Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHopeloos verslaafd aan de coke...

Hopeloos verslaafd aan de coke...

94 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeikerds, ja dat zijn die van mij inderdaad ook! En onmogelijk dat ben ik al minder :)
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#2
neenee zei:
Hoi
Klik om te vergroten...

Hoe gaat 't nu met neenee?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
mja zou kunnen, of juist niet...

Je kunt er in ieder geval wel voor zorgen dat je je gaat beperken tot drugs die minder schadelijk zijn. Veel mensen die uberhaubt ooit begonnen zijn met drugs hebben er interesse voor... Dus een drugsgebruiker zal zelde helemaal een niet-drugsgebruiker worden lijkt me!
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
de ANTI-Drugsgebruikers slaan echter wel door vaak

in mijn kringen zijn het de mensen die vanaf het begin vrij veel interesse in drugs hadden die er nu goed mee omgaan

en de mensen die eerst vastberaden alles afkeurde gebruiken nu ieder weekend
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom is drugs zo verslavend?? j weet als je de informatie ervan zou lezen dat het jezelf kapotmaakt en tog wil je t?? raar joh een verslaving :(
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#6
waarom het verslavend is hangt af van heel veel verschillende factoren ...

problemen, karakter/persoonlijkheid, hoe je hersens in elkaar zitten, erfelijkheid, toegankelijkheid, psychiatrische stoornissen, depressie...

en dan nog de lichamelijke verslaafdheid bij veel drugs

verslaving zuigt! :sunglasses:

sommige mensen kunnen gewoon op een feestje xtc/coke/pep/ghb/drank gebruiken zo af en toe (dit is bij heroïne en crack zeer zeldzaam)....anderen kunnen het helaas hier niet bij laten
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
mja een verslaving is erg kut denk ik! Gebruik van wiet is soms al moeilijk onder controle te houden. (maar goed te doen) Dus kan me goed voorstellen dat dit bij HD helemaal het geval zou zijn!

Daarom zou je ook nooit aan de HD moeten beginnen! Heel mss op XTC en GHB na...

Probleem bij coke bijvoorbeeld is: Je kan normaal blijven functioneren. (iig je werk goed blijven doen, JUIST onder invloed) bij speed ook wel denk ik. En heroine. Tsja dat wordt gewoon zeker weten levensbehoefte nummer 1 en dat is nou niet bepaald handig om te overleven eh :wink:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
SpacingBen zei:
En heroine. Tsja dat wordt gewoon zeker weten levensbehoefte nummer 1 en dat is nou niet bepaald handig om te overleven eh :wink:
Klik om te vergroten...

Dat valt mee hoor, er schijnen redelijk wat mensen te zijn die verslaafd zijn aan heroine maar toch normaal kunnen functioneren.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
mmmz tja als je veel geld hebt mss :P

Over het algemeen lijkt het me echt niet slim om heroine als 1e levensbehoefte te hebben maja...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee, er zullen leukere hobby's zijn idd :wink:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
mathijs zei:
SpacingBen zei:
En heroine. Tsja dat wordt gewoon zeker weten levensbehoefte nummer 1 en dat is nou niet bepaald handig om te overleven eh :wink:
Klik om te vergroten...

Dat valt mee hoor, er schijnen redelijk wat mensen te zijn die verslaafd zijn aan heroine maar toch normaal kunnen functioneren.
Klik om te vergroten...

het functioneren is ook het probleem niet

ik heb maanden lang gewoon mn opleiding kunnen volgen, bij lange schooldagen even op de wc wat aluminiumfolie verhitten en een bruin afghaans exportproduct inhaleren

ik nam enkel lage dosissen, zodat ik rustig werd en de problemen vergat, geen last van mn psycho gezeik

savonds dan wel vaak wat slaappillekes en af en toe wat crack erbij en hoge dosis heroine of methadon, maar dat was voor de kick.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
mmmz kan me eigenlijk best wel voor stellen hoe dat bij jou is gegaan. Autisme is niet niks...

En dan nog ADHD erbij...

Hoeveel vrienden heb je eigenlijk?
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#13
vrienden? wta zijn dat?

0 dus

wel wat maatjes enzo maar niet echt een diepgaande vriendschap waarin je elkaar begrijpt en steunt enzo

nouja mn psychiater begrijpt me gelukkig :grin: :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
mja zeker als je eigenlijk geen vrienden hebt snap ik goed hoe het gegaan is. Je hebt dan ook weinig feedback. Je bent nooit echt door iemand tegen gehouden. Of wel soms?

Ookal heb je die stoornissen in lichte vorm, alles bij elkaar maakt het wel moeilijk een normaal leven te leiden.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#15
en ik heb niet echt zwaar autisme ofzo, adhd ook niet zwaar

ik heb van alles maar dan allemaal in lichte vormen, heb maandenlang bijverslavingszorg en psychiatrie gelopen en ze wisten echt niet wat ze met me aanmoesten, allerlei medicijnen geprobeerd ook, zit nu op ritalin en slaaptabletten en dat werkt wel aardig

ohja ik ben ook nog licht manisch depressief

ook dat weer in lichte vorm

diagnoses zijn niet echt zeker, maar ik heb duidelijk wel IETS waardoor ik psycho ben zeg maar, alleen wat precies weet men nog steeds niet en ik ben daarom moeilijk te behandelen


mijn drugs gebruik was ook veelal zelfmedicatie zoals men dat noemt, ja beetje uit de hand gelopen wel, maar meestal deed ik het niet voor de kick
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#16
nee ik heb idd weinig feedback, niemand hield me ook echt tegen, mn moeder had er ook niet echt de energie voor (depressief) toen ze er achter kwam

maarja ik heb nu weer wat doelen in mn leven , vooral school, en dat werkt goed om iets te doen wat nut heeft enzo

maar dan nog heb je bij dat soort dingen: als ik thuis kom, even chillen met een benzo en alcohol? of 'sochtends: hmm ik ben moe , slecht geslapen en warrig maar ik moet hard werken, lijntje speed of een dubbele dosis van mn ritalin?

maar dat soort dingen zij nnatuurlijk minder erg dan weken achter elkaar spijbelen en de hele dag op je kamer bruin roken. op zich gaat het best goed wat mn gebruik betreft, kalmeringsmiddelen si het enige wat ik nog illegaal gebruik, ik kan er wel mee stoppen maar dan wordt ik gek, na een week sla ik helemaal door dan, want ik kan niet rustig worden van mezelf (ja het is vast wel aan te leren, maar voor mij moeilijker dan voor anderen, en dat lukt ook niet in 1 dag en een pileltje is makkelijker en goedkoper bovendien dan yoga ofzo:tongueout:)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bij mij had het ook zo kunnen aflopen. Toen ik voor de eerste keer coke snoof was ik 13. Dit lijkt natuurlijk een schandalige leeftijd om je met zoiets in te laten. Maar toen ik laatst in bed lag met speed in mn kop besefte ik me ineens dat dat juist is wat me heeft gered en dat het veel erger had kunnen aflopen.

Toen ik het voor de eerste keer gebruikte vond ik het geweldig, de volgende dag wilde ik niks liever dan opnieuw gebruiken. Ik dacht sinds die tijd nergens anders meer aan. Ik kon er toen ineen keer gratis aankomen omdat mijn broer het verhandelde en ik het gewoon stal van hem. Het woord verslaving is in die tijd niet een keer in me op gekomen. Zoals ik elders in dit forum heb verteld zei ik tegen mezelf ''over een paar weekjes stop ik er wel mee'' en dat geloofde ik zonder aarzeling. Toen gebeurde het ondenkbare, mijn broer stopte met handelen doordat mijn ouders zijn shit vonden en spoelden het door de plee.(hierdoor heeft hij nooit geweten dat ik zoveel meenam)

Dat was het moment dat de hel begon. Ik kreeg ineen keer wel heel erg behoefte aan die troep en meer en meer kreeg het me in zn macht. Ik was erdoor geobsedeerd en dacht echt nergens anders aan. Ik wilde het elke dag wel gebruiken maar had in die tijd geen rooie rotcent en eigenlijk ook geen goeie dealer. De strijd tegen coke heeft jaren geduurd en nu pas kan ik zeggen dat ik sterker ben dan dat spul en het mij er niet meer onder zal krijgen. Anyway, mijn punt was dus dat als ik deze dagen voor de eerste keer coke had gebruikt ik wel het geld en de middelen had gehad en dus hopeloos verslaafd was geworden. Zoals dat bij mijn vader is gebeurd en zoals dat bij mijn broer nu is.
j
jaceyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb niet alle reacties gelezen maar heb wel besloten om te antwoorden. Ik vind het moeilijk om hierop antwoord te geven omdat een van mijn grootste angsten een verslaving aan drugs is. Zelf zou ik in een erge depressie terechtkomen en niet meer weten wat ik met mijn leven aan moet.
Een verslaving aan coke lijkt me 1000 maal erger dan een lichamelijke verslaving aan drugs. Zolang je in je koppie sterk bent kun je een lichamelijke verslaving goed aan maar als het allemaal tussen je oren zit is het veel moeilijker om eraf te komen. Wat ik je om te beginnen zou willen aanraden is om weg te gaan uit het milieu waarin je zit. Verhuizen desnoods naar een plek waar je niemand kent en waar je niet weet waar je coke kunt halen. Dan is je probleem natuurlijk niet opgelost want natuurlijk moet je behandeld worden. Ik ken iemand met dezelfde probleem en die is hier doorverwezen naar allerlei psychologen etc etc. Dat kan helpen in bepaalde gevallen maar voor anderen ook niet. Hij is toen op vakantie geweest naar Portugal en daar naar een dokter gegaan die hem medicijnen heeft gegeven om van de coke af te komen. Weet niet of ze hier in Nederland ook zo makkelijk ermee zijn maar je kunt het navragen. Die pillen schijnen goed te helpen, terwijl de psycholoog niet hielp.

Wat ik ook weet is van een centrum die in Spanje is opgericht. Het is voor mensen met drugs en alcoholproblemen. Mannen zitten dan bij elkaar in een huis met begeleiding en komen zo van de drugs af. Het lijkt een hele grote stap om opeens naar het buitenland te verhuizen maar zie het als iets tijdelijks en vergeet niet dat je alles moet doen om van je verslaving af te komen. Moet je alles voor overhebben want je vernietigt je leven zo en gaat van slecht naar erger. Heb het er dus voor over en vecht voor je leven want anders word je niet oud. Het centrum heet Remar en je betaalt daar helemaal niets. In het begin kom je in een soort boerderij waar je ver weg bent van de stad en dus niet aan je troep kan komen. Daar verblijf je een aantal dagen totdat je over de eerste fase bent. De stad ligt vele kilometers van de boerderij af dus als je toch besluit om weg te gaan moet je dat allemaal te voet doen dus doe je dat ook niet gauw. Als ze vinden dat je klaar bent voor de stad ga je dus naar een andere huis. Daar werk je 6 dagen in de week en heb je zondag vrij. Het is eigenlijk een soort therapie. Door dat werken reflecteer je veel en kom je erachter wat je echt wilt met je leven. Je mag zolang blijven als je wilt want tenslotte werk je ervoor, als het je niet bevalt laat je iemand gewoon een vliegticket voor je opsturen en vertrek je. Als je besluit om NU weg te gaan van daar bij wijze van spreken, kun je meteen vertrekken. Niemand houdt je vast! Geloof me, in zulke gevallen lijkt dit mij echt de beste oplossing. Ze zitten op vele plekken, Spanje, Portugal, Duitsland, Belgie, Zuid-Amerika, Afrika. Zelf vind ik dat je Duitsland en Belgie moet vermijden omdat de verleiding groter is om terug te komen. Zoek het dus verder weg!

Het lijkt zo'n grote stap in je leven om naar het buitenland te gaan maar eigenlijk ben jij op dit moment met veel grotere stappen bezig maar dan achteruit! Regel het hier allemaal goed, koop bijvoorbeeld een enkele reis daarnaartoe en geef je ouders geld voor een enkele reis terug zodat ze dat meteen kunnen regelen als je terug wilt. Vecht voor jezelf en doe GAUW iets want coke is sneller dan je reactie!!! Gun jezelf niet de afgrond! Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt met je. Mocht je nog vragen hebben over het centrum kun je me altijd via het forum bereiken! Succes!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
sneeuwuil zei:
leuk verhaal Jacey, maar zo werkt het natuurlijk niet...
:wave:
Klik om te vergroten...

Heb je het al geprobeerd?

Ben zelf van mening dat je er veel sterker uit komt als je uit je zelf stopt, maar helaas kan niet iedereen het!
s
sneeuwuilLid
01-01-2024, 00:00
#20
goed idee, spacing ben... om te stoppen... ik zou zeggen, begin anders op 1 januari maar... pak je nog effe oud en nieuw mee, boor voor het laatst op traditionele wijze een paar gram door je neus... maar eens moet het afgeloen zijn toch? Ik ben van mening dat er altijd een goed moment is om te stoppen, maar voor ons addicts, is dat toch nooit het juiste moment. je moet gewoon door die zure appel heen bijten. Ik heb misschien nu makkelijk praten, maar dat is natuurlijk niet zo. ik ben nog steeds kwetsbaar en gevoelig voor dope. dat gaat echt niet na twee maandjes over. maar om clean te blijven heb ik wel alles over... velen kunnen niet stoppen, willen wel maar weten vaak niet hoe. en dat begrijp ik ook als geen ander. als dat voor mij wel zo gemakkelijk was, was ik ook niet naar de klote gegaan... maar als jij wel graag wil stoppen, moet je dat doen omdat jij dat wilt. want op anderen hoef je echt niet te rekenen. dat zie ik in de jellinek en in mijn omgeving dagelijks om mij heen.

ELK JAAR ZITTEN WE WEER MET EEN HOPELOZE GELDVERSLINDENDE WITTE KERST... KIJK DAN NU VOOR EEN KEER EENS NAAR DE ECHTE SNEEUW BUITEN... MISSCHIEN DAT JE VANAVOND DAN NOG WEL DIE 50 EURO IN JE ZAK HEBT...? :) :wink: :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."