En de eerste geblindeerde fanboy heeft zich gemeld. Toch behoorlijk rauwe kost waar een scherpe peoplucht omheen hangt. Maar dat weet je als je iets als dit opent. De ironie die in het laatse woord zit is mooi maar het hoogtepunt is voor mij deze:
Mensen en meningen verschillen, nog nooit eerder aan gedacht zeker.
Nee inderdaad, dit is nou echt iets waar ik nog nooit over heb nagedacht. Al die
verschillende mensen met hun
meningen. Ze vallen ook niet zo op dat scheelt.
Dat jij het een kutdrug vind en het het geld niet waard vind ok, maar niet iedereen is zoals jij.
Je ziet inderdaad niet veel mensen die hun overtuigingen zo sterk weten te beargumenteren als ik. Mensen die niet verder komen dan 'dat is gewoon mijn mening' maken geen schijn van kans tegen een objectivist.
Vooral niet als jij de belichaming bent van het
lijdend voorwerp in deze, de stiekeme secundaire doelstelling. Oftewel, het hulpeloze kleine visje dat zich gedachtenloos vastbijt in het feest van ontkenning dat hier wel vrij lastig wordt als men zich toch behoorlijk aangesproken voelt stiekem.
Dus wat doe je dan? Je begint over het geld dat ik aan amfetamine zou besteden. Maar de prijs van amfetamine kan je beter gewoon buiten beschouwing laten denk ik, en dan al helemaal de prijs die ik hier voor zou betalen. Dat contrast lijkt me iets te veel van het goede. Dat wil je jezelf niet aandoen.
Net als cocainegebruik dus. Waarschijnlijk heb je een probleem en als dit zo is wens ik je er alle sterkte en succes mee. Misschien begrijp ik je reactie juist heel goed. Of je hebt uberhaupt geen benul waar je het over hebt, dat zou ook kunnen. Maar dan zijn er sowieso genoeg anderen waar dit bericht wel op van toepassing is.
En ik ben er absoluut niet op uit om deze mensen te kleineren of af te zeiken. Hooguit probeer ik ze een beetje aan het denken te zetten. Iets waar ze in ieder geval niet slechter van kunnen worden.