Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWies er al gestopt met coke?

Wies er al gestopt met coke?

248 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#1
nog steeds clean, scheelt niet veel, maar nog steeds clean
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik ben weer gestopt :grin:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#3
hannus zei:
heb wel tering last van me neus nu ik niet meer snuif, komen grotere bloed bonken uit als nooit te voren.? weet iemand waarom?
Klik om te vergroten...

Yo Hannes,

ben iets minder lang clean en zit met dezelfde problematiek, al is het in mijn geval meer taai slijm dan bloed (zitten wel rode slierten doorheen) dat naar buiten komt.
ik vermoed dat de neus-en bijholten door het wegblijven van nieuwe porties coca zichzelf gaan reinigen. maar dat gaat niet zo snel omdat er nog allemaal agressieve troep (versnijdingsrestanten) in de slijmvliezen vastzit en de slijmvliezen zelf ook nog moeten herstellen van de beschadigen die ze door de sosa opgelopen hebben. forceer het niet, ga er niet in zitten wroeten en pulken en ga er geen klinische schoonmaaksprays inspuiten zoals zoutoplossingen, want dan betstaat de kans dat het allemaal nog erger wordt.
gun je lichaam de tyd, het komt vanzelf wel goed :)

zelf ben ik bang dat ik door al dat hevige gesnuif schade aan mijn luchtwegen opgelopen heb. snoof vooral als ik ver heen was met volle kracht de nieuwe lijnen naar binnen en voelde het regelmatig mijn luchtpijp en verder inschieten. hoest me al een week de longen uit het lijf. kan soms een kwartierlang niet stoppen met hoesten en stik dan bijna. moet van de dokter forse doses codeine slikken om de boel rustig te krijgen maar dat helpt niet. wordt van dit opiaat enkel goed high, dus zo clean ben ik bij nader inzien ook weer niet. en die codeineroes houdt maar een half uurtje aan en dan beginnen die verstikkende hoestsalvo's weer dus graai ik dan maar iets uit de benzobox om te kunnen pitten en van die metazepan en oxa's loop je ook een flink deel van de volgende dag nog te chillen. heb zo totaal geen trek meer in sosa maar dat noodgedwongen gebruik van die downers bevalt me wel. damn, zo krijg ik nooit mijn volgende medaille bij de cokes anonymus. :grin:
heeft er nog iemand een tip hoe ik van die hoest afkom? :confused:
zit de heledag allerlei stophoestsnoepjes te eten en drop. keel met honing in te smeren. trachitol-keelpijnpillen waar lidocaine inzit fyn te stampen en er een papje van te maken waarmee ik mijn keel in probeer te smeren maar zodra je je vinger daarin steekt moet ik behalve hoesten ook nog eens kotsen. :kots:
ben really desperate amigo's. liep vandaag een dealer tegen het lijf en vroeg hem of ik een grammetje lidocaine kon kopen. hij keek me aan of hy water zag branden en liep snel door. :tearsofjoy:

denk dat die geiriteerde luchtpijp met zijn trilhaarjes alle sosaslijm naar boven aan het douwen is. als mijn body dit tempo aanhoudt, dan ben ik ergens in november wel uitgehoest en gesnotterd en is de boel op oudejaarsdag wel schoon genoeg om nog een afscheidssnuif bij de champagne te nemen. :rolleyes: maar mischien heb maak ik een foute inschatting en heb ik gewoon een hele lelijke kou gevat :flushed:
laat dat stemmetje bij je biertje maar uit zijn nek lullen Hannes: hoop dat onze ongestelde neuzen snel weer opgeknapt zullen zijn :beer:
d
dutch-lycanLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik stop elke keer als het op is :stoned:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ik ga weer beginnen mag dat ook ?

:hearteyes:

:wave:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#6
lysergine25 zei:
ik ga weer beginnen mag dat ook ?

:hearteyes:

:wave:
Klik om te vergroten...

Daar open je maar een nieuw topic voor. :wink:
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#7
heb het paar keer gebruikt, was me 1e drugs die ik gebruikte na wiet dan...

vond het wel chill eerst tot ik me 1e pilletje nam en sinds dien neem k alleen nog af en toe een pilletje :wink:
2
2C-G-5Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Very Evil White snow!
ben er zelf een half jaar verslaafd aan geweest, dat ik smiddags van werk thuis kwam,
en er zo veel zin in heb, en er uiteindelijk toch weer gehaald moet worden terwijl je met zelf afspraken hebt gemaakt of er probeerd mee te stoppen.

maar nu sinds ik probeer te stoppen zelf!! en er gemotiveerd voor ben, lukt het me prima. :grin:
het is echt een drugs waar je geestelijk sterk voor moet zijn om er van af te blijven. :)
je moet er niet aan beginnen als je het nog niet heb geprobeerd of je zelf er aan over geven, coke is de wittemotor :grin: maar ook de wittesloper :grin:
C
CDDLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ah, The Great White.

Ben zelf behoorlijk zwaar verslaafd geweest aan de coke, van m'n 17 tot m'n 23e echt wel veel te veel gesnoven en gebased, meerdere malen per week, soms dagen na elkaar.
Heb m'n leven zwaar gehypothekeerd met dat spul. Justitionele, sociale en financïele problemen (tegenwoordig nog steeds 20.000€ schulden openstaan). Ben ook 43x opgenomen geweest in een ontwenningskliniek, telkens voor korte periodes omdat ik niet beter vond dan drugs binnen te smokkelen, wat ze natuurlijk niet kunnen hebben. Vooral op crimineel vlak is het zwaar fout gelopen, inbreken, overvallen, diefstallen allerhande, dealen, noem maar op.

Tegenwoordig heb ik het behoorlijk goed onder controle, maar het gebeurt toch nog wel zeker 1x per maand ofzo, dan koop ik een gram of 3-4 en base ik die lekker op op een avondje, totaal waus daarna, dat wel.

Ach, volledig stoppen hoop ik allang niet meer op, maar zoals het tegenwoordig gaat kan ik er wel mee leven. Misschien als ik ooit 'ns een deftige vriendin vind ofzo.
s
solidsoundLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben al jaren verslaafd aan cocaine eerst free basen dan shotten."Coke is vooral een drug die verslavend is op het moment van gebruiken, een momentum zet zich in gang. Ik zou iedereen aanraden het op een freebasen of shotten te zetten, voor je het weet loop je om de haverklap naar de geldautomaat om te pinnen, net zolang tot er geen cent meer te makken is, daarna verdwijnt de craving naar wéér opnieuw, wéér opnieuw weer vrij snel en denk je: had ik maar beter wat anders gekocht of de huur betaald.

Ten onrechte bestaat er een zeker romantisch beeld mbt cokegebruik, de Jaguar onder de drugs, maar verloedering en geestelijke achteruitgang (paranoia) en fysieke aftakeling gaan veel sneller dan bij heroïnegebruik kan ik U verzekeren. Het gekke met coke is dat je nooit (niet met basen of shotten) de perfecte satisfactie bereikt (de flash is heftig maar is erg kort) en je daardoor net als een gokker aan de kast maar door en door blijft gaan.

Ik heb overigens nog nooit een freebaser of shotter ontmoet die verantwoord met z'n coke kon omgaan, wel snuivers, een handjevol, totdat ze gingen basen...

Wél kom je er over het algemeen niet zo moeilijk van af, omdat het niet lichamelijk afhankelijk maakt en het verslavende zich voornamelijk uit in de craving. Je kan dus goed zonder als je er geen geld (meer) voor hebt.

Verder is het 'type' werking bepalender dan de persoonlijkheid v/d gebruiker. En op moment van spuit- of basegebruik heb je als persoonlijkheid nog weinig te vertellen over de cocaïne. Eigenlijk alleen wanneer je de keuze hebt bij al dan niet aanvangen. Daarna, tijdens gebruik, wil je alleen maar meer en weer...
Als je apen leert zich intraveneus coke toe te dienen, gaan ze net zolang door tot ze er dood bij neervallen."
Greetz
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#11
ondertussen ben ik al weer 2 jaar cokeloos,na ruim 7 jaar ieder weekend mijn neus vullen.
incidenteel zijn er nog weleens ""domme"momenten geweest,hooguit een stuk of 5 a 6 .
maar ik ben zo blij dat ik weer van t weekend kan genieten,ipv vertiefd op de bank liggen en maandag brak op mijn werk verschijnen.
coke is lekker,dat ga ik niet verlochenen maar al de ellende eromheen is t echt allemaal niet waard.
ikzelf zat op t punt dat ik er alleen maar paranoide van werd als ik lijn twee in mijn neus had zitten,t was gewoon niet meer t zelfde als jaren daarvoor.
ik denk dat ik mijn deel dopamine al opgebruikt had.
t is me erg meegevallen achteraf,als je bepaalde gewoontes maar laat varen en er andere interesses voor terug vind.
drinken blijft nog altijd moeilijk dus dat doe ik bijna nooit,maar dat heb ik er graag voor over.
na 2 jaar word ik nog steeds iedere zondagochtend wakker met een gevoel van overwinning,alsof ik een klein bedankje zeg voor een heerlijke frisse zondag waar ik van kan genieten.
ik ben mischien niet meer zo bijdehand als vroeger,(tamelijk saai eigenlijk als ik dit bericht terug lees)en ik ben 13 kilo aangekomen but who cares. :wink:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#12
solidsound zei:
net zolang tot er geen cent meer te makken is, daarna verdwijnt de craving naar wéér opnieuw, wéér opnieuw weer vrij snel en denk je: had ik maar beter wat anders gekocht of de huur betaald."
Klik om te vergroten...


Waardevolle reactie Solidsound, goed beargumenteerd, al betwijfel ik of de route om jezelf een bankroet in te snuiven/basen voor iedereen een oplossing biedt. Heb veel verhalen aangehoord & gelezen van mensen die dan maar gaan stelen om aan poen te komen om de sos mee te betalen. Zou zelf denk ik een bank of zo gaan beroven om aan poen te komen als de craving dan niet afneemt :(
Neem echter aan dat er mensen zijn voor wie het wel werkt om al dan niet doelbewust financieel berooid te raken. De moeite van het proberen waard...

solidsound zei:
Wél kom je er over het algemeen niet zo moeilijk van af, omdat het niet lichamelijk afhankelijk maakt en het verslavende zich voornamelijk uit in de craving. Je kan dus goed zonder als je er geen geld (meer) voor hebt.
Klik om te vergroten...

Dacht aanvankelijk ook dat er geen lichamelijke afhankelijkheid optreedt maar dat blijkt toch anders te liggen. Als de craving zijn piek begint te bereiken, manifesteren zich bij veel coca-gebruikers symptonen als hartkloppingen, transpiratie, duizeligheid, een onophoudelijke aandrang om te poepen en hevige onrust. Lichaam en geest vormen m.i. een onontwarbare eenheid. Het zijn als het ware twee zijden van een vel papier. Onrust is een duidelijk voorbeeld van die eenheid waar ik op doel: je kan immers niet zeggen dat je enkel mentaal gezien onrustig bent en tegelijkertijd lichamelijk kalm. En als er een plek is waar body & mind onmiskenbaar samenvallen, dan betreft dit wel onze hersenen. Laat daar nu een van de gevaarlijkste veranderingen tijdens en na de SOS-consumptie plaatsvinden: het verstoren van de dopaminebalans.

In plaats van over onszelf te spreken als een lichaam waar een geest in huist kunnen we onszelf beter beschouwen als een psychofysische eenheid. Sorry voor de moeilijke term, maar de wetenschappelijke vakliteratuur is nog niet met iets beters op de proppen gekomen.
Ik ben van mening dat de ten onrechte veronderstelde scheiding tussen lichaam en geest en het miskennen van cold-turkey verschijnselen bij cocaine-gebruikers een doeltreffende behandeling van de verslaving eraan in de weg staat. Waarom we als psychofysische eenheid gaan hunkeren naar cocaine als het er niet meer is, is nog steeds niet duidelijk. Sommige benaderingen veronderstellen het optreden van een soort kortsluiting in het beloningssysteem in het brein die door nieuwe porties sos op misleidende wijze verholpen lijkt te worden. Andere onderzoekers stellen dat cocaine een groot gemis opvult aan bijvoorbeeld liefde, tederheid en intimiteit dat bij bepaalde mensen voorkomt. Zolang dit gemis niet verholpen wordt, blijft de honger naar sos bestaan of neemt ze toe. Want dat is de aard van deze lekkere, maar o zo gevaarlijke substantie: je wilt er alsmaar meer van. En als je echte liefde gevonden hebt of de pijn van een wellicht diep verstopt trauma op een andere wijze hebt weten te dempen, dan is het voor velen dikwijls te laat. Dit is een verslaving die er geleidelijk insluipt, zich langzaam in onze bezielde cellen invreet tot er een stadium aanbreekt waarop je niet meer wilt stoppen. En dan glijdt je gevaarlijk dichtbij af naar het niveau van de aap in de vivisectie-opstelling:

solidsound zei:
Als je apen leert zich intraveneus coke toe te dienen, gaan ze net zolang door tot ze er dood bij neervallen."
Klik om te vergroten...

Gelukkig bezitten we een eigenschap die onze behaarde biologische neefjes & nichtjes ontbeert. We kunnen afstand ten aanzien van onszelf innemen, onszelf als het ware een spiegel voorhouden. Deze zelfreflectie en onze krachtige creatieve vermogens vormen machtige wapens in de strijd tegen een drug waar eigenlijk nog maar bitter weinig over bekend is. Wat we erover weten is slechts de top van de ijsberg. Gebruik de spiegel voor je dus vooral om jezelf diep in de ogen te kijken in plaats van er alsmaar lijnen op te leggen.

P
PikhalLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben alweer zes maanden clean. Snoof voorheen dagelijks waarbij ik op het hoogtepunt soms een grammetje per dag met mijn neusje consummeerde. Ben toen cold turkey gestopt en heb weinig last gehad van cravings. Was eigenlijk nooit zo'n fan van stimulanten maar ben uit nieuwsgierigheid toentertijd toch eraan begonnen. Gebruik de laatste paar maanden alleen nog maar psychedelics zoals keta en mescaline. Mijn advies blijft bij cold turkey stoppen en vervangen met psychedelics!
C
ColeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Afkeer gekregen voor coke. 2 jaar geleden mensen gaan overvallen om aan geld te komen. Dan mee gepakt geweest. 8 maand clean geweest, sinds dan nog enkele keren gebruikt, stuk of 10 keer. Maar 'k ben het echt beu, elke keer als ik het nog eens gebruikt komt die verslaving weer naar boven, word ik helemaal gek als de coke op is, zelfs als ie nog niet op is,elk kwartier wil ik snuiven en dit gaat maar door. kutdrugs,
J
JoekeBouwsemaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb het één keer gedaan met een maat, daarna nooit meer. Gewoon afgesproken dat we 1 x zouden proberen en er daarna van af te blijven. Als ik dit allemaal zo lees is dat niet zo'n gek idee denk ik. :P
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn eerste keer was onder invloed van X Was best wel chill gevoel

Week later nog 1 keer gedaan Niet zo chill gevoel vieze loopneus jakkie smaak in mondje

Dus ik denk niet dat ik het nog eens ga doen
S
SneeuwWitjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha inderdaad wees verstandig en laat het links liggen :)

Ik hoop het nieuwe jaar clean in te gaan en weer voor lange tijd te kappe :grin: :rolleyes:
A
AntwerpenLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik hoor veel van mensen dat ze gestopt zijn en zeggen me dan dat het gemakkelijk is terwijl ze maar 5 keer fzo gedaan hebben, ik doe veel te veel. meestal 4 keer per week. 2 dage dan 1 gram op meneige en de ander een halve. voor mij is het heel moeilijk om te stoppe want ik word er altyd met geconfronteerd. ik kom veel men (stam)café binnen en ben zeker dat ik niets ga hale, maar dan na genoeg pintjes, krijg ik teveel zin en denk ik bij mezelf: wat maakt et uit?

kheb al veel proberen stoppen, maar telkens ik zat word, wordt het te moeilijk.

het allergrootste nadeel is: je geraakt er te gemakkelijk aan. 1 telefoontje en meestal (bij mij) staan ze waar je dan bent op 20min. dat maakt het heel moeilijk vind ik.
A
AntwerpenLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik hoor veel van mensen dat ze gestopt zijn en zeggen me dan dat het gemakkelijk is terwijl ze maar 5 keer fzo gedaan hebben, ik doe veel te veel. meestal 4 keer per week. 2 dage dan 1 gram op meneige en de ander een halve. voor mij is het heel moeilijk om te stoppe want ik word er altyd met geconfronteerd. ik kom veel men (stam)café binnen en ben zeker dat ik niets ga hale, maar dan na genoeg pintjes, krijg ik teveel zin en denk ik bij mezelf: wat maakt et uit?

kheb al veel proberen stoppen, maar telkens ik zat word, wordt het te moeilijk.

het allergrootste nadeel is: je geraakt er te gemakkelijk aan. 1 telefoontje en meestal (bij mij) staan ze waar je dan bent op 20min. dat maakt het heel moeilijk vind ik.
j
junkie XSLid
01-01-2024, 00:00
#20
woehoe

kprobeer te stoppen maar ben nu zo gek als een deur :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."