#1
Zo ja, beïnvloed het je rijgedrag?
Volgens de wet rij je dan helaas altijd onder invloed..Ik rook mijn jointje tegenwoordig vrijwel alleen maar savonds thuis als ik niet meer de deur uit hoef.
Dus nee, niet meer. Maar vroeger dus wel, best vaak eigenlijk. Soms zelfs met een joint in mijn mond achter het stuur. Nooit niks gebeurd stoned maar ik heb zowieso nooit iets en rij al zo'n 20 jaar schadevrij. Oh, ik heb trouwens wel een keer de handrem vergeten toen ik net mijn rijbewijs had en toen is mijn auto het kanaal in gerold lol. Ik kan me niet meer herinneren of ik toen onder invloed was van wiet maar zeer waarschijnlijk wel want toen blowde ik de hele dag lol!
Interessante vraag of blowen je rijgedrag beinvloed. Ik zei vroeger vaak dat ik beter reed omdat ik me dan met mijn ADD beter kon concentreren en rustiger reed maar ik vind dat eigenlijk inmiddels bullshit en goedpraterij.
Ik zeg ook niet dat het niks uitmaakt. Want het maakt wel degelijk iets uit. Maar bij een dagelijkse blower zoals mij is het verschil niet zo heel groot, ik durf te stellen dat ik bijna zo goed rij onder invloed van wiet dan nuchter. Ik vind zelfs dat vermoeidheid bij mij meer invloed op mijn rijgedrag heeft dan een joint. Maar toch heeft blowen ONMISKENMAAR toch wel enige negatieve invloed op mijn rijgedrag, dus ik doe dat niet meer, stoned rijden. En al zeker niet meer omdat ze je op blowen kunnen controleren
Online gamen hetzelfde trouwens. Een joint heeft zo goed als geen invloed, en vermoeidheid wel.
Ik denk dat een beginnende blower veel meer negatieve invloed op zijn rijgedrag heeft dan een ervaren blower. Dat is ook een stelling waarover ik anderen zou willen horen, dus kom er maar in lol!
Hoor ik nou @Mezelf praten?Ik rook mijn jointje tegenwoordig vrijwel alleen maar savonds thuis als ik niet meer de deur uit hoef.
Dus nee, niet meer. Maar vroeger dus wel, best vaak eigenlijk. Soms zelfs met een joint in mijn mond achter het stuur. Nooit niks gebeurd stoned maar ik heb zowieso nooit iets en rij al zo'n 20 jaar schadevrij. Oh, ik heb trouwens wel een keer de handrem vergeten toen ik net mijn rijbewijs had en toen is mijn auto het kanaal in gerold lol. Ik kan me niet meer herinneren of ik toen onder invloed was van wiet maar zeer waarschijnlijk wel want toen blowde ik de hele dag lol!
Interessante vraag of blowen je rijgedrag beinvloed. Ik zei vroeger vaak dat ik beter reed omdat ik me dan met mijn ADD beter kon concentreren en rustiger reed maar ik vind dat eigenlijk inmiddels bullshit en goedpraterij.
Ik zeg ook niet dat het niks uitmaakt. Want het maakt wel degelijk iets uit. Maar bij een dagelijkse blower zoals mij is het verschil niet zo heel groot, ik durf te stellen dat ik bijna zo goed rij onder invloed van wiet dan nuchter. Ik vind zelfs dat vermoeidheid bij mij meer invloed op mijn rijgedrag heeft dan een joint. Maar toch heeft blowen ONMISKENMAAR toch wel enige negatieve invloed op mijn rijgedrag, dus ik doe dat niet meer, stoned rijden. En al zeker niet meer omdat ze je op blowen kunnen controleren
Online gamen hetzelfde trouwens. Een joint heeft zo goed als geen invloed, en vermoeidheid wel.
Ik denk dat een beginnende blower veel meer negatieve invloed op zijn rijgedrag heeft dan een ervaren blower. Dat is ook een stelling waarover ik anderen zou willen horen, dus kom er maar in lol!
Ja en dat is pure onzin. Kan er een beetje boos over worden. Beleidsmakers die iets bepalen waarover ze totaal geen verstand hebben.Het probleem is: wat noem je onder invloed? Want resthoeveelheden cannabis blijven heel lang in je lichaam aanwezig.
4 uur wachten na een joint voor je gaat rijden is best logisch en verstandig. Maar in de meeste gevallen mag je na die 4 uur nog niet eens rijden.
Ja en dat is pure onzin. Kan er een beetje boos over worden. Beleidsmakers die iets bepalen waarover ze totaal geen verstand hebben.
Vroeger reed ik vaker stoned, dan nuchter. Soms namen we xtc en reden de hele avond overal heen, en rookte daar ook rijkelijk joints bij. Ook vaak in een controle terecht gekomen, maar dan was het blazen en doorrijden.. Haha wat een tijd.. Dat is nu helemaal anders.
Ook totaal onverantwoord eigenlijk als ik eraan terugdenk. Maar het liep altijd goed af. Vaak gedaan. Maar nu rook ik net zoals @acht.zes en @Mezelf alleen nog savonds als ik de deur niet meer uit ga.
Als ik een keer een avond bij vrienden heb gezeten en flink stoned ben, dan vind ik snachts stoned autorijden echt HEERLIJK. Rij soms bewust nooit rechtstreeks naar huis, maar ga gewoon wat cruisen. Dat doe ik eigenlijk al zo’n 20 jaar, alleen is de frequentie de laatste jaren een stuk minder.
Het is ongeveer even gevaarlijk als een toegestane hoeveelheid alcohol dus het is maar net hoeveel gevaar je acceptabel vindt.En dat vind je zelf verantwoord? Je bent een gevaar op de weg als je stoned in de auto stapt.
Het is ongeveer even gevaarlijk als een toegestane hoeveelheid alcohol dus het is maar net hoeveel gevaar je acceptabel vindt.
Dat is wel een aparte vergelijking, want van een toegestane hoeveelheid alcohol ben je normaliter niet ‘dronken’ (tenminste, de meeste mensen niet). Het ging hier over ‘stoned zijn’. Wat dat precies voor een individu inhoudt verschilt natuurlijk met tolerantie etc.
Ik heb zelf geen auto dus heb het geluk nooit bob te hoeven zijn, maar ik zou persoonlijk ook geen alcohol drinken als ik wel die verantwoordelijkheid zou moeten dragen. Die toegestane hoeveelheid is mij iets te vaag, liever dan gewoon helemaal niet.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."