Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHopeloos verslaafd aan de coke...

Hopeloos verslaafd aan de coke...

94 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeikerds, ja dat zijn die van mij inderdaad ook! En onmogelijk dat ben ik al minder :)
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#2
neenee zei:
Hoi
Klik om te vergroten...

Hoe gaat 't nu met neenee?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
mja zou kunnen, of juist niet...

Je kunt er in ieder geval wel voor zorgen dat je je gaat beperken tot drugs die minder schadelijk zijn. Veel mensen die uberhaubt ooit begonnen zijn met drugs hebben er interesse voor... Dus een drugsgebruiker zal zelde helemaal een niet-drugsgebruiker worden lijkt me!
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
de ANTI-Drugsgebruikers slaan echter wel door vaak

in mijn kringen zijn het de mensen die vanaf het begin vrij veel interesse in drugs hadden die er nu goed mee omgaan

en de mensen die eerst vastberaden alles afkeurde gebruiken nu ieder weekend
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom is drugs zo verslavend?? j weet als je de informatie ervan zou lezen dat het jezelf kapotmaakt en tog wil je t?? raar joh een verslaving :(
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#6
waarom het verslavend is hangt af van heel veel verschillende factoren ...

problemen, karakter/persoonlijkheid, hoe je hersens in elkaar zitten, erfelijkheid, toegankelijkheid, psychiatrische stoornissen, depressie...

en dan nog de lichamelijke verslaafdheid bij veel drugs

verslaving zuigt! :sunglasses:

sommige mensen kunnen gewoon op een feestje xtc/coke/pep/ghb/drank gebruiken zo af en toe (dit is bij heroïne en crack zeer zeldzaam)....anderen kunnen het helaas hier niet bij laten
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
mja een verslaving is erg kut denk ik! Gebruik van wiet is soms al moeilijk onder controle te houden. (maar goed te doen) Dus kan me goed voorstellen dat dit bij HD helemaal het geval zou zijn!

Daarom zou je ook nooit aan de HD moeten beginnen! Heel mss op XTC en GHB na...

Probleem bij coke bijvoorbeeld is: Je kan normaal blijven functioneren. (iig je werk goed blijven doen, JUIST onder invloed) bij speed ook wel denk ik. En heroine. Tsja dat wordt gewoon zeker weten levensbehoefte nummer 1 en dat is nou niet bepaald handig om te overleven eh :wink:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
SpacingBen zei:
En heroine. Tsja dat wordt gewoon zeker weten levensbehoefte nummer 1 en dat is nou niet bepaald handig om te overleven eh :wink:
Klik om te vergroten...

Dat valt mee hoor, er schijnen redelijk wat mensen te zijn die verslaafd zijn aan heroine maar toch normaal kunnen functioneren.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
mmmz tja als je veel geld hebt mss :P

Over het algemeen lijkt het me echt niet slim om heroine als 1e levensbehoefte te hebben maja...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee, er zullen leukere hobby's zijn idd :wink:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
mathijs zei:
SpacingBen zei:
En heroine. Tsja dat wordt gewoon zeker weten levensbehoefte nummer 1 en dat is nou niet bepaald handig om te overleven eh :wink:
Klik om te vergroten...

Dat valt mee hoor, er schijnen redelijk wat mensen te zijn die verslaafd zijn aan heroine maar toch normaal kunnen functioneren.
Klik om te vergroten...

het functioneren is ook het probleem niet

ik heb maanden lang gewoon mn opleiding kunnen volgen, bij lange schooldagen even op de wc wat aluminiumfolie verhitten en een bruin afghaans exportproduct inhaleren

ik nam enkel lage dosissen, zodat ik rustig werd en de problemen vergat, geen last van mn psycho gezeik

savonds dan wel vaak wat slaappillekes en af en toe wat crack erbij en hoge dosis heroine of methadon, maar dat was voor de kick.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
mmmz kan me eigenlijk best wel voor stellen hoe dat bij jou is gegaan. Autisme is niet niks...

En dan nog ADHD erbij...

Hoeveel vrienden heb je eigenlijk?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#13
vrienden? wta zijn dat?

0 dus

wel wat maatjes enzo maar niet echt een diepgaande vriendschap waarin je elkaar begrijpt en steunt enzo

nouja mn psychiater begrijpt me gelukkig :grin: :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
mja zeker als je eigenlijk geen vrienden hebt snap ik goed hoe het gegaan is. Je hebt dan ook weinig feedback. Je bent nooit echt door iemand tegen gehouden. Of wel soms?

Ookal heb je die stoornissen in lichte vorm, alles bij elkaar maakt het wel moeilijk een normaal leven te leiden.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#15
en ik heb niet echt zwaar autisme ofzo, adhd ook niet zwaar

ik heb van alles maar dan allemaal in lichte vormen, heb maandenlang bijverslavingszorg en psychiatrie gelopen en ze wisten echt niet wat ze met me aanmoesten, allerlei medicijnen geprobeerd ook, zit nu op ritalin en slaaptabletten en dat werkt wel aardig

ohja ik ben ook nog licht manisch depressief

ook dat weer in lichte vorm

diagnoses zijn niet echt zeker, maar ik heb duidelijk wel IETS waardoor ik psycho ben zeg maar, alleen wat precies weet men nog steeds niet en ik ben daarom moeilijk te behandelen


mijn drugs gebruik was ook veelal zelfmedicatie zoals men dat noemt, ja beetje uit de hand gelopen wel, maar meestal deed ik het niet voor de kick

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."