en dan rolt ge er een heel deel (voorraadje aanleggen) :wink:
Y
Yuppie 2 WasteLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom zou je het over de grens halen? Je kunt dat toch ook in Belgie kopen, ik kan niet in Antwerpen lopen of ik ruik skunkie, sterker nog ik ben in Antw weleens in een soort van coffeeshop, niks aan de hand...
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Yuppie 2 Waste zei:
Waarom zou je het over de grens halen? Je kunt dat toch ook in Belgie kopen, ik kan niet in Antwerpen lopen of ik ruik skunkie, sterker nog ik ben in Antw weleens in een soort van coffeeshop, niks aan de hand...
Klik om te vergroten...

ik vind dat je het allemaal wel heel erg goed weet... mensen kopen ook hun wiet in nederland omdat ie misschien beter is dan het onkruid dat je hier soms kan krijgen... :wink:
Y
Yuppie 2 WasteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik weet alleen dat het daar goed is, geen hooi iig, tippie mijnerzijds :wink:
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yuppie 2 Waste zei:
Ik weet alleen dat het daar goed is, geen hooi iig, tippie mijnerzijds :wink:
Klik om te vergroten...

ik woon hier al heel lang en ik verkies BoZ als het wiet betreft
:wink:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Als het een naam is, zou ik het toch maar "snellekes" editten. Want voor je het weet is die café ook al dicht of vzw'ken.
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Osi` zei:
Als het een naam is, zou ik het toch maar "snellekes" editten. Want voor je het weet is die café ook al dicht of vzw'ken.
Klik om te vergroten...

BoZ = Bergen op Zoom :wink:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Doodkapje zei:
Osi` zei:
Als het een naam is, zou ik het toch maar "snellekes" editten. Want voor je het weet is die café ook al dicht of vzw'ken.
Klik om te vergroten...

BoZ = Bergen op Zoom :wink:
Klik om te vergroten...
Woeps! excuseer!
X
Xtc BobLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik ga 2 keer per week maasstricht en nog nooit gepakt geweest
p
pineappleLid
01-01-2024, 00:00
#15
nog snel een vraagje, waar haal ik het best mijn wiet? zowel op vlak van kwaliteit als controles?
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Doodkapje zei:
Yuppie 2 Waste zei:
Waarom zou je het over de grens halen? Je kunt dat toch ook in Belgie kopen, ik kan niet in Antwerpen lopen of ik ruik skunkie, sterker nog ik ben in Antw weleens in een soort van coffeeshop, niks aan de hand...
Klik om te vergroten...

ik vind dat je het allemaal wel heel erg goed weet... mensen kopen ook hun wiet in nederland omdat ie misschien beter is dan het onkruid dat je hier soms kan krijgen... :wink:
Klik om te vergroten...

die weed van die "shops" in antwerpen is best goeie hoor. ze geven er ook meer dan wat je in nederland krijgt voor hetzelfde geld (zal miss wel aan de soort fzo liggen)
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#17
1,5g voor 10 euro kreeg ik normaal
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#18
7.5 de gram gelijk in maas dus =) voor gemiddelde tot goeie soortjes.
l
let comeLid
01-01-2024, 00:00
#19
chiwawa zei:
nog snel een vraagje, waar haal ik het best mijn wiet? zowel op vlak van kwaliteit als controles?
Klik om te vergroten...

in België of Nederland?
als je naar Nederland gaat zou ik in maastricht gaan halen, ligt dicht bij de grens (Belgische wiet heb ik geen ervaring mee)

er zijn veel shops in maastricht, op de boot (missisipi en smokey) zou ik niet gaan, ik dacht dat het daar duurder was. ik ga bij kosbor of easy going, die liggen tussen de maas en de markt (er stoppen bussen op de markt, dan moet je maar 1 min wandelen ofzo)

als je met de bus gaat zou ik wel niet 's avonds gaan in de weekends, overdag in de week lijkt me veiligst qua controles
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#20
let come zei:
chiwawa zei:
nog snel een vraagje, waar haal ik het best mijn wiet? zowel op vlak van kwaliteit als controles?
Klik om te vergroten...

in België of Nederland?
als je naar Nederland gaat zou ik in maastricht gaan halen, ligt dicht bij de grens (Belgische wiet heb ik geen ervaring mee)

er zijn veel shops in maastricht, op de boot (missisipi en smokey) zou ik niet gaan, ik dacht dat het daar duurder was. ik ga bij kosbor of easy going, die liggen tussen de maas en de markt (er stoppen bussen op de markt, dan moet je maar 1 min wandelen ofzo)

als je met de bus gaat zou ik wel niet 's avonds gaan in de weekends, overdag in de week lijkt me veiligst qua controles
Klik om te vergroten...
Fantasia is voor mij het beste, zeker de supermix, krijg je enorm veel voor al 20 euro, meer dan waar. Ook al kost da 7.5, telkens ben ik verbaast lol ^^
En ja, ik rook al 2 jaar, kga vaak nog m'n shit in smokey halen als supermix niet in de fantasia te vinden is. Dan is dat m'n tweede keus. Vroeger ging ik nog naar de kosbor, maar kben er al een jaar nie meer in geweest, dunno of ze nog mix wietje hebben van 5 euro de gram, was daar dik tevreden mee :)
Of is ne santa maria'ke.

Mississippi is dure boel, pure toeristenschop. Smokey is dat ook wel, maar veel minder.

Cool runnings is m'n 3de keus, en als ik wil rusten en chillen in een shop dan is het daar wel. Lekkere zetels en goeie soortjes, wel duur, maar je krijgt waar voor je geld.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."