Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat kan ik doen ??

wat kan ik doen ??

48 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat jij zo'n topic opent lijkt me teken genoeg dat je het zelf niet meer zo wil.

Wat wil je nu eigenlijk? Hoe wil je iets uitmaken? Wat wil je bereiken?
Niets? Best, ga dan lekker snuiven, totdat je geld op is, of totdat je er aan doodgaat.
Tsja de keuze tussen een leuk leven, en een kutleven is nu eenmaal moeilijk....
J
JackSLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik gebruik ondertussen al 5gr coke op een dag
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je behoorlijk genept wordt met de coke die je koopt. Als je een qualitatief goed product hebt, lijkt het mij onmogelijk om 5 gram op een dag te gebruiken.

Tijd om te stoppen, lijkt mij. Zoek een zinvolle tijdsbesteding. Als je geen betaald werk kan vinden, probeer dan ergens vrijwilligers werk te doen. Als je de hele dag zinvol bezig bent, ga je zowiezo minder gebruiken.

Je zit nu duidelijk in een cirkeltje waar je alleen uit kunt komen door een geheel andere weg in te slaan.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#3
je ziet de mooie dingen van het leven ook pas weer in als je afgekicked ben,, denk maar aan je kleine kind zijn periode,, daar had je ook nog geen sos nodig om je goed te voelen.. waarom nu dan wel? nou omdat je verslaaft bent, en er word niet voor niets gezecht dat harddrugs je leven kan verneuken,,
ga nu snel idd minstens 3/4 maanden op vakantie zonder je drugs! en doe aan een ayahuasca meeting mee !!
P
PsychedelicTeacherLid
01-01-2024, 00:00
#4
ExceptionalInsight zei:
Melksje zei:
mijn grootste probleem is eigenlijk dat ik uit mezelf niets ga doen, ik wil al heel mn leven gered worden door iemand en dat lukt fkn nooit. waarom moet ik altijd vluchten en waarom kan ik de realiteit nooit trotseren ?
Klik om te vergroten...
Go ask Alice, I think she'll know.
Klik om te vergroten...
.

Ik snap dat je deze opmerking maakt vanuit het oogpunt om te helpen, maar ik zou niet zo snel een LSD-trip als medicijn voorschrijven, gezien het feit dat je vrij weinig weet over haar verdere achtergrond of geestelijke gesteldheid.

Mijn tip zou zijn is niet hulp zoeken op een drugsforum, maar hulp zoeken bij instellingen die al meer dan 50 jaar mensen met verslavingen behandelen en alles ervan weten.

kortom: neem contact op met professionals zoals psychologen en verslavingsdeskundigen, niet met mensen van een drugsforum die klinkklare nonsense kunnen verkopen. Tuurlijk zijn er hier hele goede adviezen e.d. maar als jij gered wilt worden van brand bel je de brandweer, als je gered wilt worden ververslaving bel je een afkickkliniek/verslavingsdeskunde.

Groetjes & no offense @ exceptionalinsight
c
celforLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo melksje,
Jij maakt veel uit!
Ik lees dat je in Belgie woont (ik ook trouwens, hey!), je bent werkloos sinds februarie en de laatste drie maanden gebruik je dagelijks cocaine.
Je hebt geld geerfd wat je de mogelijkheid geeft te doen wat je wil.
Je gebruikt ondertussen 5gram coke per dag en hebt het gevoel dat je niet meer weet wie je bent.
Je geeft aan dat je altijd naar drugs hebt gegrepen als (of omdat) je problemen hebt.
Je weet niet hoe je hieruit moet geraken en je bent bang om de eerste stap te zetten.
In je tweede post zeg je dat je al meermaals een reactie trachtte te schrijven maar dat je erg twijfelde en deze dus niet postte.
Je hebt al heel wat geld uitgegeven aan coke, 20000€, en je bent inmiddels ook beginnen basen.
Snuiven en alcohol helpen je om de drang naar basen te onderdrukken.
Je vind het jammer dat je je reacties niet hebt gepost omdat daar gevoelige zaken instonden.
Je kan je nu niet meer herinneren wat erin stond.
Je zegt dat je grootste probleem is dat je nooit wat uit jezelf doet, je wil al heel je leven door iemand gered worden maar dat lukt nooit.
Je vraagt je af waarom je steeds vlucht en de realiteit niet kan trotseren.
Je hoopt dat de reacties op je post een paar dingen duidelijk maken voor jezelf.
In je volgende post schrijf je dat alles al verknoeid is door de jaren.
Je hebt nooit moeite voor iets gedaan, ondanks je hoge iq weet je niet veel en je voelt je dom.
Je zegt dat je geen doel hebt, je weet niet wat je wil en je hebt jezelf al lang geleden opgegeven.
Je laat weten dat je inmiddels twee weken aan het basen bent en je geraakt daar niet meer vanaf.
In je post van 24/07 beaam je dat je beter een nieuwe start kan maken, je vraagt je echter af waarom, je vind dat je niet veel uitmaakt.
Ok Melksje, heb ik jou situatie hiermee goed samengevat?
c
celforLid
01-01-2024, 00:00
#6
vervolg..
Erg goed dat je het initiatief neemt om een oplossing te zoeken, dat is een belangrijke stap.
Hoewel je het einde van de lange zwarte tunnel (nu) niet ziet, stap je er toch naartoe.
De eerste stap heb je al genomen.
Verder geef ik je graag deze tips;
Neem contact op met de drugslijn, dat is volledig annoniem en het verplicht je tot niets.
Zolang je drugs gebruikt kan je best een zekere 'regelmaat' in je drugsbruik brengen: hou je aan bepaalde hoeveelheden, tijdstippen van gebruik, gebruik geen andere of nieuwe drugs bij, begin niet met spuiten,..
Blijf goed eten, eet veel verse voeding.

http://www.druglijn.be
d
dzNLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo, ik heb een vriend gehad die zowat hetzelfde probleem had zoals jij!

Hij gebruikt nu al meer dan 1 jaar coke, kdenk bijna 2 jaar!

Het begon met een joint. Na dat hoofdstuk af te sluiten begon hij aan een nieuw hoofdstuk : Cocaine.

Hij was zeer verslaafd, ik zag die jongen steeds verder en verder in de problemen geraken. Ik gebruikte zelf aventoe met hem, maar nog zag ik hoe hij steeds meer en meer wou.

Dus begon ik hem wiet uit te delen. Ja klinkt niet logisch , maar sinds ik dit gedaan heb, smoked hij regelmatig een joint. Hij gaat nu veel werken, heeft veel geld, en heeft geen problemen om nee te zeggen tegen cocaine.

Ik vind dat een joint helpt , tegen het afkicken. Het relaxed, laat je zorgen wegvallen.

Hij heeft overlaatst nog 1 keer gebruikt en zeer goed onder controle gehouden. Hij gebruikt nu nog maar de helft , waar hij normaal de hele avond met doet!

Ik kan het niet uitleggen, maar het houden bij een zelfde drugs, wekt alleen een verslaving op vind ik. Als je gaat afwisselen heb je niet steeds trek in cocaine, want daar heb ik ook een tijdje gedaan, terwijl ik geen problemen had voor er af te blijven ( smoker ) en de andere daar zaten te stressen als ze niets hadden! ( gestopte smokers...) Nja

ik hoop dat je hier iets aan hebt. Nja oké een joint is ook verslavend , maar toch beter als cocaine!

Het leert je afbouwen.

Veel sterkte! :wave:
d
dzNLid
01-01-2024, 00:00
#8
VidaLoCa zei:
ExceptionalInsight zei:
VidaLoCa zei:
Dat je dealer eigenlijk nog blijft verkopen :openmouth: .
Klik om te vergroten...
Hij of zij geeft een cokedealer de kans om binnen no time duizenden euro's te verdienen.. you do the math..
Klik om te vergroten...
Inderdaad maar toch denk toch een beetje aan de gezondheid ook.
Mijn dealer deed dit en gaf soms nog tips van gebruik niet teveel etc.
Klik om te vergroten...


Ja je kan alleen maar hopen dat er zoveel mensen zijn.. Je hebt geluk of geluk gehad met zo iemand. Er zijn egt weinig mensen zo!

Wel jammer...

:wave:
b
bartje_vLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stoppen zolang er nog geld is, is altijd een probleem ..

Ik zat 8 jaar geleden ook met zo'n probleem gebruikte vaak in het weekend maar meer niet, tot er een hele grote zak arriveerde ... binnen 2 maanden zat ik dagelijks aan de basepijp.....En toen deed ik de uitvinding om zelf dan maar groot in te gaan kopen, veel goedkoper per 25 gram ... maar toen werd het dag en nacht roken

uiteindelijk ben ik naar de CA gegaan in nederland ... http://www.ca-holland.org

Mischien wel eens leuk om geld te besteden aan een treinreis of benzine en naar een meeting te gaan. Ik ben nu een 8 jaar clean maar heb nog altijd spijt van al dat geld ...

Groeten Bart
M
MelksjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
JackS zei:
ik gebruik ondertussen al 5gr coke op een dag
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je behoorlijk genept wordt met de coke die je koopt. Als je een qualitatief goed product hebt, lijkt het mij onmogelijk om 5 gram op een dag te gebruiken.

.
Klik om te vergroten...

1 gr was in mn enkel snuiven 0.8gr
en als je 24 uur(dag of 3-4) doorfeest, drinkt snuif je makklijk 5 gram (4gr dus erdoor)

nu als je het goedje dan kuist. (weliswaar 1 volle gr) haal je er 0.8, 0.9 uit.
wat in mijn ervaring dus wel goeie coke is..


celfor zei:
Hallo melksje,
Jij maakt veel uit!
Ik lees dat je in Belgie woont (ik ook trouwens, hey!), je bent werkloos sinds februarie en de laatste drie maanden gebruik je dagelijks cocaine.
Je hebt geld geerfd wat je de mogelijkheid geeft te doen wat je wil.
Je gebruikt ondertussen 5gram coke per dag en hebt het gevoel dat je niet meer weet wie je bent.
Je geeft aan dat je altijd naar drugs hebt gegrepen als (of omdat) je problemen hebt.
Je weet niet hoe je hieruit moet geraken en je bent bang om de eerste stap te zetten.
In je tweede post zeg je dat je al meermaals een reactie trachtte te schrijven maar dat je erg twijfelde en deze dus niet postte.
Je hebt al heel wat geld uitgegeven aan coke, 20000€, en je bent inmiddels ook beginnen basen.
Snuiven en alcohol helpen je om de drang naar basen te onderdrukken.
Je vind het jammer dat je je reacties niet hebt gepost omdat daar gevoelige zaken instonden.
Je kan je nu niet meer herinneren wat erin stond.
Je zegt dat je grootste probleem is dat je nooit wat uit jezelf doet, je wil al heel je leven door iemand gered worden maar dat lukt nooit.
Je vraagt je af waarom je steeds vlucht en de realiteit niet kan trotseren.
Je hoopt dat de reacties op je post een paar dingen duidelijk maken voor jezelf.
In je volgende post schrijf je dat alles al verknoeid is door de jaren.
Je hebt nooit moeite voor iets gedaan, ondanks je hoge iq weet je niet veel en je voelt je dom.
Je zegt dat je geen doel hebt, je weet niet wat je wil en je hebt jezelf al lang geleden opgegeven.
Je laat weten dat je inmiddels twee weken aan het basen bent en je geraakt daar niet meer vanaf.
In je post van 24/07 beaam je dat je beter een nieuwe start kan maken, je vraagt je echter af waarom, je vind dat je niet veel uitmaakt.
Ok Melksje, heb ik jou situatie hiermee goed samengevat?
Klik om te vergroten...

het klopt perfect.

update : ik vlucht steeds meer en meer. ik vrees voor volgende symptonen!!
ik ben me ervan bewust dat de coke het doet (wat me wel realistischer houdt) maar dat lukt niet altijd..

1ste doel: basen moet minderen, liter melk drinken achter mn base. zo weinig mogelijk basen!
ik zal proberen terug meer te snuiven. meer in beweging te blijven. (had ik veeeeel beter onder controle. om jammergenoeg maar te zeggen super goed..)

ik denk dat dit toch een 1ste stap is. ? nee ?
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Stort gewoon al het geld naar mijn rekening, heb je niks meer om op te snuifen :tearsofjoy:

Maargoed, je klinkt heel zwak in je verhalen, denk dat je toch echt hulp moet zoeken, als je toch genoeg geld hebt kun je makkelijk jezelf laten opnemen ergens dwangmatig en met behulp van die mensen afkicken, of je moet het zelf doen. :wave:

Peace! :hearteyes:
c
celforLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo melksje,

Je neemt zeker stappen:
-je erkent je probleem,
-je zoekt naar een oplossing; je vraagt om advies/hulp.
-je stelt jezelf het doel om zo min mogelijk te basen.
-Je werkt alvast aan je gezondheid; zo drink je een liter melk na het basen en je gaat weer vaker bewegen.

In je reactie op Jacks' post lees ik dat er na het cleanen van 1gr coke nog 0,8-0,9gr overblijft.
Hieruit blijkt dat je erg zuiver coke gebruikt.(Zuiverder zal je hem niet vinden, lijkt mij)

Wees dus voorzichtig met coke-snuiven als je minder gaat basen.
Let erop dat je niet (onbewust) teveel gaat snuiven om de intense roes van het basen te kompenseren.
Je vlucht momenteel meer en meer: dat deed je de laatste tijd door regelmatig te basen.
Omdat je de roes van het basen gewoon bent, is het effect van enkel snuiven mogelijk niet genoeg wanneer je de realteit wil ontvluchten.
De kans is dan groot dat je alsnog gaat basen of erg veel gaat snuiven (mogelijk in combinatie met alcohol).
Let op dat je niet gaat basen als je al redelijk wat gesnoven hebt.
Je gebruikt erg zuivere coke, wees dus voorzichtig, ook met enkel snuiven!

Ik wil je niet de les spellen, ik ben bezorgd: een overdosis is erg gauw gebeurd, zeker met zulke zuivere cocaine.

Ik merk dat je nog geen reactie gaf op de raad die velen hier gaven om proffesionele hulp te zoeken.
Mag ik je vragen hoe je daar tegenaan kijkt?
Heb je verder nog iemand (familie, vrienden) waarbij je terrecht kan?

Naast de klassieke ontwenningsklinieken/afkickcentra bestaan er nog andere mogelijkheden:
Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een luxe ontwenningsoord: het is een soort hotel, je hebt er alles zoals in een luxe hotel: fitness,zwemembad,sauna, massage, bubbelbad, bar, een restaurant, luxueuze kamer, roomservice,..
Je krijgt de beste medicatie en een volledige medische begeleiding zodat je je op geen enkel moment slecht voelt.
Professionele begeleiders helpen je op elk ogenblik.
Er worden activiteiten georganiseerd, dat kan vanalles zijn: een strandwandeling , barbecue's, paardrijden,surfen, zeilen,bungeejumpen..
Vaak maken mensen er meteen ook wat goeie vrienden bij..
Er zijn luxe-oorden speciaal voor jongere mensen als je dat leuker lijkt.
Mocht het je interesseren laat me dan iets weten en dan zoek ik de adressen voor je op.

Hou je goed, Grtz, clfr.
c
celforLid
01-01-2024, 00:00
#13
O ja, mischien dit nog; de hotels zijn prachtig gelegen (Spanje, Portugal, Zuid Afrika,..)
De begeleiding spreekt alle talen, ook nederlands.
Je hebt er alle privacy en vrijheid zoals in een gewoon hotel..
M
MelksjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
wie ben je celfor ?
M
MelksjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb zeer veel last van zware hoest, krijg telkens veel as door.
ik krijg niets meer doorgesnoven wat me zeer weinig goed effect heeft van de coke.
en ik drink heel veel alchohlol celfor, om nog te antwoorden, ben ook verslaafd aan. ik bibber enorm als ik niet heb gedronken. en base altijd samen met snuiven. ik doe niets anders dan snuiven waar ik bijna geen effect meer van heb

hoe gaat die oorden precies in het werk ?
c
celforLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo Melksje,

Ik ben een Belgje uit Vilvoorde die hier af en toe eens op het forum komt..

Ik las je berichtje.. tracht ondanks alles toch de moet niet te verliezen he!
Een opname in een luxe-ontwenningsoord kan binnen de 24h geregeld worden, je wordt dan thuis afgehaald, naar het vliegveld gebracht en een dag later zit je in een paradijs.
Tijdens de reis kan je gerust alcohol drinken in het vliegtuig.
Daarna krijg je de beste medicatie zodat je je op geen enkel moment slecht voelt of enige last hebt van ontwenningsverschijnselen..

Meer info vind je hier: http://www.cascadeverslavingszorg.com/

Kies eerst 'klinieken' en vervolgens 'klinieken in het buitenland'
Portugal of Capetown Zuid-Afrika lijkt me wel een leuke keuze.

Ik hoop dat je de stap neemt!!

Mocht je het om een of andere reden toch niet zien zitten laat dan iets weten, er zijn nog andere gelijkaardige luxe-ontwenningsoorden die bijvoorbeeld dichter bij huis zijn of minder duur zijn.
Grts, celfor.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zo, Celfor jij bent wel heel erg aardig
P
PsychedelicTeacherLid
01-01-2024, 00:00
#18
je ziet natuurlijk gelijk dat celfor een recruiter is aangezien hij een actieplanlijstje voor zich heeft liggen (luisteren samenvatting, doorvragen + naar de gewenste hulp sturen).

Maar allemaal des te beter toch! zn kliniek is gewoon het beste, een dure of goedkope allemaal best, als je maar clean word..... als celfor maar niet der kasteel leegrooft als ze aan het afkicken is :stoned:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neem een lijn.
c
celforLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsychedelicTeacher zei:
je ziet natuurlijk gelijk dat celfor een recruiter is aangezien hij een actieplanlijstje voor zich heeft liggen (luisteren samenvatting, doorvragen + naar de gewenste hulp sturen).

Maar allemaal des te beter toch! zn kliniek is gewoon het beste, een dure of goedkope allemaal best, als je maar clean word..... als celfor maar niet der kasteel leegrooft als ze aan het afkicken is :stoned:
Klik om te vergroten...

Hallo?
Ik werk voor niemand en heb met geen enkel ontwennningsoord of kliniek iets te maken.
Clfr.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."