Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet van nederland naar belgië

wiet van nederland naar belgië

66 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
de bus controleren op mensen met wiet.
Waar ze zich toch al niet mee bezig kunnen houden zeg :confused:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien zeg ik iets geks, maar is het niet slimmer om een 400 watt lampje in je kast te hangen, en er 1 plantje onder te zetten? Dan kun je vooruit, en de pakkans is, ook in België, minimaal. Ik wil niemand aanzetten tot criminele activiteiten, maar het over de grens brengen is ook niet de ideale manier....

Ik rook niet, anders wist ik het wel :rolleyes:
D
DJStonerrLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe zit het met minder jarige...ik ga binnenkort met een groep vrienden op vakantie in de ardennen voor een week.
Daarvoor willen wij wiet mee nemen. We zijn met zn 3e en willen allemaal mee nemen voor een week gebruik. Ongeveer 15 totaal. Ik ben 15 en mn andere vrienden zijn 16 en 17. We vragen ons hoe het zit want we gaan met een gehuurde bus en willen niet in de problemen komen. Dus hoe zit het?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
DJStonerr zei:
Hoe zit het met minder jarige...ik ga binnenkort met een groep vrienden op vakantie in de ardennen voor een week.
Daarvoor willen wij wiet mee nemen. We zijn met zn 3e en willen allemaal mee nemen voor een week gebruik. Ongeveer 15 totaal. Ik ben 15 en mn andere vrienden zijn 16 en 17. We vragen ons hoe het zit want we gaan met een gehuurde bus en willen niet in de problemen komen. Dus hoe zit het?
Klik om te vergroten...
Het is strafbaar. Wiet is gewoon nog illegaal ondanks het NL gedoogbeleid. Zeker over de grens mee nemen is strafbaar en is smokkelen. Minderjarig of niet, het mag niet.
D
DJStonerrLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe zit het met minderjarige
Ik en 2 vrienden gaan 1 week op vakantie
Ik ben 15 en de andere zijn 16 en 17.
Hoe zit het we willen ongeveer 15 gram mee nemen in een gehuurde bus. Kunnen we in problemen komen of aan gehouden worden?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
DJStonerr zei:
Hoe zit het met minderjarige
Ik en 2 vrienden gaan 1 week op vakantie
Ik ben 15 en de andere zijn 16 en 17.
Hoe zit het we willen ongeveer 15 gram mee nemen in een gehuurde bus. Kunnen we in problemen komen of aan gehouden worden?
Klik om te vergroten...

De Dunne zei:
Het is strafbaar. Wiet is gewoon nog illegaal ondanks het NL gedoogbeleid. Zeker over de grens mee nemen is strafbaar en is smokkelen. Minderjarig of niet, het mag niet.
Klik om te vergroten...

Doe maar niet. Ja je kunt vette problemen krijgen. Heel vet. Het kan ook goed gaan. Is het slim? Nee! Strafblad, rest van je leven gedoe.
d
druggiesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het blijft een risico maar kom er tot nu toe iedere keer goed mee weg :)
p
pineappleLid
01-01-2024, 00:00
#8
ma as ge lijk na gent gaat komde ook geen controles tegen.
dus als ge na amsterdam gaat, eide meer kans op controles,
kut,
en als ze u betrappn, de hoogste straf da ze u kunne geve is toch ma een boete
howja, ze gaan u wel geen gevangenisstraf gevn vo da
mss is een dealer veiliger as ge em vertrouwt..
s
svenvdhLid
01-01-2024, 00:00
#9
chiwawa zei:
en als ze u betrappn, de hoogste straf da ze u kunne geve is toch ma een boete
howja, ze gaan u wel geen gevangenisstraf gevn vo da
Klik om te vergroten...

Valt te zien met hoeveel je gepakt wordt.. Weet niet wat je van plan bent maar de controle aan de grensgemeenten(roosendaal,bergen op zoom e.d.) zijn sterk verscherpt.
T
TrippeliciousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb een directe busverbinding naar maastricht en regelmatig word die bus gecontroleerd door de politie. Als je wat bij hebt (niet meer dan 3 gram, want meer dan 3 gram mag je niet bijhebben in belgië) dan word alles gewoon afgenomen en krijg je bij je thuis een brief. Op die brijf staat dan wat er gebeurd is en nog ergens iets van een cursus over drugs die je kan volgen. Maar deze cursus moet je niet doen. Ik ben nog nooit betrapt (hoewel ik een 2 tot 3 tal keer per week ga :mrgreen: ) dus ik weet niet zeker wat er in die brief staat, maar een kameraad was wel gepakt door de politie en die zei me dit. Maar als je voor je ouders de brief uit de brievenbus haalt dan is alles ok :mrgreen: .
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
chiwawa zei:
gewoon JA of NEE antwoorden
tjeezes, slow answers
Klik om te vergroten...

Zozo, de keizer word wat geiriteerd als er in een half uur geen antwoord is ?
p
pineappleLid
01-01-2024, 00:00
#12
trippelicious, waar woonde gij wel in belgië? 2 à 3 keer per week na nederland is ook wel vele..
vo mij ist eerste keer, dus kvond wel nodig dak wa ingelicht was en naarmate da der ier wel zin die wa ervaring ebbn ist ideaal.
wacky, i know, kben gwn ongeduldig, da was mijn duister kantje, en nu de uwe
btw, keizerin plz
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Schrijf eens in het algemeen nederlands aub.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Saivy zei:
Schrijf eens in het algemeen nederlands aub.
Klik om te vergroten...

net wat ik dacht :tongueout: waarom typpen de newbie belgen altijd zo dialect ? :tongueout:


probeer het met de post op te sturen :grin: zoals ze die pakketjes van azarius opsturen maar dan geadreseerd aan jezelf :tongueout:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#15
mattskovic zei:
Saivy zei:
Schrijf eens in het algemeen nederlands aub.
Klik om te vergroten...

net wat ik dacht :tongueout: waarom typpen de newbie belgen altijd zo dialect ? :tongueout:
Klik om te vergroten...

Omdat onze dialecten onze 'trots' zijn. :stoned:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Saivy zei:
mattskovic zei:
Saivy zei:
Schrijf eens in het algemeen nederlands aub.
Klik om te vergroten...

net wat ik dacht :tongueout: waarom typpen de newbie belgen altijd zo dialect ? :tongueout:
Klik om te vergroten...

Omdat onze dialecten onze 'trots' zijn. :stoned:
Klik om te vergroten...

eigenlijk wel maar dat word niet overal gerespecteerd :tongueout:
P
PZLid
01-01-2024, 00:00
#17
Trippelicious zei:
Ik heb een directe busverbinding naar maastricht en regelmatig word die bus gecontroleerd door de politie. Als je wat bij hebt (niet meer dan 3 gram, want meer dan 3 gram mag je niet bijhebben in belgië) dan word alles gewoon afgenomen en krijg je bij je thuis een brief. Op die brijf staat dan wat er gebeurd is en nog ergens iets van een cursus over drugs die je kan volgen. Maar deze cursus moet je niet doen. Ik ben nog nooit betrapt (hoewel ik een 2 tot 3 tal keer per week ga :mrgreen: ) dus ik weet niet zeker wat er in die brief staat, maar een kameraad was wel gepakt door de politie en die zei me dit. Maar als je voor je ouders de brief uit de brievenbus haalt dan is alles ok :mrgreen: .
Klik om te vergroten...

Als je dan nog gepakt word met minder dan 3, wat doen ze dan? Ook een brief naar thuis? Ik heb gehoord dat je dan nog 2 kansen krijgt, daarna krijg je een pv + boete van 25 euro..

Eergisteren voor de eerste keer ZELF pief gaan halen in maastricht, en al enorme chance gehad met controle, net toen onze bus over de brug was gereden kwamen er 2 combis aan voor te controleren :grin:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Of er controle is kun je nooit op voorhand weten. Wat je wel kunt krijgen is een PV, tenzij ge echt met dealer aantallen mee afkomt ..
5 Gram mag geen probleem zijn (dan gaat ge de bak niet in) maar ze pakken het zowiezo wel af.
3 Gram of eronder is zowiezo geen probleem, sommigen pakken het af en schrijven pv'ken en sommigen geven het terug. (direct)

Zelf ga ik ook naar maastricht met de (elke week) en ik heb eerlijk gezegd nog nooit een controle gehad, 1x was best wel schrikken, ik zag mannen in't blauw uniform, maar blijkbaar waren het die van de lijn. NO PANIC!
Ik ben paranoider om in maas openbaar te blowen dan in de bus de grens over te gaan.

Goeie tips, ga vooral overdag en op drukke winkeldagen als je met de bus gaat. GA NIET SAVONDS, want dan is er meer en meer kans op controle. Bus, weg, maakt nie uit, kheb die domme kloten nooit gesnapt wrm ze perse savonds moeten gaan ... Natuurlijk wordt ge dan bekan wel is gepakt.

Trein of bus of auto, maakt niet uit.
Gewoon doen jong, wij zijn ook allemaal zo begonnen. En anders zoek je gewoon een betrouwbare dealer. En zijt ge ook van dat smokkel probleem af.

Hoe wij het verstoppen? Ik steek het gewoon in m'n broekzak.

Nog goeie tips, heb je echt minder bij den 3 gram, werk dan niet tegen, maar werk mee met de agent en blijf zo vriendelijk mogelijk en begripvol. Niet slijmen. Maar goed luisteren en gewoon akkoord gaan als hij uw wiet niet teruggeeft. Doe alsof je er verantwoord mee kunt omgaan.

Zo, ik zou nie weten wat ik nog meer kan meegeven, maar dat is alles wat ik weet.
Verstop je in het volk!
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#19
PZ zei:
Eergisteren voor de eerste keer ZELF pief gaan halen in maastricht, en al enorme chance gehad met controle, net toen onze bus over de brug was gereden kwamen er 2 combis aan voor te controleren :grin:
Klik om te vergroten...
Hoelaat en welke bus? Was het een drukke dag of niet? (daarmee bedoel ik, keiveel ouw omakes)
Hmm, eergisteren, bedoel je daarmee woensdag? Best ook een slechte dag om je shit te halen hoor, tis al de 2de keer dat ik hoor dat er op woensdag een controle is in de bus, ene keer namiddag in Diepenbeek en dan bij u aan de brug.

Ja, ik probeer informatie te verzamelen van de dagen dat ze afkomen :tongueout: en ongeveer de uren ook. Altijd handig wanneer de veilige uurtjes er zijn.
p
pineappleLid
01-01-2024, 00:00
#20
dus de kans op controle is redelijk klein en de bestraffingen zijn ook minimiem, nice.
als ik in een coffeeshop ben dan gaak dus voorgedraaide joints kopn,
wa waarschijnlijk beter is dan dak ze zelf moe draain wan kank nog nie.
ma oeveel tabak doen ze in voorgedraaide joints? en voeldje et effect nog?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."