#1
Je moet wel even onthouden dat de mensen die deze Verkeerswet tegen cannabis dolgraag wilden doorvoeren waren:
-Ivo Opstelsten
-Ard van der Steur
-Ivo Opstelsten
-Ard van der Steur
Ja en dat is pure onzin. Kan er een beetje boos over worden. Beleidsmakers die iets bepalen waarover ze totaal geen verstand hebben.Het probleem is: wat noem je onder invloed? Want resthoeveelheden cannabis blijven heel lang in je lichaam aanwezig.
4 uur wachten na een joint voor je gaat rijden is best logisch en verstandig. Maar in de meeste gevallen mag je na die 4 uur nog niet eens rijden.
Ja en dat is pure onzin. Kan er een beetje boos over worden. Beleidsmakers die iets bepalen waarover ze totaal geen verstand hebben.
Vroeger reed ik vaker stoned, dan nuchter. Soms namen we xtc en reden de hele avond overal heen, en rookte daar ook rijkelijk joints bij. Ook vaak in een controle terecht gekomen, maar dan was het blazen en doorrijden.. Haha wat een tijd.. Dat is nu helemaal anders.
Ook totaal onverantwoord eigenlijk als ik eraan terugdenk. Maar het liep altijd goed af. Vaak gedaan. Maar nu rook ik net zoals @acht.zes en @Mezelf alleen nog savonds als ik de deur niet meer uit ga.
Als ik een keer een avond bij vrienden heb gezeten en flink stoned ben, dan vind ik snachts stoned autorijden echt HEERLIJK. Rij soms bewust nooit rechtstreeks naar huis, maar ga gewoon wat cruisen. Dat doe ik eigenlijk al zo’n 20 jaar, alleen is de frequentie de laatste jaren een stuk minder.
Het is ongeveer even gevaarlijk als een toegestane hoeveelheid alcohol dus het is maar net hoeveel gevaar je acceptabel vindt.En dat vind je zelf verantwoord? Je bent een gevaar op de weg als je stoned in de auto stapt.
Het is ongeveer even gevaarlijk als een toegestane hoeveelheid alcohol dus het is maar net hoeveel gevaar je acceptabel vindt.
Dat is wel een aparte vergelijking, want van een toegestane hoeveelheid alcohol ben je normaliter niet ‘dronken’ (tenminste, de meeste mensen niet). Het ging hier over ‘stoned zijn’. Wat dat precies voor een individu inhoudt verschilt natuurlijk met tolerantie etc.
Ik heb zelf geen auto dus heb het geluk nooit bob te hoeven zijn, maar ik zou persoonlijk ook geen alcohol drinken als ik wel die verantwoordelijkheid zou moeten dragen. Die toegestane hoeveelheid is mij iets te vaag, liever dan gewoon helemaal niet.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."