Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe lang doen jullie met 5g wiet

Hoe lang doen jullie met 5g wiet

63 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sinds ik alleen maar in het weekend blow red ik het meestal wel met een tientje aan wiet. Das minder dan een gram. Dus met 5 gram wel langer dan een maand.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eeuwig, want ik blow niet😏
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Bij blowen is er iets merkwaardigs aan de hand. De effecten veranderen na verloop van tijd aan de hand van gewenning. Iemand zonder tolerantie word fantasierijk, high, creatief, euforisch en lacherig, maar met veel tolerantie wordt iemand sloom, zwaar, afgestompt en moe. De effecten waar cannabis innitieel voor worden gebruikt verdwijnen naar mate je meer gaat gebruiken. Als je meer dan een gram per dag rookt zul je alleen nog maar duf, moe en slaperig worden. Alle positieve effecten, dat wat cannabis in mijn ogen de moeite waard maken (maar ik doe het niet meer) krijg je niet als je teveel blowt. Er is een limiet. No such thing as a free meal.
Klik om te vergroten...

Yeah TANSTAAFL

Maar er zitten nog steeds positieve kanten aan hoor, het maakt je duffer, maar het maakt je ook een beetje onverschillig. En dat is wel okee.
s
speedygonzalaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben beetje zoals hydra. Ik deed een tijd 100g p maand. De hele dag. Thans zit ik op 7-10 joints per dag. Dus 5 gram: 1-2 dagen. Dat is niet abnormaal na een tijdje is je tolernatie gwn ziek hoog. En de nicotine geeft je een rookneiging, en waarom zou je een sigaret roken als je ook een joint kan roken ? :P

Bij mij help weed ook best wel met me focus dus dat bonus.

GRoet

SG

Wil overstapen naar de vaporizer heb zo een duur kreng van storz en bickel. Dan schaadt het je longen tenminste niet en ben je af van de tabak. Plus je haalt veel meer thc uit je weed. Maar goed... das toekomsttmuziek. Vooralsnog beetje verrookt na 13 jaar nonstop dagelijks. Dus wordt tijd.... om de longen te laten helen.


Eignelijk is bij drugs less meestal more. Het bijzondere is er inmiddels wel af ig. Het is gwn normaal om high te zijn. Mild humoristisch: kwam een keer nuchter op werk en toen zei iedereen van oh -insert name-, wat zie je er slaperig uit, gaat het wel of ben je beetje ziek ? Ik was gwn zwaar toe aan me joint haha en hadden me nog nooit nuchter gezien. Zou het ook nooit aan me zien. Geeft gwn een lekker filtertje voor alle prikkels. Maar ja, het less is more principe hier wel beetje uit de deur. Dus misschien doelen maar in cocnrete plannen maken. Ben wel aan het afbouwen met benzos nu ook. Toegeeflijk pas 2 dagen. Dus dat niet heel veel waard. Maar het is iets. xD.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#5
speedygonzala zei:
Ben beetje zoals hydra. Ik deed een tijd 100g p maand. De hele dag. Thans zit ik op 7-10 joints per dag. Dus 5 gram: 1-2 dagen. Dat is niet abnormaal na een tijdje is je tolernatie gwn ziek hoog. En de nicotine geeft je een rookneiging, en waarom zou je een sigaret roken als je ook een joint kan roken ? :P

Bij mij help weed ook best wel met me focus dus dat bonus.

GRoet

SG

Wil overstapen naar de vaporizer heb zo een duur kreng van storz en bickel. Dan schaadt het je longen tenminste niet en ben je af van de tabak. Plus je haalt veel meer thc uit je weed. Maar goed... das toekomsttmuziek. Vooralsnog beetje verrookt na 13 jaar nonstop dagelijks. Dus wordt tijd.... om de longen te laten helen.


Eignelijk is bij drugs less meestal more. Het bijzondere is er inmiddels wel af ig. Het is gwn normaal om high te zijn. Mild humoristisch: kwam een keer nuchter op werk en toen zei iedereen van oh -insert name-, wat zie je er slaperig uit, gaat het wel of ben je beetje ziek ? Ik was gwn zwaar toe aan me joint haha en hadden me nog nooit nuchter gezien. Zou het ook nooit aan me zien. Geeft gwn een lekker filtertje voor alle prikkels. Maar ja, het less is more principe hier wel beetje uit de deur. Dus misschien doelen maar in cocnrete plannen maken. Ben wel aan het afbouwen met benzos nu ook. Toegeeflijk pas 2 dagen. Dus dat niet heel veel waard. Maar het is iets. xD.
Klik om te vergroten...
Ik heb de Plenty van Storz en Bickel. De standaard vulruimte is veel te groot voor onze wiet, dat komt zo hard aan. Je kan ook een kleinere vulruimte kopen, die moet je echt hebben. Want volgens mij is dat ding meer gemaakt voor wat minder sterke kruiden.
Het werkt, het werkt echt.

Maar het is zo anders, dan met tabak roken. Ik gebruik hem toch niet zo vaak, want ik ben een beetje bang hoe hard wiet kan aankomen met die Plenty.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
reDStone zei:
Ik heb de Plenty van Storz en Bickel. De standaard vulruimte is veel te groot voor onze wiet, dat komt zo hard aan. Je kan ook een kleinere vulruimte kopen, die moet je echt hebben. Want volgens mij is dat ding meer gemaakt voor wat minder sterke kruiden.
Het werkt, het werkt echt.

Maar het is zo anders, dan met tabak roken. Ik gebruik hem toch niet zo vaak, want ik ben een beetje bang hoe hard wiet kan aankomen met die Plenty.
Klik om te vergroten...
Dat is jou ervaring. Ik heb de Mighty van Storz en Bickel gebruikt en heeft minder grote vulruimte en die hoeft niet aan het stroom. Heeft me geholpen te stoppen met tabak. 2 gram per dag ongeveer met soms sterke en some minder sterke wiet. Ongeveer 10x per dag bijvullen. Geniet op 175 en 190 graden. Een beetje alsof ik 20x per dag aan mijn trekken kwam. Hielp me enorm om tabak uit mijn systeem te krijgen. En dan is de stap naar leven zonder wiet ook veel makkelijker.
Echt een life-changer voor mij.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Dat is jou ervaring. Ik heb de Mighty van Storz en Nickel gebruikt en heeft minder grote vulruimte en die hoeft niet aan het stroom. Heeft me geholpen te stoppen met tabak. 2 gram per dag ongeveer met soms sterke en some minder sterke wiet. Ongeveer 10x per dag bijvullen. Geniet op 175 en 190 graden. Een beetje alsof ik 20x per dag aan mijn trekken kwam. Hielp me enorm om tabak uit mijn systeem te krijgen. En dan is de stap naar leven zonder wiet ook veel makkelijker.
Echt een life-changer voor mij.
Klik om te vergroten...
Ik heb hem ook gekocht om van de tabak af te komen, maar het lukt niet. Ik ben er de laatste keer bij gaan liquids vapen. M'n longen waren blij met de combinatie Plenty en E-liquids met nicotine. En hield het zo vol en, alles werd ook minder. Maar door stress ging ik weer terug naar Joints.

Ik koop tegenwoordig wel allanger, tippies met teerfilters.
Deze bevalt het beste

https://www.zamnesia.nl/6397-22855/ctip-actieve-koolfilters.jpg
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
reDStone zei:
Ik heb hem ook gekocht om van de tabak af te komen, maar het lukt niet. Ik ben er de laatste keer bij gaan liquids vapen. M'n longen waren blij met de combinatie Plenty en E-liquids met nicotine. En hield het zo vol en, alles werd ook minder. Maar door stress ging ik weer terug naar Joints.

Ik koop tegenwoordig wel allanger, tippies met teerfilters.
Deze bevalt het beste

https://www.zamnesia.nl/6397-22855/ctip-actieve-koolfilters.jpg
Klik om te vergroten...
Ja ik weet heel goed wat je bedoelt. Echt zo vreemd die nicotine verslaving. Maar ik kon mijn koppie zover krijgen dat ik bereid was maanden pijn te accepteren. En na het blowen van een mega Joint van peuk met 0,5 gram wiet, en mijn toenmalige splinternieuwe Mighty, ben ik fulltime gaan vapen. 3 dagen zware nicotine ontwenningsverschijnselen en zeker 3 maanden aanleren van nieuwe gewoonte. En zeker in het eerste jaar nog wel eens trieste gevoelens gehad. Maar door al die THC die ik binnen bleef krijgen, was het best wel een mooie tijd.
Maar na een jaar weer een paar joints (zonder tabak wel) genomen en het lukte me echt niet zomaar om weer alleen de vaper te gebruiken. Het helemaal kappen met wiet lukt me bijna makkelijker lijkt. Dag 57 ondertussen en wel veel respect tonen voor koffie moet ik erbij melden.
Succes!
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#9
reDStone zei:
Ik heb de Plenty van Storz en Bickel. De standaard vulruimte is veel te groot voor onze wiet, dat komt zo hard aan. Je kan ook een kleinere vulruimte kopen, die moet je echt hebben. Want volgens mij is dat ding meer gemaakt voor wat minder sterke kruiden.
Het werkt, het werkt echt.

Maar het is zo anders, dan met tabak roken. Ik gebruik hem toch niet zo vaak, want ik ben een beetje bang hoe hard wiet kan aankomen met die Plenty.
Klik om te vergroten...

De kruidenkamer van de plenty is inderdaad veel te groot voor een solo sessie (tenzij je echt een monster tolerantie hebt). In de doos zit een metalen 'spons' waarmee je de kamer kan opvullen, hiermee is hij geschikter voor een solo sessie.

Ik heb de kleinere kamer voor de plenty gekocht maar ben niet wild enthousiast, doordat er een opening zit tussen het bovenste gaasje en de kleine kamer kan er wiet in de buitenste ring van de kamer terecht komen, waar geen warme lucht flow is. (hoop dat ik het een beetje goed beschrijf zo :tongueout:) het metalen sponsje vind ik beter werken.

Mijn persoonlijke voorkeur voor solo gebruik gaat toch uit naar de Mighty, die er al jaren aan trouwe dienst op heeft zitten ^^

Wat betreft wiet, op werkdagen zo'n 5/10 euro, dus een halve/hele gram ongeveer afhankelijk van het soortje.

Ik probeer het te beperken tot het weekend, maar die resultaten zijn een beetje wisselend de laatste tijd :tongueout:

Edit: in het weekend is 20 euro/dag wel goed te doen, maar ik probeer wel zoveel mogelijk voor 'less is more' te gaan.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blaatschaap zei:
De kruidenkamer van de plenty is inderdaad veel te groot voor een solo sessie (tenzij je echt een monster tolerantie hebt). In de doos zit een metalen 'spons' waarmee je de kamer kan opvullen, hiermee is hij geschikter voor een solo sessie.

Ik heb de kleinere kamer voor de plenty gekocht maar ben niet wild enthousiast, doordat er een opening zit tussen het bovenste gaasje en de kleine kamer kan er wiet in de buitenste ring van de kamer terecht komen, waar geen warme lucht flow is. (hoop dat ik het een beetje goed beschrijf zo :tongueout:) het metalen sponsje vind ik beter werken.

Mijn persoonlijke voorkeur voor solo gebruik gaat toch uit naar de Mighty, die er al jaren aan trouwe dienst op heeft zitten ^^

Wat betreft wiet, op werkdagen zo'n 5/10 euro, dus een halve/hele gram ongeveer afhankelijk van het soortje.

Ik probeer het te beperken tot het weekend, maar die resultaten zijn een beetje wisselend de laatste tijd :tongueout:

Edit: in het weekend is 20 euro/dag wel goed te doen, maar ik probeer wel zoveel mogelijk voor 'less is more' te gaan.
Klik om te vergroten...
Idd met cannabis kan je wel weer makkelijk zakken in gebruik, zonder enge dingen. Ik weet het, maar ja, lui. Maar die fckin smaak, ik vind het echt lekker. Ik kan nou niet echt zeggen dat het stinkt ofzo, ik kan heel goed ruiken en het ruikt zalig. :smiley:
En tabak ook. Als het aan mij zou liggen zou ik de hele dag dikke sigaren roken. Maarja, je longen enzo.:weary:
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zal maar even vertellen en uitleggen, hoe je zakt in gebruik en hoe je kan stoppen als je wil. De truuk is uitstellen van je gebruik naar een iets later moment op de dag. Maar dan moet je wel je drug als medicijn gaan zien en op die manier mee omgaan. Met regelmaat en vaste doseringen.

Je moet dan eerst een regelmaat in je dagelijks gebruik gaan aanhouden. En dan elke dag steeds iets later gaan beginnen met gebruik, maar wel hetzelfde slaap patroon proberen aan te houden. En dan een heel maar dan ook heel klein beetje zakken in gebruik. Zeker niet te hard, want dan ga je een te sterke craving krijgen, waardoor je je motivatie verliest.

Zo schuif je steeds, je nuchtere periode op een dag. Naar steeds later op de avond. En kan je zonder al teveel onthoudingsverschijnselen, je gebruik terug brengen. Naar een niveau, dat je ook de laatste stap kan zetten.

Maar je mag niet smokkelen, je moet een afbouw aanhouden. En niet tussendoor even weer naar het oude niveau.

Bij alcohol, doe je dan 1 glas per dag minder, echt niet meer. En schuif je het gebruik langzaam op naar later op de avond, door steeds een uurtje later te beginnen.


blah blah blah
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
reDStone zei:
Yeah TANSTAAFL

Maar er zitten nog steeds positieve kanten aan hoor, het maakt je duffer, maar het maakt je ook een beetje onverschillig. En dat is wel okee.
Klik om te vergroten...
Ik word er nog steeds goed lacherig van. En creatief. Maar ook onverschillig en dat vind ik chill want ik ben vrij kritisch van mezelf.
H
HydraLid
01-01-2024, 00:00
#13
speedygonzala zei:
Ben beetje zoals hydra. Ik deed een tijd 100g p maand. De hele dag. Thans zit ik op 7-10 joints per dag. Dus 5 gram: 1-2 dagen. Dat is niet abnormaal na een tijdje is je tolernatie gwn ziek hoog. En de nicotine geeft je een rookneiging, en waarom zou je een sigaret roken als je ook een joint kan roken ? :P

Bij mij help weed ook best wel met me focus dus dat bonus.

GRoet

SG

Wil overstapen naar de vaporizer heb zo een duur kreng van storz en bickel. Dan schaadt het je longen tenminste niet en ben je af van de tabak. Plus je haalt veel meer thc uit je weed. Maar goed... das toekomsttmuziek. Vooralsnog beetje verrookt na 13 jaar nonstop dagelijks. Dus wordt tijd.... om de longen te laten helen.


Eignelijk is bij drugs less meestal more. Het bijzondere is er inmiddels wel af ig. Het is gwn normaal om high te zijn. Mild humoristisch: kwam een keer nuchter op werk en toen zei iedereen van oh -insert name-, wat zie je er slaperig uit, gaat het wel of ben je beetje ziek ? Ik was gwn zwaar toe aan me joint haha en hadden me nog nooit nuchter gezien. Zou het ook nooit aan me zien. Geeft gwn een lekker filtertje voor alle prikkels. Maar ja, het less is more principe hier wel beetje uit de deur. Dus misschien doelen maar in cocnrete plannen maken. Ben wel aan het afbouwen met benzos nu ook. Toegeeflijk pas 2 dagen. Dus dat niet heel veel waard. Maar het is iets. xD.
Klik om te vergroten...
Precies hetzelfde had ik ook. Als je elke dag 3 gram wegrookt voor een lange tijd dan weet je op gegeven moment niet anders.. En met sigaretten had ik precies hetzelfde, sigaretten rookte ik eigenlijk alleen op me werk en ook minimaal, de rest rest van de dag waren het joints of blunts.

Moet zeggen toen ik 3 maanden clean was van alles, wiet en tabak vonden mensen me niet meer zo chill😅.. Al zag ik er gezonder uit volgens hun.

Veel success met afbouwen van benzos! Ik gebruik ze nu ook soms en moet eerlijk zeggen na me 2de keer gebruik Rc benzo pyrazolam wist ik gelijk waarom mensen het hier op forum afraden. Is heel link en makkelijk spul, geeft je rust en euforie en dat wil je het liefste constant ervaren. Maar goed let us know hoe het afbouwen verloopt!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Toen ik op mijn top zat qua gebruik van hash èn wiet, rookte ik minstens 4 gram per dag op...bijna een maandsalaris ging er naar de coffeeshop toe. Wat een geld heeft me dit gekost!
Nu doe ik eeuwig lang met 5 gram, want ik rook al vele jaren niet meer goddank.
T
TheSadCatLid
01-01-2024, 00:00
#15
M3k zei:
Hallo ik vraag dit om dat ik simpel gezegd erg benieuwd ben, naar hoe lang andere daar mee doen ik zelf ongeveer 4 dagen
Klik om te vergroten...
Een paar maanden terug had ik er kunnen zeggen dat ik er ruim anderhalve maand mee had kunnen doen. Tegenwoordig zou ik waarschijnlijk ongeveer een week tot anderhalve week er mee doen.
s
speedygonzalaLid
01-01-2024, 00:00
#16
reDStone zei:
Ik heb de Plenty van Storz en Bickel. De standaard vulruimte is veel te groot voor onze wiet, dat komt zo hard aan. Je kan ook een kleinere vulruimte kopen, die moet je echt hebben. Want volgens mij is dat ding meer gemaakt voor wat minder sterke kruiden.
Het werkt, het werkt echt.

Maar het is zo anders, dan met tabak roken. Ik gebruik hem toch niet zo vaak, want ik ben een beetje bang hoe hard wiet kan aankomen met die Plenty.
Klik om te vergroten...
Ja! die heb ik ook, en zo een Mighty. Het werkt echt bestr wel goed.Maar tis anders. Een sessie ipv chill af en toe een pof fff neerleggen etc. . Maar he, als het gezonder is. Ben zeker van plan om over te stappen en anders stop ik gewoon. Zoals vermeld: het bijzondere wel een beetje weg na 13 jaar.

Groet,

SG
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
5 gram wiet zo'n 3 a 4 dagen.
5 gram hasj zo'n week a 9 dagen.

Hangt puur van de kwaliteit af verder. 5 gram OG Kush doe ik veel langer mee dan 5 gram PP of WW ofzo.

Hetzelfde voor Hasj.
R
Robert67Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Anderhalve week
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als ik het verdeel in meerdere zakjes dan een dag of 4 a 5,

Rook ik het uit een grote zak dan kan het erg snel gaan haha, zeker als het lekker zoet spul is!
M
M3kLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo ik vraag dit om dat ik simpel gezegd erg benieuwd ben, naar hoe lang andere daar mee doen ik zelf ongeveer 4 dagen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."